Wat moet ik nemen?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Pixie83, 9 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pixie83

Pixie83 Fanatiek lid

4 dec 2012
    1.350
    230
    63
    Vrouw
    Ik slikte eerst gewoon visoliecapsules en multi natal van bonusan, maar omdat ik vieze oprispingen krijg van de visolie ben ik sinds 2 dagen overgestapt op de prenafem van orthica omdat daar visolie al in zit.
    Nu heb ik heb dus al 2 avonden dat ik misselijk ben na het eten en vanavond zelfs overgegeven, dus ik denk dat het van de prenafem komt...
    Zou ik ook gewoon losse foliumzuur tabletten kunnen nemen en de visolie even laten zitten of kom ik dan echt te kort?
    En hoe zit het met de vitamine D?

2. LindsayS

LindsayS Bekend lid

26 jan 2014
    798
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik gebruik ook al maanden prena fem van orthica (1 per dag) en ben zeer tevreden. Deze multi bevat wel alles waar een zwanger lichaam behoefte aan heeft. Al eens geprobeerd om de capsule na het (avond)eten in te nemen, eventueel met een melkproduct? Dat beschermt enigszins de maag.

3. Pixie83

Pixie83 Fanatiek lid

4 dec 2012
    1.350
    230
    63
    Vrouw
    Ik heb lactose intollerantie, dus ik kan geen melkproducten verdragen:)

4. birds86

birds86 VIP lid

13 mei 2013
    5.305
    2.002
    113
    Vrouw
    Gravitamon zou ik pakken en de visolie niet meer pakken. In Gravitamon zit alles in wat je nodig hebt behalve de visolie maar dat is ook geen must (vind ik dan). Ik word er ook heel ziek van...zorg er anders voor dat je 1 of 2 keer per week vis eet.

5. LindsayS

LindsayS Bekend lid

26 jan 2014
    798
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh oké... Ik heb klachten zoals misselijk/overgeven nog nooit gehad van prena fem. Misschien komt het omdat je nog in het eerste trimester zit, zijn het gewoon hormonen en heeft het niets met de capsules/samenstelling te maken

6. Pixie83

Pixie83 Fanatiek lid

4 dec 2012
    1.350
    230
    63
    Vrouw
    dat dacht ik in eerste instantie ook, maar vond het toch wel erg toevallig dat het precies na het innemen van deze capsules was en ook precies al de 2 dagen dat ik het slik...;)

7. raglottie

raglottie Actief lid

7 feb 2014
    323
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik heb foliumzuur en vit. D apart geslikt. Je kunt prima zonder een multivitamine.

8. Pixie83

Pixie83 Fanatiek lid

4 dec 2012
    1.350
    230
    63
    Vrouw
    en welke slik je dan, welk merk? of maakt dat niks uit?

9. tanja14

tanja14 Lid

25 mrt 2014
    30
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi hoi, voor de zwangerschap gebruikte ik foliumzuur van de kruidvat en nu van de kruidvat vitaal zwanger vrouw. Zit ook de aanbevolen hoeveelheid foliumzuur in maar ook alle andere dingen die je nodig bent... maar geen visolie.

10. Maagd

Maagd Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    Ik slik ook vitaal zwanger van kruidvat eigen merk, daar zitten alle vitaminen in voor de zwangere vrouw en ik slik daarbij nog visolie ook van kruidvat eigen merk. Ik heb geen last van oprispingen of overgeven. De visolie pilletjes hebben verder ook geen smaak, de vitaal zwanger wel (niet lekker). Ik ben hiermee begonnen 2 maanden voor ik stopte met de pil en slik ze nu nog steeds.
    Ik zie dat je nog maar 6 weken zwanger bent... dat kan de reden zijn dat je savonds na het eten misselijk wordt en moet overgeven, hoeft echt niet perse aan de pilletjes te liggen

11. raglottie

raglottie Actief lid

7 feb 2014
    323
    0
    16
    NULL
    NULL
    Vit. D van De Tuinen en foliumzuur is op recept omdat ik daarvan een hoge dosering heb.

12. Pixie83

Pixie83 Fanatiek lid

4 dec 2012
    1.350
    230
    63
    Vrouw
    Nou vanavond na het eten de multi natal genomen in plaats van de prena fem en tadaa....niet misselijk:)
    Dus ik denk echt dat het aan de prena fem ligt hoor;)

13. LoveP

LoveP Actief lid

22 jan 2014
    196
    71
    28
    NULL
    NULL
    Ik slik compleet mama met visolie.

14. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik slik geen visolie, werd er echt kotsmisselijk van, lijkt me beter om het dan gewoon te laten zitten zodat m'n eten gewoon binnen blijft ;)
    Ik eet wel vette vis, dus ga er maar van uit dat die capsules ook gewoon niet nodig zijn.

15. Vlinder73

Vlinder73 Fanatiek lid

22 feb 2011
    2.146
    1
    38
    In mijn paradijs
    Ik gebruik al maanden Prena Fem van Orthica (2 pd ivm bv) en ben heel erg tevreden.

16. Pixie83

Pixie83 Fanatiek lid

4 dec 2012
    1.350
    230
    63
    Vrouw
    Nou, wie de prena fem van me wilt overnemen, kan dat hoor. er zijn 4 capsules uit.;) Ik blijf toch maar gewoon bij de multi natal.

17. Steeciaantos

Steeciaantos Fanatiek lid

28 okt 2013
    1.554
    0
    0
    Limburg
    Deze gebruik ik ook.
    Ze hebben laatst bij mij bloed afgenomen en alles bleek perfect qua vitaminen etc. Ik eet af en toe gewoon vis

Deel Deze Pagina