Militairs vrouwen!

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Bo20, 16 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meetie

Meetie Fanatiek lid

@Noa,
    Dat klinkt best eng. Dus je moet rustig aan blijven doen, niet? Trekt dat vanzelf weer bij?

Dus jouw mannetje moet vlak na de bevalling naar Afrika? :eek: Wat moet hij daar doen? En voor zover ik weet leidden ze je altijd wel in na 42 weken, dus groot kans dat je mannetje het wel meemaakt ;)

@Mikmak, Fijn dat je weer lekker thuis bent! Alles is dus in orde lijkt mij? Kan me voorstellen dat jullie in coma lagen hihi. Ach, de kraamhulp zal dat vast wel vaker meemaken ;) Rust nu ook maar lekker uit hoor! En geniet van jullie meissie. Wat een lief klein babytje zeg, echt een meisje ook hihi.

@Consider, Fijn dat je gelijk receptje kreeg! Kan je dit keer nog wel je mond bewegen of is het weer zo erg als laatst?
    Oh wat een lekkere prijsjes bij de hema ja! :D Misschien dat ik stiekem ook even ga kijken.. 1 euro kan ik nog wel missen hihi

Ja apart he, dat je nu alles zelf maar moet uitzoeken (om het zo maar te zeggen). Maar dat 'went' wel hoor.. Het geeft je ook wel weer zelfvertrouwen. En zolang je mannetje probeert in het weekend toch zoveel mogelijk papa en partner te zijn, moet het lukken ;) En hier mag je er altijd even lekker over klagen hoor ;) Want die dingen als dat een afspraak tegelijk met een voeding valt enzo, kunnen erg frustrerend zijn :( En dan voel je je echt alleen..

2. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    @care, dat lijkt me ook niks zeg dat je zon spanning hebt op laatst of ie wel op tijd is ed. miss wat rare vraag maar hebben jullie er bewust zo voor gekozen dan. of gaat is last minute weg daarheen? wij wilden namelijk ook al eerder aan tweede beginnen maar mijn vent die moest weg in winter van 2007 en 2008 en we hebben dus bewust alles uitgesteld. wanth ij vind het hele gebueren van zwangerschap ed zo mooi en ook die eerste weken vind ie geweldig dat wil hij echtn iet missen. en daarbij zag ik het ook niet zitten om meteen alles alleen te moeten doen.

@noa, dus jij komt er dan ook snel achter na de bevalling wat een "alleenstaande"millitairsmama is. het is best te doen hoor. ik was het ook de eerste tijd tenminste dan doordeweeks. wat eng zeg van die bleodvaten kan dat verder geen kwaad dan. klinkt zo eng.

@mikmak, mooie meid hoor. geniet er lekker van. en lekker blijven liggen ze belt idd wel hihihi.

@consider, en is ze nu alweer wat rustiger dan? heel appart dan he dat dat zo ineens uit het niets kan komen.
    en hoest met je kat nu? leuk he de hema heeft altijd zulke leuke kleertjes. krijgt madam ook veel weg van mijn opa en oma. die kunnen niet naar de hema gaan zonder wat mee te nemen hihi. en die rompers id die ze daar hebben zo lief. met al die bloemen ed. die kun je in de zomer ook zo aan met rokje zie je geen verschil tussen t shirt en romper.

@meetie,ja gaaf is dat he die baljurken ed. vind het alleen zo jamer dat ze maar zo kort aankunnen. en dan met trouwen dat is dan idd wel heel mooi als iedereen zo netjes is.
    het is idd wel leuk dat ze zon op papa is momenteel maar dus ook weer lastig ivm naderende uitzending. nog maar 3 of 4 weekies en dan gaat ie al.
    en dus geen broedlampen bij jullie hihih dacht dat ze die overal wel hadden joh. maar dan zouden ze dus de cv wel hoger draaiien op cb of niet?

en heb nu een ander album gevonden had ff vraag gestald in de lounge en kwam iemand met ook een leuk idee.
    http://www.yoursurprise.nl/boek-met-naa ... n/babyboek
    dit is de link echt erg leuk ook. je kunt dan alles invullen ed. en kost haast evenveel als dat boek wat ik toen gezien heb. die kan ik echt niet meer vinden. jah een hele dure maar ben echtn iet van plan boven de 20 euro te gaan. en die was zon 50 geloof ik.

