@MamaSuus, pf die kdv, borstvoeding en werkgedoe zet mij wel aan de twijfel om niet gewoon mijn ontslag in te dienen hoor en dan ook weer gewoon lekker thuis te zijn met de kids. Want ik wil wel dat Dylano gewoon naar de voorschool kan en dat ik Jesse gewoon bv kan blijven geven. En werken moet leuk zijn, vind ik.. Nou op dit moment raak ik alleen in de stress als ik eraan denk.. Maar ja, ik wacht wel eerst tot Alex weer thuis is, dan bespreek ik het wel met hem.. misschien dat hij nog een oplossing weet. Geniet lekker van de laatste vakantiedag, jammer dat het zulk vies weer is bij jullie. Wat een gedoe zal dat zijn met die oogarts zeg.. hopenlijk werkt je meissie nu wel mee. Wanneer heb je trouwens die eeg?
@meetie, jaja, het kan nu echt.... poetsen doe ik morgen wel, doe alleen de wc beneden en boven even... dat vind ik wel zo fris... dezelfde meubels.. grappig.... ik vond deze kleur wel mooi, en we hebben alles al zo licht in de kamer....ja dat was echt een metamorfose, zo sta je tot je knieen in de rommel en zo kan er een kleintje geboren worden.... waarom almar een defensiekamer heeft... ik heb die zo genoemd omdat ie zoveel militair spul heeft... hij heeft in de loop van de jaren nogal wat verzamelt, dat vult wel een kamer hoor maar niet alleen kleren, ook slaapzakken, en poncho's, messen, tassen, touw, kleine frutsels enz enz enz, kan het zo gek niet bedenken of hij heeft het.. @busster, dus geen KDV vor jou.. nou ik ben blij dat ik iig 2.5 dagen heb gekregen bij mij in de buurt, zit ik alleen nog met de maandag en de donderdagochtend.. maar met een beetje geluk heeft almar de maandag, dus dan alleen donderdag ochtend... het is echt een gekloot hoor... en dan die prijzen.. pffffffff Balen he dat je je man dan weer moet missen... maandag moet almar ook weer na weken werken.. das dan altijd wel weer jammer, niet... ik hoop maar dat de bevalling snel op gang komt dan hoeft ook effe niet te werken @mamasuus, voeten in de lucht helpt lang niet meer... ja in die zin hept het dat ze idd wat slanker zijn, maar zodra je gaat staan is het alsof je op kussns loopt en zie je die dikke worstjes die tenen voorstellen.... en dan de handen en gewrichten... pfff het doet zeer.. maar nog heeeeeeel effe.... ze is al weer lekker aan het rommelen de laatste dagen, dus hoop dat het gerommel meer wordt... @nicole, te gek zo'n eerste echo... super spannend allemaal, ga je als het goed is het hartje zien kloppen, das echt heel apart om te zien.... En al weer wat opgeknapt met zn allen? @Noa, wanneer heb jij je echo? toch ook binnenkort? heb het ergens gelezen, maar ja mn geheugen laat me de laatste maanden nogal in de steek... @miekje, wat heb je toch een lekker miekjemannetje zeg... grote bos krullen.... maakt de hele wereld weer goed.. ja en dan mn buik.. het rommelt weer wat, veel buikpijn... een soort van honger gevoel.... mn buik staat ook strak, heb ook echt een ei van de billen, precies in het midden hahaha..... ik hoop maar dat het gerommel iets is.. en dat het zich de komende dag(en) voortzet en dat ik snel ons frummeltje in de armen heb... Manlief was vannacht om 4 uur terug van die band..... genoeg gedronken enzo hahaha.. moest wel om hem lachen... en vond het jammer dat ik niet mee was, omdat er zoveel bekenden waren die hoopten dat ik ook nog meekwam, zodat ze me nog effe konden zien zo tonnetje rond, iig heeft ie een supergezellige avond gehad, nou en dat had ie ook echt wel verdiend... zeker met het klus gehalte en het ziek zijn enzo... toch nog een beetje kunnen genieten van zn vakantie....
net slijmprop verloren, en heb de vk gebeld om te vragen van hoe of van wat, wist ik veel dat het de slijmprop was.. moest het in de gaten gaan houden.. hopen dat de trend zich doorzet
ik ben geen militairsvrouw maar een goede bekende van Mikmak... dus ik blijf hier ff meelezen als jullie het niet erg vinden spannend!
