Agossie knulletje toch

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Jubbos, 13 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jubbos

Jubbos Niet meer actief

Ons mannetje heeft vandaag fysio gehad voor zijn afplatting en voorkeurshouding. Nu moeten we dus alles anders doen en slaapt hij in een zijligkussen, wat dus niet zo goed lukt!
    Hij is helemaal van slag en bijna alleen maar aan het huilen, zo sneu..en mama is er ook door van slag...Moet wang tegen wang doen en ik moet echt zon tegendruk geven echt zielig, we mogen hem alleen in de krampjeshouding vasthouden en niet meer even lekker in mijn armen houden...Kan hem dus helemaal niet goed troosten..
    Het is voor een goed doel, maar leuk is het echt niet..

2. 078mama

078mama Niet meer actief

ahh wat zielig! Dit gaat natuurlijk helemaal tegen je moeder gevoel in. succes ermee

3. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    ah, gos. Zo'n klein ventje..
    Bedenk je maar dat dit het beste voor je kleintje is. Hoe meer spanning je zelf hebt (omdat je dit niet leuk vind), hoe meer een kleintje dat ook overneemt.

Hier nam de kleine mijn buien precies over..

4. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

ach jee, dat is echt sneu he? dat zou ook tegen mijn gevoel ingaan, mijn meisje neemt inderdaad ook mijn buien over, veel sterkte ;)

5. miesje24

miesje24 Bekend lid

5 aug 2008
    802
    0
    0
    noord-brabant
    achgerm wat zielig idd, en nee dat is zerker niet tof. ik snap dat dat ook heel frustrerend is, heel veel sterkte en ik hoop dat het snel herteld en dat het goed komt met z'n voorkeurshouding.
    liefs miesje

6. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

8 jun 2009
    4.283
    1.449
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    Hoe lang slaapt hij nu in een zijligkussen?

Luca moest hier ook in slapen gezien zijn voorkeurshouding, hij heeft 2 dagen gehuild met slapen. Nu gebruiken we het kussen sinds hij kan rollen niet meer en regelmatig vinden we hem 's ochtends slapend op zijn zij in zijn bedje.

Is voor voor hem dus een natuurlijke houding geworden.

Ook wij moesten alles anders doen en het vasthouden ging ook in de krampjeshouding. Heel veel oefeningen doen om zijn linkerkant te stimuleren. Heb nog steeds op mijn eettafel een groot en dik kleed liggen waar ik Luca altijd op legde voor zijn oefeningen. Dan lag hij lekker hoog en kon ik goed met speeltjes zijn linkerkant stimuleren en zijn heupjes bewegen.

Wij hebben echt maar een paar dagen een huilend jongetje gehad, en een huilende mama!!!!!! Op het moment dat je er in zit is het heel moeilijk en weet je niet hoe lang dit duurt maar bij ons was het na twee dagen over.

Veel sterkte en hopelijk duurt het bij jullie ook niet lang.

Veel liefs
    Nataly

7. Jubbos

Jubbos Niet meer actief

Sinds vanmiddag slaapt hij zo, hij heeft alleen vanochtend nog maar geslapen, hij werd net weer moe dus weer boven gelegd, 5 minuten stil nu weer huilen, laat hem maar even liggen. Ik was net bezig met een ritme en dat vliegt nu ook weer door de war, maarja..Beginnen we als hij gewend is aan het kussen maar weer opnieuw

en nu is deze mama ook nog ziekjes aan het worden en hij moet morgen wennen bij de opvang...bah wat een rotweek...Heb net ook wel even heerlijk met hem kunnen lachen, toen kon hij normaal liggen in de box en dan is hij vrolijk, projecteer mijn zorgen niet op hem, althans ik doe hard mijn best!

Het is gewoon sneu, maar later zal hij ons vast dankbaar zijn, want als we zo consequent zijn verwacht de fysio dat hij geen helmpje hoeft dus we bijten even door!

8. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Ja zielig he?
    Thijs had het ook in het begin met die zijligkussen. Na een paar dagen raakte hij er aan gewend. Ik vond het ook erg zielig en kon haast meehuilen. Maar ik wil er wel alles aan doen om ervoor te zorgen dat hij geen helmpje krijgt. Dat vind ik helemaal zielig. Inmiddles slaapt Thijs al een week op zijn zij en het gaat hartstikke goed!

Volhouden hoor!

