Onze kleine man begint lekker druk in bed te worden Hij wil heel graag zijn voeten kunnen pakken en zijn benen zo hoog mogelijk de lucht in kunnen gooien. Hij sliep altijd in een slaapzakje, maar dat vind hij nu absoluut niet tof meer. Ondanks dat je zou denken dat hij voldoende bewegingsruimte in die zakken heeft, presteert hij het toch om soort van klem met zijn voeten te komen. Je merkt heel goed dat hij van mening is dat hij niet genoeg vrijheid heeft in zijn slaapzakjes, dus zijn we over gegaan naar een gewone pyjama met een dekentje over. Dit ging een hele poos goed, maar nu wordt hij zo actief in bed dat het niet lang duurt voor hij zijn dekentjes van zich af heeft gewerkt of zichzelf omhoog heeft gewurmd. Dat hij zo bewegelijk is, is helemaal niet erg, maar vooral 's nachts wordt hij wel koud als hij zijn dekens weer eens kwijt is. De deken overdwars en stevig in stoppen hebben we al geprobeerd. Nu was het idee om op zoek te gaan naar een goeie dikke pyjama zodat hij niet perse dekens nodig heeft. Maar waar kan ik die vinden? We hebben nu overigens slaapzakken van de hema en pyjama's van de hema en zeeman en hij zit ondertussen in maat 80.
Zo zeg, 5 maanden en maat 80! Onze zoon is bijna 9 maanden en in maat 80. Dat schijnt al fors te zijn. Hier ook zo'n acrobaat. Maar gewoon en pyjama aan en een slaapzak (heel dun). Daarna heel stevig ingestopt. Hij komt niet echt los. Heb verder dus geen tip voor je helaas.
R zit in maat 80 maar zijn slaapzak met korte mouw (kruidvat) is in maat 100 Bij zijn nekje is het niet te los..maar hij heeft met z'n benen genoeg ruimte.. al een grotere geprobeerd?? Hoop dat je een oplossing vind!
Is t geen idee om de ondernaad van de slaapzak los te maken? Dan kan hij wel zijn voeten pakken maar heeft hij wel nog iets over zijn lichaam.verder kocht ik altijd bij de h en m van die velours pyjama's.
Of een lekkere pyama en dan ( heel charmant) sokken over de pijpen heenslaan? Maar als hij graag aan zn voetjes zit is dat misschien ook niet handig....
Haha sokken maakt hem niks uit, hij pakt net zo vrolijk zijn voetjes ik laat zijn sokken expres al aan de laatste paar dagen 's nachts, maar inderdaad geen gek idee om ze ook nog over zijn broekje te trekken. Morgen ook maar op zoek naar een dikkere slaapzak in de stad.
Dl heeft een pyjama van Bambino Merino, broekje is dikke katoen en truitje is van wol (dl wil er wel een hoogsluitende romper met lange mouwen onder). Ik vind het fijn spul, truitje is dun maar geeft een prettig soort warmte af, niet zweterig. dl draagt het ook zomers, alleen niet als het s' avonds nog boven de 21 graden is.