mikmak, jee jeej jeee, gaat goed dus. als je die prop al kwijt bent super zeg. nog ff flink sexsen en dan komt ze wel hahaha. spannend! meetie, kan me voorstellen hoor dat je nu zoiets hebt van pff al dat gedoe en alleen voor het werk. en als je hetn iet echt nodig bent qua geld ofzo moet het toch kunnen. kijk wat extra geld is natuurlijk wel prettig. maar bij ons heeft het ook zoveel nadelen. ten eerste ben ik nu goed ziektekosten verz. mocht ik gaan werken kom ik in het duitse systeem en als ik dan weer zou stoppen dan kost het me per mnd ineens 250 aan premie terwijl ik nu ong 60 betaal ofzo. dan heb je nog het belastinggeld. krijg nu dus heffingskorting (als de belastingdienst tenminste meewerkt hahaha) als ik zou werken krijg ik dit dus ook niet en moet je nog betalen. nee hoor laat mij nog maar lekker thuismama zijn. zolang als we dat redden vind ik het prima. zat te doen thuis verveel me echt niet. hoop ook dat ze nu meewerkt hihii bij oogarts. die eeg was dus weer verzet nu naar de 12e maar jah manlief kan geen vrij krijgen ivm uitzending die eraan komt. dus wil ff vragen aan kinderarts of het nu nog moet is al zolang geleden en heeft geen last meer gehad en vorige keer was alles goed. en ze zei toen dat het zo snel mogleij moest. het is ok zon drama.
ja inderdaad dit is de eerste keer weer na me miskraam dus het is extra spannend, maar me gevoel zegt wel dat het goed zit, maarja dan heb je het bewijs he. en op zulke momente kom je er cker achter dat je militairs vrouw ben. @mikmak 7 januari heb ik me echo dus schiet al op hihi
Zo dames we zijn weer op de terug weg vanaf mijn schoonmoeder nu zit ik even op mijn telefoon te internetten dus reageer ik later weer op jullie want dat is makkelijker. Ik had dus helemaal geen zin om te gaan vanmorgen en er lag dus niet eens een vlokje sneeuw jammer genoeg. Maar goed dus toch vertrokken gelukkig heeft Mara zich op de heen weg goed gehouden en nu is we ook nog lekker aan he slapen. Het heeft wel nut gehad dat we gegaan zijn want we hebben 700 van haar gehad voor de babykamer dat had we al belooft maar hadden het nog niet gehad. Kunnen we nu mooi gebruiken voor ons nieuwe bed want de babykamer is natuurlijk al lang betaald.
@Ninien, Nou eigenlijk... hihi Nee hoor lees maar lekker mee. @MamaSuus, Ja we kunnen het wel redden met Alex zijn salaris. Zoveel verdien ik niet, ik werkte maar 1 dag. Wilde na me verlof wel meer gaan werken, maar ja.. missen zullen we het dus niet echt. (Financieel gezien dan) O, dat 'zo snel mogelijk' gaat nu ook niet meer op hihi.. (betreft die eeg). Ben benieuwd wat de kinderarts zegt. @Busster, He jammer dat er geen sneeuw lag vanochtend Maar wel fijn dat jullie nu die 700 euro hebben gekregen! Is toch een aardig bedrag! Fijn ook dat Mara het goed doet vandaag. Was de bezoek zelf ook nog wel gezellig?
spannnend mikmak! zie je er tegenop? Nee ik heb geen miskraam gehad (gelukkig natuurlijk). ik heb t geluk dat ik in een gezondheidscentrum werk +verloskundige+echo apparaat. iedereen die bij ons zwanger is krijgt dus een hele snelle echo. nu maar hopen dat alles goed is,. vind het onwijs spannend. Helaas zijn we hier nog allebei ziek. heb t echt helemaal gehad. wil graag morgen gaan werken maar denk dat dat er nog niet inzit. @miekje, wat eeen moppie zeg. staat een lekker ondeugend koppie op hhihi. Vraagje, jullie weten dat vast wel: mag je als je (pril) zwanger bent, wel gewoon onder de zonnebank? Liefs Nicole en fijne zondag @buster, hoe is t gegaan bij je schoonmoeder? een hele zorg lijkt me zon schoonmoeder. hoop dat t goed is gegaan. het heeft niet gesneeuwd, althans hier niet .
nou nog niets hoor.... heb al wel de badkamer gepoetst, nieuw beddengoed gekocht voor op het kraambed (koopzondag) snel de donkere was nu er in gedaan, zodat ik het nieuwe beddengoed kan wassen... net wel naar de wc geweest en het was heel licht van kleur en er leken een paar kleine witte vlokjes in te zitten, maar nog niet de zoete geur van het vruchtwater.. in het inlegkruisje ook niets... hoop dat het nog laat wachten want de cola en de kaas zijn op.. hahaha @noa, aha 7 januari.. spannend spannend... hahaha, begrijp precies wat je bedoelt met militairsvrouw zijn en hun bewijs... @nicoletje, nee zie er niet tegenop.. kijk er naar uit, alhoewel een kind eruit poepen toch best een dingetje is .... eindelijk onze kleine meid in het echt bekijken... das beter dan van een foto.. geen zonnebank voor jouw meid... tenzij je er een handdoek over legt... en dat wil je ook niet lijkt me @busster, sjips geen sneeuw..... maar wel 700 euro, daar is ook wat voor te zeggen....
