Militairs vrouwen!

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Bo20, 16 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bo20

Bo20 Fanatiek lid

8 jun 2006
    2.696
    0
    0
    HR
    Vervelend is dat hè, als niemand het snapt! Mijn vriend is als één van de eerste Nederlanders naar Uruzghan geweest. En dat was niet toen heel Nederland dacht dat de eerste Nederlanders naar Uruzghan gingen, maar al veel eerder... in 2005! Niemand wist dat daar Nederlanders verkenning deden (zelfs het thuisfront niet!) en hebben ze daar óóit waardering voor gekregen? Nee, totaal niet! :x

Ik voel de woede even naar boven komen :oops: , want het was zo ontzettend gevaarlijk daar.. En nooit is er ook maar eventjes aandacht aan geschonken. Nu zijn er televisieprogramma's, radiozenders en duizenden artikelen gewijdt aan de mannen in Uruzghan. De zogenaamde eerste Nederlanders in het gebied. Waarom niet een klein stukje over de mannen in 2005, die al het voorwerk hebben verricht?!

Vindt het echt schandalig..

Maar goed, dit soort dingen zullen altijd blijven..

2. Enise

Enise Fanatiek lid

4 jan 2007
    3.996
    0
    0
    Noord-Holland
    Jeetje, hoe houden jullie dat vol? Als ik mijn man al 8 uurtjes niet zie omdat ik op werk zit mis ik hem al zo snel.. Echt knap van jullie.. En ook nog eens zwanger :(

3. Bo20

Bo20 Fanatiek lid

8 jun 2006
    2.696
    0
    0
    HR
    Wij missen onze mannetjes ook hoor, maar de meesten zijn er inmiddels aangewend. Het heeft ook wel weer wat, want je kijkt namelijk ontzettend uit naar dat moment dat hij weer thuis komt! :D Ik moet zeggen, dat als mijn vriend een burgerbaan zou hebben, het waarschijnlijk héél anders zou zijn.

Trouwens goed nieuws, had mijn vriend net aan de telefoon... Hij zit in de bus van Duitsland naar Nederland.. Hopelijk vanavond weer thuis na 2 weekjes! :D

4. jamayra

jamayra Actief lid

8 mrt 2007
    247
    0
    0
    sociaal cultureel werker
    flevoland
    ja het went, de oefeningen dan he, want aan die uitzendingen zal ik nooit wennen....

5. Bo20

Bo20 Fanatiek lid

8 jun 2006
    2.696
    0
    0
    HR
    Ja, dat is ook zo.. Ik wil echt alles weten van het leger. Zodat ik hem beter kan begrijpen op uitzending/ dagelijks leven. Ik ben heel blij dat wij samen echt alles kunnen delen. Dit helpt ons om samen door een uitzending heen te komen. We zeggen ook altijd; samen draaien we een uitzending! :)

6. Schijndelsvolk

Schijndelsvolk Fanatiek lid

30 nov 2006
    2.450
    1
    0
    Beroeps militair & Huisvrouw
    Schijndel
    hey kijk dat is beter nieuws!

en ja idd verschrikkelijk! Dat de mannen (en vrouwen) die al veel eerder zijn gegaan dan de "eerste" geen herkenning of waardering krijgen.

Zo heeft mijn man ook nog voor ISAF daar gezeten (oef) maar krijgt gewoon de ISAF medaille... ook daar vallen er veel over wat ik ook terrecht vind. maar de politiek zegt doodleuk: Voor ISAF waren er nog geen Nederlanders :evil: puur enkel en alleen omdat ze het politiek niet kunnen verkopen :evil:

Dan laat onze mannen (en vrouwen) ook niet naar zo'n gevaarlijk gebied gaan als je het niet kunt verkopen! OF geef hun de waardering die ze verdienen!

7. Schijndelsvolk

30 nov 2006
    2.450
    1
    0
    Schijndel
    en idd Bo20 SAMEN draai je de uitzending! het thuisfront is net zo belangrijk!

8. Bo20

Bo20 Fanatiek lid

8 jun 2006
    2.696
    0
    0
    HR
    Precies! De mijne heeft ook een ISAF medaille gekregen terwijl het helemaal geen vredesmissie was! Het was ook een OEF..

Bah :x Gemeen..

9. Schijndelsvolk

30 nov 2006
    2.450
    1
    0
    Schijndel
    hebben jullie toevallig de medailleuitreiking in steenwijk gehad?

10. jamayra

jamayra Actief lid

8 mrt 2007
    247
    0
    0
    sociaal cultureel werker
    flevoland

daar ben ik het helemaal mee eens!

11. Bo20

Bo20 Fanatiek lid

8 jun 2006
    2.696
    0
    0
    HR
    Nee, in Soesterberg op de vliegbasis.

