Hij moet inderdaad dan nog wel werken tot z'n 55e. Hij is nu druk aan het solliciteren. het nadeel is nu wel dat we bijna zeker naar Engeland gaan verhuizen...En daar zijn mijn ouders en vrienden en familie dan weer niet zo blij mee...(en ik ook niet zo trouwens) Ik zie dat jij ook in DL woont. al lang? en hoe bevalt dat jou? Wij wonen nu 3 jaar in DL en op zich is het dorp waar we wonen geweldig maar met de mensen hier heb ik echt helemaal niets. Meest oudere mensen en niet echt vriendelijk
wij wonen hier nu bijna drie jaar, en bevalt ons echt prima. de mensen verschillen wel erg onze buren zijn ook allemaal oudjes en hebbe nwij dus niet zoveel maar mijn ouders wonen hier ook en die hebben echt super buren en daar gaan wij dus ook mee om. op zich is engeland toch wel mooi om te wonen of niet? ben dr nog noit geweest hpoor maar wil er nog eens heen. kan me voorstellen dat je dan je fam en vrienden mist. en kan ie niks vinden in ned of dld dan is toch ook genoeg werk. la kan ik me ook wel weer voorstellen dat hij graag weer trug wil moeilijk is dat hoor. en maar tot zijn 55e werken zeg nou das ook lekker hoor. hebben ze dat daar allemaal of is dat omdat hij zovaak op uitzending is geweest. want weet dat het hier zo is dat je volgens mij per half jaar uitzending een jaar aftrek hebt maar dat zou ook wel weer veranderen.
mijn vriend zou ook maar tot zn 55e hoeven als hij bij defensie was gebleven. maar daar gaat hij nu dus uit. maar nu hoeft hij alsnog niet tot zn 65e(67e nu al geloof ik) dus dat scheelt weer. mn vriend is heel vaak op uitzending geweest. hij heeft 12jaar in dienst gezeten.
Zo dinsdag had ik de schrik van mijn leven ik kwam uit mijn werk en ondertussen belde ik jo hoe het ging met zijn theorie hij zo ben op paar puntje gezakt dus moet ik woensdag weer beginnen ik o jammer nauw dan zie ik je vrijdag maar hoe dichter ik bij mijn ouders huis kwam werd ineens de verbinding verbroken ik zo acht bel hem wel als ik weer binnen ben. loop ik de woonkamer in en doe de lamp aan en wie zit daar midden in de kamer jaaaaaaa hoor mijn mannetje met een big smile dag schat mijn reactie he wat doe jij hier hij zo ach ben al lang geslaagd dus dacht haal je maar op dus stond ik daar me me mond vol tanden hihihiihihihi maar was wel een super verrassing
nou ga straks met madam naar dok dr temp blijft maar te hoog. ff een buur gebeld en die wilde wel mee gelukkig. ze zijn gelukkig nu een stuk voorzichtiger met dr sinds ze echt in ziekenhuis heeft gelegen met koortstuip. maar jah is dan wel lastig hoor als je geen auto bij de deur hebt.
zijn weer trug ze heeft beste keelontsteking was helemaal rood en dik daarbinnen ze heeft nu antibiotica gekregen en nu maar afwachten. en hopen dat temp zakt want was net al 39,7 veelste hoog dus.