@linnie, en alles goed? je moest gister toch weer heen

volgens mij heb ik nu iedereen wel gehad hihi.
    hier is madam ineens weer beter haha/ weet niet eens of ik het wel gezegd had. maar gister was ze dus ziekjes en heeft tot 11 uur geslapen. beetje aan de dunne tenminste natte scheeten. vanmorgen alles weer in orde zo lijkt het is al bezig met dr tweede broodje.
    manlief ff weer naar vught. en dan morgen weer naar huis woehoe.
    was gister maar eens weer begonnen met foto`s inplakken want ws toch slecht weer. maar denk dat ik vandaag toch echt weer moet hout sjouwen hihihi. en wat opruimen want door die regen heb ik allemaal hondevoeten op de vloer.

3. mamadolly

mamadolly Actief lid

16 aug 2008
    425
    0
    0
    @ mikmak, wat een super lieve foto, hoe ze ook sabbelt op die mini vnigertjes...zoo schattig.

Alles zag er hier gister weer goed uit..was allemaal helaas wel heel erg slecht te zien omdat ze dit keer een uitwendige echo maakten en de keren ervoor altijd een inwendige en dan zie je alles toch duidelijker..maar goed dat mag de pret niet drukken natuurlijk...
    Ik heb ook maar ff verteld dat ik zo onzeker ben...en haar antwoord was: als je weer tegen de muren omhoog loopt bel je gewoon ff en dan plannen we je wel ergens tussen...gelukkig was ze dus wel meelevend...heb dat ook wel eens anders gezien..

4. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    nou belde me vent net. gaat ie een weekie eerder dan ze eerst zeiden dus nu nog maar 2,5 week.
    hoop nu dan echt dat het deze ronde raak is anders word het wachten tot ie trug is. als ie een weekie later zou gaan dan zouden we volgende mnd ook nog kans hebben. maar jah maar flink duimen dus dat ze elkaar eindelijk vinden daarbinnen.

5. noa307

noa307 Fanatiek lid

12 aug 2008
    2.787
    0
    0
    @mamasuus dat wordt dan flink klussen meid!

6. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    hihi nou idd,
    doen goed ons best hahaha, had dr al spierpijn van :oops:
    gelukkig is ie morgenavond alweer thuis en volgende week in begin ook elke avond dus das wel prettig

7. noa307

noa307 Fanatiek lid

12 aug 2008
    2.787
    0
    0
    hahaha cker prettig als je het ook nog is doet voor een goed doel.

en ik kom er cker snel achter wat alleen staander militairsvrouw is. ach komt allemaal wel goed, ja hij gaat naar afrika wat doen al sla je me dood.

en wat die bloedvaten betreft de vk zei dat wel meerder damens hier last van kunnen hebben tijdens de zwangerschap. vandaag ben ik dus wel 2x van me stokkie gegaan 1x tijdens het werk en 1x thuis dus dat is wat minder, moet er gewoon erg opletten ik ga morgen avond nog wel werken en dan kijk ik het even aan hoe het gaat en anders meld ik me ziek. ik heb zelf ook iets bij me hart en ben al vrij snel licht in me hoofd en tja tijdens een zwangerschap moet je lichaam zo hard werken dus zal het niet bevorderen denk ik. want met nu 7 weken en paar dagen maar zit dat ukkie dan al aan mij gekoppeld of niet?

8. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    volgens mij zit ie dan al goed vast hoor je bedoelt toch met bloed ed.
    ik dacht het wel heel zeker weten doe ik het niet.

wel lastig lijkt me dat zeg dat je dan zo vaak van je stokkie gaat. en ze kunnen daar niks aan doen dan? das dan wel vervelend.
    blijft het hele zwangerschap zo dan of alleen in begin. hihi ja hop vragen maar heb er ook nog niet van gehoord wel van ijzer ed maar niet van die bleodvaten.