9. Jubbos

Jubbos Niet meer actief

mijn nieuwe dillema is dus nu om hem morgen te laten wennen voor een ochtend bij de gastouder of kan ik hem beter in zijn eigen omgeving houden en eerst aan dit nieuwe te laten wennen

10. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Lastig zijn die dingen he? Tja ik zou hem toch naar de gastouder laten gaan. Kun je meteen kijken hoe ze reageert als je kindje het moeilijk heeft. Hij moet toch wennen bij haar. Het komt misschien een beetje ongelukkig uit, maar ik zou het gewoon doen. Ben je daar en gaat het echt niet dan kun je alsnog naar huis.
    Sterkte ermee!

11. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.199
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Ah inderdaad zielig, maar wel voor een goed doel! Snap dat het voor jou ook heel vervelend is. Ik zou lekker naar je eigen gevoel luisteren of je hem weg zal brengen naar gastouder of niet. Ik zelf zou hem lekker in zijn eigen omgeving houden en eerst hier aan wennen. Anders wordt het misschien teveel te gelijk aan veranderingen. En zou er zelf geen lekker gevoel bij hebben.

12. Moezel

Moezel Lid

8 jul 2009
    28
    0
    0
    NULL
    zwolle
    klop die van mij is nu ook 7 mnd en sinds een maand of 6 slaapt hij ook op zijn zij... afwisselen op links en rechts!
    sterkte ermee!

groetjes

13. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik zou het wennen bij de gastouder even uitstellen... met een weekje ziet het er ws. heel anders uit en dan heb je nog tijd zat om hem daar te laten wennen...

14. Jubbos

Jubbos Niet meer actief

we hebben hem toch weggebracht, hij heeft vannacht goed geslapen en vanochtend zonder huilen in het zijligkussen geslapen, nog 1,5 uur dan is hij weer bij me...

15. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

en als je fysio niet helpt kijk dan naar een osteopaat.
    Die kunnen soms wel eens een grotere verbetering geven dan fysio. Of een giropraktor. Daar hebben wij mooie ervaringen mee.

16. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

8 jun 2009
    4.283
    1.449
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    Gelukkig dat hij goed heeft geslapen. Het is inderdaad wennen voor een kindje, ze kunnen dan niet meer op hun 'fijne' kant liggen en dat vinden ze in het begin niet leuk.

Wij zijn met fysio en het zijligkussen begonnen toen Luca 8 weken oud was en er is ook vier keer een osteopaat geweest. Zijn hoofdje is opgemeten met 4 maanden en toen was zijn afwijking 106% (een twijfelgeval dus voor een helmpje)

Met 5 maanden is zijn hoofdje nog een keer opgemeten omdat je dan als je een helmpje moet naar het ziekenhuis moet, en toen was zijn afwijking 104%. Een grensgeval voor een helmpje. Wij hebben besloten geen helmpje te nemen en inmiddels is zijn hoofdje nog weer wat ronder geworden. Helemaal rond zal het wel nooit worden maar wij zijn dus erg blij dat we fysio hebben gehad en ook het zijligkussen.

Succes

17. Jubbos

Jubbos Niet meer actief

en ik maar denken dat hij al zo snel gewend was aan het kussen,
    kom ik net op zijn kamer ligt hij gewoon op zijn rug in het kussen. Gebruik ik hem nou niet goed?

18. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

arm mannetje :( maar waarom mag je m niet 'gewoon' knuffelen dan?

19. Jubbos

Jubbos Niet meer actief

dat doe ik inmiddels wel hoor, vanwege zijn ernstige afplatting mogen we hem maar op 2 manieren vasthouden, maar ga volg week aan fysio vragen hoe we hem kunnen troosten..

20. diaantje1984

diaantje1984 Actief lid

17 jan 2008
    298
    0
    0
    Mijn dochtertje slaapt ook in een zij lig kussen, vanaf 6wk ongeveer. Toen zijn we ook begonnen met fysio ivm voorkeurshouding. In het begin vond ze het verschrikkelijk die kussen, en heb ik ook een aantal keer gedacht 'ik haal die kussen weg'. Gelukkig heb ik dat niet gedaan, want ze slaapt er nu heerlijk in. Ik moet hem ook gebruiken in de wagen gebruiken en dit gaat ook goed.
    Ik vindt haar ook weleens op haar rug, hiervoor doe ik sinds een aantal weken een hydrofiel luier opgerold extra in haar rug, zo blijft ze beter liggen. Maar het gebeurt ook regelmatig de laatste dagen dat ze 's avonds er helemaal uitgekropen is, dan ligt ze bovenin haar bed. haha.

Maar ik begrijp je gevoel, en dat jezelf ook wel kan huilen. Maar hou vol, het komt goed!

Deel Deze Pagina