12. Schijndelsvolk

30 nov 2006
    2.450
    1
    0
    Schijndel
    Ik heb als lid van het thuisfront commité de medailleuitreiking gedaan in Steenwijk voor mannen (en vrouwen) die voor OEF daar hebben gezeten maar de ISAF medaille kregen... die mensen waren echt alles behalve blij ermee en zijn ook bezig geweest om er een zaak van te maken... Helaas heeft Den Haag toen gezegd... dit kunnen wij politiek niet verkopen... stelletje :evil:

13. pienie

pienie Fanatiek lid

29 okt 2006
    1.418
    1
    0
    zuid holland
    Ik ben maar een semi-militairsvrouw als ik jullie verhalen lees! Mijn mannetje zit bij de Marechausse en zijn werk is dus niet primair de uitzendingen (gelukkig!).
    Ik moet zeggen dat ik het al lastig zat vind als hij weer eens een ander rooster krijgt, ineens over moet werken of (net als nu) ineens weer wekenlang in Apeldoorn zit voor opleiding. Los van het feit dat ik hem mis, vind ik het weleens lastig dat dat allemaal maar moet kunnen en ik dus maar weer de opvang moet regelen. Ik vraag hem dan ook weleens hoe hij het zou vinden/doen als ik ineens aankwam met: ,,schat, over 2 weken ben ik 3 weken weg!". Maar goed, op zich vind ik het wel een leuk wereldje.

Fijn om te lezen dat er meer van jullie zijn. Als mijn man dan eens wél wordt uitgezonden (klopklop, want dat wil ik niet!) kan ik aan jullie tips vragen!

14. jamayra

jamayra Actief lid

8 mrt 2007
    247
    0
    0
    sociaal cultureel werker
    flevoland
    hoi pienie,

mijn zwager zit ook bij de marechausse, mijn zusje loopt daar ook tegenaan...interne opleidingen, en de hele onregelmatige diensten. haar vriend zit nu op schiphol.

groetjes kim

15. Karina

Karina Fanatiek lid

31 mrt 2006
    1.987
    0
    0
    Mamma & masseuse
    Rotjeknor
    Hier nog een militairsvrouw, wij noemen het Mariniersvrouw! Mijn vriend is Korperaal bij het Korps Mariniers en is al 3 x uitgezonden geweest, de 1e lichting Bosnië (6 maanden), 1e lichting Eritrea (7 maanden) en 1e lichting Irak (4 maanden)! Hij zou eigenlijk volgend jaar voor 4 maanden naar Afghanistan gaan, maar hij heeft gelukkig van functie kunnen wisselen zodat ie voorlopig in de buurt is van het gezin! Niet elke avond of week thuis, maar iig veilig!

Hoe vaak ik mijn mannetje heb moeten missen weet ik al niet eens meer, zo is hij er bijv. vanavond ook weer niet! We hadden net een relatie van een paar weken en toen moest hij al voor 7 weken weg, hij kwam toen eerder thuis omdat hij daarna gelijk voor 7 maanden naar Eritrea moest (dat was ff niet leuk zo in het begin van onze relatie)! Maar ach, het went wel hoor, het is alleen met 2 kinderen even meer plannen en iets vermoeiender! Moet zeggen dat ik het ook wel af en toe lekker vind hoor zo hier en daar een weekje alleen!

16. jamayra

jamayra Actief lid

8 mrt 2007
    247
    0
    0
    sociaal cultureel werker
    flevoland

:) ja zo af en toe is het heerlijk. en t is fijn om na al het missen elkaar weer te zien...

groetjes

17. Karina

Karina Fanatiek lid

31 mrt 2006
    1.987
    0
    0
    Mamma & masseuse
    Rotjeknor
    Houdt de relatie scherp toch! Ben toch altijd weer zenuwachtig als hij een tijd is weggeweest om hem dan weer te zien, pfff, dat gevoel dan he hihi!

18. jamayra

jamayra Actief lid

8 mrt 2007
    247
    0
    0
    sociaal cultureel werker
    flevoland
    hihi ja ik begrijp wat je bedoelt, mijn mannetje is vanochtend vroeg vertrokken voor twee weken naar engeland(oefening) dus nu is het nog "lekker"even"alleen te zijn.

ik zie dat je ook een dochtertje hebt van twee...hoe is zij eronder? ik merk namelijk bij die van mij dat ze erg opstandig wordt de eerste dagen dat d'r vader weg is.

groetjes

19. Karina

Karina Fanatiek lid

31 mrt 2006
    1.987
    0
    0
    Mamma & masseuse
    Rotjeknor
    Ze vindt het steeds minder leuk worden idd, ze zegt elke keer pappa mee en denkt dat ie dan naar NL gaat (we wonen op Aruba)! Ze wilt dan ook ineens dat pappa gaat voorlezen of van pappa een kus of als ze boos op mij is roept ze der pappa! Maar ach gaandeweg wordt het dan weer minder en als hij dan weer thuis is moet ze even niets van hem hebben hoor, is dat bij jullie ook zo, dat ze aan der pappa dan weer moet wennen?!

20. jamayra

jamayra Actief lid

8 mrt 2007
    247
    0
    0
    sociaal cultureel werker
    flevoland
    ja, niets is goed op dat soort momenten, papa mag niets doen, geen kusje niet naar bed brengen, niets. daar heeft hij het dan soms wel weer moeilijk mee. vooral toen hij terug kwam uit afghanistan, hij had verwacht een blij kind op het vliegveld aan te treffen. maar ze moest er niets van hebben. maar na een paar dagen is dat ook weer voorbij. ohh lekker aruba, kom je daar ook oorspronkelijk vandaan? mijn vriend komt van curacao.

gr. kim

Deel Deze Pagina