@ consider. wat heb jij een super mooi buikje zeg. ik ben er gewoon jaloers op. ik ben vandaag 21w en 1 dag. en soms denk ik wel eens. lijkt het niet net of ik gewoon te dik ben ipv zwanger? @mikmak mijn moeder kan er ook wat van. mijn vriend en ik wonen nu eerst weer een tijdje bij mijn ouders in huis. omdat ik het prettiger vond om dichter bij mn familie te wonen ipv in arnhem. maar als mn vriend niet thuis is zeurt mn moeder steeds op mij. over de was bv. die moeten we nu opeens zelf doen. ze controleert me steeds een beetje. ik ben tot nu toe nog geen kg gegroeit. en 's avonds bij de thee neemt iedereen altijd 2 koekjes(speculaasjes). maar mn moeder sinds kort 1 omdat ze wil afvallen(maar op appeltaart doet ze weer veel slagroom?) en dan zegt ze tegen mij. wendy neem jij er ook maar 1. want je mag maar 12 kg groeien. ja hallo. ik ben nog niks gegroeit. laat me lekker. ik ga borstvoeding geven. dan heb ik er al heel gauw heel wat kilo's af. en als ik daarna geen borstvoeding meer geef, ga ik aan de sonja bakker. daar ben ik 2jr geleden ook in 9 weken 10kg mee afgevallen. grrrrrrrrrr. sorry voor mn lange verhaal. maar moest het ff kwijt. soms word ik hier gewoon helemaal gek. helemaal nu mn zusje ook weer thuis is komen wonen. daar kan ik al niet goed mee opschieten. en nou hadden we gister een beetje onenigheid. en dan neemt mn vriend het voor haar op. grrr dan kan ik hem wel wat. dan zegt hij laat elkaar nou gewoon. je moet niet zoveel op haar letten. nou hallo. ik ben op zondag om half 9 van mn bed af. zij komt er pas half 1 af. ze doet helemaal niks. ik had de broodtafel al klaar gemaakt. dus ik verwacht dan dat zij die later weer opruimt. maar nee hoor. zij zegt ik ga douchen. half uur later komt ze weer beneden. nog steeds in ochtendjas enz.(nog niet gedoucht) dan denk ik dan kon je eerst ook wel even de tafel afruimen. want ik kan altijd alles doen. terwijl we hadden afgesproken dat iedereen wat zou doen. maar ja. liefs een gefrustreerde wendy
ja wendy, ik herken het.. mijn moeder moest verplicht op dieet, want die kwam gewoon per dag aan.... dan zegt ze tegen mij, ik snoep helemaal niet hoor.... nee en daar schuift weer een reep chocolade naar binnen.. ik mag geitenkaas.. whahaha en daar gaat weer 300gram... en zo maar door.. en bij je ouders wonen is eerlijk gezegd (geen aanval naar jou hoor) begrijp me niet verkeerd, een heel slecht plan , omdat je al op je zelf hebt gewoond en je je eigen huishouden enzo al hebt/had.. heb het een paar jaar geleden 3 weken gedaan en ben gillend het huis uitgerend maar goed iig heeeeeeeeeeeel veel sterkte gewensd en klaag maar lekker hoor.. effe je ei kwijtraken.., mag altijd!
