Militairs vrouwen!

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Bo20, 16 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Emma21

Emma21 Fanatiek lid

27 aug 2007
    2.961
    0
    36
    nee gewoon in nl, waar weet ik alleen niet :) vergeten
    Het is voor een eindoefening voor een groep die binnenkort op uitzending gaat.

2. Nen87

Nen87 VIP lid

17 sep 2008
    6.469
    10
    38
    We hadden het er vaak over gehad, maar nooit echt een knoop doorgehakt. Maar doordat ik nu ruim een week overtijd ben, gingen we er wel serieus over nadenken en lijkt het ons erg leuk. Toch zit ik wel in dubio, omdat ik nog studeer. Ik hoef nog maar 1.5 jaar en dan ben ik klaar.
    Wat doe jij in het dagelijks leven? En waar zit je vriend nu?

3. busster

busster Fanatiek lid

6 dec 2007
    1.462
    0
    0
    touringcarchauffeur
    zoetermeer
    @ Consider Hoe was Bert en hoe gaat het met je rug?

@ Meetie Heeft je baas nog gebeld na je blunder van deze week ? Anders gewoon zelf bellen hoor is volgens mij beter dan afwachten.

@ Lovely Heerlijk zeg dat de kamer bij je ouders af is . Succes met verhuizen zaterdag.

@ Mamasuus klinkt als een leuk feestje wat je dit weekend had en met al die drank idd wel beter dat je niet zwanger bent. Is het nog gelukt die mol te vangen ?

@ Emma en Nen Welkom hier en praat gerust mee . Hoop dat het jullie snel lukt zwanger te worden met de medicijnen.

Hier ook een mannetje op oefening hij gaat me als het goed is zo bellen dus ga ik lekker in mijn bedje liggen kan ik daarna meteen slapen.

4. Emma21

Emma21 Fanatiek lid

27 aug 2007
    2.961
    0
    36
    Mn vriend zit in havelte.
    Ik studeerde ook nog, bedrijfseconomie, maar daar ben ik mee gestopt omdat het toch niks voor mij was. Nu werk ik in een drogisterij drie dagen in de week. En heb het eigenlijk best wel naar mn zin. Ik weet nog totaal niet wat ik zou willen kwa studie dus dat stel ik nog even voor me uit.
    Snap dat je in dubio zit. Maar als het einde van je studie in zicht is en het valt te combineren moet het kunnen denk ik. Na een zwangerschap ben je ook alweer zon beetje een schooljaar verder. Maar je weet natuurlijk niet hoe je je gaat voelen als je zwanger word.
    Waar zit jouw vriend?

5. Emma21

Emma21 Fanatiek lid

27 aug 2007
    2.961
    0
    36
    bedankt buster en weltrusten!

6. Nen87

Nen87 VIP lid

17 sep 2008
    6.469
    10
    38
    Ik studeer Personeel & Arbeid. Punt is dat ik in mijn vierde jaar stage moet lopen, dus dat komt dan weer niet zo handig uit.
    Mijn vriend zit nu in Oirschot. Hij is bezig met zijn 4tonner rijbewijs. Als het goed is mag hij morgen examen doen :)
    Waar komen jullie vandaan? :)

7. Emma21

Emma21 Fanatiek lid

27 aug 2007
    2.961
    0
    36
    Mijn vriend uit hoogeveen, ik uit heerenveen, en nu ergens ertussen :D Jullie?
    Ja idd een stage is dan wel lastig :( daar zat ik ook zo mee te twijfelen toen ik nog studeerde en met het idee van kinderen krijgen rondliep.
    Misschien is het een idee om op school bij iemand te informeren hoe het zit met regelingen? Dat veschilt ook per school. Bijvoorbeeld dat je drie dagen per week stage mag lopen ipv 5 maar dan een langere periode ofzo.
    Succes voor je vriend, hoop voor je dat ie het haalt!

