Hoi meiden. Ik had woensdagavond al een topic geopend dat mijn vliezen waren gebroken bij de bevallingforum. Om 18:00 waren de vliezen gebroken en was smiddags nog bij de verloskundige geweest en wilde mij eigenlijk strippen, maar daar voelde ik mij nog niks voor omdat ik precies 40 weken zwanger was en behoorlijke last van bronchitus heb wilde ik daar dan nog mee wachten. Zo gezegt zo gedaan, maar kwam toch op de zelfde dag dus nog op gang. Ben om kwart voor 8 s,avonds naar het ziekenhuis gegaan omdat ik al weeen had binnen de 5 minuten. Al gou waren ze er binnen de ander half minuut en had ik om half 9, 4 cm ontsluiting. Om half 10 kreeg ik persdrang en bleek al 8 cm ontsluiting te hebben dus ging allemaal heel snel. Kwart voor 10 had ik bijna voledige ontsluiting, maar moest wachten op de co-assistente die met een andere bevalling bezig was. En dat vond ik eigenlijk erg vervelend, want moest tot 5 over 10 mijn persweeen wegpuffen en dat is gewoon haast niet te doen. Maar om 22:12 is Cecile geboren na 5 keer persen. Daarna werd het erg vervelend, want mijn placenta liet niet los! Dus ik zag mij inmiddels al helemaal naar de OK gaan. Het bloed spoot er letterlijk uit en na een uur worstelen en vroeten kwam de placenta eindelijk, maar heb 1,7 liter bloed verloren wat gewoon erg veel was. Ik raakte ook mijn bewustzijn ook even kwijt, maar met dextro en infuus was ik er gou weer. Moest sowieso een nacht blijven in het ziekenhuis en gistermiddag mocht ik toch eindelijk naar huis omdat mijn HB gehalte toch redelijk hoog was, wat de dokter wel erg verbaast over was. Maar ben nu thuis en ga nu ff lekker genieten van onze kleine meisje. Groetjes Anna.