Hallo, militairsvrouwen... Ik heb hier nooit zo meegeschreven, helemaal in het begin een keertje, maar heb nu helaas een vraagje. Mijn man, die gewoon in NL werkt en nog nooit op uitzending is geweest moet in juli voor een half jaar weg. Ik weet nu echt niet zo goed hoe ik dat mijn dochter van 4 (een week na zn vertrek wordt ze 4) moet vertellen. Ze is niet bekend met het fenomeen dat papa weggaat en is erg op hem gericht (hij doet dan ook erg veel in de verzorging/huishouden). Verder vraag ik me af hoe het met mijn zoon van (dan net) 1 gaat. Zijn er gouden tips om dit goed te laten verlopen?
Hey Pienie, Jammer dat je mannetje weg moet. Ik heb niet echt ervaring met kinderen tijdens de uitzending.. Misschien dat je wat aan deze brochure hebt? http://www.landmacht.nl/binaries/Kinderen%20en%20Uitzending_tcm31-66143.pdf Bij de voorbereiding van de uitzending van mijn schatje werden er ook allerlei tips gegeven als een kalender ophangen, waarbij de kinderen elke ochtend een datum kunnen doorkruizen, afstempelen od. En waarbij dan na elke week een beloning stond als snoep bijvoorbeeld, zodat ze ergens naar blijven uitkijken en zien dat er een eind in zicht is. Ik zou wel uitleggen wat hun papa nu gaat doen en dat het iets goeds is wat hij gaat doen! En aangezien je meisie erg hecht is met der papa zou ik ook hun contact wel bijhouden.. Laat haar tekeningen maken of dergelijke en laat je mannetje ook iets speciaal voor haar sturen, zodat ze weet dat haar papa toch ook aan haar denkt en van der houdt.. Heel veel sterkte meis! Ik hoop dat alles soepeltjes verloopt! Mocht er toch wat zijn, kan je altijd hier nog meekletsen he
Hey lieverds zo daar ben ik weer @meettie ja idd dat geloof ik ook graag gelukkig stuurt mijn broer veel kleren vanuit praag dus daar zijn genoeg van zijn maatje dan hihi verder gaat het hier idd wel alleen krijg ik zonneallegie en dat is heel irritant want kan totaal niet buiten zitten in de schaduw wordt dan echt helemaal gek van de jeuk dus dan maar lekker binnen vertoefen maandag ga ik met mijn schoonvader en mijn man naar de echo toe heb er zoveel is in
Hey Aggi, Zo dat is wel handig dan ja! Wel lief trouwens van je broer zeg! Balen van je zonallergie! Heb je dat altijd al gehad? Lijkt me best lastig.. Vooral de afgelopen dagen.. En hoezo heb je maandag eigenlijk een echo? Wel leuk! Wij hebben volgende zaterdag (24 mei) een nieuwe echo!
@ meetie wij hebben maandag 19de om kwart over 11 echo en de 26ste de tweede controle bij de vk ja me broer is knettergek geworden hihi stuur allemaal per mail namen gekke namen hoe het moet heten enz dus die leeft helemaal mee maar idd wel leuk dat kan ik van me schoonzussen en zwagers niet zeggen die doen gewoon helemaal niks, maar ja gelukkig ken ik ze langer dan vandaag en leg het naast me neer, ik heb idd vaker last gehad van me zonnealergie maar daar was ik meer dan 10 jaar van af maar helaas het komt weer dus zit weer druk te smeren hier tis zo riteul geworden hihihihi
Oh wat leuk meis! Ik hoop voor je dat de kleine een mooi showtje geeft! Veel plezier alvast! En echt leuk dat je broer zo meeleeft hihi. Wel jammer dat derest niet echt reageert.. maar misschien komt dat nog wel wanneer je echt een buik hebt enzo Wat vervelend dat je allergie nu ineens weer terug komt. Hopenlijk heeft het met je hormonen te maken en ebt het straks weer weg!
he meiden kwam even snel voorbij fietsen...helaas nog geen BUB ..we wachten geduldig af.... Zodra het los barst laat ik het weten oke? liefsssss
Heey Diaantje, Nog steeds geen kleintje dus.. al zal het niet lang meer duren! Ga je echt aan ons denken wanneer het begint? Het zal wel erg grappig zijn, dat je al puffend toch nog even ons komt berichten hihi Sterkte nog even meis! Nog even geduld
tuurlijk..een welkome afleiding hoop ik dan hihihi..enne als ik het echt niet meer kan doet mijn oudste jullie ff updaten ..