8. Nen87

Nen87 VIP lid

17 sep 2008
    6.469
    10
    38
    Wij uit Leeuwarden. Ik ben nu alvast bezig met het regelen van mijn afstudeerstage. Bij de personeelsdienst in Havelte! :D haha

9. Emma21

Emma21 Fanatiek lid

27 aug 2007
    2.961
    0
    36
    leuk! Op de kazerne? haha

10. Nen87

Nen87 VIP lid

17 sep 2008
    6.469
    10
    38
    Ja op de kazerne :) Ben als thuisfronter zo in het wereldje geraakt dat ik daar graag stage wil lopen. Gelukkig heb ik een nieuwe docent die 14 jaar beroeps was, dus die heeft wel connecties ;)

11. Emma21

Emma21 Fanatiek lid

27 aug 2007
    2.961
    0
    36
    altijd handig haha
    zat je vriend al in dienst toen je hem leerde kennen ?

12. Nen87

Nen87 VIP lid

17 sep 2008
    6.469
    10
    38
    Hij begon 2 weken daarna aan zijn opleiding. We zijn al ruim 5 jaar samen. Hij kwam toen net van school.

13. Meetie

Meetie Fanatiek lid

Wow.. ik dacht even dat ik op het verkeerde topic zat :) En jeetje wat praten jullie snel, ik zie dat er nu al weer nieuwe reacties zijn geplaatst :(

@Emma, Maar even voor de duidelijkheid.. waar zit jouw mannetje nu gelegerd? En hij is momenteel aan het oefenen in Havelte met de mannen die nu op uitzending gaan? Hihi daar zit mijn mannetje bij :p Zijn groep is nu bezig met hun eindoefening! Mijn mannetje oefent alleen voor spek en bonen mee, omdat hij zelf niet mee gaat naar Afghanistan (gelukkig! hihi). Maar wat doet jouw schatje daar nu?

En wat is nu pco, primolut en clomid...?

@Nen, Alex (mijn mannetje) zit in Schaarsbergen. Ook luchtmobiel.
    En bedankt voor je felicitatie ;)
    Hihi ik heb hier ook nog verhuisdozen staan hoor ;) Woon nu inmiddels iets van anderhalf jaar hier..

Ik kan me trouwens voorstellen dat het je zorgen baart dat je nog studerend ben. Misschien dat jij je stage later in kan halen? Of je doet je laatste jaar gewoon een jaartje later.. Hopenlijk vind je een goede oplossing meis ;)

@Busster, Ja ik heb vandaag ook niets gehoord van me baas, morgen maar even bellen..
    Waar zit je schatje nu op oefening?
    Slaapse!

14. Nen87

Nen87 VIP lid

17 sep 2008
    6.469
    10
    38
    Dit is pco:

http://nl.msnusers.com/vrouwenmetpco/watispco.msnw

Wat is PCOS?

Normaal komen na de menstruatie bij de vrouw in de eierstokken enkele follikels of eiblaasjes tot ontwikkeling, waarvan er meestal maar één verder groeit en tot eisprong of ovulatie komt. Bij vrouwen die aan PCOS leiden worden in de eierstok meerdere kleine follikels gevormd. Deze kunnen maar moeilijk tot groei en ovulatie komen. Dit wordt veroorzaakt door een verstoring in de natuurlijke hormoonbalans. De onderontwikkelde vochtblaasjes die zo ontstaan, worden cysten genoemd. Naar schatting heeft 4 tot 6% van de vrouwen last van PCOS en daarmee is dit de meest voorkomende hormonale afwijking bij vrouwen. PCOS is geen ziekte maar een syndroom. Dit houdt in dat er meerdere symptomen aan verbonden zijn die niet allemaal tot uiting hoeven te komen bij elke vrouw. Het beeld van dit syndroom is dus bij elke vrouw anders.

