Ohh Diaantje, dat vind ik echt lief! Het is ook inderdaad zo, veel mensen onderschatten het. Maar het wordt een manier van leven, zoals je zelf waarschijnlijk ook hebt gemerkt. Je went aan het alleen zijn en alles alleen moeten doen, vind ik. Ik heb alles voor ons huis ook alleen moeten regelen een paar maanden terug. Alleen naar de hypotheekadviseur en alleen de extra bezichtigingen doen, omdat Edwin continu weg was. Waar ik me nu wel erg druk om maak, is het feit dat Ed straks waarschijnlijk in februari volgend jaar, als de baby net een 2 à 3 maanden oud is weg moet. Ik moet dan zelf net weer werken (zwangerschapsverlof beïndigd) en voor mij zal het vast ook weer erg wennen zijn... en dan met ons wondertje erbij. Denk dat het een erg moeizame tijd wordt, zo helemaal alleen.. Heb jij dat ook zo ervaren, toen je man op uitzending was en jij nog een kleine had rondlopen? Weet je wat ook jammer is, vrienden en vriendinnen begrijpen vaak niet hoe het leven van een 'militairsvrouw' eruit ziet. Het lijkt heel simpel, want ach.. hij gaat maar eens in de zoveel tijd weg... Maar al die oefening enzo, dat merkt niemand en dat je daar altijd álles omheen moet plannen..:S Ik heb zo vaak gehoord dat vriendinnen zeiden: "nou, ik had niet zo lang op hem gewacht hoor. Hoe houdt je het vol.." Wat Rach ook al zegt: je kiest niet voor het leven als militairsvrouw, maar je wordt er mee geconfronteerd omdat je kiest voor een leven meteen militair. Moet wel zeggen dat ik sinds de eerste uitzending er heel erg ben achter gekomen wie m'n echt vriendinnen waren en wie niet. Ik kan ze nu op één hand tellen.. spreekt boekdelen, of niet? Rach, das een heeeeel goed idee trouwens, nog even weg met z'n drietjes voordat Jordy weer weg moet.. Weet jij al hoe je het gaat combineren met werk en beebje?
Meis je moest eens weten hoeveel ik afgejankt heb...elke keer als hij zich weer klaar ging maken om tevertrekken ..ik alles bij elkaar brulde ...heb m ook wel eens verweten..dat hij maar zo weg ging en ik maar thuis zat met de kleine....heel oneerlijk en gemeen van me...maar het voelde op dat moment echt zo. Want het leven veranderd natuurlijk wel degelijk...ff zo weggaan zat er niet meer in...kleine moest structuur in zijn leven , dus daar moest ik onwijs aan wennen ...en ik was gestopt met werken dus een afleiding had ik niet echt.. En hij voelde zich dan zoooo rot , arme Jac... Maar op ten duur wen je er aan, je creeërt je eigen leventje een beetje...hadden in het begin als hij thuis was dat we weer moesten wennen aan elkaar...een dag of 2...ik deed alles op mijn manier ..en als hij dan iets deed had ik zoiets ..neee..niet zo joh...ik doe het zo... Jac deed daar gelukkig niet moeilijk over...vond het eigenlijk wel fijn dat ik me zo goed kon redden Net wat ik tegen Rachje zei...je groeit er in mee....soms is het zwaar, maar met zo'n kleine krijg je er onwijs veel voor terug... En wat de mensen betreft die maar oordelen...lekker belangrijk...ik heb meer relaties om me heen kapot zien gaan juist bij die mensen....en wij...wij zijn nog steeds bij elkaar, waarderen, respecteren en houden nog steeds intens veel van elkaar...het heeft ons gezin alleen maar sterker gemaakt.. he rachje meis....kriebelt het al???...ben wel heel benieuwd naar je little Mag ik vragen of jij ook een peanut bent zoals ik...zoja..moet je maar straks na de bevalling kijken naar de bips van de kleine...boven het stuitje zit vaak (niet altijd maar vaak wel...mijn jongens hadden het allebei )een soort van blauwe vlek dan...trekt wel weg hoor...maar is een kenmerk dat er ook indisch bloed in je kleine zit...
Is dat echt zo Diaantje, dat je dan een soort van blauwe vlek ziet? Ik ben namelijk zelf (half) Grieks en mijn vriend is (half) Indisch.. dus dat wordt ook een mooi cocktailtje, hahah.. Ben benieuwd! Rachje, nog niets gebeurt vannacht? Ben ook heeeeel benieuwd naar jullie tuttebelletje!
