even een vraagje of iemand dit herkent, onze dochter is bijna 8 1/2 maand oud, sinds een tijdje wordt ze elke nacht wakker en soms doe ik het speentje terug in haar en slaapt ze weer verder, maar meestal wordt het uiteindelijk toch een fles geven waarnaar ze gelijk weer in slaap valt. Ik probeer haar ook te laten huilen maar dat houdt ze aardig lang vol. Iemand tips wat ik kan doen of zou dit een fase zijn ? Gr leonie
Hoogstwaarschijnlijk is het gewoon een fase en zit ze in een sprongetje. Gaat binnenkort wel weer over Ik zou alleen geen melk aanbieden 's nachts want daar wennen ze snel aan.
Hier hetzelfde! Ineens is mijn meisje klokslag 3.00u wakker Geen idee hoe het komt, ze heeft haar 6 maanden sprong net gehad dus dat kan het niet zijn. Last van tandjes heeft ze naar mijn weten ook niet, ze is gewoon wakker en wil lekker bij mama drinken maar ja, mama wil lekker slapen.... gaaaaaaap....
hier ook en mijn dochter is ook 8 1/2 maand. Ik ben zooooooo moe! Flesje aanbieden doe ik ook hoor, ik kan zo helder niet meer denken als ik voor de 3e keer wakker geschreeuwd wordt midden in de nacht.. Ik hoop dat het een sprongetje is!
Mirre heeft sinds ze doorslaapt ook weer een (korte) periode gehad dat ze wakker werd. Ik gaf dan gewoon direct de tiet, viel ze meteen weer in slaap, dus allebei blij (als ik ging laten huilen, aaien in bed, etc = wakker en boos). En na 3-4 nachten sliep ze weer gewoon door. Waarschijnlijk is het een fase, doorkomende tandjes of ander ongemak. Dus lekker extra aandacht geven, gaat vanzelf weer over (al denk ik op het moment zelf altijd een stuk minder rationeel )
Hier ook sinds een aantal nachten ineens weer wakker 's nachts. We hoeven er gelukkig niet uit voor haar, na 5 minuten mopperen valt ze tot nu toe in zelf weer slaap. Helaas val ik wat minder makklijk in slaap en lig dus 2 a 3 keer per nacht een half uur wakker te woelen. Ook in het begin van de avond is ze onrustig in haar slaap en hoor ik haar elk uur wel even een kreet slaken. Bji de 6 maandensprong ging het net zo, dus ik hou het maar op de volgende sprong.
Rare tip misschien maar probeer eens een nachtje een tikkende klok op de kamer te zetten. Het laat ze denken aan je hartslag en vallen daardoor weer makkelijker in slaap. Hier hielp het wel...
Dewi had dit ook rond de 8/9 maanden dat ze echt nog wat wilde drinken. Maar op een gegeven moment heb ik haar even gelaten en vanaf toen sliep ze lekker door.
thanks voor de tips, gisteren lag ze rond half 8 in bed viel gelijk in slaap en was na een uurtje weer klaar wakker ! ze heeft nog lekker gespeelt en toen om 10:15 weer een fles ( dit keer goede nacht ) en ze viel gelukkig weer als een blok in slaap, ze werd rond 3:00 wakker tutje erin aai over haar bol en ze sliep weer gelijk gelukkig tot 7:00 vanochtend dus heb wel weer even wat slaap in kunnen halen gelukkig. Ook gaat ze nu op andere tijden slapen overdag voorheen sliep ze van 10:00 tot 11:30 en daarna van 14:00/30 tot 15:00/30 nu is ze stik moe om half 9 slaapt ze een uurtje boterhammetje om 11:30 wat er niet echt goed in gaat omdat mevrouw gewoon te moe is dus rond 12:00/30 weer naar bed tot 14:00 en dan moet ze het eigenlijk volhouden tot op zijn vroegst 19:00 dat is soms lastig want eerder wil ze echt niet slapen ze wacht echt tot haar flesje van 19:00. Best lastig om weer je hele schema aan te passen hebben jullie dat ook rond deze periode gehad want ze gaat er toch naartoe dat ze een middagslaapje heeft en gaan jullie kindjes dan nog slapen rond 17:00 of zo omdat het anders te lang duurt. want meestal wil ze echt pas slapen als ze haar flesje van 19:00 heeft gehad gr leonie
bij xander begint het nu minder te worden en heeft ruim6 weken geduurd. hij sliep altijd door vanaf de geboorte en in eens iedere nacht meerdere malen wakker of heel erg vroeg maar nu de laatste 3 nachten gaat het redelijk, vanacht alleen 1 keer wakker geweest maar is ook zo weer in slaap gevallen. suc6 ermee, het is vermoeiend maar als het goed is gaat het over. groetjes miranda