Dames, Even jullie mening aub! Wij willen ons dochtertje Danee ( met streepje op laatste e) noemen, we hebben al een beetje geoefend met ons zoontje, hadden we misschien niet moeten doen maar we vonden het wel leuk als hij de naam al wel zou kunnen zeggen als zijn zusje is geboren. Nu is het zo dat onze zwager Rene heet, dus jullie voelen hem al aankomen misschien... Ik zit thuis vanwege een hernia en mijn man is dus laatst met ons zoontje en zwager, schoonzus en nichtje 2 keer een dagje op stap geweest, als hij thuis komt vraag ik uiteraard hoe het was, en wie er allemaal mee waren, en hij blijft dan maar zeggen, naam Schoonzus, naam nichtje en Danee . Dit vindt ik dus echt niet zo leuk, hij is nog maar net 2 jaar en begrijpt het dus natuurlijk allemaal nog niet zo. Mijn man stoort het niet , mij uiteraard ( als zwangere hormonenbom)wel. Waarschijnlijk gaat de schoonfamilie dan ook zeggen , ja het lijkt inderdaad wel erg op elkaar enz, daar zit ik echt niet op te wachten! Maar om daar nou de naam om te veranderen, wat zouden jullie doen?? Moet er wel bij zeggen dat ik deze naam al heel lang in gedachte heb, ook toen ik zwanger was van mijn zoontje, dus het is wel een beetje DE naam! Hoor graag jullie mening, thnx!
Ik zou je er niet door laten leiden om de naam niet te kiezen. Het komt vanzelf wel goed, het uitspreken en hij is nog maar 2 jaar. Hier heet mijn dochter Gwenn en noet zichzelf Kenny...
Ik vind het helemaal niet zo vreselijk veel op elkaar lijken... Toevallig heet onze dochter ook zo (met het streepje op de eerste e dan) en ik heb een neef die Daan heet, maar heb van niemand gehoord of het daar vandaan kwam oid. En heel andere vraag: streepje op de laatste e? Daneé dus? (Dan zou ik er in uitspraak Daa-nuh-ee van maken...is dat de bedoeling? )
@ Niekekris en mamadelief, nu ik het zo zie staan is het inderdaad mooier met het streepje op de eerst e! Het moet gewoon uitgesproken worden als Da-nee, gewoon op de normale manier. Wat leuk trouwens Niekekris dat jullie dochter ook zo heet, ik hoor de naam bijna nooit ergens! En jij is inderdaad nog meer net 2 , dus hij zal het vanzelf gaan begrijpen hoop ik!
Je hoort de naam inderdaad niet vaak, maar ik vind het wel een 'normale naam' en dat was één van onze eisen. Toevallig schijnt er hier in de wijk wel een meisje te wonen dat ook zo heet, dat hoorde ik na de geboorte van onze dochter van een moeder op het KDV. De naam van dat meisje is wel zonder de laatste e (die schrijfwijze komt iets vaker voor, maar hebben wij bewust niet voor gekozen, omdat een accent nog wel eens weg valt op namenlijsten en dan houd je dus Dane over...). Komt echt wel goed als je dochter er eenmaal is!
Het is zeker een normale maar toch aparte naam, ben erg blij met de suggestie van het streepje op de eerste e, staat toch mooier. Ik ben geloof ik alweer om, ik hou het toch maar gewoon bij Danee Thnx!