hai meiden... een nieuwe week is begonnen...en een spannende week word het... Hoe gaat het Rachje? Kreeg een krabbel van kim, ze heeft problemen om op de site tekomen...maar ze denkt aan je ! @Bo...snap je meis...is nooit leuk alleen zijn...weet dat we er hier voor je zijn he..als je een dipje hebt
Goedemorgen dames, ben vandaag met 2 verkeerde benen uit bed gestapt. Werd wakker om Jordy uit te zwaaien en 2 weken geleden had ik niet zoveel moeite met afscheid nemen, maar vanochtend tranen met tuiten en toen kon ik natuurlijk niet meer slapen, heb ik tot half 10 sex and the city gekeken ben ik eindelijk in slaap word ik om half 11 wakker gesmst en gebeld door mijn schoonmoeder of alles wel goed was.... 'zucht', moest ik even tot 1000 tellen. Soms wil ik gewoon rust. Dus nu ben ik moe en sneller geirriteerd, wordt een leuke dag haha! @ diaantje, oh wat lief van kim, doe haar maar de groetjes en dat er nog niks aan de hand is. hoe bevalt je oudste het op de middelbare school? is hij al gewent? @Bo, das de prijs die we betalen denk ik. Snap dat je je je alleen voelt. Ondanks dat je mensen om je heen hebt, ze zijn allemaal niet hem. Gelukkig heb je jezelf bezig gehouden, zo komt er ook nog wat gedaan in de babykamer haha. Ik ben heel benieuwd hoe het eruit gaat zien, zodra er schot in zit foto's he! Ja heb wel last gehad van beetje krampjes etc. Maar vanaf eind vorige week doet ook echt alles zeer. Mijn buik voelt van binnen uit helemaal bont en blauw. Staat zo strak en hangt dat het gewoon zeer doet. Kwam ze alvast maar... @eliesja, tis zonde je kleine meid. Gelukkig eet ze weer wat meer, das een goed teken. Kan ze wel beetje slapen dan?
Goedemorgen (nog eventjes!) dames.. @ Rachje: Achhh Rachje, heb zó met je te doen. Kan me voorstellen dat je er helemaal gek van wordt. En dan is Jordy ook nog eens weg. Vond hij het niet moeilijk.. Ben je al zoveel alleen en dan ook nog een op het moment waarop je hem het meest nodig hebt, moet ie weg. Echt stom en gemeen. Vindt het trouwens belachelijk dat ie mee moet op oefening, slaat nergens op. Je bent vandaag notabene uitgerekend! Echt STOM! @ Diaantje: Echt lief! Als ik een dipje heb, meld ik me wel even weer.. Ben ook steeds emotioneler aan t worden, grr.. hormonen! @ Eliesja: Hoe is 't met je kleine meid? Voelt ze zich al wat beter?
@ rachje ...nog ff volhouden meis, Jordy is terug voordat je het weet ! en ff snikken mag best hoor....ik heb ook hele liters weggeveegd Met Kenneth gaat het goed op school...denk ik....hoor alleen maar verhalen over wat er allemaal tehalen is in de aula.... maarja..als zijn zakgeld op is ..is het op en heeft hij pech ...
@ bo, haha ja vond het zelf ook wel stom. Kijk als ik vrijdag uitgerekend was, dan had ik nog zoiets van: ach, kan denk ik nog wel. Maar ben vandaag op een maandag uitgerekend, is 50% kans dat het deze week zal zijn. Dus ik vroeg gister van wie hij precies mee moest. Van de majoor en ik weet dat zijn vrouw 3,5 maand zwanger is, dus ik zei: 'als zijn vrouw de laatste weken in gaat stuur ik hem ook op oefening voor een week'. Wat blijkt: hij is dan op uitzending, dus maakt het niet eens mee waarschijnlijk. Toen voelde ik me schuldig, ik hoop uit eigen ellende hem hetzelfde toe, terwijl hij het nog veel lastiger zal moeten hebben. Gemeen ben ik toch ook. (ben normaal gesproken niet zo hr). Jordy kon ook niet wegkomen vanochtend, hij kan er sowieso niet tegen als ik huil en vooral op zo'n dag als vandaag. Komt Ed vrijdag laat thuis? of is hij nog wel op tijd in huis? Wanneer weet hij zeker of hij begin volgend jaar naar Afganistan moet? @ Diaantje, dan zal hij het wel goed hebben. Als hij met tegenzin zou gaan en helemaal niks zou vertellen dan zou er wat aan de hand kunnen zijn. Gelukkig maar, is toch een hele verandering! En heeftie zijn blokfluit al kunnen gebruiken? haha Ik wil jullie allemaal even kwijt dat ik echt veel steun aan jullie heb en dat jullie schatten zijn! Dankjewel ik heb er echt enorm veel aan!
je weet het meis ... eens een vrouw van een militair ..altijd een vrouw van een militair..en die komen altijd voor elkaar op in tijden dat het het meest nodig is ! ik moet zeggen..er is nog eigenlijk na al die jaren weinig veranderd in het leger...ze presteren het nog steeds om met van die vage actie's tekomen..zoals een "papa to be" ..op oefening testuren als de vrouw uitgerekend is ... .....