Hey Hey, Wil me ook even aansluiten bij jullie. Mijn mannetje is ook militair, hij zit nu al drie jaar bij defensie. In het begin was het wel heel erg moeilijk maar nu zijn mijn dochter en ik er wel redelijk aan gewend. Doordeweeks woont ie op de kazerne en in het weekend is hij thuis tenzij hij weer een oefening heeft. Nu zijn we weer zwanger van nummer twee en over twee maanden gaat hij voor 5 maanden naar afghanistan. Moet er wel even bij zeggen dat hij vorig jaar ook 3 maanden is weggeweest voor een "spoedklus" zoals zij dat noemen. De eerste paar weken had ik volop nachtmerries en enge gedachtes maar toen ik wist wanneer hij weer thuis zou zijn ging het wel veel beter. Wat ik wel merk is dat veel mensen het niet snappen dat hij bij defensie zit, ik krijg regelmatig van die hele rotte opmerkingen naar me hoofd geslingerd......hebben jullie daar ook last van.
We zijn weer thuis ons meisje heeft mooi de hele weg liggen slapen en pas toen we de auto beneden in de parkeerplaats parkeerde begon ze een beetje wakker te worden en te piepen om een flesje . We zijn maar anderhalf uur bij mijn schoonmoeder geweest en het was redelijk gezellig John heeft samen met haar op de zolder nog zijn oude fotoboeken gezocht en gevonden . Ik was namelijk zo benieud hoe hij er uitzag als baby en dat heb ik nu dus eindelijk kunnen zien. We hebben de foto boeken dus maar meteen in onze auto geladen ze zijn tenslotte van John. @ Mikmak mooi dat je alleen nog kleine dingen moet doen voordat de baby komt. Fijn dat je mannetje het zo naar zijn zin heeft gehad bij het optreden alleen jammer dat je niet mee kon maar snap het wel hoor met al dat vocht en je dikke buik ik heb op het eind van mijn zwangerschap ook van dat soort dingen laten schieten . @ Ninien tuurlijk mag je hier mee lezen. @ Meetie Het is wat he met die kdv ik zit ook wel een beetje te stressen want als ik uiteindelijk plek heb gaan ze pas om half 8 open maar vaak ben ik dan al onderweg naar mijn werk dus mischien moet ik maar eens naar werk gaan zoeken dichter bij Zoetermeer . Vind mijn werk in Amsterdam alleen zo leuk en het bedrijf is ook gezellig . Eerst maar even kijken hoe het gaat lopen voor ik een beslissing neem. Snap wel dat jij omdat je ook nog bv geeft helemaal moet bekijken of het wel praktisch is om te blijven werken. O ik ga John niet altijd weg brengen hoor maar John wil graag met Mara showen op zijn werk haha dus vandaar. @ Noa Tja militairs vrouw zijn betekend vaak dingen alleen doen maar dat wil niet zeggen dat dat leuk is . Ik weet nog goed dat toen ik naar de voorlichting over borstvoeding ging ik helemaal emotieoneel werd toen ik binnen kwam in het zaaltje en allemaal stelletjes zag zitten en ik dus in mijn eentje kwam . @ Nicolletje volgens mij mag je wel onder de zonnebank alleen moet je net als bij in de zon zitten opletten dat je geen zwangerschapsmasker krijgt .Maar weet het niet zeker hoor. @ Care Welkom hier praat gezellig mee. Wat vervelend dat je mannetje op uitzending moet tijdens je zwangerschap maar dan is hij wel weer thuis als je moet bevallen.
HOi care, welkom.ja dat is wel herkenbaar. ik krijg altijd te horen: daar heb je toch zelf voor gekozen! die opmerking komt me inmiddels enorm de strot uit haha. ook nog pril zwanger dus, spannend he ! ik ben net onder de zonnebank gegaan met voor de zekerheid een handdoek om t buikje. manlief kwam naar boven en die zei wat ben jij nou weer aant doen haha. ik ga niet onder de zonnebank om bruin te worden maar voor de warmte. heb nl niet helemaal nederlands bloed dus bruin ben ik toch wel Ik kan me voorstellen dat je er klaar voor bent mikmak. je krijgt een meisje dus? wat leuk een klein prinsesje. lijkt me ook geweldig. al lijkt me een jongen ook super. bij ons nog een hele tijd wachten voordat we dat weten. Woow busster lekker zon geldbedragje. nou dat heb je ook weer gehad, fijn dat t allemaal zo goed is gegaan. mijn schoonmoeder belde net of ze moest komen koken omdat we allebei ziek zijn, lief he, maar t was me al zelf gelukt. ik zit zo in dubio of ik morgen moet gaan werken. wil zo graag maar weet niet of t slim is. word lichtelijk gek hier binnen haha. nou ja kijk wel hoe ik me morgenochtend voel.. Liefs!
