Militairs vrouwen!

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Bo20, 16 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bo20

    Bo20 Fanatiek lid

    8 jun 2006
    2.696
    0
    0
    HR
    Hoi hoi,

    Omdat vrouw zijn van een militair toch een 'vak' apart is :) , vroeg ik me af of er nog meer meiden hier op het forum zijn welke hun man/ vriend ook militair is. Mijn vriend zit al weer vijf jaar bij defensie (special forces).. Is twee keer voor langere tijd op uitzending geweest (Bosnië en Afghanistan) en zit momenteel voor twee weken (weer) in Duitsland, op oefening!

    Misschien is het leuk om op deze manier elkaar te ondersteunen wanneer onze mannetjes weer eens weg zijn.. :cry: :D
     
  2. bosi333

    bosi333 VIP lid

    1 aug 2006
    37.179
    6.711
    113
    Mijn vriend heeft 7 jaar bij defensie gezeten ( Marine), maar nu is hij burger.

    Ik heb wel een ander forum voor je, speciaal voor legerwijffies ( zo heet het ook, ;) )

    Ik ben daar af en toe ook nog, blijft toch een beetje trekken.

    Als je belangstelling hebt kun je me een pb'tje sturen.
     
  3. Senna

    Senna Fanatiek lid

    8 dec 2005
    2.560
    0
    0
    Mijn vriend heeft bij de luchtmacht gezeten, heeft inmiddels een andere baan, maar wil eig toch weer terug naar de klu.. dus waarsch ben ik binnenkort weer een militairsvrouw.

    Ben zelf ook 5 jaar militair geweest, dus snap heel goed dat hij defensie mist.. het is indd een vak apart maar wel een leuk vak!

    Maar op het moment kan ik je dus niet steunen .. ik hoop eig ook dat hij straks niet meer op uitzending moet.. klu gaan toch minder mensen van op uitzending..
     
  4. xxrianxx

    xxrianxx Bekend lid

    heyy meiden,

    Hier ook militair vrouw. Mannetje zit bij landmacht luchtmobiel. Heb hem net dinsdag weggebracht, hij is naar afganistan. Moet hem dus missen in me zwangerschap. Hopelijk is hij er bij de bevalling!

    liefs rian
     
  5. roses

    roses Fanatiek lid

    12 jun 2006
    1.946
    1
    38
    Mijn mannetje zit ook bij defensie. Bij de marine.
    Hij moet ook vaak weg. Het is vaak zo geweest dat hij 8 mnd per jaar van huis was...
     
  6. Rachel1984

    Rachel1984 Fanatiek lid

    22 feb 2006
    4.341
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster
    Cuijk
    Mijn man zit in de luchtmacht, is nu voorlopig weer even thuis (is laatste tijd heel veel weggeweest voor oefeningen)
    Vind het wel leuk dat er nu een topic over is gestart :D
     
  7. Miszmii

    Miszmii Actief lid

    18 aug 2006
    321
    0
    0
    Hattem
    Mijn broer zit in het leger, en is 2x voor 4 á 5 maanden naar Afghanistan geweest. Eind dit jaar moet hij weer.

    Mijn vriend wilt tankchauffeur worden. Dus ook daarvan is de kans groot dat hij uitgezonden wordt ookal zegt hij zelf van niet. Maar dat duurt gelukkig nog wel even.
     
  8. Racebabe

    Racebabe Fanatiek lid

    16 mrt 2007
    3.491
    0
    0
    administratief mdw
    in Twente
    Hier een vrouwtje van een ex militair, sinds september weg bij de luchtmacht.

    Racebabe
     
  9. Bo20

    Bo20 Fanatiek lid

    8 jun 2006
    2.696
    0
    0
    HR
    Nog best wat meiden die in hetzelfde schuitje zitten! :)

    @ xxRianxx: Jeetje, dat je de zwangerschap nu alleen moet doen. De mijne staat op oproepbasis, wanneer er iets aan de hand is moet hij binnen een x aantal uren in het uitzendgebied zitten. Maar goed, daar gaan we niet van uit..
     
  10. xxrianxx

    xxrianxx Bekend lid

    idd veel meiden die in zelfde schuitje zitten
    @ bo20: Ja ik had niet anders kunnen verwachten he met defensie. Hij zou maart al weggaan wat beter uitkwam met bevalling. Maar dat werd maand later! Nou ja het is nou eenmaal zo. Hoop voor je dat het ook niet zo is

    liefs rian
     
  11. madelief

    madelief Fanatiek lid

    18 mrt 2006
    3.125
    204
    63
    Vrouw
    fokker van Rottweilers en PRT
    Schopp, Duitsland
    hier een vrouwtje van een duitse luchtmachter!zit zelf bij de nederlandse luchtmacht en we zijn beiden tegelijk op uitzending geweest ;)
     
  12. madelief

    madelief Fanatiek lid

    18 mrt 2006
    3.125
    204
    63
    Vrouw
    fokker van Rottweilers en PRT
    Schopp, Duitsland
    ik heb nu het ´geluk´ dat ik even niet meer uitzendbaar ben. Vind ik eigenlijk ook wel jammer........ maar ja komt wel weer denk ik.
     