Nou meis, niet te druk maken.. en gewoon lekker je dingetjes doen (voor zover dat nog kan). Straks komt je moeder je nog lekker even in huis helpen.. En als er wat is plaats je maar lekker een berichtje! Ik spiek af tijdens het werk hier vaak genoeg eventjes, hihi.. Weet niet exact hoe laat Ed thuis komt vrijdag.. (hoop stiekem dat ik donderdag al thuis komt, maar ik hoop er maar niet op..). Hij moet igg vrijdagmiddag naar de tandarts (hij is als de DOOD voor de tandarts, haha, ist geen schatje? ) .. Ik denk dat we het definitief rond november horen. Want dan moet hij waarschijnlijk, als hij gaat, het opwerktraject in. Maar eens even zien.. Hoop eerlijk gezegd niet dat hij meer hoeft. Maar ja.. Als onze mannetjes wel moeten rond dezelfde tijd dan kunnen we samen met onze tuttebelletjes naar de thuisfront dagen, hahah..
Ah dankjewel, dat is lief! Denk ook niet dat het leger veranderd in de nabije toekomst, daarom wil Jordy er ook uit. Maar wanneer en hoe dat moettie nog uitvogelen. haha grappig Bo, Jordy was ook altijd als de DOOD voor de tandarts, hij heeft 3 maanden met pijn gelopen voordat hij durfde te gaan. Puntje bij paaltje viel het allemaal mee (met zijn gebit wat minder, paar wortelkanaalbehandelingen en vullingen etc) maar zijn angst is voorbij. Hij kan gewoon bijna pitten op die stoel. Mannen... Ik heb de eerste thuisfrontdag 1 november. Dat is ongeveer een maand voordat hij weggaat. Hij was beetje sip van het weekend, ik vertelde hem dat pas geboren baby's niet echt lachen, dat het wel lijkt alsof ze glimlachen maar dat ongecontroleerde spiertrekkingen zijn en dat het pas echt leuk wordt als ze op je gaan reageren. Waarop hij vroeg: wanneer is dat dan? Uit mijn ervaring op het werk, is dat vaak zo rond 3,5/4 maanden dat ze echt teruglachen en reageren. 'oh' zei hij ' dan zal ik dat niet mee maken' en het gezicht wat hij erbij had, brak zowat mijn hart. Dan word je toch weer even met je neus op de feiten gedrukt. Ik hoop voor jou Bo dat Edwin niet hoeft. Dat hij gewoon lekker bij jullie kan blijven. Diaantje, in de tijd dat Jac nog bij defensie zat, is hij toen nog op uitzendingen geweest toen jullie al kinderen hadden? Hebben jullie trouwens donderdag de babyfluisteraar gekeken. Ik geloof er echt in dat er meer is tussen hemel en aarde (al weet ik niet echt wat het zou moeten zijn maar goed). Was er een kereltje van 11 maanden die niet ophield met huilen. Die man wist gewoon te vertellen dat dat kereltje last had van de relatie-problemen van zijn ouders en dat zijn mamma bijna bij zijn pappa weg was gegaan toen hij 4 weken oud was. Ik was compleet verbaasd, maar ik geloof dat. Weet je wat ik dan denk: zouden onze kinderen op zo'n jonge leeftijd erop reageren dat hun pappies er niet zijn en dat hun mammies het niet altijd makkelijk vinden? wat denken jullie?
