Dat weet ik niet zeker. Frankrijk hoefden we niet perse 1 te hebben zeiden ze. Dus misschien niet inderdaad. Wij gaan naar veel landen dit keer waarbij alleen Duitsland echt met klem werd gezegd dat een milieusticker moest. Frankrijk alleen ademtest
Sinds 1 juli 2019 niet meer! https://blog.touring.be/nl/critair: "Vanaf 1 juli 2019 is ook er een permanente zone (ZCR) tussen de A86 en de Périphérique inbegrepen. Enkel voertuigen met minimum een vignet crit’air 4 worden vanaf dan nog binnen de A86 toegelaten. Op de A86 is een vignet is niet nodig."
@Emilie69 Weet jij ook in welke steden het verplicht is? Wij rijden trouwens via Metz Lyon Montpellier. Dat kan wel he?
Nee, is nogal moeilijk. Er bestaat op dit ogenblik geen officiële website waarop je informatie van alle milieuzones en maatregelingen in Frankrijk kan terugvinden. Het aantal steden die een milieuzone instellen wordt wel steeds groter. Het hangt ook samen met weersomstandigheden. Steden kunnen, als het bijvoorbeeld dagen na elkaar te warm is, een zone instellen. Maar wanneer dat is, wordt meestal aangegeven op borden aan de kant van de weg, in de pers,.... De autostrades mag je wel bijna altijd zonder ticket gebruiken (behalve bijv. Straatsburg, Grenoble, périphérique in Parijs). In Lyon, Toulouse, Chambéry Annecy, Rennes en Lille mag je tijdens een smogalarm zonder Crit’Air vignet doorrijden via de snelweg en belangrijke assen. Hier vind je de meest recente info van het moment: https://vignette-critair.com/vignette-crit-air-toutes-les-villes-concernees (opgelet, via deze site geen vignet bestellen, best via https://www.certificat-air.gouv.fr/)
Misschien wel. Voor nog geen 5 euro, kan je het niet riskeren vind ik. En waarschijnlijk betaal jij zelfs nog minder als je wagen in Frankrijk is ingeschreven.
€ 3,62 om precies te zijn. Daar ga ik inderdaad het risico niet voor lopen... Bedankt voor de info trouwens, ik wist echt niet dat de regels in Parijs waren aangepast...
Frankrijk is ook groot hé! Ik kom er zelf vaak omdat een deel van de familie er nog woont, dus ik hou het een beetje in de gaten. Tot begin juli had ik er ook nog geen!
Ik ben er toevallig in mei nog langsgereden, i.v.m. familiebezoek in NL, maar anders kom ik zelden in Parijs. Maar voor die paar euro ga ik niet moeilijk doen.
Oeps, ik wist niet eens dat je een sticker nodig had.. diverse keren naar Frankrijk gereden, nooit geweten, nooit problemen gehad.
Omdat wij elk jaar naar Frankrijk op vakantie gaan met de camper toch ook maar even een milieusticker aanvragen. Het invullen ging prima. Maar bij het verzenden moet je het vakje "ik ben geen robot" aanvinken en dan krijg je van die foto's die je moet aanvinken. Vervolgens begint de pagina te laden, maar hij komt niet verder. Heb het al 10 keer geprobeerd. Maar hij gaat niet verder. Sessie verlopen. Internet is prima verbinding...iemand een idee?
Dat was bij ons ook. Na een paar pogingen lukte het wel. Overigens vandaag de sticker binnen gekregen! Best snel dus!
Bedankt voor je reactie. Ik heb het na 10 pogingen opgegeven. Ga het morgen nog eens proberen. Hopelijk lukt het dan
Haha ja irritante dingen zijn dat. Heb zojuist via de mobiel nog een poging gedaan. En dat lukte direct. Kreeg weer die "ik ben geen robot" vraag maar hoefde nu geen irritante foto's aan te klikken. Kon. Direct door. Volgens mij kan het een paar dagen duren voordat je de bevestiging per mail krijgt, dacht ik hier ergens gelezen te hebben. Maar heb sowieso ff een screenshot gemaakt van het registratie nummer. Nou mooi ook weer geregeld Ik vond het eigenlijk tot nu toe altijd maar onzin, we hebben hem waarschijnlijk ook niet nodig. Maar ze zullen maar ergens een zone invoeren... Sta je te kijken. Voor die paar euro.. *bevestiging ook al binnen zie ik net