Enorme kramp in kuit?

Discussie in 'De lounge' gestart door KanjerB, 4 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. KanjerB

KanjerB VIP lid

24 apr 2007
    5.097
    0
    36
    Ik heb al een aantal weken steeds meer last van kramp in mijn kuiten. Ok ik had het vroeger ook welwaardoor ik dus echt s'nachts wakker werd, en een heel vervelend gevoel geeft. Maar die van gister avond was echt ab-ab-ab normaal. Het deed zooooooooo verschrikkelijk pijn. Ik zat op de bank en ineens kreeg ik dus de kramp. Ik kon mijn absoluut niet bewegen. Mijn man (heeft veel met sporten enz te maken) dus hij wist gelijk wat hij moest doen. Hij hielp mij met het helemaal strekken van mijn been enz enz. Ik heb enorm gehuild :oops: het deed echt pijn. En ik kon aan niets anders denken ik kon mij gewoon niet inhouden. Heb gewoon heel luid lopen huilen (wat ik dus volgens mij NOOIT eerder heb gedaan)

Weten jullie mischien wat de oorzaak hiervan is? En wat ik hieraan kan doen?

2. Elmo

Elmo Niet meer actief

Tijdens een zwangerschap is het wel een bekende kwaal (hormoonkwestie volgens mij) maar je hoort het wel vaker (bij sporters o.a.).
    Er is wel wat voor/tegen dus als je het vaker krijgt kan je altijd je ha even raadplegen.
    Succes....ik weet hoe zeer het kan doen!
    Elmo

3. nienke70

nienke70 Fanatiek lid

16 aug 2006
    1.149
    0
    36
    zweepslag?

4. Kalush

Kalush Fanatiek lid

7 jan 2006
    2.694
    0
    0
    Noorden v/h land
    Heeft met de toevoer van lucht te maken.
    Je spieren verzuren. Komt er te weinig nieuw bloed in de spieren.
    Zorg voor voldoende beweging (niet té)
    Zorg ervoor dat je voldoende calcium binnen krijgt

Klinkt erg raar, maar het is hetzelfde als dode dieren (ook mensen) stijf worden, alles verzuurd doordat je niet meer adem haalt.

5. KanjerB

KanjerB VIP lid

24 apr 2007
    5.097
    0
    36
    @ Elmo :confused: idd wat is dat een enorme pijn zeg

@Kalush ik vind juist dat ik met vergelijking van de zomervakantie veel meer beweeg. Loop een kwartier ofzo naar school. opschool tig keer trappen op en af. Thuis huishouden en koken. En later in de avond ga ik lekker op de bank liggen/zitten

@nienke nope dat is het ook niet

6. KanjerB

KanjerB VIP lid

24 apr 2007
    5.097
    0
    36
    En ik heb nog steeds zo een pijn in mijn kuiten. Die hele hevige kramp was in mijn linkerkuit. En vanacht kreeg ik nog een kramp in mijn rechter kuit (wat ik dus vroeger heel hevig noemde, maar na dit gevoeld te hebben :confused: )

7. Kalush

Kalush Fanatiek lid

7 jan 2006
    2.694
    0
    0
    Noorden v/h land
    Ik ken de pijn ook wel.. soms kun je er dagen na die tijd nog last van hebben..
    Voetjes omhoog op de bank!
    Soms werken de retourklepjes in je benen niet zo best, zo gaat de verversing sneller.

8. Mamawannebe

Mamawannebe Fanatiek lid

12 apr 2007
    1.090
    0
    0
    Directiesecretaresse
    's-Hertogenbosch
    Ik heb ook wel eens begrepen dat kramp veroorzaakt wordt door een tekort aan vloeistoffen in je lichaam. Geen idee of het klopt, maar ik ben meer gaan drinken, vooral tijdens het sporten en daarmee werd de kramp echt minder ...
    Baat 't niet, dan schaadt 't niet.

9. KanjerB

KanjerB VIP lid

24 apr 2007
    5.097
    0
    36
    @Mamawannebe idd dat kan het mischien zijn. Vooral nu tijdens de ramadan kan dat de oorzaak zijn

10. KanjerB

KanjerB VIP lid

24 apr 2007
    5.097
    0
    36
    @Kalush mijn man heeft mijn been gisteren omhoog gehouden. En probeerde er voor te zorgen dat het overging. Het deed zo pijn dat ik :oops: echt als een heks tegen hem begon te schreeuwen :( Later heb ik wel mijn exucses aangeboden :)

11. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Tijdens zwangerschap kun je dit erger krijgen.
    Ze zeggen ook wel eens dat je dan meer melkprodukten moet eten/drinken.

12. KanjerB

KanjerB VIP lid

24 apr 2007
    5.097
    0
    36
    Zal ik vanavond zeker doen Baat 't niet, dan schaadt 't niet

13. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Oh ja kramp, echt verschrikkelijk!
    Ik heb dat dus regelmatig, maar wat ik dan probeer is om tóch op te staan. Het doet verschrikkelijk veel pijn, maar anders blijft het erin schieten bij mij.
    Het gebeurt bij mij ook het meeste 's nachts namelijk, dus is er niemand wakker die mijn voet kan strekken. ;)

14. KanjerB

KanjerB VIP lid

24 apr 2007
    5.097
    0
    36
    Ik schrok gister nacht zo erg dat mijn man gelijk wakker werd :) Normaal heeft hij echt een zware slaap :) Maar ik dacht dat het net zo erg zou zijn als toen ik op de bank zat. Gelukkig viel het wel mee. Ik huil niet zo snel om alles maar die van gister avond dus van toen ik op de bank zat was echt niet wat ik aankon

15. greetje82

greetje82 Bekend lid

11 jul 2006
    575
    0
    0
    Provincie Groningen
    Veel melk drinken....als ik een paar dagen te weinig zuivel heb gehad, heb ik er gelijk last van.
    Heb het in mijn voeten, handen, nek en kuiten. Maar in je kuiten is het allerergst :(

16. Stienke

Stienke Fanatiek lid

15 feb 2007
    2.424
    0
    0
    Adm.medewerker op verzekeringskantoor
    Assen
    Volgens mij is magnesium heel goed daartegen, bel de apotheek, die weten het vast!

17. mae

mae Actief lid

12 sep 2006
    156
    0
    0
    de Wijk
    tip die heeeeeeeeeeeeel goed werkt:)

Magnesium tabletten :D :D :D
    Ik slik sinds ik 3 maand terug voor de 1e keer die rot kramp kreeg tabletten van,Bional magnesium en zink.
    Sindsdien heb ik geen kramp niks meer gehad.
    Wel af en toe dat ik het gevoel krijg dat er kramp opkomst is maar dan neem ik ff een extra tablet en over is het.

En voor het slapen gaan ff met zo een massage roller over je kuiten en voeten heen halen:)

18. KanjerB

KanjerB VIP lid

24 apr 2007
    5.097
    0
    36
    Volgens mij lijkt het idd handig om even langs de apotheek te gaan en om magnesium te vragen :) Want die pijn wil ik niet nog eens voelen

Deel Deze Pagina