mag je helemaal niet in de zon dan tijdens je zwangerschap, is dat voor de warmte of de uv want ik leg nu met een kruik op me maag gedeeltje want had pizza en die is beetje verkeerd gevallen dus was meteen de laaste keer hihi
t zou toch een beetje vreemd zijn. hoe denk je dat dat gaat bij alle andere mensen over de hele wereld die in een tropisch klimaat leven? beetje moeilijk voor hen om uit de zon te blijven niet? en dat kruikje lekker doen hoor is juist fijn op je buikje af en toe!
Natuurlijk mag je wel in de zon maar als je zwanger bent heb je kans op een zwangerschapsmaker je krijgt dan een soort van donkere vlek op je hele gezicht in de vorm van een masker en die kan na je zwangerschap blijven of weer weg gaan en om dat te voorkomen want dat ziet er natuurlijk niet zo goed uit moet je voorzichtig zijn . De een heeft er natuurlijk meer last van als de ander .
Hallo allemaal, Wat leuk zeg een speciaal kopje voor militairsvrouwen! Ook ik ben sinds 3 jaar militairsvrouw, mijn vriend zit bij de landmacht. We wonen sinds begin dit jaar samen en nu zijn we alweer 21 weken in verwachting. Ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen... Groetjes monique
@Nicole, Oh jij hebt dus een leuke reden om al zo vroeg een echo te krijgen Ik heb trouwens geen idee hoe het zit met een zonnebank tijdens je zwangerschap.. Waar kom je oorspronkelijk vandaan? Wat lief van je moeder dat ze wilde koken! En ik kan me voorstellen dat je het ziekzijn wel weer zat bent. Hopenlijk voel jij je morgen weer beter en kan je lekker naar werk! @Mikmak, Nog niet echt duidelijke activiteiten gesignaleerd dus? Echt spannend hoor! Ik ben benieuwd hoe lang het uiteindelijk gaat duren.. Voor de zekerheid ben jij jezelf en je huissie dus vast aan het voorbereiden Nu moet ze nog even wachten op de Cola en kaas en dan mag ze uit de startblokken hihi @Care, Welkom Gezellig, nog een ziel! Hoe lang ken jij je mannetje? En waar zit hij gelegerd dan en waar wonen jullie? Nog gefeliciteerd met jullie zwangerschap meis Balen dat hij nu op uitzending moet zeg.. maar dan is hij er wel tijdens de bevalling! Dat is wel fijn! En ik begrijp goed dat je enige moeite had en heb met zn baan. Vervelend dat mensen uit je omgeving van die rotte opmerkingen maken zeg! Wat zeggen ze zoal? Meestal hebben de mensen hier wel respect voor mijn mannetje (en ons om niet te vergeten hihi ) @Busster, Heerlijk dat je meissie bleef slapen hoor! En wat leuk, babyfoto's! Wat een gedoe eigenlijk.. Ook wel kut dat we dit pas de laatste minuut kunnen regelen.. dat we eerst maar moeten afwachten op plek in de kdv en dat we pas het laatste moment moeten uitzoeken hoe we de boel gaan oplossen omdat we toch niet zoveel geluk lijken te hebben! Want ja, nu zitten we dan met onze goede bedoelingen.. Ander werk zoeken is inderdaad niet een beslissing die je 123 maak. Vooral niet omdat jij nu net leuk werk hebt gevonden! Lukt het anders niet om je werktijden aan te passen? Nee zeker, je kan moeilijk schoolkindjes verplichten om maar een uur later zwemles te gaan volgen.. om maar een voorbeeld te noemen.. lastig.. wat vind John ervan? Haha wat schattig dat John Mara wilt showen! Ja daar rijd je wel even voor mee he, van zulke momenten moet je genieten! @Noa, een kruik kan voor zover ik weet geen kwaad hoor
@Moena, Ook jij welkom meis! Vertel, wat doet je vriend en waar zit hij? Wat doe jezelf? En bedoelde je niet 'begin vorig jaar'? Of woon je echt sinds 4 dagen samen? hihi Wat leuk dat je alweer 21 weken zwanger bent zeg! Nog gefelicteerd! Weten jullie al wat het is? (Meisje jongetje) Of willen jullie het niet weten?