Ja, kan me voorstellen dat Jordy sipjes was.. hij maakt natuurlijk een best wel belangrijke periode niet mee.. Maar goed, ik zou gewoon zoveel mogelijk voor hem vastleggen en evt. wat van opsturen zodat hij wel kan meegenieten van alle 'eerste' keren. Als ik er aan denk dat het bij ons misschien wel net zo is.. maakt het me echt zó verdrietig... Jordy weet nog niet wat hij wil gaan doen als hij defensie uit gaat? Ik heb de babyfluisteraar niet gekeken, had het wel graag willen zien! Ik ben ook echt zo'n typetje wat daar sterk in geloofd. Sowieso in het feit dat er meer is tussen hemel en aarde.. Ben moee.. wil gewoon lekker naar huis en op bed of voor de tv hangen, haha. (wat ben ik ook een zeur )
Nee, hij weet nog precies wat hij wilt gaan doen. In iedergeval iets waarbij hij niet zo vaak van huis is. Hij moet het voor zichzelf nog uitvogelen. Wilt Ed wel bij defensie blijven? Ja dat heb ik ook gezegd, dat ik zoveel mogelijk voor hem vastleg. Maar alleen het idee al, eerste feestdagen als gezinnetje is hij er niet. Het wordt er niet makkelijker op, maar we moeten maar het beste van maken. Tis zonde meis, druk aan het werk. Ik doe juist precies wat jij wilt, ben nu al bij laatste seizoen sex and the city haha(moet een andere verslaving zoeken als ze er nog niet is). Maakt je geen zeur hr, maakt je een zwangere vrouw. Heb je nog nagedacht over het minder gaan werken?
Nee toen de kids er éénmaal waren is hij niet meer op uitzendig geweest (had zijn been gebroken tijdens sporten en kwam dus eigenlijk op de valreep er onder uit, en zou met een andere eenheid meegaan...is toen overgeplaatst van Assen naar Schaarsbergen ) ..wel heel veel op oefening, noorwegen, griekenland, spanje, al met al dus ook nooit thuis,,,van de 12 maanden was hij er 8 weg ofzo..was het heel gauw zat toen de jongens er waren..vooral toen hij merkte dat de jongens steeds aan hem moesten wennen als hij weer thuis was van oefening en volledig naar mij trokken..was maar heel eventjes hoor, maar toch.. hij heeft al zijn rijbewijzen gehaald, en diploma international planner..en is toen het leger uit gegaan, net op tijd Dat is wewllicht een goeie tip..om tijdens dienst een opleiding tedoen, je krijgt daar extra uren voor om teleren..en je hebt gelijk iets voor als je het leger verlaat.
Ja dat is idd veel tijd weg van huis. Dat willen wij ook allebei niet. Jordy moet na de uitzending weer kijken naar een andere functie, hij wilt proberen om andere op te leiden voor het 1 of 't ander. Hij vind het niet echt uitdagend werk (hij is meer van het buitenspelen zullen we het maar noemen) maar hij wilt de rust graag hebben om nog een opleiding naast te doen. Dus daar moet hij dan ook weer voor kijken. Hij zal na de uitzending er niet meteen uitgaan, maar hij hoopt wel voor dat hij weer ergens naar toe gezonden wordt. Precies de redenen die jullie hebben gehad waarom Jac gestopt is, gelden voor ons ook. Trouwens hele gekke vraag misschien, maar betekent je temp.kaartje precies? ik zie alleen maar lijnen en een kruis, maar hoe werkt dat?
Ja, heb er nog wel over nagedacht.. Het gaat eerst nog wel eventjes. Zit er wel sterk overna te denken om ipv 4 weken 6 weken van te voren met verlof te gaan.. Ed wil niet bij defensie blijven. Hij zit erover na te denken om te gaan werken met gedetineerden. En dan met name met de jeugdige criminelen. Hij wil dan puur vervoer en beveiliging doen. "Ik wil geen praatgroepje lijden of spelletjes spelen met ze hoor", aldus Edwin, haha.. Duidelijke taal, toch? Hij moet ook echt een beetje actie hebben in zijn werk en het moet hem voldoende uitdaging geven. Het moeilijke is dat hij ook niet goed weet wat hij wil. Hij is gewoon echt een militair en heeft hier ook al zijn hele leven voorgekozen. Vroeger wilde hij al militair worden en tja.. dat is hij ook geworden. Maar nu is het gewoon vervelend nu we een gezinnetje stichten.. Het is best een bezig mannetje..
@ Diaantje: het gaat goed met je temperatuur! Gaat omhoog.. dus dat is wellicht een goed teken! Ik hoop het zo voor jullie..
Ja jordy heeft hetzelfde. Hij is ook militair in hart en nieren. Maar nu we een gezinnetje beginnen wil hij niet zo'n vader worden. Het is wel echt een huismus. Ik heb gezegd dat hij moet kiezen waar hij zich gelukkig mee voelt. Met alles mee geteld en overwogen. Hij doet hierna sowieso nog 1 functie, waarschijnlijk maakt hij dan ook kans om kapitein te worden en dat zou hij nog wel heel erg graag mee willen maken. Maar wat hij daarna gaat doen is nog een grijs gebied. Hij heeft nog genoeg tijd om er over na te denken. Ik weet niet van wat voor muziek jullie houden, ik kan naar heel veel dingen luisteren maar Brian Mcknight is echt mijn favoriet. Nou heeft hij op zijn nieuwe cd een heel toepasselijk liedje: 'Red, white and blue' Jullie moeten er eens naar luisteren. Hele mooie tekst. Gaat over militair die uitgezonden is. Ik ga altijd huilen!