@Mama Suus, he getver! Dylano had kortgeleden ook voor het eerst een heftige koortsstuip waarna hij in het ziekenhuis moest slapen. Eng is dat he.. Maar hier werd me verteld dat hoge koorts op zich niet erg is, het gaat om die plotselinge pieken in de temperatuur. Dus als hij ineens heel warm wordt. Continu 39 is dus niet erg.. En met zetpillen moet je daarom dus uitkijken. Of je moet je kleintje continu aan de zetpillen houden, zodat wanneer de zetpil is uitgewerkt haar temp niet ineens hard stijgt, of helemaal geen zetpillen... (werd mij verteld althans hoor ) Maar hier heeft Dylano ook altijd een pakketje met medicijnen bij zich die je in zn gaatje moet spuiten mocht hij ooit weer een koortsstuip krijgen. Heb jij die nu ook? Ik geef die echt altijd met hem mee, want ik zie het anders al voor me dat nét die keer dat ik het vergeet hij het nodig heeft En Dylano is nog niet zo vaak bij me ouders blijven slapen. Maar omdat ik nu ook ga werken en Alex Dylano het liefst bij mijn ouders laat, moet ik er toch maar aan gaan geloven Maar ik denk dat ik het toch maar opnieuw bespreek met Alex en alsnog een opvang hier zo dicht mogelijk bij huis zoek hihi. Mijn ouders wonen namelijk een paar plaatsen verderop en vandaar dat hij daar ook meteen moet overnachten Maar ik vind het maar niets.. En ik begrijp heel goed wat je bedoelt met dat je met een naar gevoel weggaat, wanneer je kleintje zo overstuur reageert! Het duurde met Dylano ook heel lang voor ik alleen weg kon. Al was het maar even aan de overkant wcpapier halen.. Kind bleef gillend bij de deur wachten tot ik terug kwam Ik bleef dan ook altijd beneden in het halletje wachten tot Alex hem stil kreeg.. ik kon het anders niet over me hart krijgen om de deur uit te gaan! @Kleinetieke, Hey welkom meis! Wat leuk, nog een ziel hihi. Maar jij bent Nederlandse? Hoe komt het dat jij, een engelsman ontmoet, die vervolgens in Duitsland werkt..? Haha dat is nogal een internationaal leventje En wat klinkt dat grappig dat hij binnenkort met pensioen gaat! Haha. Wat voor burger-werk wilt hij daarna gaan doen? Wel jammer dat je dan misschien naar Engeland moet verhuizen, ik kan me voorstellen dat je daar tegenop kijkt! Kan hij in Duitsland geen werk vinden? Hier bij mijn mannetje is het zo dat ze allemaal standaard een contract hebben tot hun 45e ofzo...... Dat is dit jaar ingevoerd toch.. het zal wel.. haha. Ik ga me hersens er niet eens over breken: defensie zal ik toch nooit snappen @Aggi, Hahaha wat een geweldige verassing meis Zulke suprises wil je wel vaker ontvangen Al kan ik me voorstellen dat jij je wel goed schrok om hem ineens te zien zitten hahaha. Maar hij heeft nu dus lekker weekend! Heerlijk! Geniet er van he! Wat moet hij nu trouwens de komende weken doen, aangezien die rij-opleiding niet meer nodig is? @Busster, Joehoe.. hihi. Ben je er ook nog?
meetie, ik heb dus in mei ook samen met madam in het ziekenhuis gebivakkeerd. 5 dagen wel. ze had ok bloed uit dr neus dus was eht heel eng. de week ervoor had ze en kleine gehad toen wist ik nog niet wat het was en heb van de weekdnarts ook niks gekregen want jah komt wel vaker voor toch. maar na de 2e keer zijn ze dan toch wat strenger en moet ik echt vanaf 38,5 zorgen dat hij naar onderen gaat. heb ook dat spul jah diazepen heet dat heb het hier in de koelkast liggen. ze heeft het ook niet zomaar hoor dr tempverschil is altijd eerst al wat ziekig enz. tot ze dus ineens ligt te kreunen en afwezig is dan komt vlak erna de koortstuip erachter aan. en dat konstant zetpillen geven valt dan wel mee hoor je mag ze namelijk normaal om de 8 uur geven tenminste dan heb je je drie per dag. maar er moet minstens 6 uur tussen zitten dus ik temp dr meestal vanaf 6 uur en als ie dan goed is met 7 uur nog eens en als hij hoger is geef ik weer wat en anders niet zet er ook mijn wekker voor snachts want ze had hem de laatste keer dus smorgens idd toen tzetpil uitgewerkt was. en natuurlijk koelen dus straks gaat ze eerst weer in een lauw bad. en dun lakentje over snachts dat werkt ook. kan me voorstellen dat het lastig is dat je dan je kind zover wegmoet brengen alleen maar om te werken.
Oe dat klinkt inderdaad wel heel eng en erg, met dat bloed uit der neus! Wij hoefden gelukkig maar 1 nachie te blijven, zodat ze hem konden observeren en onderzoeken, maar ze konden geen oorzaak vinden dus mochten we weer naar huis. Vond dat best eng, maar goed. Uiteindelijk kunnen die dokters er ook weinig aan doen he Als het komt dan komt het. Maar gelukkig heeft jouw meissie nu antibiotica en hopelijk zakt die temp dan weer! Hey eet smakelijk meiden!
