Ik ben nu 32,4 weken zwanger en er is vandaag vast komen te staan dat ik een milde vorm heb van pre eclampsie. Mijn bloeddruk was randje, onderdruk namelijk van 90 maar gisteren en vandaag weer goed. Geen klachten op dit moment maar eiwitten nemen wel toe in de urine. Graag lees ik jullie ervaringen. Waar ik vooral benieuwd naar ben is wanneer jullie uiteindelijk zijn bevallen na het vaststellen van deze diagnose. En dat vanwege het kindje of omdat het met jou steeds slechter ging..
Met 32 weken pre eclampsie gekregen.. Paar dagen op het randje van inleiden gezeten, wat erg ziek. Maar door hoogste dosis medicijnen en bedrust hebben we het vol kunnen houden tot iets meer dan 38 weken. Min. Bloeddruk ging toen weer omhoog en ik was de spanning ook gewoon beu. Fien deed het trouwens goed in mijn buik.. Was mijn lichaam die de klappen kreeg. Een paar dagen na de bevalling steeg mijn bloeddruk als een bezetene en ben ik thuis opgehaald met de ambulance. Heb toen op de hartbewaking gelegen een dagje en via de cardioloog medicijnen gekregen. Die ik nu nog heb, kom ik ook nooit meer van af. Maar ik heb wel een stollingsafwijking die waarschijnlijk de schuldige is..
@moontje; pittig laatste stukje dus! Heb je al die tijd ook in het ziekenhuis gelegen? Heeft je dochter ook een groeiachterstand hierdoor opgelopen of heeft zij er helemaal geen last van gehad? Het verbaasd me dat ze je nog zolang door laten lopen met zulke ernstige klachten... Nog meer dames die hun ervaringen willen delen?
Ik heb een week in het ziekenhuis gelegen en de rest thuis met om de dag Ctg en om de paar dagen een flowmeting en bloedprikken. Met de medicijnen hebben ze mijn bloeddruk nog mooi die weken stabiel kunnen houden. Fien was bij de geboorte 3460 dus die heeft het er lekker van genomen in mijn buik de eerste flowmeting van de placenta was niet perfect en toen heb ik een infuus gekregen en dat werkte gelukkig goed. In mijn nagesprek met de gyn werd wel duidelijk dat ik echt geluk heb gehad dat ik net op die dag voor controle moest, een paar dagen later en het was zeer waarschijnlijk anders gelopen. Het was valentijnsdag dus die dag heeft me geluk gebracht! Heb jij al longrijping gehad? Ik kreeg meteen de eerste spuit toen ik opgenomen werd... Hoe gaat het verder?
Heb bij mijn tweede pre eclampsie gehad maar toen hebben ze hem eigenlijk direct de volgende dag gehaald. Maar dat was omdat ik toen al 39+1 was en bij mijn eerste bijna overleden was door hellp. Dus toen vonden ze het wel best Bij mijn eerste vanaf 27 weken hellp en pre eclampsie, en tot 32 weken gelopen. Met veel bloeddrukverlagers en bedrust kunnen volhouden, maar mijn dochtertje was enorm dysmatuur door een slecht werkende placenta. Daarom hebben ze mij ook zo lang mogelijk zwanger gehouden.
Iets voor de 41 weken diagnose. Twee dagen later inleiding. Placenta bleek wel echt al op te zijn en kindje kleiner dan verwacht. Weekje in het ziekenhuis gelegen omdat ik ook een fluxus kreeg. Kindje heeft er niets aan over gehouden