Brian Mcknight.. Ik ben ook gek op zijn muziek.. Heb net even dat nummer gedownload.. Ook hier komen de traantjes.. Dat had ik ook met Avril Lavigne, dat nieuwe nummer.. met de clip erbij.. Vreselijk. Hadden jullie trouwens ook echt nummer wat je herinnerd aan de uitzending(en)? Ed en ik hadden allebei het nummer van Michael Bublé - Home ... Dat was echt ons uitzending nummer.. en elke keer als ik het hoor dan voel, ruik en proef ik alles zo als het was tijdens die uitzending.. Zo apart. Dat muziek zoveel met je kan doen hè, zoveel emoties kan oproepen..
Vind ik ook een mooi nummer, home - michael buble. Maar denk dat die net als brian bij deze uitzending gaat horen (naast it's gonna be a cold cold christmas :S). Toen Jordy in Irak zat 3 jaar geleden, was het missen nog niet zo sterk omdat we elkaar nog maar 1x hadden gezien. Het verlangen om elkaar te zien was veel groter, dus wij hadden liedjes waarvan we vrolijk werden. Ik had hem een cd gemaakte met liedjes waarbij ik aan hem dacht. De eerste brief die hij mij schreef begon hij met 'One, you're like a dream come true, Two, just wanna be with you, Three girl it's plain to see. You're the only one for me, Four, repeat steps one, two, three. Five make you fall in love with me' Brian McKnight - Back at one. En hoe verliefder we werden, werd ons liedje Brian McKnight - Still. Toen hij terug kwam zijn we de week er na naar Brian McKnight in concert geweest. heeel bijzonder was dat (en dat terwijl hij er niet eens van houdt, dat zoetsappige hahaha!). Afgelopen april zouden we weer gaan, maar ik lag krom van de pijn vanwege blaasontsteking en Jordy was (hoe kan het ook anders) op oefening! Ik beleef die tijd meer als ik een Calvin Klein ruik, die hij toen op een shirt had gespoten voor mij. Of als ik onze brieven en mailtjes lees. Over mailtjes gesproken, vandaag is precies 3 jaar geleden dat hij mij stuurde dat hij kindjes met mij wil... Weet je wat ik het mooiste stukje vind uit die tekst 'Red, White and blue'? 'Baby, how's our little babygirl, does she know her daddy's half way round the world, tell her she's my heart' Elke keer, echt elke keer moet ik goed slikken om niet te gaan huilen. Je hebt gelijk Bo, bijzonder dat je zoveel emotie los kan maken met muziek. Hoe heet dat liedje van Avril? dan ga ik die nog bekijken op youtube. Bo, als Ed weg zou moeten he, mogen jij en jullie dochter hem uitzwaaien?
Hartverscheurend, echt.. dat stukje tekst van Brian. Wel erg leuk dat je naar z'n concert bent geweest.. dat wil ook nog wel steeds. Evenals een concert van Michael Bublé.. Heerlijke, luie zondag muziek, vind ik dat. Wij zijn afgelopen juli naar het concert van John Legend geweest, weet niet of je daar van houdt.. maar dat was ook erg goed! Ik had ook een overhemd van Ed.. ongewassen.. nog op m'n kamer hangen.. Ik heb er heel wat zondagen en avonden in doorgebracht... Het rook zo lekker naar hem.. Op het laatst natuurlijk niet meer, hihi.. De eerst uitzending was bij ons ook heel anders hoor.. Wij waren toen ook nog maar een jaartje bij elkaar.. en het was anders tussen ons op dat moment. De tweede keer was echt heftig.. wat heeft dat veel los gemaakt zeg. Ed had op m'n bed met allemaal a4'tjes en rozeblaadjes 'ik hou voor altijd van je' gemaakt en toen ik terug kwam van Spanje in m'n uppie.. was dat het eerste wat ik zag. Wat heb ik gehuild zeg.. vreselijk. Maar ondanks al het gemis, was het ook een heel aparte tijd en ook op de één of andere manier heel mooi. Het heeft ons zo erg naar elkaar toegebracht.. Daardoor wist ik ook duidelijk dat hij het gewoon is voor mij..