ik vind gevangenis ook wel beteje te ver gaan... maar aan de andere kant als je militair wil worden/bent dan weet je dat dit er ook bij hoort... dan moet je maar wat anders gaan doen...
Het is zijn werk... Dus dit is werkweigering. Mijn pa is ook militair, maar als hij opdracht krijgt te gaan dan gaat ie ook. Daar is hij voor opgeleid en daar krijgt hij voor betaald. Als je niet uitgezonden wilt worden, moet je geen militair worden.
precies, dat ben ik helemaal met je eens vosje. Mijn vriend zal het ook nooit weigeren. Het is zijn werk en daar gaat tie voor.
Ook hier een vrouw van een militair, die al in Afghanistan is geweest.. Hij is militair, weet dat daarbij de oefeningen en uitzendingen onderdeel zijn van zijn werk. Dus ja niet alleen de 'veilige' missies vallen hieronder, maar ook de missies die minder veilig zijn. Je wordt hier goed voor opgeleid, daarin investeert defensie en de overheid. De gevangenis zal wel een straf zijn die in het militair strafrecht wordt gebruikt voor militairen die een missie weigeren, dus werkweigering.. En 'zomaar' ontslaan zou voor de militair misschien wel de makkelijkste weg zijn, als zijn baas er zo mee omgaat.. Zeker na alle investeringen die in je gedaan worden als je militair wilt worden en bent.. Dit alles buiten de reden om waarom de militair geweigerd heeft...
Ik kan er goed inkomen. Je tekent ervoor, je weet dat uitgezonden worden erbij hoort. als je dat niet wilt moet je niet bij t leger en soortgelijke dingen gaan. Ik bedoel je weet dat je getraind wordt en dat je in oorlog situaties kan komen etc. Hoort erbij...