nog 1 keer jullie eerlijke mening..

Discussie in 'Babynamen' gestart door mamitica, 22 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamitica

mamitica Actief lid

2 jan 2015
    165
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi hoi,

We zijn er sinds een tijdje over uit dat onze dochter Nahla gaat heten.. en vinden het zelf echt een lieve en ook stoere naam. Maar hoe dichter we bij de uitgerekende datum komen hoe banger ik word dat mensen het echt een te rare naam vinden.. en gaan denken hoe kun je DAT nou doen.

Wat vinden jullie van de naam en wat is jullie associatie erbij ?

Zo onzeker :S

2. Fides

Fides Fanatiek lid

29 jul 2013
    2.139
    22
    38
    Niet twijfelen.

Nahla is een naam die niet vaak voorkomt, maar hij is niet te apart of te raar.

3. Tord

Tord VIP lid

26 okt 2009
    7.304
    299
    83
    Ik vind het geen rare naam, zeker niet als het een mix kindje is. Voor een blank kindje zou ik het niet verwachten, maar dan nog is het geen rare naam.

4. Linnaea

Linnaea Fanatiek lid

20 apr 2015
    3.443
    27
    38
    Volg een thuisstudie en werk daarnaast als bijlesd
    Het enige nadeel van dat de naam niet vaak voorkomt is dat ik in eerste instantie aan de leeuwenkoning denk. Dat is namelijk de enige plek waar ik de naam ooit gehoord heb.

Maar verder vind ik het een leuke naam en helemaal niet gek. Ik vind alleen die h in het midden wat raar, tenzij je echt een korte a-klank wil als in bijvoorbeeld "bad"? Dus meer Nalla? Dan snap ik hem wel.

5. maviju

maviju Fanatiek lid

31 aug 2014
    1.080
    128
    63
    Ik vind het een leuke naam, maar denk wel gelijk aan de Lion King.
    Maar ik zou het zeker doen: mooi, apart, stoer, vrouwelijk.

6. ButterflyNova

ButterflyNova VIP lid

31 mrt 2014
    5.326
    104
    63
    Doet me ook denken aan de Lion King.

Niet mijn smaak, omdat het voor mij daardoor meer een dierennaam is maar ook niet heel gek ofzo. Ik denk bij de naam wel aan een getint kindje, klopt dat?

7. aimee83

aimee83 Niet meer actief

Ik vind hm heel mooi!
    Niet onzeker zijn hoor.

8. Nacho

Nacho Fanatiek lid

3 jun 2015
    2.369
    9
    38
    Vrouw
    Baby & Mama Coach
    Houten
    Inderdaad de leeuwenkoning. Voor mij wel de beste optie vergeleken met poemba ;)

9. maansneeuw

maansneeuw VIP lid

14 nov 2011
    9.867
    992
    113
    Verslaafd aan namen zoeken
    Nederland
    Ik weet je vorige topic nog, en ben er daardoor echt aan gewend geraakt :) Al vind ik Nola leuker, ik denk dat je echt niet nu nog iets 'gewoners' moet kiezen puur omdat je bang bent dat men het een gekke naam vindt.

Heel sociaal van je dat je aan de reacties en meningen van anderen denkt, maar ga vooral zelf na of dit de naam is voor jou en je man/vriend de naam is. (Hoe voel je je als je de naam zegt? Wat voel je bij het idee dat die naam straks op het geboortekaartje staat? Voel je een blij trots gevoel bij het idee dat je straks mag zeggen: haar naam is ...? Zie je jouw kind zichzelf voorstellen met deze naam? Past dat bij jullie, bij haar?) Dat lijkt me het belangrijkst :)

Overigens waren er in Nederland in 2014 in totaal 42 meisjes/vrouwen die Nahla heetten en 30 die Nala heetten. Dus ja de naam is bijzonder, maar echt niet bizar of te ongewoon voor woorden. Mocht dit nog interessant voor je zijn :)

O ja. Ik vind Nahla een mooie zachte naam, mysterieus en krachtig, stoer en toch lief.

10. bloemetje95

bloemetje95 Niet meer actief

Ik vind t mooi. Niet twijfelen, mensen hebben altijd wel wat te vinden

11. Nanona

Nanona Bekend lid

8 jan 2015
    742
    11
    18
    NULL
    NULL
    De H in het midden doet me denken dat je het uitspreekt als nal-la. Maar ik denk dat jullie Naaalah bedoelen?

Is het geen optie om Nalah te schrijven? Of gewoon Nala?

12. mamitica

mamitica Actief lid

2 jan 2015
    165
    0
    0
    NULL
    NULL

Haha ;)

13. mamitica

mamitica Actief lid

2 jan 2015
    165
    0
    0
    NULL
    NULL
    We bedoelen idd Naaala... Nalah kwam in Nederland helemaal niet voor en Nala vind ik echt te leeuwenkoningachtig en toen kwamen we bij Halle Berry ( schrijft je dat zo?) Die het op deze manier had geschreven vandaag... Maar ik snap idd je punt! Lastig..

14. mamitica

mamitica Actief lid

2 jan 2015
    165
    0
    0
    NULL
    NULL

Bedankt voor je uitgebreide feedback. Lief van je :) ik zie haar zichzelf idd al voorstellen met die naam. En ook op het geboortekaartje staat het heel mooi :)
    Nogmaals bedankt.

15. mamitica

mamitica Actief lid

2 jan 2015
    165
    0
    0
    NULL
    NULL
    Snap ik volkomen. Al is de associatie met de Lion King er na een tijdje vanzelf af. Het wordt geen echt getint kindje maar waarschijnlijk wel licht getint met donkere haren..

16. mamitica

mamitica Actief lid

2 jan 2015
    165
    0
    0
    NULL
    NULL
    Klopt wat je zegt over de 'h' in het midden.. vind ik zelf ook een puntje maar wel gewoon mooier staan ..

17. IS88

IS88 Fanatiek lid

8 jul 2012
    1.133
    1
    38
    NULL
    NULL
    Ik vind het leuk en vooral als een lieve naam klinken!
    En associaties blijven altijd, al die meisjes die Elsa zijn genoemd voor Frozen. Die ouders hadden dat ook niet zien aankomen...

18. Twirler

Twirler Bekend lid

19 jan 2015
    757
    3
    18
    NULL
    NULL
    Denk ook gelijk aan de lion king.. Vind het wel leuk.
    Hoewel ik lana leuker vind

19. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.871
    5.108
    113
    Ik vind het leuk! Origineel maar toch duidelijk en met de h ertussen vind ik nog steeds een goede keus.
    Niet twijfelen, gewoon doen!

20. Novastar

Novastar Fanatiek lid

9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Ik vind het niet echt mooi en denk meteen aan de leeuwenkoning maar als het jullie naam is moet je het gewoon doen. Lana, Lena of Nora(h) vind ik mooier.

Deel Deze Pagina