Jazeker is dat zo...mijn moeder zei het toen tegen me...dus ik opletten en ja hoor..echt een blauwe plek boven zijn stuitje...heel gek..trekt al wel heel gauw weg, geloof een dag of 3..maar is echt een indisch ding..en we zijn er trots op ! Het gekke is ..kenneth is echt een "belanda"...Marv heeft echt indische trekken...echt een duo penottie hahahah
Zo goedemorgen dames, nee helaas niks gebeurd vannacht.. Ja ik ben half indisch, ik had een lekkere blauwe plek op mijn kont haha. Mijn schoonmoeder hoopt vurig op die blauwe plek bij die kleine. Al twijfel ik sterk of ik nog wel kleur af geef haha. Ik ben meer benieuwd naar d'r neusje of ze ook 'n platte heeft als mij Grappig is dat he? Dat die 2 zo kunnen verschillen diaantje. Mijn neef heeft vorig jaar februari een 2ling gekregen (hijzelf natuurlijk niet haha). De 1 puur pinda de andere puur belanda, heel grappig dat dat 2ling zusjes zijn. Haha Bo, krijg je in iedergeval een meisje met temprament! Lijkt me trouwens ook wel hele mooie combi, heb ik nog niet eerder gezien. Maar op het resultaat moeten we nog ffies wachten. Lief dat je dat zegt diaantje, over het 'militairsvrouw' zijn. Je weet het als geen ander. Daarom hebben wij denk ik ook onze eigen topic . Ik vind het lastig, er is heel duidelijk een verschil tussen man en militair. Zodra Jordy dat groene pak aantrekt is hij echt een militair, straalt hij dat ook uit. Zodra dat pak uitgaat is hij man, heb ik het voor het zeggen hahaha! Das één ding wat zeker is, doordat hij vaak van huis is etc ben ik thuis de 'baas'. Ik kijk tegen hetzelfde probleem aan Bo, ik zie er ook tegen op. Aan de andere kant denk ik wel: Onze kleine meid is nog zo klein, ze mist hem niet bewust. Hij haar wel, maar voor zijn gemoedsrust is het fijn om te weten dat ze zich dat niet meer kan herinneren. Als je er aan denkt breekt het je hart, dat hij de tijd met haar moet missen. Van 2 á 3 maandjes tot 6 á 7 maandjes. Hij neemt na zijn uitzending ook ouderschapsverlof. Hij heeft me een videocamera gegeven voor mijn verjaardag zodat ik heel veel filmpjes van ons naar hem kan sturen, dan stuurt hij wat terug. Zodat ze beetje zijn stem kan horen. Klinkt misschien beetje gek, maar ik vind het een fijn idee om hem zo in haar leventje te houden. Al is het alleen maar voor mijn eigen gevoel. Toch maar bizarre omstandigheden vinden jullie niet? Bo, ik heb op mijn werk duidelijk gemaakt dat als ik terug kom half november, ik niet zo flexibel kan zijn omdat ik alles 'alleen' moet doen. En mijn schoonmoeder staat alle dagen van de week klaar, mocht ik wat nodig hebben. Ik kan die kleine meid alle tijden bij haar brengen. Ik vind het wel eng, vooral omdat ik nu beetje onwetend ben over wat komen gaat, vraag ik me wel eens af: 'gaat me dit wel lukken?'. Maar gelukkig heb ik gister van Diaantje gehoord dat ik daar wel in groei
Nou, heb zojuist een telefoontje van Ed gehad. Hij had z'n duim ergens tussen gekregen en die was nu enorm blauw en zijn nagel hebben ze moeten leegprikken (bah, bah, bah!) omdat er allemaal bloed onderzat. Die nagel gaat er dus afvallen (niet te veel visualiseren, dan wordt je misselijk, haha). Voor de rest gaat het allemaal goed daar in Deutschlandd.. Hij mist me al wel, haha. Gelukkig! En hij was benieuwd of m'n buik al gegroeid was, haha.. Wat is 't ook een schatje hè? Bah, ik mis hem ook! Hebben jullie al plannen voor het weekend? (Beetje vroeg, maar ben er wel aan toe, haha)
hey dames.. jullie hebben gekwebbeld man..! had ff geen zin om helemaal terug te lezen..(forgive me [-o< ) Maar ik lees hier wel dat jij rachje nog niet bent begonnen..hmm zou je dan toch over die 40 weken grens heen gaan? Spannend.. Leuk om te lezen over dat blauwe plekje. Mijn eerste heeft namelijk een andere vader en die is half indisch en dat betekend dat mijn oudste dus kwart is en die had dus ook een blauwe plek bij zijn billen... gek eingelijk he... ach wat naar van je mannetje bo, zal wel behoorlijk pijnlijk zijn geweest en nog denk ik en daar moet je idd niet teveel over nadenken..gatver.. :-& Mijn meissie is ziek. Waarschijnlijk van haar vaccinaties vorige week, er zit namelijk een prikkie bij waar ze een week later last van kunnen krijgen. Gister had ze 39.4 en heb vannacht de halve nacht met haar op gezeten. erg vermoeiend hoor.. ga denk ik maar zo ff bankliggen.. ze ligt nu weer op bed maar heeft helaas geen zin, maar heb geen zin om dr er uit te halen, ze moet slapen van mij..haha groetjus!