das idd beter maar nachie blijven ons meisie is echt binnenste buiten gekeerd hier, en dus echt op al het mogelijke getest. hij duurde ook erg lang en zijn toen met ambulance afgevoerd. hele buurt natuurlijk buiten hahaha zon doos van noodartsauto kwam per ongeluk teegen sirene hihihihi. eigenlijk mochten we nog niet weg maar ik vond 5 dagen mooi zat en dr koorts was weg dus wilden we naar huis. kreeg ze nog ff een test voor tbc en toen naar huis. die was gelukkig ook nega en is dus bij ons ook niks gevonden. hadden we erop alledrie een beste darmloop haha meegenomen uit ziekenhuis eg fijn dus ware nerg veel kids die last hadden van uitdroging daar en jah dan heb je het ook gauw he hoe hygienies je dan ook bent. maar idd koortstuip doe je niet echt veel aan al kun je het dus wel wat voorkomen door goed op te letten en regelmatig te checken als ze ziek zijn en schijnt dat er wel speciaal spul voor is maar die heeft nare bijwerkingen geloof ik op latere leeftijd. en dat is echt als ze het heel vaak hebben. wel we hopen maar het beste en dat het meevalt en de antibiotica en paracetamol snel werken hihi. ze voelt nog mega heet en had net 38,6 dus doe dr zo ff in lauw bad ff afkoelen.
He, jakkes wat een zielige verhalen allemaal over zieke kindjes. Ik hoop dat het bij ons nog HEEEEEEEL lang duurt voordat een van de meiden ziek wordt. Lijkt me zo zielig! Ik heb mijn man heel simpel in de kroeg ontmoet. Hij was stappen in Enschede en hij zag mij en ik zag hem en we waren meteen verkocht...echt waar, meteen liefde op het eerste gezicht. verloofd, getrouwd en vrij snel in de medische molen terecht gekomen omdat we graag samen een kindje wilden. 2 jaar later en 4 teleurstellingen verder, kwam onze wens uit en werden dat dus 2 kindjes In het Engelse leger is het zo dat je 22 jaar max in dienst kunt zijn. Daarna kun je eventueel nog bijtekenen maar dan moet je wel net in het juiste straatje werken en de juiste vrienden hebben zeg maar.. vervolgens krijg je pensioen, maar dat is niet genoeg om van te leven, totdat je 55 bent want dan verdubbelt je pensioen en hoef je dus in principe niet meer te werken. Als hij zou willen kan hij dus wel langer maar ik denk dat hij tegen die tijd wel wil gaan genieten (wereldreis ? ) Hij zou misschien wel werk kunnen vinden in Duitsland maar wij willen allebei hier niet blijven wonen. En helaas spreekt hij niet voldoende Nederlands (lees; zo goed als geen Nederlands) om in NL werk te vinden op het niveau dat hij in Engeland zou krijgen. Dus na veel wikken en wegen hebben we gisteren definitief besloten dat het Engeland wordt. In ieder geval de eerste paar jaar, totdat de meiden naar school moeten en tegen die tijd gaan we kijken wat het beste voor hun is qua onderwijs. Wel moeilijk hoor. Vandaag heb ik het mijn moeder moeten vertellen, en ik denk dat ik haar hart gebroken heb...is ze eindelijk oma geworden... *snik*
@Mama Suus, Ja logisch dat je na 5 dagen wel weer lekker naar huis wilt! Maar wel goed van die artsen dat ze haar zo uitgebreid onderzochten. En die stuipjes schijnen zelf geen kwaad te kunnen, dan maar stuipjes ipv die speciale spul wat jij verteld, ja toch! @Kleinetieke, Ik vind het ook altijd erg zielig als de kleine ziekjes is.. vooral als hij dan zo zielig bij je komt liggen En wat leuk dat het liefde op het eerste gezicht was! En dan ook nog eens het kado van 2 kindjes na zo een moeilijke tijd! Is het trouwens een een-eïge tweeling? En wat zwaar dat je je moeders hart moest breken met dit nieuws Maar ja, als het voor jullie daar en/of in Nederland echt niet werkt.. Hoe oud is je mannetje eigenlijk?
heb er de hele nacht niet van kunnen slapen, vind het zo zielig voor ze dat ze hun liefjes nu niet meer zo vaak kunnen zien Mijn man wordt in januari 40 vind hij helemaal niet leuk. Ikzelf ben 30. was inderdaad een moeilijke tijd tijdens alle behandelingen. We hadden bij de laatste behandeling ook afgesproken dat dit de laatste keer zou zijn, omdat ik het lichamelijk en geestelijk niet meer aankon. Maar toen gebeurde dus het wonder ! De meisjes zijn twee-eiig en dat kun je ook heeeeel duidelijk zien. Yanaika is heel tenger en heeft blond haar en Lily is best wel mollig en heeft heel donker haar, bij de geboorte was het zwart maar nu is het een heel stuk lichter en meer bruin. Ook wat betreft karakter zijn ze compleet verschillend. Lily is best wel ongeduldig en driftig terwijl Yanaika het allemaal wel goed vind jij bent nu zwanger van de tweede? Hoe oud is Dylano (als ik de naam goed onthouden heb...)
