Ik dacht al dat wij te laat waren, maar het was dus een korte uitzending? Je kunt trouwens ook aljazeera online kijken,kun je ook veel informatie krijgen.
Ik denk dat ze zelf ook al meer hadden verwacht! Nouja ik blijf nog even kijken tot 11 uur (nja, wie weet was dat de bedoeling )
Inderdaad,maar ik denk dat ze hadden verwacht meer informatie te hebben. Op nieuwsuur hadden ze een live uitzending van een toespraak van hem...vent spoort niet!
Ik vind het vreemd dat dit word gedaan. Zou het om olie gaan? In Afrika word volgens mij weinig gedaan als er zoiets zou gebeuren.
@bolbuikje: moeten ze het dan maar toestaan dat hij met zwaar geschut zijn volk aanvalt? In veel Afrikaanse landen zit de VN ook om proberen de vrede te bewaren tussen de volken.
O wat ben ik blij dat mijn man geen militair meer is. Maar wel goed voor de bevolking dat er iets gebeurd. Bolbuikje, ja kan hoor. natuurlijk zitten er meer belangen aan vast.
Ik denk dat zeker de olie belangen meespelen! Vraag me wel af waarom er ook niet werd ingegrepen in Ivoorkust! Overigens is mijn man ook militair, tuurlijk gaan hierbij wel weer dingen door je hoofd zoals toekomstige uitzendingen. En tuurlijk is dit niet leuk, maar goed, ik hoop dan maar dat ze daar voor de mensen wat kunnen gaan betekenen.
En dan? Dan staan er vervolgens een paar duizend Libische stammen op, die het daar allemaal voor het zeggen willen krijgen. Met een beetje pech komt daar ook weer zo'n Taliban-achtige groepering aan de macht, en dan heeft het westen er weer een vijand bij. Ik vind het een doodenge ontwikkeling dit....in al die landen komt de bevolking nu ineens in opstand. Wie weet werken ze binnenkort allemaal samen met elkaar, en dan zijn wij hier in ons kikkerlandje nergens meer hoor.
Mijn man zat bij de Marine en die worden altijd zeer snel naar zulke gebieden gestuurd. HR Ms de Ruyter is al vanaf november weg maar door dit kan dat nog weleens veel langer worden. Zou maar 3 maanden zijn. Nu alweer dik 4 maanden en volgens mij is er nog geen thuiskomst in de planning.
Huh? Hoezo? Wat heeft dit met samen werken en nederland? In mijn optiek komen de bevolkingen in opstand tegen hun regime. Willen ze democratie, of in ieder geval vrijheid. Dat de ene bevolking na de andere nu in opstand komt, heeft te maken met het feit dat de regeringen niet alles meer kunnen censureren. "vroeger" keek men in dat soort landen alleen de nationale tv en die was dan in handen van de staat. Dus tja, die is gek om beelden uit te zenden die niet handig zijn. Nu is er internet en kunnen ze daar ook over de grens kijken. Vind het nogal een logisch vervolg eigenlijk....
Daar is de bevolking onderling veel te verdeeld voor, veel te veel stammen met tegenstrijdige belangen en wensen. En daarbij, mochten ze al massaal 'ten strijde' trekken. Dan is het nog niet met z'n allen tegen Nederland, maar met z'n allen tegen 'het Westen'. Op dit moment schat ik de macht van 'het Westen' nog een stuk hoger dan die van het Midden-Oosten.