weet je wat het probleem is. we woonden in arnhem(vlak daarbij) en ik had toen heimwee(waarschijnlijk de hormonen geweest) dus toen hadden we gevraagd of we in een caravan bij mn ouders mochten staan. (we konden trouwens ook niet in arnhem blijven wonen want we woonden bij een maat van mn vriend in huis, en die ging ergens anders wonen dus we moesten wel iets anders wonen. mn vriend zn ex had de sleutel nog van zn huis. dat staat nu te koop maar daar wou hij gewoon niet met mij wonen. dus nu zijn we hier naar huisjes aan het kijken. maar ja huur moet je wel een tijdje voor ingeschreven staan. ik sta al een jaar ingeschreven. en koop willen we pas als zijn huis verkocht is. dus dilemma) ze hebben mega tuin met mega grasveld. dus toen zeiden ze jullie kunnen de bovenverdieping wel krijgen. dus wij elk weekend hierheen om behang af te halen. te verven enz. dus begin oktober was het klaar. ik had hier toen een baan(was maar 6 dagen ipv 2 weken wat het zou zijn) mn vriend kon hier meteen beginnen. nou belde mn zusje vorig weekend of ze aub weer thuis kon wonen(ze woonde samen met goede vriendin in 1 huis, anders was het te duur) dus mn zusje heeft mijn oude kamer van vroeger nu gekregen. maar mn zusje is zo "makkelijk" met alles. als ze ergens geen zin in heeft zegt ze : ja maar ik ga eerst douchen ofzo. of ik moet zo weg moet werken. terwijl dat niet zo is. ik heb het gevoel dat ik helemaal geen privacy meer heb nu. mn zusje komt zo op onze kamer. mn moeder komt zo op onze kamer. ipv dat ze even kloppen ofzo. wij hebben ook recht op privacy en ik heb het gevoel dat mn zusje een oogje op mn vriend heeft. want als ik(wij) vroeger thuis kwamen dan gaven we elkaar geen kusje ofzo. en nu doet ze dat wel en geeft ze hem ook een kus op de mond. dan denk ik huh waar slaat dat op. kan toch ook gewoon op de wang ofzo. ik ga haar vriendjes toch ook geen kus op de mond geven!
Goedemorgen weer! @Linnie, Oh maar mooi dat die niet-leuke-collega weg is Het is toch belangrijk dat je het fijn hebt op werk! Ik heb trouwens geen last meer gehad van die pijn. Alex bedacht ook al dat de kleine misschien verkeerd lag, dat er dus iets knelde ofzo.. Want ik merkte ook wel dat als hij lag te draaien, dat ik dan helemaal niet kon ademen zonder pijn. @Mama Suus, Grrrrr het is dus toch gekomen he.. Nou ja, dan weet je inderdaad hoe laat het is. Wel vreemd dat je nog steeds die bulten hebt. Of zijn ze inmiddels al weg? Volg jij je cyclus trouwens met testen? En jullie moeten dus wel erg hondenfan zijn om 2 uur te rijden hihi. Gelukkig werd het dan ook een geslaagde dag! Kan me voorstellen dat jullie daarna kapot waren! Die pijn van mij was geen voorwee, dat weet ik wel heel zeker. Ik hou het wel in de gaten en als het nogmaals voorkomt dan bel ik even. Handig van die tankstation! Inderdaad met visite is dat erg makkelijk. Dat turkse winkeltje bij mij aan de overkant heeft ook bier enzo, echt fijn. Vooral ook wanneer je sochtends ontdek dat je melk of brood op is.. dan hoef je niet eerst jezelf en de kleine opfrissen ed om helemaal naar de supermarkt te gaan! @Consider, Het zou wel leuk zijn als jullie kindje ook blauwe ogen kreeg Donker hoeft niet altijd te overheersen.. Ik heb zo goed als zwarte ogen, Alex.. blauwgroengrijs.. en Dylano bruin Handig 3 supermarkten zo dichtbij! Wij hebben praktisch gezien alleen de AH. Die is wel zondags geopend ja, zo handig! Vooral omdat Alex alleen in het weekend thuis is en zaterdags op de voetbal te vinden is. Wat heerlijk dat je mannetje zo lief is! Lekker van genieten toch Ik dacht trouwens dat bandenpijn alleen in je bekken voorkwam ofzo.. (heb er geen verstand van ) Lekker aso ook van je broer om languit op de bank te gaan hangen zeg! Er zal vast wel iets zijn geweest wat hij kon doen. Maar ja, gelukkig kan je vent het wel goed vinden met je moeder! Ook fijn voor jou trouwens! Wat heb je trouwens een mooie buik! Zo mooi rond! Is dat trouwens een truitje van H&M? Het ziet er namelijk hetzelfde uit als de mijne, maar dan in het rood/paars En hij zit zo lekker! hihi @Mikmak, Fijn dat zondag toch weer meeviel! Dat je moeder al lastig deed is 1, maar als je vent dan ook moeilijk gaat doen, dan weet je helemaal niet meer waar je het moet zoeken he Inderdaad een stekende opmerking zeg van je moeder over je zwangerschap! Ik zou ook echt zo boos zijn geworden! Het is toch je kindje! Ookal zou er wat mee gebeuren. Iets meer sympathie had wel gemogen zeg.. Kan me voorstellen dat je het zat bent! Nou gelukkig maar dat je vader ook naar een italiaanse arts ging! Dat heeft toch mooi zn leven gered! @Lovely, Vervelend dat het toch minder gezellig is bij je ouders dan gehoopt! Hoe lang blijft je zusje trouwens bij je ouders wonen? Ik kan me voorstellen dat je hier niet vrolijker van wordt. Hm ik voel me nog lekker beroerd. Straks maar weer een middagdutje doen! Hopenlijk kan ik vanavond dan wel naar zwangerschapsgym, want ik heb vorige les ook al moeten missen Daarna komt er nog een vriendin langs, dus dat is wel weer gezellig! Nou, ik ga dan maar weer verder met ziek zijn, spreek jullie later weer haha!