wat leuk kleinetieke dat ze tweeeiig zijn. gewoon twee hele verschillende kindjes maar dan teglijk ipv paar jaar ertussen super zeg. kan mee vorrstellen dat je daar echt supertrots op bent. en ook dat je kappot gaat van het steeds maar opnieuw proberen en dan weer teleurgesteld worden dat is toch ook niks. nou wij hebben een zware nacht gehad hier ze had vannacht zelfs 40 gr en het wilde maarn iet naar onderen ze was zo heet echt niet normaal meer. pas om 4 uur (zes uur na de zetpil die ik dr gaf) was het beter zat ze weer in de 37 en om 6 uur nog beter nu is het weer 38 maar stop dr nog niks in. kijk het eerst weer aan gaat smiddags vaak pas omhoog. koortstuip kan wel gevaarlijk zijn als kindje zich bezeerd en schijnt dat optillen ook echtn iet mag dan. ken er 1 die is dus gehandicapt geworden van een stuip (ik wist dat ook niet en wij hadden dr ook uit bed gehaald mijn man dan die schreeuwde keihard dat ik moest komen) ligt er natuurlijk aan hoe zwaar kleine stuipjes is te doen maar langer dan 5 min mag het niet duren. moet daarom ook na 3 min dat spul erin doen. maar goed hoop het niet weer mee temaken en dat we dat spul zeg maar gewoon als preventie hebben hihihi. die laatste bij ons duurde dus ong 15 min.
@Kleinetieke, Ja het lijkt me ook niet niets om zo ver te moeten verhuizen. Hopenlijk komt alles goed en kunnen jullie alsnog vaak je familie opzoeken! Hihi ik vind 40 ook best een gekke leeftijd hoor. Het klinkt echt als zo een mijlpaal, terwijl het in feite natuurlijk maar nog een jaartje erbij is. Kan me voorstellen dat al die behandelingen onwijs zwaar zijn! Maar jullie zijn dubbel zo hard beloond Wat grappig dat ze zo verschillend zijn haha Dylano wordt 25 september 2 jaar En ik ben nu inderdaad zwanger van ons tweede mannetje. Ben uitgerekend op 12 dec. Ik kan niet wachten haha @Mama Suus, Jeetje de koorts wilt dus niet echt lekker gehoorzamen Hopenlijk gaat het vandaag beter met der! Heb je nog een beetje kunnen slapen? En ik bedoelde ook de koortsstuip zelf Natuurlijk, als ze op de bank zitten en ze flikkeren er ineens af.. ja dat kan pijn gaan doen hihi. Maar ik wist trouwens ook niet dat je hem dan niet mag optillen hoor Mijn reactie was juist hem zo dicht mogelijk tegen me aan vasthouden.. Hier duurde die stuip inderdaad ook zo lang, bah. Laten we er inderdaad maar vanuit gaan dat het eenmalig was meis
nou idd meetie, ik wist het dus ook niet maar nu wel leg dr gewoon in stabiele zijligging als het weer voorkomt en dan maar 3 min wachten en ding erin hihihi. ze is nu wel redelijk vrolijk heb nog niet gecheckt doe ik wel als ze straks naar bed gaat. hebben al buiten gespeeld hihihi kon ik ff stukkie grasmaaien. en nu kijkt ze lekker tv. en dylano alweer thuis?
Oh wat mooi dat ze al weer heel wat vrolijker is en lekker buiten heeft gespeeld! Ik ben ook erg benieuwd hoe Dylano nu is.. hij was natuurlijk ook ziekjes.. Ik moet zometeen eerst nog even werken, daarna zie ik hem weer Straks komt me mannetje thuis en die haalt onderweg namelijk de kleine op! Ik kan niet wachten haha Is jouw man elke avond thuis?
misschien ben ik wel een beetje dom maareuuhh, wat is een koortsstuip precies? Ik neem aan dat het iets met hoge koorts te maken heeft maar wat gebeurt er dan met je kindje en hoe kun je dat herkennen?