Aahh haha dat is echt lief! Ben benieuwd meis! En ja hoor.. ik had het vandaag weer.. Bij de wibra is het voor kinderkleding 3 halen = 2 betalen.. dus ik dacht, laat ik eens kijken.. Mooi geen maatjes Dylano meer Maar bij de zeeman zag ik al weer een hoop leuks! Heb nu weer 3 korte broekjes en twee polo'tjes voor Dylano hihi. Zag nog wel meer maar me geld was op Van de week ook al een leuk shirtje bij de hema gehaald.. Ik ben Dylano weer lekker aan het verwennen 8) En mezelf, want ik vind het echt heerlijk om kleertjes voor hem te kopen! hihi Maar ey, ik ga Dylano weer uit zn kamer halen.. hij heeft straf Ik wilde zijn nageltjes knippen en daarvoor in plaats ging hij alleen maar vervelend doen, zitten draaien en trappen... :s Hihi tot later meiden!
Hoi Dames, Kom even snel langs maar het is hier erg rustig ga zo weer verder bank hangen met John want morgen is hij naar AJAX anders zie ik hem dit weekend weer zo kort . Was benieuwd of er al wat aan het rommelen was bij Diaantje maar niet dus . LATERS
Hello ladies, @Busster, ik vind het hier ook erg rustig! Hoe is het met jou? Nog zwangerschaps kwaaltjes? @Diaantje, hoe voel je je vandaag? Begint het al te rommelen? @Meetie, lekker hé kleertjes kopen, helemaal als het in de aanbieding is. En hoe is het met jou zwangerschap? Ik ben vandaag een beetje moe en lusteloos, dus doe niks bijzonders. Ben een beetje op internet aan het kijken naar zwangerschapskleding. Bij sommige broeken past me knoop niet meer dicht. En sommige truitjes worden iets te kort, moet ze dan aldoor naar beneden sjorren.Komt ook omdat ik veel truitjes heb die precies op me broek vallen, dus ja als je buikje dan maar een beetje groeit, is het al snel te kort. Ik zal binnenkort eens mijn eerste buikfoto maken. Me mannetje is vandaag bezig de laatste tegels te leggen in de tuin. Vorig weekend heeft hij al de hele oprit gedaan en nog een stuk van het terras, en vandaag de laatste stenen. Dan kunnen we volgende week de plantjes pootten en hopelijk gras matten leggen. Fijn weekend iedereen!
@ Considder Rustig is het inderdaad . Ik ben de laatste tijd ook lusteloos word overal moe van en wil dan het liefst slapen haha , Vandaag ben ik naar de Baby Dump geweest om te kijken of ze iets leuks hadden maar eerlijk gezegt vond ik het niet zo'n leuke winkel . Had hem groter verwacht en ik vond het rommelig opgezet maar dat kan ook aan mij liggen . Ze hadden wel veel kinderwagens maar die ga ik een uitzoeken met mijn moeder want die doet hem mij kado ( de schat ) . Heb dus eigenlijk helemaal niks gekocht.
