Milde vorm waterpokken?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Chechi, 16 mrt 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chechi

    Chechi Niet meer actief

    Bij mijn zoontje van 17 maanden op de opvang heerst waterpokken. Nu begon een aantal dagen geleden enkele rode bultjes te verschijnen op zijn gezicht, vandaag voor het eerst een op zijn beentje. Het aparte is dat de rode bultjes geen blaasjes worden, wat je vaak wel ziet bij waterpokken. Het lijkt mij echt volstrekt logisch dat hij waterpokken heeft aangezien het super besmettelijk is via de lucht, maar het lijkt zo mild te verlopen?! Is er iemand die het herkent? Kan ik er vanuit gaan dat hij ze heeft (gehad?) ik vind het namelijk lastig, soms krijg je in je latere leven wel eens de vraag of iemand een bepaalde ziekte heeft gehad. Straks weet ik het antwoord niet haha.

    Hieronder een foto van een “waterpok”.
     

    Bijgevoegde bestanden:

  2. Ting86

    Ting86 Fanatiek lid

    4 okt 2016
    1.002
    589
    113
    Vrouw
    Onze zoon heeft het ook mild gehad. Slechts 1 waterpok (dat klinkt raar) had een blaasje. De rest waren alleen rode bultjes. Via de huisarts zijn we er achter gekomen door foto's te sturen. Nu vind ik het bultje wat je op de foto hebt gezet niet echt op een waterpok lijken? Als je het zeker wilt weten kun je eventueel foto's naar de huisarts sturen.
     
  3. Chechi

    Chechi Niet meer actief

    Ja ik vind het ook allemaal atypisch! Heb wel op internet wat foto’s voorbij zien komen met vergelijkbare bultjes bij waterpokken. Maar de meeste zien er wel heftiger uit.. Als het niet erger wordt ga ik inderdaad wat foto’s opsturen naar de huisarts. Andere kinderziektes lijken er weer totaal niet op..
     
    Ting86 vindt dit leuk.
  4. Zohra

    Zohra Fanatiek lid

    20 mei 2015
    2.005
    322
    83
    Bij mijn dochter zagen de waterpokken er ook ook zo uit, maar enkele hadden blaasjes.
    Maar zij zat wel helemaal onder.
    Vaak is het zo dat als het heel mild verloopt, ze het later nog een keer kunnen krijgen, blijkbaar maak je dan niet voldoende antistoffen aan.
    Mijn dochter had als baby toen op het kdv waterpokken heerste ook een paar plekjes, maar kreeg het later dus nog een keer met veel pokken. Dan weet je het echt zeker.
     
    Chechi vindt dit leuk.
  5. Chechi

    Chechi Niet meer actief

    Dankjewel voor je reactie! Vandaag voor het eerst een blaasje ontdekt. Dus het zijn wel waterpokken, alleen nog niet veel. Ben erg benieuwd of het er meer worden.... hoop eigenlijk wel iets meer want dan kun je ze hopelijk afstrepen.
     

Deel Deze Pagina