@ meetie. ga maar lekker uitzieken. en zijn heel veel mensen ziek. bleegh. maar ja. ik ben ook verkouden. hopelijk kan je vanavond wel naar zwangerschapsgym. liefs mij
maakt niet uit hoor.... ik heb de tijd, hier op het werk is het toch rustig.. maar what about the rule: van vriendjes en exen van zus en vriendinnen blijf je af? ja ik zou maken dat ik wegkom maar niet voordat ik haar er mee geconfrionteerd zou hebben.. want schat het is niet normaal om de vriend van je zus een kus op de mond te geven.. en ja je hebt recht op privacy en het zou prettiger zijn als iederen even zou kloppen, is ook niet meer dan normaal.. maar nogmaals, je woont in het oudelijk huis en dat is voor iedereen een aanpassing, ook voor je moeder, misschien een idee om aan je moeder te vragen of ze alsjeblieft wil aankloppen... omdat je het niet zo'n prettig idee vind dat ze zomaar binnen komt lopen? misschien zowiezo wel handig om gewoon eens het reilen en zeilen bij jullie in huis te bespreken (nogmaals) onder het mom van ok hoe gaat het tot nu toe? @ Meetie.. jij heel veel beterschap en hou die pijn maar goed in de gaten hoor!
Oh er is al weer verder gekletst hihi. Terug naar je ouders is inderdaad moeilijk. Als ik een nachtje bij mijn ouders logeer, ben ik al blij weer thuis te zijn! Maar ik snap wel dat het fijner is om in de buurt van je ouders te wonen. Hopenlijk vinden jullie snel een eigen plekkie! En heb je hun trouwens al eens gevraagd om jullie wat meer privacy te geven? Want ik neem aan dat hun het ook niet plezant vinden, wanneer jullie onaangekondigd hun kamer binnenlopen... Anders moet je dat maar eens doen, wanneer je weet dat het ongewenst is Dan leren ze het wel snel af denk! Hahaha Maar Lovely, inderdaad apart dat je zusje je vriend op de mond zoent.. Maaruh.. waarom zoent ook jouw vriend dan jouw zusje op de mond? (Niet om te stoken hoor maar je vriend kan toch ook nee zeggen?)
hij zoent haar niet op de mond zij geeft hem een zoen op de mond. dus daar zal ik mn vriend vanavond even mee confronteren. dat hij zn wang dan moet toedraaien ofzo haha. ik zal ff eten.