De normale cyclus

In een normale cyclus is het zo dat de hersenen een hormoon produceren dat de eierstokken aanzet tot het ontwikkelen van een eicel. In de eierstokken zijn namelijk veel onrijpe eicellen aanwezig. Het hormoon heet Follikel Stimulerend Hormoon, FSH. De onrijpe eicellen ontwikkelen zich in een eiblaasje, ofwel follikel. Het follikel gaat als het voldoende is ontwikkeld, oestrogeen produceren. Dit oestrogeen veroorzaakt een groei van het baarmoederslijmvlies en het remt de afgifte van FSH door de hersenen. Tegelijkertijd stimuleert het de afgifte van een ander hormoon uit de hersenen, namelijk LH, luteïniserend hormoon. In het midden van de cyclus is de hoeveelheid LH in het bloed het hoogst en veroorzaakt dit een eisprong. Na de eisprong gaan de eierstokken ook progesteron aanmaken, een hormoon dat verdere groei van het baarmoederslijmvlies veroorzaakt. Als de eicel bevrucht wordt, kan deze zich nestelen in het baarmoederslijmvlies. Als dit niet gebeurt, daalt de hoeveelheid oestrogenen en progesteron in het bloed. Dit heeft afstoting van het baarmoederslijmvlies en menstruatie tot gevolg. Door de lage hoeveelheid oestrogeen in het bloed wordt de afgifte van FSH door de hersenen niet meer geremd en kan er een nieuw eitje tot ontwikkeling komen. Hiermee begint een nieuwe cyclus.

Wat gebeurt er bij PCOS?

In het lichaam van een vrouw met PCOS worden teveel oestrogenen gemaakt. Dit remt de vorming van FSH in de hersenen en bevordert LH afgifte. Een verhoogde concentratie LH ten opzichte van FSH is in het bloed aanwezig en hierdoor komt het follikel niet voldoende tot ontwikkeling. Er kan geen eisprong plaatsvinden, de vrouw kan hierdoor niet zwanger worden. Het follikel blijft intact in de eierstok en vormt een cyste. Deze cysten zijn te zien als een 'kralenkrans', zie de freya site voor een afbeelding Wanneer een cyste gevormd is, volgt er geen menstruatie. In sommige gevallen komt het eitje wel voldoende tot ontwikkeling, maar duurt dit, vanwege lagere FSH waarden langer dan in de normale cyclus. Dit veroorzaakt verminderde vruchtbaarheid en een onregelmatige cyclus. De eierstokken van vrouwen met PCOS kunnen hoge gehaltes mannelijke hormonen zoals testosteron produceren. Dit kan overbeharing en in sommige gevallen acné veroorzaken. Bij een deel van de vrouwen met PCOS komt ook insulineresistentie voor. Insuline is een hormoon dat betrokken is bij de regulatie van de bloedsuikerspiegel. Insulineresistentie houdt in dat het lichaam minder gevoelig wordt voor de insuline die het produceert. Het lichaam reageert hierop door hogere concentraties insuline aan te maken, om zo toch de bloedsuikerspiegel te reguleren. De eierstokken van vrouwen met PCOS lijken gevoelig te zijn voor deze hoge concentratie insuline. De hoge concentraties insuline zet de eierstok aan tot het produceren van meer geslachtshormonen. De resistentie, die tot voor kort met name als symptoom werd gezien, wordt tegenwoordig door sommige wetenschappers als een oorzaak beschouwd. Door verschillende oorzaken kan een vrouw met PCOS ook overgewicht hebben. Dit komt bij 40% van de vrouwen met PCOS voor. Het hoge gehalte testosteron kan een oorzaak zijn, maar ook insulineresistentie. Samengevat kunnen de verschijnselen van PCOS zijn:

1. Anovulatie (niet ovuleren) of onregelmatig ovuleren
    2. Onregelmatig of niet menstrueren
    3. Onvruchtbaarheid
    4. Overbeharing
    5. Overgewicht
    6. Acné
    7. Insuline resistentie