Achh.. wat sneu voor je meissie Eliesja! Hoop dat ze zich snel weer beter voelt. Dat vaccinaties zulke bijwerkingen kunnen hebben hè? Ben heel benieuwd of ons babietje ook een blauwe plek heeft, hihi. Teken van echtheid, haha. Mijn vriend is idd ook een echte pinda. Pikzwart haar, getinte huid.. terwijl zijn oudste zus gewoon totaaaal niet Indisch eruit ziet. Zo wit als het maar kan, ze verbrand zelfs in de zon! Terwijl mijn vriend echt bruin/zwart wordt in de zon. Ik zelf ben niet heel erg getint, maar heb altijd een gelige ondertoon. Hoef ook maar een één zonnestraaltje te zien en ik wordt meteen bruin. Ideaal @ Rachje: weet je al waar je heen gaat met z'n drietjes? Wij zijn nu al aan het kijken voor volgende zomer. We zijn dus dit jaar niet weggeweest en daar baalden we allebei stevig van. Dus volgend jaar wil ik ècht weg. Ook lekker met z'n drietjes.. lijkt me zo geweldig. Trouwens.. wij zijn op zoek naar een grotere, betaalbare (in de prijsklasse 4000,- - 7000,-) auto. We hebben namelijk nu een Renault Clio en een oude Mini Couper (mijn trots ). Maar in de Renault past onze kinderwagen dus niet. Laat staan als er nóg meer rotzooi in moet. Tips dames?
Goedemorgen meiden, Deze kletskous meld zich weer! Hihi.. Nog één dagje werken en dan... WEEKEND! Hoe is het bij jullie? Rach, meis, waar ben je? (of stiekem al bevallen? )
helaas kom net terug van de verloskundige... geen baby dit weekend. Ik ben waarschijnlijk te druk bezig met dat ik voor maandag wil bevallen zodat jordy bij mij kan blijven dat ik het juist uitstel Denk dat ze gelijk heeft. Maar ik heb het nu officieël toch wel gehad. Gister goed in beweging geweest, ik was beurs vanonder allememagisch. Dus vandaag ga ik maar weer stukkie wandelen samen met het manneke, wie weet. Ach gut arme Ed! hoop dat hij er snel geen last meer van heeft! haha ja je zal zeker gegroeid zijn in de tijd dat hij weg is. Als hij je ziet als hij terugkomt denktie: WOW jij bent dik geworden haha! @eliesja, ah tis zonde je meissie. Niks aan, hoop dat ze snel opknapt! Is altijd zo sneu... @bo, nou ik wilde naar bospark beekbergen, dat ligt omgeving amersfoort. Van maandag tot vrijdag, bosrijke omgeving, voor 124 euro. Dan is het nog leuk om weg te gaan. Maar weet niet of die door kan gaan, want meneer heeft weer eens niet zijn wijzigingen in zijn planning doorgegeven aan mij, handig. Werkelijk als zijn kop niet vast zat zou hij zijn lichaam vergeten. Dus hij gaat vandaag het nog ff checken (is 'm geraden ook). Welke kinderwagen hebben jullie trouwens gekozen? Wow mooi mini, snap dat dat je trots is. Wij hebben anderhalf jaar geleden voor 8000 een ford mondeo gekocht (sedan uitvoering, niet station) en wij zijn er echt super blij mee! Nu zijn ze trouwens goedkoper dan anderhalf jaar geleden, misschien is dat wat voor jullie? Of waar houden jullie van?