maar niet heel onvriendelijk zeggen he.. gewoon vertellen wat je denkt, dus dat er nooit gezoent werd als iemnd thuiskwam. en nu ineens wel... en dat je daar geen prettig gevoel bij hebt! ze kan ook gewoon aan het provoceren zijn he! gewoon eens kijken tot hoe ver ze kan gaan om jou over de zeik te krijgen... en ik zou haar ook aanspreken op haar gedrag! nou iig succes hoor.. we horen het wel....toch
en daar kletsen julie weer heen hahaha, @lovely, kan me voorstellen dat het heftig is hoor bij je ouders weer in hoop voor je dat er toch snel een andere oplossing is. wij zoudebn het toen ook doen als het nodig was (dus als wij ons huis eerder hadden verkocht dan dat we nieuwe gevonden hadden) maar gelukig was dit niet nodig en hadden we zelfs eerder een nieuwe. zitten nu wel in hetzelfde dorp maar niet bij elkaar op del ip. hier is het trouwens heel normaal als je met 2 gezinnen 1 huis deelt maar je hebt dan wel allebei andere voordeur ed. soort van 2 ondereenkap idee. en dan met de ouders. zijn hier ook niet veel bejaardenhuisen bijna alle mensen nemen hun ouders in huis als die niet meer goed voorzichzelf kunnen zorgen. en die zonder kids gaan naar tehuis. wat stom trouwens van je zussie, zou idd eens vriendelijk met je vent over praten (die voelen zich al gauw aangevallen) ik loop zelf ook altijd wel met mijn zwager te klooien maar niet echt op de mond zoenen ofzo alleen via spraak ed bijv, hij: suus vind mij toch de knapste van de fam, ofik zie je van de week wel weer als ...weg is. whahaha kan me vent altidj wel om lachen en wij ook. maar zoenen nee niet zo. @meetie, beter dat pijn weg is. kan idd ook zijn geweest dat ie op een spier heeft gedrukt ofzo of vast heeft gehad hihihi. zie je toch ook met ichias ed. ik heb die bulten idd nog heb nu wle het idee dat ze iets afslanken maar wel erg langzaam. nou ik ga ff weer verder ff bakkie koffie maken hahah zuip me weer lens in dat spul nu want jah ben nu toch ongi. en ik heb zon lekker apparaat met melkschuim ed en echt bonen jammie jammie. dan ff de buggy kinderwagen en autostoel poetsen heb de zittingen allemaaal al in de waslijn hangen waait zo lekker dus heb alles in het bad gehad. dan kan de wandelwagen op de zolder. die gebruiken we al lange tijd niet meer. en dan nog verder opriumen in tuin ed en logeerkamer in orde maken hihihi mijn exbuurmeisje komt logeren woensdag. die heb ik zon beetje zien opgroeien ze is nu 13 heeft herfstvak en wilde graag komen bijkletsen. dus gaan we lekker shoppen ed in dld dat vind ze leuk hebben we vorig jaar ook gedaan.
Inderdaad, gewoon voorzichtig vertellen hoe en wat. Veel succes ermee meis Hou je rustig he. Bedankt. Probeerde zojuist nog even bij te slapen, maar Dylano heeft alleen maar liggen jengelen en huilen. Voel me nu alleen maar nog beroerder. Vanavond blijf ik denk maar thuis dan.. Als het om de hoek was dan wilde ik nog wel een poging wagen, maar ik moet gewoon een uur heen en een uur terug reizen met ov ale: En dan niet te vergeten dat ik hier nog eerst moet afwassen en het eten klaar moet zetten.. Ik denk dat dat nog even iets te veel van het goede is.
@Mama Suus, Volgens mij is het ook veel beter voor 'ouderen' om op zichzelf te blijven wonen met hulp van naasten. Zo blijven ze toch ook in contact met jongere mensen en moeten ze zoveel mogelijk zelf blijven doen. Je merkt vaak dat ouderen die naar een tehuis gaan, meteen heel snel echt oud worden. Nu blijven ze nog een beetje lekker jong van geest Dat merk je ook erg met mijn oma, die woont bij mijn ouders aan de overkant. Nou die is er nog aardig bij hoor! Die weet bijvoorbeeld ook hoe een computer werkt en msnt zelfs 'Gelukkig' nemen je bulten weer wat af.. maar blijft vreemd. Als ze blijven gewoon weer terug naar de arts hoor misschien dat hij een tweede antwoord heeft. En je bent dus lekker aan de poets vandaag! Gezellig dat je exbuurmeisje langs komt. Shoppen is altijd leuk he!