  13. SandraK

    SandraK Fanatiek lid

    29 mei 2006
    3.282
    1
    0
    Aan het IJselmeer....
    Een goede vriend van ons zit nu net een week in Afghanistan.
    Hij zit bij de luchtmacht.
    Dit is zijn derde uitzending, en al is ie dan mijn mannetje niet...ik mis hem verschrikkelijk... :cry:
    Lang leve msn, en de mail....ohja en skype... :)
     
  14. bengel

    bengel Niet meer actief

    mijn vriend heeft in dienst gezeten in t harde, landmacht. Hij is 1xnaar Kosovo geweest. Daarna is hij er uit gegaan. Ene kant jammer, want idd was het iets aparts, maar ook fijn, iig geen uitzendingen meer.
     
  15. Tigger

    Tigger Fanatiek lid

    1 jun 2006
    2.803
    0
    0
    Mijn man heeft 12 jaar bij Defensie gezeten (landmacht) en is nu een 1 jaar burger.
    Ik zit nu bijna 9 jaar bij defensie.

    Ik ben zelf in Bosnie geweest en mijn man Bosnie en Afghanistan.
     
  16. Schijndelsvolk

    Schijndelsvolk Fanatiek lid

    30 nov 2006
    2.450
    1
    0
    Beroeps militair & Huisvrouw
    Schijndel
    Hier nog een die getrouwd is met een militair in hart en nieren... sinds november is hij terug uit Afghanistan. (daarvoor al 2 x bosnië geweest)

    Het is inderdaad een wereld apart, maar wel een hele leuke wereld vind ik!
     
  17. Amle

    Amle Fanatiek lid

    19 sep 2006
    1.745
    0
    0
    directiesecretaresse
    Friesland
    Hé meiden,

    Leuk dat hier nu een topic over is. Het blijft inderdaad bijzonder als vrouw van een militair. Veel mensen begrijpen niet hoe dat is.

    Ik ben nu 6,5 jaar samen met mijn man en sinds maart dit jaar getrouwd. In de zomer verwachten wij ons 1e kindje.
    Hij is nu 2 jaar militair, gelukkig nog nooit op uitzending geweest!
    Jammer genoeg zit hij door de week intern, omdat hij helemaal vanuit Friesland naar Limburg moet rijden; dat doe je niet elke dag!
    Hij doet momenteel de KMS in Weert, voor onderofficier. Helaas gaat dit proces wat langer duren wegens rugklachten... We zullen zien hoe het gaat lopen. Gelukkig kan hij in de weekenden wel meegenieten van de zwangerschap en hopen we dat hij ook gewoon bij de bevalling kan zijn!

    Liefs Elma
     
  18. miekje1982

    miekje1982 Fanatiek lid

    6 apr 2007
    4.811
    1
    0
    Flevoland
    Hier ook nog zo'n vrouw van een militair..
    Hij is al 8 jaar in dienst bij de landmacht, is gestart bij luchtmobiel (13e in Assen). Daarna KMS gedaan en opleiding tot AMV in H'sum. Nu is hij al even gelegerd in Ermelo bij de geneeskundige comp.
    Hij is met Luchtmobiel (eeuwwisseling) in Bosnie geweest. En hij is net 2 maanden terug van 4 maanden KAF (Afghanistan, en dus NIET Uruzgan, zoals heeeeeeeel NL denkt)..
    Hij is alweer 2 keer op oefening geweest en zal zeker aankomende periodes nog vaker gaan.. Toevallig komt hij vrijdag terug van een oefening..
    Nou het is een heel verhaal geworden..
    Liefs Miekje
     
  19. jamayra

    jamayra Actief lid

    8 mrt 2007
    247
    0
    0
    sociaal cultureel werker
    flevoland
    hoi ook hier een militairsvrouw.

    mijn vriend zit nu 6 jaar bij de landmacht, garderen/stroe. hij is in september terug gekomen uit afghanistan waar hij 4 mnd zat.in juni verwachten we ons tweede kindje. hier ook veel oefeningen...hij is vanochtend om 4 uur vertrokken naar engeland voor 2 weken.

    mijn vader zit ook bij de landmacht en is afgelopen dinsdag vertrokken naar kaf voor 4 mnd.

    groetjes kim
     
  20. Schijndelsvolk

    Schijndelsvolk Fanatiek lid

    30 nov 2006
    2.450
    1
    0
    Beroeps militair & Huisvrouw
    Schijndel
    Inderdaad zo bekend, als mensen hier het erover hebben dan zeggen ze ook meteen OH uruzgan... NEE hier ook op KAF gezeten... hihi word daar beetje simpel van... je zegt Afghanistan en meteen denken ze dat...
     

Deel Deze Pagina