Ahhh zonde meis! Misschien ben je er inderdaad te druk mee bezig. Dat remt misschien de bevalling ook. Kan me voorstellen dat je baalt. Is jouw mannetje ook zo vergeetachtig? De mijne lijkt wel dement! Vreselijk. Hij vergeet echt álles.. Voor 124,- is het nog leuk om even weg te gaan... Zou ook zo graag nog even weggaan, maar volgend jaar zomer zoeken we zeker weten de zon weer op. Als Ed dan niet op uitzending is natuurlijk.. Een Mondeo Sedan is inderdaad erg leuk! Wij hebben voor 2 jaar terug ook een Ford gehad, een Focus Sedan. Wat een heerlijke auto.. Maar Ed werd er toen door zijn vrienden de hele tijd opgewezen dat het een gezinsauto was en dit en dat.. Nou, toen wilde hij dus persé weer een sportievere auto. Ik had op dat moment nog niet zoveel inbreng, haha.. Nu zitten we met de gebakken peren en kunnen we dus weer op zoek. Voor elk type auto staan we wel open. We willen er alleen niet in jaren op achteruit gaan en toch wel graag een diesel omdat Ed dus elke dag 2,5 uur heen er weer pendeld tussen z'n werk en huis.. Ik kom ook zojuist terug van de verloskundige. Hier alles redelijk oké. Ons meissie was prima gegroeid en ik ook hahah.. Ben 2kg aangekomen.. en nu in totaal 8kg (!). Volgens de verloskundige zat het alleen rond m'n buik.. maar ik baalde natuurlijk even. Hahah.. Heb haar het verhaal van de harde buiken voorgelegd. Ze wist dat ik er last van had en dat we aan het klussen waren. Nu klus ik al vrij weinig.. maar is het, wat ik hier ook al aangaf, behoorlijk stressvol op m'n werk. Ze gaf ook aan dat als ik over drie weken terugkom, we het nog even bekijken en als ik echt een ritme krijg in de harde buiken ik het spoednummer direct moest bellen. Wel gaf ze inderdaad te kennen dat vooral mentale stress ook een erge boosdoener was. Dus ik moest er van haar ook inderdaad aan denken evt. wat minder te gaan werken... Moet er nog maar es overnadenken. Hmm..
Ja lieve meissie, goed luisteren naar jezelf en anders naar je verloskundige! Ik zou het toch eens aan kaarten op je werk, hoe het op te lossen is. haha 8 kilo valt mee! ik ging ook opeens heel snel omhoog, maar dat stokt wel weer hr ik ben nu 10,5 in totaal aangekomen. Daarbij mag je nu ook gewoon dik worden. Ik eet alles op wat los en vast zit. En kom gering aan, hoef ik straks niet meer te proberen haha dat commentaar hebben wij ook gehad. Maar goed wij zijn nu ook bijna een gezinnetje, dus iedereen die ons toen gek aankeek staan mooi te kakken. haha voel me soms best burgelijk, enige wat mist is een hond Ja wij hebben ook een diesel, kan bijna niet anders met de km's die hij maakt. Na de uitzending kopen we een andere. ivm teveel km's straks. Ach die kerel van mij, vergeet alles. sleutels, pinpas, etc etc. Als ik er niet oplet is hij alles kwijt. Terwijl hij op het werk heel stipt en gepland blijkt te zijn. Hoe is het mogelijk? Heb je al plannen voor het weekend? Ik wil naar de bios vanaaf, als die tuttebel toch niet komen wil dan doe ik gewoon lekker wat ik zelf wil haha
Hahah.. Lekker naar de bios! Gezellig! Ik ga morgen ff lekker shoppen met m'n mams. Ik hoorde m'n moeder zo straks al.. We gaan eerst wel even kijken bij de Ikea (voor evt. nog een eettafel..) en dan kunnen we daar even een hapje eten en koffie drinken.. Daarna naar Prénatal.. haha.. Dus wordt vast gezellig! Ach, mannen.. die kunnen echt niet meerdere dingen tegelijk! Weet je waar ik Ed z'n sleutels laatst vond? In de WC in het toiletrollen mandje.. en m'n raamtrekker, die vond ik na het wassen van de handdoeken (dat doet Ed.. haha) in de wasmachine.. Ik bedoel maar..