meetie moet je zover voor gym das een best eindje zeg. dat ze niks in de buurt hebben dan. oh jah vergat ik net nog, ik doe niet met tests ofzo ik temp en bekijk slijm hahaha en daarbij voel ik ook mijn ei meestal wel. allen klopte het deze mnd van geen kant. mijn slijm en pijn waren veel eerder dan de temp en ik heb dus de eerste aangehouden en niet de temp die had ik moeten doen dus maar we haddne toen echt geen zin allebei. hij was aardig ziekjes en zag het niet zitten met een snottie het bed in te duiken hahaha. dus we zeiden toen al dan maar maandje later hoor als het zo is. maar leek nu zo veelbelovend, achteraf gezien was mijn ei dus gewoon later deze mnd. nah jah niks aan te doen.
Ik vind het ook wel jammer dat me gym niet dichter bij huis is. Misschien dat er wel andere waren, maar het moet ook wel aansluiten op mijn uitgerekende datum. Ach het is niet anders. Ja jammer dat het dus toch niet zo een succesvolle maand was. Gelukkig waren jullie beiden ook wel tevreden met een maandje later, maar het blijft teleurstellend he Over twee weken gewoon weer er vol tegen aan! En wij gaan gewoon door met duimen hoor
@mikmak mn moeder is wel iets te zwaar. maar ze hoeft niet perse aan een dieet. maar ze wil zelf met minder koekjes en snoepjes proberen iets af te vallen. maar ja. begin dan niet op mij te zeuren. want ik ben nog steeds niks aangekomen deze zwangerschap. maar dan zegt ze we zullen je wel zien eind van de zwangerschap. dan denk ik grrr. laat me nou. ik eet niet ongezond. veel fruit en groente. af en toe wat pepernootjes en dropjes maar niet overdreven veel. laat me dan toch gewoon. maar ja en mn vriend zoent mn zusje niet. maar mn zusje geeft mn vriend kus op de mond als ze terug komt. maar volgens mij is dat nu ook afgelopen. omdat ze nu ook weer thuis woont. en toen niet. dus we zullen zien.
@mamasuus, dat is inderdaad een nadeel van het samen zijn met een militair. Misschien kan je ovulatietesten proberen, dan weet je precies wanneer je je eisprong hebt. Ik heb ze 1 maand gebruikt en vond het echt super handig, en in die maand was het ook raak. @mikmak, wat grappig dat je in Groningen bent geboren. Jeetje dat is inderdaad met 2 maten meten wat je moeder doet. En die auto moet je gewoon nemen hoor, die hebt je wel verdiend. Ik zou gewoon het contact met haar minimaal houden, gewoon langsgaan op verjaardagen en gewoon net doen alsof er niks aan de hand is. Want ze zal waarschijnlijk toch alleen zichzelf begrijpen. En zet inderdaad je vader maar in het zonnetje, die zal het wel moeilijk genoeg hebben met zo'n vrouw. @lovely, het is natuurlijk wel logisch dat je moeder verwacht dat je de was doet, ze heeft jou en je vriend weer in huis. En dat betekent ook meer wasgoed. Maar het kan natuurlijk niet dat je zus geen bal uitvoert.Misschien dat je moeder daar wat van kan zeggen. En over dat koekje zou ik me echt niet druk maken. Ik ben nu 14 kg aangekomen, moet ook zeggen dat ik de laatste tijd veel vreetbuien heb. Maar het valt nog mee, aangezien ik hier regelmatig lees dat vrouwen 30kg aankomen. Dus gewoon lekker dat koekje nemen, geniet ervan en laat je moeder maar kletsen. En jeetje dat je zus je vriend op de mond kust, vindt dat dus echt niet kunnen. Wat vind je vriend daar van? en laat hem er anders wat van zeggen tegen je zus. En tja dat je moeder niet op de deur klopt, ehmm tja het is natuurlijk haar huis, maar misschien kan je aan haar vragen of ze wil kloppen? @meetie, fijn dat de pijn weer over is. Nee bandenpijn zit niet alleen in je bekken. Ik had het een week geleden ook, onderin mijn buik. Toen zei de vk dat het bandenpijn