Milde zwangerschapshypertensie en start bevalling?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Druif78, 17 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Ik word op dit moment met medicatie behandeld voor een hoge bloeddruk. Voor medicatie zat mijn onderddruk tussen de 98-102. Nu met medicatie 92-99. Ik blijf onder controle bij de gyn en krijg geregeld CTG's urine en bloedcontroles etc. Ook beval ik straks in het ziekenhuis.
    De verpleegkundige wist mij te vertellen dat ze me sowieso niet tot 42 weken door zullen laten lopen. Maar heeft iemand ervaring met tot wanneer dan wel? Ligt natuurlijk ook aan de conditie van moeder en kind, maar daar is tot nu toe niks mis mee :). Ik heb geen klachten, de beeb doet t goed... urine blijft schoon en bloed blijft goed. Echt alleen die bloeddruk dus...
    Als ik nou niet spontaan beval voor de 40 weken, zullen ze dan gaan inleiden??:(

2. Boefje2010

Boefje2010 Actief lid

11 feb 2010
    350
    0
    0
    Velden
    Zoals je zelf al zegt is dit lastig te zeggen. Ze zullen vermoedelijk niet afwachten totdat de bloeddruk wel voor problemen gaat zorgen. In dat stadium wil je namelijk niet belanden (been there, done that)

Grote kans dus inderdaad dat ze je dan gaan inleiden

3. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Is ook lastig te zeggen inderdaad...
    Ben alleen zo benieuwd dat stel dat de bloeddruk hetzelfde blijft en de rest ook.... zullen ze dan met 40 weken gewoon gaan inleiden? Of al eerder?
    De voorkeur heeft natuurlijk als de bevalling spontaan begint.
    Bij welke termijn begon bij jou de bloeddrukstijging? Had je ook medicatie? Moest je worden ingeleid?

Deel Deze Pagina