Goedemiddag meiden...heerlijk relaxen aan deze kant... Rachje...hoe gaat het bij jou?....kunnen we al aan de beschuit met muisjes ?
Hallo dames, genieten/genoten van het weekend? Bo'tje nog leuke dingen gekocht gister met je moeder? Nog wat van Ed gehoord? en wat zag ik... bezig met de babykamer meid? leuk is dat he! Wat willen jullie er mee doen? Diaantje, helaas... morgen 40 weken en geen baby. Gister chagie van geweest, maar vandaag wel weer een goede dag. Mijn moeder komt waarschijnlijk van woensdag tot vrijdag gelukkig, want ik niet meer bukken of amper van de bank af komen laat staan mijn veters strikken of boodschappen doen. Ja de leukste tijden zijn nu officieël voorbij helaas... Vind het nog steeds stom dat Jordy morgen weg moet. We moeten als 'thuisblijvers' al zoveel alleen doen. Ga vaak alleen naar de verloskundige, alleen naar echo's, alleen naar het ziekenhuis, alleen alleen alleen. Dus nu ook de laatste loodjes alleen uitzitten. Kan hij ook niks aan doen weet ik wel, maar veel dingen gaan anders dan je hoopt en ik vind het ook erger dan ik dacht. OH OH staat me nog veel te wachten he? haha 1 ding is zeker 17 september hebben we hier zeker weten cake met roze muisjes (Jordy lust geen beschuit). Waarom lijkt dat nog zolang?
Ja meis ...helaas gaat het zo....echt balen dat ie morgen weg moet, zaak dus dat ie die kleine zich heel gauw laat zien...is je mannetje gauw weer terug en kunnen jullie saampjes gaan genieten....en je weet het ...hier zijn we er voor je..als je het ff niet meer ziet zitten ! fijn dat je moeder je komt helpen...gezellie Meis, geniet nog ff van je zwangerschap, met al zijn ongemakken..voor je het weet zijn jullie met z'n drietjes ! kijk uit naar de cake met muisjes....veeeeel lekkerder dan die droge meut !
af en toe ff kijken of het al zover is hoor.. maar nog niks dus! spannend hoor... en idd cake met slagroom en muisjes is veel lekkerder... verders een rustig weekend aan deze kant, alhoewel rustig.. alyssa is nog steeds ziekjes, hangerig veel huilen, nu op dit moment gaat het wat beter, ze eet weer wat.. groetjus
Ohh Rach.. ik weet PRECIES wat je bedoeld. Ik voel me echt zo alleen. Gisteren een heerlijke dag gehad met m'n moeder. Lekker geshopped en wat leuke dingetjes gekocht voor in huis nog.. Gezellig op terrasjes gezeten, echt genoten van de tijd samen. Ben echt heel close met m'n moeder.. mis haar ook altijd echt! Nou, na de leuke dag gisteren en de gezellige avond bij m'n ouders, kwam ik weer ALLEEN thuis in het kille, stille huis.. zonder Ed.. Heb even flink zitten soppen en snikken.. Toch maar even Ed gebeld (wilde hem eigenlijk niet lastig vallen met mijn gesop) maar moest hem gewoon even spreken.. Dat deed me goed Het is inderdaad vaak zo dat je alles alleen moet doen.. Zoals a.s. donderdag, dan geeft de verloskundigenpraktijk een voorlichting over zwangerschap en de bevalling.. wilde ik wel graag samen met Ed naar toe... maar ja, hij is er niet.. Dus maar weer alleen.. Jammer Rach dat het nog even duurt. Je wacht ook al wel twee weken.. Hoop dat het nu niet lang meer duurt! Het kan nu elk moment echt gaan gebeuren. Ben je zenuwachtig? Ook al last van voorweëen e.d.? Vanochtend was ik al vroeg weer uit de veren...jammer genoeg, hihi. Heb dus daarom maar besloten zelf eens met de babykamer te beginnen. Dus heb de kozijnen geschuurd en in de grondverf gezet.. Heb een heeeeel lievig behangetje wat ik graag tegen de muur wil hebben.. maar we zitten met het probleem dat er erg grove korrelplijster structuur tegen de wand aan zit.. Dus moet nog maar even bekijken.. Uiteraard komt er wel roze in de kamer en lichte meubeltjes.. maar verder moet ik het eigenlijk nog verzinnen, hihi.. Tja, en nu is het weekend al bijna weer voorbij.. morgen weer aan de arbeid. Pff.... nog niet aan denken..