@Bo, ik hoop dat het snel weer een beetje beter met je gaat, en dat je binnekort een beetje gewend bent aan alles. Hopelijk voel je je snel weer 'de oude'
Ik kwam dit tegen.. en ben het hier zò mee eens!: Risicogroepen, risicoberoepen, dat weten we allemaal. Maar wie kent de andere kant van het verhaal. Dagelijks worden we ermee geconfronteerd, maar weinigen hebben er iets van geleerd. Als onze militairen iets overkomt in Afghanistan, Joegoslavie of Irak, zegt men al gauw met het grootste gemak: ZE HEBBEN ER TOCH ZELF VOOR GEKOZEN? Ze verkondigen deze mening, zonder blikken of blozen: Als er vervelende dingen gebeuren moet je dus ook niet gaan zeuren. Is het dan minder erg voor de achterblijvers: vaders / moeders en vriendinnen? Is het dan niet spannend genoeg voor al die gezinnen? 's nachts niet kunnen slapen, bang dat er weer iets gebeurt,met schrik de radio of tv aanzetten, en zien dat er elders wordt getreurd. De een is arts, de ander bouwt een brug, de verplegers verzorgen brandwonden of helpen bij een operatie aan een rug. Militairen patrouilleren voor veiligheid en voor het algemeen belang,en natuurlijk zijn ze ook regelmatig ietsjes bang. Onze jongens kiezen ZEKER NIET voor de dood, maar voor een veilig bestaan van alle mensen in nood. Natuurlijk ook het avontuur en een afwisselende baan, maar bovenal vrede dat is waar onze jongens voor staan. In een relatief veilige omgeving hebben veel mensen een heel uitgesproken mening. In ons nu nog veilige vaderland is tot op heden niet erg veel aan de hand. Hopelijk blijft dit zo tot in lengte van dagen anders zijn het onze militairen en hulpverleners die hun leven moeten wagen. 'Ze hebben er toch zelf voor gekozen' Deze woorden zijn echt UIT DEN BOZE! Het is geen kwestie van kiezen, je kunt er je leven mee verliezen!
Bo! Ik misde je al! Ik was net op hyves en dacht eraan een berichtje achter te laten, maar ik ging toch maar eerst op het forum kijken en vond gelukkig daar weer een reactie van je Ik hoop dat alles snel weer beter gaat meis! Sterkte! *knuf Wat een goed stukje! Zeker waar! Alleen is het soms best moeilijk om het zelf ook niet naar zn hoofd te gooien.. dat hij zelf voor dat risico kiest terwijl hij ons thuis heeft.. Dankje meiden voor de felicitaties Heeeeel langzaam begint het beetje bij beetje door te dringen hihi. Elke keer kom ik weer iets tegen wat mij doet realiseren dat ik zwanger ben.. 'o nee, ik mag niet meer drinken!' 'o, ik moet van die vitamientjes halen!' hihi. En beetje bij beetje begin ik er toch steeds blijer mee te worden! Heb ook de test bewaard, zodat ik telkens kan controleren dat het écht waar is haha! Natuurlijk is het eng, maar het komt vast allemaal goed! @Consider, Ik heb het niet zo op medicijnen, pillen, etc.. Heb er gewoon een slecht gevoel bij dat zo een pil dingen in mijn lichaam veranderd.. Hou het het liefst allemaal zo natuurlijk mogelijk. Daarnaast hou ik niet van zwangerschappen plannen. En dáárnaast vond ik het niet erg al zou ik zwanger raken Alleen hadden we nu plannen (zoals Alex op uitzending) waarbij een zwangerschap liever kon wachten, maar ja.. dan nu maar de plannen aanpassen Komt wel goed. Ik heb geen idee hoe lang ik al zwanger ben.. denk iets van 4 weken? De echo zal het uitwijzen Zo, dan maar een vk zoeken hier! Geen idee hoe ik er eentje moet selecteren haha, waar ik voorheen woonde had je maar keus uit 1 Hoe ging het met je vader (en moeder)? @Mensi, hihi hierna inderdaad netjes aan de pil.. blijkbaar zijn Alex en ik erg vruchtbaar Wieeee lalalalalala 8) Hahaha en bedacht me daarnet ook dat we niet alleen alle 4 tegelijk zwanger zijn.. maar dat we straks ook redelijk tegelijk gaan bevallen! Dat gaat wat worden hihi! Zegt dat trouwens inderdaad wat? Wanneer je zwangerschap anders verloopt dan de vorige, dat je dan zwanger bent van een ander geslacht? Of is dat maar iets wat mensen grappig vinden om te gebruiken om