Hallo allemaal, even een polletje om de algemene stand van zaken te evalueren Een paar keer klikken is sneller en makkelijker dan te typen en zelf een lijst op te stellen, dus bij deze. We hebben nog een paar weken te gaan en veranderen nog regelmatig van gedacht. Niets lijkt goed genoeg voor ons kindje. De jongensnaam ligt vast: Aiden. Maar de meisjenaam.. oei oei Zoals jullie misschien al gemerkt hebben, hebben we toch een brede smaak en veranderen nog wel eens. Dat komt meestal puur doordat we beginnen twijfelen of omdat we, net wanneer we een beslissing namen, ergens toch nog een andere, leuke(re) naam tegenkomen. Maar wie heeft dat niet, toch? In ieder geval hebben we nog een kleine maand te gaan en zijn we dus op de volgende naam gekomen: Quinn Vinden we héél erg leuk. Iemand heeft ook Quinthe voorgesteld, (ben je naam even kwijt, sorry!!) Ik vind Quinn leuk, Quinthe ook. Hubbie vind ze ook leuk. Alleen hebben we een paar bedenkingen/voordelen -Als we vb Quinthe!! roepen, kan het overkomen als Quinten. Of als ze zich voorstelt als Quinthe, dat mensne Quinten verstaan. Dit vinden we minder omdat Quinten géén unisex naam is, dat is Quinn immers. We vinden dat net zoiets als dat een meisje John heet of Peter of Hans. Moest ze Noa of Finley of Riley of Alison of Quinn of Rowan of Cameron of Rune of Robin of dergelijks heten dan vinden we dit minder omdat dit gebruikte en bekende unisex namen zijn, waar je het geslacht voorziet dat jij het beste vind passen of waarvan je iemand kent. Ik zou ook raar opkijken moest ik een meisje tegenkomen die Arthur heet en niet als ik een meisje tegenkwam die Riley heet vb. (Deze bedenking kwam door een ander topic waar iemand zei dat ze een moeder keessie hoorde roepen, maar het waarschijnlijk Casey was) -Quinthe roept wel lekkerder dan Quinn (Kwihin of Kwiiiiiiiiiiiiiiiiin) -Quinthe kan wel afgekort worden tot Quinn, maar we willen daar géén officiele roepnaam van maken. Eigenlijk net zoals Finley die we af en toe Fin noemen. -Als men Quinn of Quinthe ziet staan, zal men bij Quinthe wel 'meisje' zien en bij Quinn niet zozeer, dit is ook zo bij Finley dus we vindne het niet zo erg maar toch willen we daar weer een bewuste keuze in maken. -Quinthe is een 2lettergrepige naam, zoals alle 3 de andere namen (Finley, Milan en Aiden) Dus erg veel voordelen bij Quinthe tov van Quinn maar ergens doet het ons toch wel twijfelen. Daarom dit polletje: wat vinden jullie de leukste/mooiste/beste naam? En waarom (niet?) sorry voor de superlange post
Ik vind beiden niet mooi en handig. Je noemt zelf de beperkingen op. Daarnaast vind ik het persoonlijk een raar idee om je kind koningin te noemen (al schrijf je dat anders). Lastig als je steeds zo twijfelt! Hopelijk maken jullie snel een keuze waar jullie 100 % achterstaan.
Ik zou voor quinthe dan kiezen omdat ik quinn een jongens naam vind...ik ken 3 jongens die zo heten!!! Mijn dochtertje heet Quinty, net weer anders!
Bij Quinthe denk ik dat men Quinten wil zeggen of schrijven, maar dat dit niet helemaal goed gegaan is . Ik stem voor Quinn, leuke meisjesnaam!
Quinn betekend helemaal geen koningin hoor, het betekend intelligent en in het spaans is het geloof ik ook '5'. Je bedoelt misschien op Queen, dat spreek je trouwens ook helemaal anders uit. Quinn=kwin (i van ik) en queen=kwien (ie van iedereen)
Ik heb ook gezegd hieroboven dat je de koningin anders schrijft en i en ee daar ben ik mee bekend. Het klinkt voor mij toch te veel als koningin en daar zou ik persoonlijk nooit voor kiezen. Maar het is nogmaals persoonlijk.
Oh zo, sorry ik verstond je verkeerd! Ik dacht dat je dacht dat Quinn als Queen uitgesprak. Maar dat je het veel vind lijken, is natuurlijk persoonlijk. Ik heb er zelf zo nog niet aan gedacht, maar liever queen dan een scheldwoord ofzo he @Tord: oh dat kan, ik heb het ergens op internet gelezen. Ik spreek geens spaans, maar had ht idd even moeten dubbelchecken!! @anderen Bedankt voor de reacties al. We vinden het heel dubbel allemaal maar we hebben wel zoiets dat dit dé naam is. We vinden de klank allebei super en ook het geschrevene alleen tja, Quinn of Quinthe. Quinty vinden we niet zo leuk als Quinn en Quinthe én we hebben al Finley, die ook op een 'ie' klank eindigd. Dat willen we liever vermijden als het kan. Ik ben inderdaad bang dat men bij Quinthe Quinten zal verstaan. Die naam zou ik mn meisje nooit geven! Meer reacties altijd welkom!
Oh vergeten, Ninthe vind ik ook erg leuk hubbie alleen niet, hij heeft een lkr gehad die Nin heette, heeft ie een mindere associatie bij xD
Ik zou voor Quinthe gaan, Quinn vind ik een jongensnaam. Of anders misschien Quinne, N.inthe of J.inthe?
Quinta een idee? Ik ken een meisje die zo heet, vond het wel een mooie naam maar neefje heet Quinten dus valt daarom voor ons af.. Quinn vind ik meer voor een jongen en Quinthe=Quinten