he lieve meiden... Hier nog steeds geen beebje....wel gerommel..maar ach....dat heb ik al een een paar weken...nog geen slijmverlies of iets dergelijks..dus zal wel weer niets worden vandaag.... Hou jullie op de hoogte..ben onwijs moe..dus ga lekker op de bank hangen..kom morgen wel weer buurten oke? laterrrrrrrrrrrr xx
Meetie, dank je voor je antwoord... Ik was idd al van plan een kalender te maken, maar wekelijks iets leuks er tegenover stellen is wel een leuk idee. Toevallig kreeg ze gister een kalender van Hello Kitty die ik nu dus mooi kan verknippen en gebruiken. Ik kon helaas dat linkje niet openen (lag aan het feit dat het een PDF bestandje was). Ik zie dat er hier behoorlijk wat zwangeren zijn. Zijn jullie mannen dan wel in NL? Pittig hoor, besef ik me nu des te meer nu mijn mannetje op uitzending moet voor het eerst.
Goedenmorgen! @Aggi, Vandaag je echo he! Veel plezier zometeen en als je foto's heb.. laten zien he! 8) hihi @Mensi, Hey meis, hoe is het nu met jou? En met Steven? Ik zie dat hij al weer bijna 2 jaar wordt! @Consider, Zolang ik goed en lang slaap en vaak kleine en lichte beetjes eet, dan gaat het goed! In het weekend wilt dat niet echt lukken.. dan blijf je toch nog even op om samen een filmpje te kijken ofzo.. Heb me dus weer lekker beroerd gevoeld haha. Ik merk ook wel dat al het energie wat ik binnen krijg, niet meer alleen voor mij bestemd is.. zoals jullie zeggen, je voelt je echt snel moe en futloos van dingen. Ik ging even trainen, nou.. ik was echt traag en moest telkens even rusten hoor haha Hihi je bent dus al naar zwangerschapskleertjes aan het kijken Leuk zeg! Ik ben wel benieuwd naar je buikje! En zijn de laatste tegels gelegd? @Busster, Wat lief dat je van je moeder een kar krijgt! Wel jammer dat je niets hebt gevonden.. het is zo schattig allemaal he, die minispulletjes @Diaantje, Nog niets dus. Hihi wel spannend hoor! Ik zit elke dag me mail even te controleren of er al een berichtje is geplaatst @Pienie, O jammer dat je het bestandje niet kon openen, maar ik denk dat bij jullie informatiedag ook wel dat onderwerp wordt behandeld En jij gaat dus aan de knutsel hihi, ach.. heb jij ook gelijk wat leuks te doen he We zijn hier inderdaad met een aardig groepje zwanger Mijn mannetje mocht dit jaar zelf kiezen of hij mee op uitzending ging, omdat hij al meerdere keren is uitgezonden. En hij heeft dus laatst besloten thuis te blijven!
Meetie bedankt hier gaat alles prima. Met Steven ook, soms al echt ondeugend... Hij weet ook al hoe je tijd moet rekken om naar bed te gaan. Ja nog even en hij is alweer 2 jaar, gaat echt veelste snel. Dat hij een babytje was lijkt zooooolang geleden. Aggi laat ff weten hoe de echo was.
Ik denk niet dat wij een info-dag krijgen. Er worden er geloof ik maar 8 uitgezonden en ik heb nog niks gehoord over een infodag. Fijn voor jou dat je mannetje thuis kon blijven. Ik heb daar wel respect voor hoor, die mannen die allemaal in het buitenland zijn en daarom de helft van de zwangerschap en daarna moeten missen.
@Aggi, Hoe was je echo? Ben benieuwd naar de foto. @meetie, ja lang liggen in het weekend is er niet meer bij. Nu moet ik als ik wakker ben toch meteen naar het toilet, en dan eet ik meteen een klein beetje yoghurt. Dan heb ik toch wat in mijn maag zitten en wordt ik niet zo snel misselijk. En die moeheid...zo herkenbaar, ben nu vanaf 8 uur aan het werk, gelukkig vanmiddag vrij. Ga eerst even een half uurtje op de bank liggen. @Pienie, wat vreemd geen infodag. Mijn vriend ging maar met 11 mensen weg. En er was toch een kleine infodag op zijn kazerne. Misschien kan hij zijn luitenant hierna vragen?