een geslacht te raden? Was bij Dylano namelijk al vanaf dag 1 (ookal wist ik nog niet dat ik zwanger was) zoooo moe hihi. En dat heb ik nu niet, daarvoor in plaats zit ik al een tijdje me vet te vreten Weet niet wat ik dan liever heb haha.. En ken me ook niet herinneren dat ik gevoelige borsten had bij Dylano.. Zowiezo krijgen wij een meisje, daar hoef ik niet voor te raden dat hebben Alex en ik al wel bepaald hihi! Alex gisteren ook: "als het maar een meisje word! " haha. Bij Alex is de klap trouwens nog erg groot.. hij wilde er dit weekend echt even niet aan denken, mocht er dus ook niet over hebben.. Kan het ook wel begrijpen, alhoewel dat wel een beetje pijnlijk en moeilijk is.. Wil natuurlijk zo snel mogelijk samen kunnen genieten van dit wondertje 8)
@Meeti, sorry ik wil niet heel gemeen klinken(en ben de laatste om te oordelen), maar het ging toch niet zo goed tussen jou en Alex, dat je dan juist niet aan de pil bent en geen condooms gebruikt. Dat begrijp ik niet helemaal. Ik ben zelf ook niet echt fan van de pil. En ik denk ook dat als de kleine er straks is, ik eerst ook niet meer aan de pil ga, dan maar condooms gebruiken. Het is natuurlijk wel heel erg leuk voor Dylano dat hij straks een broertje of zusje krijgt. Wanneer moet je voor de echo? En je schrijft dat je de plannen maar even moet aanpassen, maar als Alex op uitzending moet dan moet hij toch gewoon of jij nu zwanger bent of niet? Tenminste dat is wat ik altijd heb begrepen.
he lieve meiden... Eerst even dit....MEETIE GEFELICITEERD MEIS !..tuurlijk eerst even schrikken , maar over een paar weekjes is het genieten..en hoe leuk is het straks voor Dylano...ze hebben zoveel aan elkaar straks! Maar wat er ook gebeurt..blijf praten met Alex...dat hij nu zoiets heeft van..."slik...er staat nog zoveel op de agenda ..dus een andere timing was beter geweest" is een hele normale reactie...maar het moet niet telang duren..het is een feit,...en daar moeten jullie naar handelen. Je kan het niet eeuwig negeren.....maar je zal zien dat hij het straks geweldig vind. @ Bo..he meis..leuk je weer even te "spreken" ...jammer dat je nu even niet lekker in je vel zit....maar geloof me meis..is heel normaal..en zullen heel veel vrouwen net als jij hebben ...... Je bent nu in ene " working mom "....heeft even de tijd nodig om een plekje tekrijgen .. Weet er alles van..heb ook een tijdje gehad van..ja hallo...ik ben toch meer dan dat? Ik had zoiets van..is dit het nou?...ben zo druk, kan niet eens meer voor mezelf denken...ik wilde meer zijn dan alleen moeder, collega en vrouw van! had het gevoel dat ik overal alleen voor stond ( was in principe natuurlijk ook wel zo..jac was zovaak weg dat het op mij aankwam..) ....was mijn eigen identiteit een beetje kwijt.....maar lieverd...geloof me..het komt weer terug... Forceer het niet...laat het over je heen komen..hoe moelijk en zwaar het op dit moment ook lijkt. Ik ben trots op je meis! en je weet het he...mocht je ons nodig hebben ... pfff is het weekend alweer om..wat ging het snel... Vanmorgen nog met Marv naar de HA geweest, had gisteren een bal op zijn pink gekregen en vanmorgen was hij dik en blauw..dus zag me al weer zitten in het ZH ..maar gelukkig viel het mee...is w.s uit de kom geweest en was weer terug geschoten...nu moet hij rustig aan doen...geen sport deze week....ook geen voetbal ....dus op dit moment viel zijn leventje in elkaar hihihih...( waar je je eigen druk om kan maken he hahahah) Nouja..het had ook erger kunnen zijn toch... Ach volgende week is hij jarig , dus met al die kadootjes zal hij zich wel heel snel beter voelen hihihi Zo gaat even verder met envelopjes schrijven voor de geboortekaartjes....( komen er steeds meer bij ... ) En even mijn eigen nagels doen..zien er niet uit..dus even verzorgen en leuk nailartje erop .. laterrrrrrrrrr
