Hoi! Zaterdag ga ik met een groepje naar de Primark in Essen. Net belde een van hen mij omdat ze iets had gehoord over een of andere sticker die je nodig hebt als je daar wil parkeren. Nu ben ik gaan googelen en kom ik iets tegen over de 'Umweltzone'. Blijkbaar ben je verplicht om een milieusticker te hebben als je in zo'n zone rijdt en/of parkeert. Weet iemand of je ook verplicht bent zo'n sticker te hebben als je naar de Primark gaat? Ik heb namelijk geen idee waar je wel/niet in een umweltzone rijdt. Alvast bedankt
Er zijn in Essen en omgeving (denk hierbij bv aan Oberhausen) verschillende Umweltzonen. Om in deze gebieden te mogen rijden heb je een Umweltplakette nodig. Deze kun je verkrijgen bij de anwb, dit kost 10. Maar je kan er ook voor kiezen om naar de duitse TÜV te gaan en daar voor 5 de plakette te halen Deze plaketten zijn er in 3 verschillende kleuren. Groen, geel en rood waarbij groen het beste is. De primark is volgens mij in Essen-Stadtmitte en daar heb je de plakette zeker nodig.
Wij zijn pas naar Essen geweest en hebben gewoon geparkeerd in een parkeergarage onder de Primark en wij hebben geen sticker nodig gehad. Of we hebben heel veel geluk gehad.