15. Emma21

Emma21 Fanatiek lid

27 aug 2007
    2.961
    0
    36
    @meetie,

Hij doet ook mee voor spek en bonen, hij belde net en hij zit nu in ede. Maar hij is gelegerd in halvelte normaal. Hij hoeft gelukkig ook niet meer weg voorlopig, fieuw haha

ja pco, heel simpel gezegd krijg je geen of heeeel af en toe een eisprong en word je dus ook niet ongesteld. Dat is ook het enigste symptoom dat ik heb.. maja das nou net wat je nodig hebt om zwanger te worden haha
    Ze kwamen erachter door een inwendiche echo en een bloedonderzoek :(
    Primolut is iets wat een menstruatie opwekt en clomid stimuleert (hopelijk) een eisprong.
    Daar begin je met dag drie mee en dan moet je naar het ziekenhuis voor een inwendige echo (follikelmeting) om de zoveel dagen om te kijken of er een eitje groeit.. en of ie springt.
    Dit is mn eerste ronde dus ben benieuwd of het aanslaat, echt spannend allemaal

zie dat jullie een tweede zoontje verwachten! Gefeliciteerd!

@Nen87
    Zoow 5 jaar lang al zeg! Die van mij zat al een paar jaartjes in dienst voor ik hem kende

16. Emma21

Emma21 Fanatiek lid

27 aug 2007
    2.961
    0
    36
    @ nen87
    interessant stukje trouwens!

17. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.037
    1.859
    113
    Provincie Groningen
    Jeeeeeetje wat typen jullie snel zeg....net als meetie dacht ik dat ik in een ander topic was beland hihi.

@lovely, zo jullie zijn druk bezig geweest! Kan je niet een foto maken, ben erg benieuwd.

@mamasuus, wat zielig voor je kat, waar had ze last van? Zo te horen hebben jullie verder ook een leuk weekend gehad.

@Nen87, tuurlijk mag je hier meekletsen, welkom hier. Vertel eens wat over jezelf, je studeert dus nog. Een baby krijgen en studeren gaat niet altijd even goed samen, dus als het kan zou ik even wachten tot je je studie hebt afgerond. Maar goed als de baby komt, dan komt het.
    Ik woon in de buurt van Groningen, ben 3 weken geleden getrouwd en ben nu 29 weken zwanger van ons eerste kindje. Mijn man zit bij de genie in wezep.

@emma, ook welkom hier. Vervelend dat je cyclus niet goed was...hopelijk is het voor jullie snel raak. Dus je mannetje is nu op oefening, die van mij ook! Waar is die van jou nu?

@meetie, fijn gevoel hé dat alles geregeld is. Had je een telefonische intake van de kraamzorg, of kwam iemand bij je langs?

Bert Visscher was echt super! Me mannetje vond het zo'n leuk cadeau. De treinreis was minder, bleh ben reizen met de trein echt niet meer gewend. Het was hardstikke druk in de trein en er kwamen allemaal tassen enzo tegen me aan, van mensen die in het gang pad stonden.
    Kom net terug van mijn oom en tante, daar even op bezoek geweest samen met mijn moeder, was gezellig.
    Ik heb een oproep gekregen van het uwv over mijn ziektemelding. Moet a.s. maandag naar een dokter van het uwv en die gaat mijn klachten beoordelen, vind het best wel eng en spannend.

18. Nen87

Nen87 VIP lid

17 sep 2008
    6.469
    10
    38
    Als je pco intypt bij google, krijg je een hoop info.

http://www.nvog.nl/files/pcos_.pdf Dat is de officiele folder waar ik van de gyn vanuit moest gaan. Blijkt dat er op internet toch wel foutieve info staat over pco...

19. Emma21

Emma21 Fanatiek lid

27 aug 2007
    2.961
    0
    36
    dank je voor de link!
    die gevolgen op lange termijn, wist ik niet :confused:

20. Nen87

Nen87 VIP lid

17 sep 2008
    6.469
    10
    38
    Confronterend he?

Heb jij last van bijwerkingen van clomid?

Deel Deze Pagina