plassen, plassen, plassen

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Liesben, 12 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Liesben

Liesben Niet meer actief

Hallo dames,

Ik ben nu bijna 31 weken zwanger. Vorige week urine ingeleverd bij de HA vanwege het vermoeden op een blaasontsteking. Hierin zaten wel veel leukocyten. OP het eerste gezicht zagen ze geen bacteriën onder de microscoop, maar uit voorzorg toch gestart met AB. De urine is wel op kweek gezet.
    Vandaag is de laatste dag van deze kuur.
    Maar nog steeds moet ik soms elke 5-10 minuten "plassen", dat wil zeggen ik pers er met moeite 10 druppels uit...
    Plassen doet geen pijn. Wel heb ik een wat zeurend gevoel laag in de buik en wat rugpijn. Maar ja...
    Urine ziet naar mijn idee helder, en ruikt niet. Geen bloed.
    Nu ga ik zo de HA bellen, omdat ik gewoon wil weten wat het is.
    Maar ik vroeg me af of mensen dit herkennen? Kan het iets met indalen te maken hebben? Of toch een blaasontsteking, maar moet ik andere AB omdat ik hier niet op reageer? Of is het gewoon iets wat bij de duur van mijn zwangerschap hoort en maak ik me druk om niks? :D

2. Linda86

Linda86 VIP lid

Ik herken het wel hoor! Van allebei mijn zwangerschappen en hier was het geen blaasontsteking. Ik moest ook écht heel vaak "plassen", steeds kon ik er dan met moeite een paar druppels uitpersen ;). Het is gewoon je kindje die op je blaas duwt. Lastig hè? Bij mij was 't vooral 's avonds, als ik even op de bank ging liggen en 's nachts heel erg.

3. Mango26

Mango26 Fanatiek lid

10 aug 2010
    4.220
    62
    48
    around the corner
    Ik had het vanaf een week of 30 ineens ook heel erg...
    Urine laten checken, vochtbalans bijgehouden (100 plasjes van 5 cc is toch niks dacht ik?), maar niks aan het handje... ;)

Volgens de gyn is onze uk rond die termijn in hoofdligging gaan liggen en danste met zn hoofd en handen op mn blaas in een poging tot indalen...
    Erg irritant, want het lijkt namelijk net alsof je niet goed hebt uitgeplast als je na 5 minuten weer moet... ;)

Uiteindelijk bleek bij 33 weken dat hij al behoorlijk vast in mn bekken was gaan liggen en vorige week lag hij zelfs volledig ingedaald, en sindsdien is het continu plasgevoel wat minder...

Nog steeds check ik heel obsessief eerst of er genoeg toiletpunten zijn voor ik ergens heen ga, niks is zo erg als moeten (al is het maar voor 10 druppels) en niet kunnen... :D

Ik hoop dus voor jou dat het er gewoon bij hoort en je niet opnieuw aan de AB moet...
    Waarschijnlijk zal je geen andere kuur krijgen, ze hebben niet zoveel keuze tijdens een zw.schap, maar anders nog een week langer doorslikken als je urine nog niet schoon is!

4. Liesben

Liesben Niet meer actief

Dank dames, altijd fijn...lotgenoten :)
    Net bij de huisarts geweest, waar ze urine nogmaals gechecked hebben. De stick liet niks zien, urine leek schoon. Ze gaat straks nog even onder de microscoop kijken. Uit de kweek van vorige week komt niets. Gelukkig, ik was bang voor die streptococ B waar je nog wel eens wat van leest..
    Voorlopig houden we het indd op die kleine druktemaker die zo mijn blaas bewerkt dat het heel veel prikkeling geeft. Niet leuk, wel geruststellend!

5. Liesben

Liesben Niet meer actief

Ik heb de vk ook nog even gebeld. Ze denkt indd dat het puur een (vervelende) zwangerschapskwaal is. Zeker omdat er uit de urinekweek niets komt. Maar zolang ik weet dat het geen kwaad kan voor de baby vind ik het niet erg. Dan maar 4 keer per uur naar de wc...

6. Chantalleke26

Chantalleke26 Actief lid

16 jun 2011
    312
    0
    0
    Student
    Gelderland
    4x per uur valt toch nog wel mee? ;)
    Kan erger hoor!

Maar is sowieso erg vervelend ja!
    Ik word er stapel gek van en kan het niet eens een autoritje van een half uur uit houden, om vervolgens haast niets te kunnen plassen en wetende ieder moment weer te kunnen..

7. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    bij sem had ik het niet zo erg maar nu pfffff echt niet normaal. Als ik niet ga dan krijg ik ook gelijk harde buiken. Ook al eens me urine laten testen maar daar kwam niets uit

8. Foxter

Foxter Niet meer actief

Ik heb ook last van veel plassen en dan alleen druppels, bij mij komt het omdat mn baarmoeder mn blaas afknelt (fantastisch, en dat al vanaf 12 weken...). Dus nu moet ik 3 a 4 keer per week een katheter om de boel leeg te halen.

Als je echt niet meer uit kan plassen moet je wel aan de bel trekken hoor, want dan kan het wel gevaarlijk zijn.

9. Assje

Assje Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.440
    1
    0
    Bekend probleem, mogelijk is je blaas wat geïrriteerd geraakt, bijvoorbeeld door de druk vam de baarmoeder erop. Ik had al voor de zwangerschap blaasproblemen en heb er tijdens de zwangerschap ook met perioden veel last van gehad. Dat ik opstond van de wc en het gevoel had dat ik meteen weer kon gaan zitten :( en ook in de nacht elk uur eruit. In de zwangerschap had ik zo ongeveer een abonnement op de huisarts voor urine checken, maar nooit iets te vinden.

Soms helpt het bij mij om een weekje een vitamine c 'kuur' te doen: dagelijks een 1000mg vitamine c bruistablet bij het ontbijt. Kan ook met cranberrycapsules. Cranberrysap is ook goed voor je blaas maar je hebt er heel erg veel van nodig voor het effectief is, dus zijn capsules handiger.
    Dit werkt alleen als het een irritatie is die veroorzaakt wordt doordat je blaas niet zuur genoeg is (wat overigens wel verergerd kan worden door druk op je blaas). Maar het is onschadelijk dus je kunt het gerust proberen.

Deel Deze Pagina