was. De trui komt toevallig niet weg bij de h&m, denk dat zeker 80% van mijn kleding bij de h&m vandaan komt. Maar dit truitje komt van de scapino. Vindt je het niet vervelend dat Alex zaterdag voetbalt? je moet hem al de hele week missen. Jeetje een uur rijzen voor de zwangerschapsgym, nou als je je dan toch al niet lekker voelt zou ik gewoon lekker thuis blijven. Bedankt voor de complimentjes over mijn buik Mijn mannetje is vanochtend vroeg wegegaan en is nu op oefening. Ik heb zonet alle keukenkastjes uitgesopt. Alles eruit gehaald en wat dingen weggegooid. Ben wel 2 uur bezig geweest. Dus lig nu lekker met de kat op schoot te internetten. Heb nog hutspot van gisteren, dus dat ga ik straks lekker opbakken. Gisteren toen we op verjaardagsvisite waren, was er ook iemand met een babytje van 11 weken oud, zo cute! Ik ken en heb helemaal niemand in de omgeving met een baby, dus vond het zo leuk om nu eens een baby te zien. En dan te bedenken dat wij over een paar weken ook zo'n klein hummeltje hebben
ja zal het er vanavond eens met mn vriend over hebben ja. hij is vanavond om 9 uur pas klaar met werken. en ik moet hem ophalen. dus kan ik mooi ff met hem praten in de auto.
haha loveengeltje, tis niet zo dat ik bedoel dat je moeder op dieet moet ofzo.. tis alleen om aan te geven dat mijn moeder ook zo is.. waar ze zichzelf aan de ene kant te kort doet, maakt ze 3dubbel op een andere manier weer voor d'r zelf goed hahaha.. en dan maar lekker op de dochters zeiken... meid als ik 1 idng geleerd heb is om vooral niet te veel naar moeders op dit moment te luisteren... mijn broer zegt. ach doe lekker je oorkleppen op of anders schaf een mp3 aan.. als ze dan wat zegt doe je de dopjes in.. met andere woorden... gewoon niet luisteren.... haha ok nu doet je zusje het niet meer, maar toch klopt het niet dat ze dat al uberhaupt deed.. dat het in dr kop komt.... zou mn zus echt niet hoeven doen en omgekeerd ook niet, dan krijg je bij ons toch echt wel hevige discussie (en dat is zachtjes uitgedrukt) en gewoon idd lekker in de auto bespreken... vooral rustig blijven! @consider, die neem ik ook wel die auto.. en wij zorgen met alle 4 de kids dat mn vader niets te kort komt hoor! tis zo sneu.. een man die zooo sterk en krachtig was en bijzonder intelligent zo ziek zien zijn en dan geen tegengas meer kan geven.... maar ja! hee lekker hutspot.. vanavond wordt voor mij erg makkelijk.. zet de frietpan aan.. gemarineerde krieltjes, frikandel en salade.... geen zin om te koken, bezoek te ontvangen of te bellen.. mannetje blijft lekker op de kazerne.. rust.. het hele huis voor mij! priates of the caribean kijken... als ik thuiskom gordijnen dicht....
mn zusje deed het wel toen ze niet thuis woonden. als ze hier kwam of als ze wegging. maar nu ze thuis woont hoeft dat dus niet meer hahahhaah. maar heb eergister tijdens het avond eten even opgelet. maar ze zit steeds naar hem te kijken. maar in het begin had mn vriend ook al aan mij gevraagd of mn zusje misschien ook een oogje op hem had. dus ik zal vanavond in de auto eens met hem erover hebben. nu even iets anders. ik ga 20 december met hem vliegtuig samen met mn vriend naar ierland. naar zn opa en oma. die wonen daar. die betalen de tickets (1e klas) we gaan eerst naar londen en vanaf daar naar belfast. dan worden we door een jaguar of (dure nieuwe) mercedus van het vliegveld gehaald(die auto's hebben zn opa en oma) dan zijn we daar een paar dagen en gaan we 24 of 25 december weer terug. met waarschijnlijk heel veel baby spullen. want zn oma heeft al heel veel baby spulletjes voor ons gekocht. echt zo lief. kuss