9. busster

busster Fanatiek lid

6 dec 2007
    1.462
    0
    0
    touringcarchauffeur
    zoetermeer
    hey dames goede avond allemaal,

Vanmorgen lag Mara lekker te slapen dus hebi ik even wat aan het huis gedaan en vanmiddag ben ik even naar de vk geweest voor een afsluitend gesprekje en natuurlijk even laten zien hoe goed Mara al gegroeid is . De Vk zegt nog toen we daar waren wat een lekker rustig meisje is het toch en dat is ze normaal ook maar vanmiddag heeft ze me dus echt bezig gehouden de hele tijd huilen en wel 3 poep broeken in een uur . Ze is nu nog niet rustig maar zo samen achter de pc gaat wel even . Ik heb dus niks terug gelezen dat doe ik morgen wel weer want zo gauw mevrouw slaapt duik ik ook mijn bedje in.

10. noa307

noa307 Fanatiek lid

12 aug 2008
    2.787
    0
    0
    nou ik hoop dat het snel over is, maarja daar heb ik niks over te vertellen ik eet toch egt genoeg en me ijzer was 9 dus ook niks mis mee, ow dus me kleintje zit al vast aan mij hihi leuk om te weten. ik bel morgen wel naar de dokter en anders even naar het ziekenhuis. maarja al die tijd heb ik er mee moeten leren leven zeiden ze dus zal nu ook wel zo zijn. maar weet wel het is bar velend je wordt super licht in je hoofd en beetje druk er op, en hup weg ben je. daarom is me buurvrouwtje zo lief om vanacht bij mij te slapen zei weet er wel van af, zodat iemand me toch een beetje in de gaten kan houden.

11. Meetie

Meetie Fanatiek lid

Goedenavond meiden!

Vanmiddag ben ik dus met Jesse naar de huisarts geweest, omdat hij nog lichtelijk geel ziet in zn oogjes en hij zit onder de uitslag. Die uitslag is blijkbaar net als berg, maar dan op het gezicht. Moet ik dus niets tegen doen, geen speciale zalfjes ofzo smeren, niet te vaak in bad en alleen met zeep wassen als hij echt vies is. Moet lukken dus, vind het er alleen zo zielig uitzien, alsof we hem niet verzorgen ofzo..
    Betreft dat vleugje geel wat hij nog in zn oogjes heeft, daar moet ik even mee naar het ziekenhuis. Dan doen ze even een hiel- of vingerprikje om te kijken of die gele stof gehalte te hoog is. Aangezien het wel al erg lang duurt. Dus dat wil ik morgen meteen doen. Dan krijg ik overmorgen al de uitslag. Wel fijn zo snel.
    Verder gaat het goed met hem hoor :D Hij is al lekker aangekomen en gegroeid. Hij is de laatste tijd wel iets onrustiger, maar dat komt denk ook omdat wij nog niet zo goed weten wanneer hij nu wilt slapen of spelen enzo.. dus dat is soms even zoeken waarom hij nu huilt. Maar dat went vanzelf wel. Maar dus wel leuk dat hij nu echt momenten heeft dat hij op wilt zijn en even rechtop wilt zitten om met ons mee te doen zegmaar. Hij had zondag ook zn eerste traantjes, zo zielig haha.

@MamaSuus, Op onze cb is het gewoon kamertemperatuur hoor.. Ik broei er tenminste niet weg hihi.
    Leuk trouwens, dat persoonlijke babyboek! Ik wil voor Jesse ook nog een babyboek.. misschien is dit wel een ideetje.

Fijn dat je meissie weer gezond is. Lijkt me best lastig die natte poepies.. had je der tijdelijk weer een luier omgedaan?

Over 2 weekjes al, dat klinkt wel ineens erg dichtbij.. Ben je er al klaar voor? En ik duim met je mee hoor meis!

@Noa, Voor hoe lang gaat je vent naar Afrika?
    En rot dat je steeds flauwvalt zeg! Is dat wel goed voor je kindje? Zowiezo.. dat weinige bloed of lage bloeddruk (wat is het..), krijgt je kindje dan wel voldoende voedingsstoffen en zuurstof enzo?

En je hebt dus wel een goede band met je buurvrouw, of niet? :D Wel fijn dat zij je nu in de gaten kan houden.

