Naam stond vast bij ?

Discussie in 'Babynamen' gestart door monedoos, 31 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Met hoeveel weken stond de naam vast ?

1. Al voor de 20 weken echo

2. Tussen week 20-30

3. Tussen week 30-40

4. Pas na de bevalling

5. Al voor de zwangerschap waren beide partners het eens over de naam

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. monedoos

monedoos Actief lid

12 mrt 2011
    261
    0
    0
    utrecht
    Benieuwd wanneer jullie de naam echt zeker wisten.

2. Trotter

Trotter Actief lid

26 okt 2011
    377
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tussen week 20 en 30. Gezien onze geschiedenis vonden we het ook goed voor de hechting voor onszelf om ons zoontje (als we alleen waren) met zijn naam te benoemen.

Gelukkig is alles goed gegaan ;).

3. moradora

moradora Fanatiek lid

6 mrt 2013
    1.310
    6
    38
    verzorgende
    Provincie Groningen
    wij hadden de namen al klaar liggen voor deze zwangerschap (bij de eerste ook trouwens)
    Dus zodra we wisten wat het werd, zijn we onderling de naam gaan gebruiken.

4. sietsie

sietsie Bekend lid

13 sep 2012
    615
    0
    0
    Voormalig kraamverzorgende, nu VIG-er op een PG af
    Al een paar jaar voor ik zwanger werd. Wat een jongensnaam betreft zijn we steeds aan het switchen geweest, steeds werd de naam die we in ons hoofd hadden al gebruikt in onze omgeving. Misschien een voorteken, want we kregen een dochter :).

5. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Zoon: week 8
    Dochter: voor de geboorte
    zoon: week 15 ofzo

6. Alethe

Alethe Actief lid

12 jul 2013
    333
    0
    0
    Leiden
    Geen van de antwoorden: Ik had de namen voor jongetje en meisje al klaar voor de zwangerschap (ik was per ongeluk zwanger, maar ik ben gewoon zo'n miep die dit soort dingen van te voren bedenkt voor de leuk ook als ik niet denk dat het ooit zal gebeuren), maar mijn partner weet het nog niet.
    Als hij het wel weet krijgt het kindje 2 namen, en evt een derde naam die we allebei leuk vinden als roepnaam als we het uit de eerste twee namen niet eens kunnen worden welke de roepnaam moet zijn.

7. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.899
    3.931
    113
    Tussen 20 en 30 weken. We wisten de naam al wel eerder, maar er stonden nog meer op het lijstje. Na de 20 weken echo viel de helft af ;)
    Op een gegeven moment noemden we het meisje in mijn buik steeds bij een naam en toen zeiden we ja nou moeten we wel zeker weten dat die het wordt anders wordt het raar. Toen nog even heel goed overdacht en toen toch dfinitief besloten!

8. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Tussen de 30 en 40 weken :)

9. springxsummer

springxsummer Niet meer actief

We hadden eerst de naam charlie of sophie of phileine/philien voor een meisje en met 16 weken bleek t dus een meisje te wezen en na een paar weken ..denk rond 18 weken kwam er nog een naam bij en die is t geworden we waren meteen verkocht aan haar namen :)

10. Doortje25

Doortje25 Fanatiek lid

25 jul 2010
    4.056
    884
    113
    Al voor de zwangerschap haha! ;)
    Nee hoor, maar voor de 20 weken echo waren we er wel uit en het is uiteindelijk toch de naam geworden die ik al mijn halve leven in mijn hoofd had.

Rond de 30 weken toch nog even getwijfeld en weer heel wat namen de revue laten passeren, maar nee, we bleven terugkomen op die ene naam. En nog altijd geen spijt van! :)

11. Starry

Starry VIP lid

6 sep 2007
    6.101
    623
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Voor de zwangerschap kwam manlief met een meisjes naam aanzetten en we waren beiden verkocht, ook omdat het een combinatie van onze naam is, mijn eerste twee letters van me naam en de eerste twee letters van manlief zijn naam. Uiteraard nog naar de betekenis gekeken op internet en die sprak ons ook enorm aan.

Voor een jongen wisten we het pas rond de 17 de week, we waren op vakantie Turkije en het turkse team moest voetballen en toen er een speler scoorde waren we eruit dat zou de naam worden voor als het een jongen zou worden.

Het is een meisjes geworden :)

12. ladytijger

ladytijger Fanatiek lid

De naam van mij zoontje stond al ver voor mijn zwangerschap vast

En die van mijn dochter ergens tussen de 30ste en 40ste week

13. Aylen

Aylen Niet meer actief

Op het moment dat ik hem in mijn armen had na de bevalling. We hadden twee namenn ons hoofd en toen we hem zagen wisten we het zeker: dit is Nero :)

14. isabella1980

isabella1980 Actief lid

16 nov 2009
    270
    0
    16
    hier ook pas na de bevalling, bleef twijfelen tussen 2 namen. heb paar dagen voor de bevalling hier nog een topic geopend over welke naam.

vind de finse manier van naamgeven wel mooi. daar neem je een aantal dagen/weken voor om je kindje alvast een beetje beter te leren kennen.

15. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    Bij de eerste hadden we de namen al voor de 20 weken echo

Bij de tweede hadden we de meisjes naam nog die we bij de eerste Zwangerschap mooi vonden dit was nog steeds DE naam, we hebben gewacht tot de 16 weken en als bleek dat het een jongen was zouden we pas zoeken naar een jongens naam maar het was een meisje dus we hebben niet meer hoeven nadenken over namen

Bij deze was het een stuk lastiger, met 28/29 weken hadden we de naam pas voor haar

16. simba32

simba32 Bekend lid

22 apr 2012
    571
    0
    0
    NULL
    Friesland
    We hadden de namen al voor een jongen en meisje voor de zwangerschap ..Geen moment getwijfeld over de naam . de naam die wij hadden bedacht die heeft ons zoontje ook gekregen en die van een meisje bewaren we je weet het natuurlijk maar nooit ,maar ook nu hebben we al weer een jongensnaam klaar mocht er in de toekomst nog een kindje komen..

17. Storm

Storm Niet meer actief

Bij de jongens hadden we de namen al voor de 20 weken echo.
    Onze dochter hebben we een dag van te voren beslist. We hadden een heel andere naam en bleven twijfelen. Het was wel een mooie naam, maar niet de onze. Is toen dus ook iets compleet anders geworden. Heel simpel boerenhollands, maar ze draagt hem met stijl!

18. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    16 weken, op de rit terug naar huis van de geslachtsbepaling stond ie vast!
    Nooit meer vanaf geweken of getwijfeld.

19. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Bij allebei de zwangerschappen tussen de 20 en 30 weken.
    Ná de 20 weken echo eigenlijk, toen konden we gerichter zoeken. ;)
    Nu zijn we er al een tijdje uit en onderling gebruiken we de naam al soms.

20. ER14

ER14 Fanatiek lid

17 apr 2013
    3.127
    2
    0
    Wij hebben voor vier kindjes (twee jongens, twee meisjes) de namen incl. tweede naam klaar.
    Ik kan me ook niet voorstellen dat we nog gaan wisselen maar wie weet wat de hormonen nog teweeg brengen.

Deel Deze Pagina