Hallo allemaal, Over 4 dagen krijgt ons zoontje zijn eerste vaccinatie. Ik hoorde van een vriendin dat haar zoontje koorts kreeg na de vaccinatie. Is het nodig om een pijnstiller zoals paracetamol in huis te halen voor de zekerheid? Hebben jullie dat weleens gebruikt vanwege koorts na een vaccinatie? Ik zit namelijk een beetje met het feit dat onze apotheek dit voor baby's jonger dan 3 mnd niet op voorraad heeft en dan zou het evt. besteld moeten worden. Maar is dit echt nodig? Groetjes, Emma
Bij de eerste prikjes was er niets aan de hand en had ik niks in huis. Bij de tweede prikjes begon Esmee tegen 22 uur 's avonds ontroostbaar te huilen. Ik ben toen naar de centrum apotheek geweest voor zetpillen, deze hielpen goed, heb ze nu standaard in huis. Wat wel helpt is het masseren van de beentjes na de prikjes. De zetpilletjes kun je in de lengte door midden snijden, dan mag je kindje ze wel hebben volgens mij... Succes!
Ik had wel zetpillen in huis gehaald, maar niet gebruikt. Hij had wel iets verhoging, maar er geen last van. Hij sliep na de vaccinatie heel veel.
Hier hetzelfde, wel pcm in huis, niet gebruikt. Dylan heeft vandaag voor de 2e x prikjes gehad, en hij ligt nu al vanaf 13.00 te slapen.
Djaydee heeft bij de vaccinaties die ze tot nu toe heeft gehad bij allemaal erg veel last gehad.Gelukkig had ik viburcol in huis, dit zijn homeopatische zetpillen. Eerst had ik afgewacht wat de vaccinaties gingen doen, vier uur na de prik, begon ze te krijsen en hielt dit wel een uur vol, toen hebben we die pil gezet. De tweede keer ook afgewacht en ook zetpil gezet, maar de derde keer heb ik meteen die zetpil gezet, ze was 's avonds wel onrustig, maar pijn had ze gelukkig niet. Ik zou voor het zekerste was in huis halen, het is ook altijd fijn om wat in huis te hebben voor noodgevallen. Groetjes Monique76
ruben heeft vandaag zijn 3e inentingen gehad (gelukkig voor voorlopig ook de laatste ) heb ook voor de 1e keer voor de zekerheid zetpillen in huis gehaald. nog steeds niet nodig gehad. ook ruben ligt nu al een hele poos te slapen. als ik jou was zou ik ze gewoon halen. beter mee verlegen dan om verlegen, nietwaar?
Gemma heeft verhoging gehad na de prikjes en was er echt niet lekker van. PCM zetpil hielp goed. In de lengte doorsnijden met een warm mes en met de stompe kant boven inbrengen (anders poepen ze hem er zo weer uit).
noa had wel verhoging na de eerste vacinatie. en was niet lekker ik had voor de zekerheid wel baby paracetmol in huis gehaald( gelukkig) die kun je geowon bij de etos halen.. goed zeggen dat je kindje pas 2 maanden is... Ik zeg maar zo: je kunt 't beter in huis hebben, dan een huilende baby midden in de nacht en je hebt niks in huis.. toch?
Inderdaad ..... je kunt de paracetamol ook gewoon bij een DA drogist of bij Etos halen. Bij z'n eerste prikje had ik niks in huis. Het idee om zo'n kleine frummel een zetpil te geven stond me niet zo aan .... gelukkig was het ook niet nodig. Bij z'n tweede prikje uit voorzorg toch maar in huis gehaald, maar gelukkig weer niet nodig gehad. Ik heb wel beide keren de plekjes wat gemasseerd. Vond ie ook wel lekker. Greetz, Ellis76
Ik zou het wel in huis halen. Wat doe je als je kindje midden in de nacht koorts krijgt en de apotheek zou de pcm moeten bestellen?
ons zoontje was tren tijde van zijn eerste prike precies 8 weken oud. Ik heb hem de zetpil paracetamol mogen geven voor kinderen ouder dan 3 maanden in overleg met de apotheker (dit omdat hij toen 6 kg woog dan mag dat kenbaar wel dus)
ik had ook paracetamol en 2x gebruikt met tussenpozen van 6 uren. ze vertelden mij 120 miligram wel mag gebruiken (dus van 3 maanden tot 1 jaar) maar dan een helft. het heeft goed geholpen
nee ayman kreeg de vaccinaties s's ochtends en hij had de hele dag alleen ontzettende slaap. hij sliep de hele dag zowat en s'avonds beetje verhoging 38 graden maar de volgende dag was alles weer voorbij dus ik heb hem geen medicijntjes gegeven niets, hopelijk gaat het bij jou kleintje straks ook zo makkelijk voorbij
Ik laat wel even weten hoe het is gegaan! Ik wist niet dat je het ook gemakkelijk bij de drogist kon halen. Vanmiddag toch maar even halen dan! Lijkt me ook niets om het alsnog te moeten halen mocht ie ineens koorts krijgen ofzo... Misschien valt alles reuze mee, hij krijgt zijn prikjes ook 's ochtends, dus da's misschien wel een voordeel. Bovendien is het een flinke kerel van bij 8 kilo alweer (!), maar misschien zegt dat niet zoveel. We zien het wel. Bedankt ook voor de tips trouwens! Groetjes Emma
Sara krijgt volgende week ook haar eerste prikken. Ik heb wel eens ergens iets gelezen over het verlichten van de pijn (vooraf of snel erna) door te masseren ofzo? Hebben jullie nog tips?
marly had wel verhoging en hetis wel handig om zetpilletjes in huis te hebben. ik was blij dat ik ze had.
Toen iris de eerste vaccinatie kreeg zeiden ze bij het cb dat het beste wat zetpillentjes in huis kon halen en heb die toen ook gehaald maar ze heeft er weinig lasat van gehad ze sliep alleen wat meer die dag en bij andere inentingen net zo nergens last van
Ik heb bij zijn vorige prik ook paracetamol in huis gehaald. Bij de Dirx drogist hebben ze zetpillen van 60mg voor kindjes tot 5,5 kilo en 120 mg vanaf 5,5 kilo. Officieel staat er op vanaf 3 maanden. Maar ik heb ze toen maar gegeven. Abel was toen ook al 11 weken. Abel had trouwens koorts en is de hele nacht heel onrustig geweest.
Wat ik verder als tip van iemand meekreeg is om een nat washandje op de "prikplekken" te leggen na het vaccineren en sowieso even de borst te geven als hij/zij is geprikt. Ik heb bij de Kruidvat Panadol junior gehaald (125 mg, voor baby's vanaf 3 mnd), daar ga ik ws. een stukje vanaf snijden, maar ik vraag het ff na of dat moet, op het cb. Groetjes Emma
Alles goed gegaan, niet eens gehuild! Zo zie je maar weer, ik vond het erger dan Mick zelf.......hihi. En nu ligt hij lekker te slapen. Tjemig, ik stond wel ff te kijken hoezeer hij al gegroeid is zeg, 64 cm en 8.0 kilo! Dat wordt nog wat Groetjes Emma