@bo20 zo dat is idd een heel mooi stuk zeg. zo druk weekend gehad kregen we woensdag te horen dat vrienden van ons bij de gewonden horen in afganistan dus was even heftig aan deze kant,verder is het weer rustig dus ben er weer dagelijks
@Consider, ik begrijp goed je vraag hoor Het feit dat het niet zo lekker liep tussen ons is inderdaad ook 1 van die punten, waardoor ik toch aan de pil wilde. Ik wilde eerst onze relatie weer op orde krijgen en onze financiele situatie etc. Daarom wilde ik ook met de pil beginnen zodra ik ongi werd.. alleen die ongi kwam niet 8-[ We gebruiken geen condooms, omdat ik daar allergisch voor ben. Ben echt zo benieuwd hoe Dylano op een broertje of zusje gaat reageren! Ik heb nog geen afspraak voor een echo. Ik heb me zonet aangemeld bij de dichts bijzijnde verloskundigenpraktijk. Vandaag of morgen bellen zij mij op voor een eerste afspraak en dan verwacht ik dat ze me een echo laten maken om te kijken hoe ver ik eigenlijk ben. Hihi, ik laat het wel weten Ik denk dus volgende maand. En Alex mag dit keer zelf kiezen of hij mee op uitzending gaat of niet @Diaan, hihi dankje En je hebt volkomen gelijk meis. Ik geef Alex nu even de tijd om van de schrik bij te komen. Hij heeft al wel gezegd dat hij er blij mee is! Alleen een lach komt er nog niet echt van af.. maar dat komt vast wel goed! Het is natuurlijk ook niet niets ineens Ik kon de eerste dag ook niet lachen hihi, ik moest keihard janken en had alleen maar van die angstvragen in me hoofd. Haha die marvin, heel zn wereld op zn kop omdat hij 1 wedstrijd moet missen Maar zijn verjaardag zal hem dat vast wel doen vergeten! Gefeliciteerd trouwens! Hoe oud wordt hij? Ja ja, de geboortekaartjes, wat een gedoe he hihi. Hoe ver ben je nu? Ik ken je banner namelijk niet zien.. Veel plezier met je nagels! Maak er wat moois van! @Aggi, O jeetje meis.. Toch niets ernstig he? Sterkte hoor!
@ meeti het valt gelukkig mee licht gewond maar toch ze zijn in schock, maar het zijn en blijven mannen heel nuchter er over denken
@Aggi, Fijn dat ze niets ernstigs hebben, maar ja.. het blijft niet leuk. Mannen moeten zich altijd groot houden ja, maar kan begrijpen dat ze van binnen toch aardig in shock zijn! Woei! 28 april vk en echo! om 12:20 afspraak voor een echo en om 15:15 afspraak bij de verloskundige! Heb er al zin in! Wiee En volgens de telling ben ik waarschijnlijk al 6-7 weken zwanger Gek idee.. hihi Zowiezo vind ik het een gek idee om al te tellen vanaf je eerste dag van je laatste menstruatie.. Heel die bevruchting heeft dan nog geen eens plaatsgevonden.. Op www.9maand.nl ken je trouwens de ontwikkeling van je kindje volgen he! Zo leuk hihi 8) Ik ga gelijk weer kijken!
meiden ik stop hier even mee... Leuk gefeliciteerd dat jullie allemaal zwanger zijn, geniet er van de tijd is te kort. Maar dit trek ik niet... Vind het heerlijk te keutelen over de zwangerschap maar momenteel even niet. Alle 4 zwanger, dat is nog al wat. Vind het echt super voor jullie twijfel daar alsjeblieft niet aan! Hou me op de hoogte van de belangrijke dingen en zal me af en toe melden... Dankjewel voor alles meiden... dikke knuf van hier
@Meeti, oke nu snap ik het een beetje. Wat fijn dat Alex zelf kan bepalen of hij op uitzending gaat. Heeft de Vk al gebeld voor een afspraak? @Aggi, nu al een echo? Bij mijn vk doen ze dat nog niet. of weet je niet precies hoelang je zwanger bent? Lijkt me zo'n leuke belevenis, is er met 7 weken al echt wat te zien? en heb je het hartje ook al gehoord? @Rachje, heel begrijpelijk hoor! Ik hoop dat je snel van het wachtbankje af kan. Ik zal voor je duimen.
@Consider, ok mooi het is natuurlijk ook wel erg onverwachts mijn zwangerschap! Maar ja, het is nu eenmaal zo, alles komt goed. 8) Ik heb de 28e mijn eerste afspraak bij de vk! En die ochtend ook bij een echopraktijk voor een echo! Voor mijn echo wilden ze ook persee rond de 10 weken.. toch leuk dat je nu al mocht aggi! Als het goed is klopt het hartje wel al, kon je hem horen?