Andere naam verzinnen?

Discussion in 'Babynamen' started by Michelle88, Mar 27, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Michelle88

Michelle88 Actief lid

Oct 26, 2013
    122
    0
    16
    Nieuwegein
    Hoi hoi,

WAt zouden jullie doen?
    Mijn baas (een man) heeft gister een dochter gekregen en ze heeft de zelfde naam gekregen als wij onze dochter willen geven.
    Wij weten het geslacht van onze uk niet maar het spookt toch wel heel de dag door mijn hoofd.
    Ik werk in een bedrijf met 16 andere collega's, (bijna allemaal parttime) n en er is veel contact met mijn baas tijdens het werk. Zie hem net zoveel als de rest.

Mijn vriend zegt wat maakt het uit maar zelf twijfel ik echt enorm of ik de naam niet moet veranderen?
    We zien de kinderen 1 keer per jaar tijdens een bbq met aanhang en kids..

Groetjes

2. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Ik zou hem niet veranderen hoor. Het is je baas en werk is werk en niet privé. Ik bedoel: er is een grote kans dat je niet je hele leven daar blijft werken maar je kind krijgt wel de naam voor de rest van zijn of haar leven dus die gebruik je heel vaak. Gewoon doen dus. (als het nou je beste vriendin was of je zus vind ik het een ander verhaal..)

3. Mama092013

Mama092013 Fanatiek lid

Feb 23, 2013
    1,276
    17
    38
    Female
    Ik werk in de gehandicaptenzorg.
    Brabant
    Ik zou daar niet naar kijken.. Als dit jullie naam is, waarom dan veranderen?
    Wie zegt dat je daar blijft werken.. Zou je de naam veranderen voor niks.. Nee ik zou daar niet de naam voor gaan veranderen.

Maar dat is mijn mening :)

4. vedagenevieve

vedagenevieve Niet meer actief

Ik zou het niet doen. Maar dat ben ik. Jullie moeten doen wat jullie gevoel zegt. Je zou misschien de naam een beetje kunnen aanpassen misschien?

Mag ik vragen om welke naam het gaat?

5. lovemy2kids

lovemy2kids Fanatiek lid

Nov 3, 2010
    2,458
    1,407
    113
    ik zou de naam niet veranderen... ik was gelijk met vriendinnen zwanger en heb toen ook gezegd dat ik de naam niet ging veranderen mocht het dezelfde zijn...
    Als je over een aantal jaar een andere baan hebt of geen contact meer of iets dergelijks heb je je kindje niet de naam kunnen geven die je eigenlijk wilde...

6. Veer3

Veer3 Bekend lid

Dec 15, 2013
    805
    16
    18
    Ik zou de naam niet veranderen. Denk ik nu heel nuchter.. :)
    Snap wel dat jij twijfelt in deze situatie, maar.. Ik zou de naam niet veranderen, omdat zij toevallig dezelfde naam hebben.
    Anders vind ik het met familie of goede vrienden.. Anders: jammer dan!

7. Nee hoor, zou hem niet veranderen. Werk is werk en privé is privé

8. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Ik zou het hem niet meteen veranderen maar het met je baas overleggen. Omdat je aangeeft dat het contact heel goed is kun je dit denk ik wel bespreken. Geef gewoon aan dat je de naam van zijn dochter prachtig vindt en dat hij bij jullie ook op 1 staart als het een meisje is. Mannen maken zich daar helemaal niet druk om en kleine kans dat hij het niet leuk vindt. Maar mochten jullie een dochter krijgen is het voor hun ook geen verrassing. Voor mij zou dit het prettigst voelen. Anders zou ik er toch de laatste weken mee in mijn hoofd blijven zitten.

9. Boommm

Boommm Niet meer actief

Zou het ook niet veranderen.

10. Amezen

Amezen Fanatiek lid

Aug 13, 2012
    1,421
    0
    0
    Haarlemmermeer
    Zou de naam niet veranderen. Het is je baas, niet je broer..

11. LoveShineALight

LoveShineALight Fanatiek lid

Feb 16, 2014
    1,217
    116
    63
    Dit!

12. Zomwinter

Zomwinter Lid

Mar 28, 2014
    13
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou de naam echt niet veranderen. Het is 'maar' je werk. Als het familie/vrienden/ of buren was, zou het anders zijn.

13. InLove

InLove Fanatiek lid

Dec 11, 2009
    3,707
    0
    0
    Ik zou t ook niet veranderen, maar ook niet overleggen.
    Hij zal heus wel snappen dat als jullie ook die naam hebben, die al lang gekozen hadden en dat dat niet zo is omdat je baas ook die naam heeft.

Wat anderen al zeggen t is je baas, dat kan over een paar jaar weer anders zijn. Dus geen rekening mee houden!

14. MamaLinnie

MamaLinnie Bekend lid

Dec 19, 2009
    885
    0
    0
    NULL
    NULL
    Niet veranderen!

15. skiwi

skiwi Fanatiek lid

Jun 15, 2012
    4,270
    402
    83
    Female
    Absoluut niet veranderen hoor

16. wolchu

wolchu Bekend lid

Dec 6, 2011
    918
    2
    18
    ik zou alleen de naam van de kleine veranderen als het echt om directe familie of goede vrienden ging. niet om mijn baas. maar ik zou idd ook even twijfelen. bovendien kan dus ook een jongen worden;)

17. Peachy

Peachy Bekend lid

Nov 26, 2013
    654
    0
    0
    Ik zou de naam niet veranderen. En als je echt twijfelt zou je het met je baas kunnen overleggen. Persoonlijk zou ik dat niet nodig vinden :)

18. Smnee

Smnee Niet meer actief

Het is je baas en niet je broer. Je zal ook vast je hele leven daar blijven werken en jouw dochter moet met die naam haar hele leven doen.

19. Zia86

Zia86 Fanatiek lid

Jan 9, 2009
    2,220
    1
    38
    Ik zou het ook niet veranderen met wel met hem het erg over hebben. Hij zal je vast gelijk geven succes

20. birds86

birds86 VIP lid

May 13, 2013
    5,305
    2,002
    113
    Female
    Niet veranderen en niet overleggen. Je hoeft je helemaal niet te verantwoorden tegenover hem.

Wanneer je dezelfde naam krijgt en je spreekt je baas of collega's dan kan je zeggen; die man heeft wel een goede smaak zeg ;) zoiets

Share This Page