@Busster, Slaap lekker meis! Zelf hang ik ook weer op me bed hoor haha
    3 poepluiers in een uur, toe maar! Maar fijn dat ze verder wel lekker rustig was/is :)

@Linnie, Fijn dat ze zo geruststellend is! En gelukkig was alles dus weer in orde op de echo :D

12. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    @meetie, die natte scheetjes zijn weer weg mar heb dr geen luier om gedaan hoor dan ben ik straks weer trug bij af. en zolang ze er zelf niet naar vraagt.
    nu was ze vannacht weer ant spugen snap dr echt niks van. kijk het nog daggie an en dan bel ik toch weer ff hoor want duurt nu al week dat ze steeds snachts spuugt en dus van die rare ontlasting heeft.

tis idd nu wel erg dichtbij dat ie weggaat, en miss ook nog weekie langer dus dan 7 weken maar goed is wel te overzien. beter dan de vrige keer met zijn 5 mnd hihi.

dat babyboek is idd erg leuk ben ook benieuwd hoe hij er verder uitziet. laat he mbij me schoonouders bezorgen dat ging sneller en scheelde 5 euro hihi. en we komen daar toch in de buurt als we zondag daarheen gaan nemen we dr meteen mee daarheen heeft me vent ook wat te kletsen hahaha. want van man van ze zussie hoeft ie niks meer te verwachten hij was altijd erg goede vriend van ons. zat soms het hele weekend bij ons thuis na stappen ed. lekker nog ff bij ons naborrlen en tostis eten. maar hij is zo veranderd is niet echt sellie meer. en jah ik moet toch alles aanhoren over bevalling ed dus mijn oren draaien ok overuren zondag hahaha.

en op cb dus gewoon kamertemp is dat niet koud voor die kids dan? want ze moeten dus altijd helemaal uit de kleren en dan nog een tijd wachten.

dus jesse nog geel, nou maar hopen dat ie gewoon wat langer de tijd nodig heeft en het niks raars is.

@noa fijn zeg dat je buurvrouw bij je bleef vannacht kan me voorstellen dat je dit in je upie niet echt fijn vind.

nou madam die wil zo stempelen dus zouden we dan maar ff doen hihi. klein monstertje. miss dat we straks. ff naar opa en oma gaan koffie drinken omdat me ma dus met au knie zit.
    kan ze nu ff voor oma stempelen hhihi.

13. miekje1982

miekje1982 Fanatiek lid

6 apr 2007
    4.811
    1
    0
    Flevoland
    Hey meiden

Even een teken van leven hier..
    Hier alles goed.
    Ik ben weer aan t werk sinds maandag, na mijn vakantie, en t valt ff tegen qua energie..

Dus ik lees soms wat mee, en probeer van de week nog ff te reageren...

Liefs

14. Care

Care Actief lid

28 okt 2008
    348
    0
    0
    managementassistent/directiesecretaresse
    Rotterdam
    @ Meetie, ja bij de eerste zwangerschap was hij er gewoon bij. Hij heeft de echo's meegemaakt de schopjes eigenlijk alles wel.
    Voordat onze meid 1 werd heeft ie zich aangemeld bij Defensie. Hij is twee weken voor haar eerste verjaardag gestart, hierdoor kon hij niet bij haar eerste verjaaardag aanwezig zijn. Ze is nu drie jaar en jammergenoeg heeft hij nog geen verjaardag meegemaakt en dit jaar gaat ie het ook weer missen omdat ie weer weg moet.

Dit jaar vier ik haar verjaardag twee maanden later zodat hij er wel bij kan zijn, want ik merkte vorig jaar wel dat hij er veel meer moeite mee had. :cry:

@Noa307, voor jou wordt het dan ook heel spannend, laten we hopen dat hij gewoon lekker thuis is voor de bevalling :) Als hij in september naar Afrika gaat wanneer is hij dan weer thuis?

@mama suus, ja we hebben er bewust voor gekozen om eind oktober te stoppen met de pil. Aangezien onze kleine meid in juni al 4 jaar wordt, leek het ons handig om nu te proberen om zwanger te worden. Anders moesten we het nog een jaar uitstellen.

Het kwam ook goed uit dat het na de tweede ronde raak was, anders was de kans groter dat hij niet bij de bevalling zou zijn.

@ Consider, Ik hoop ook dat hij erbij kan zijn, we gaan hier van het positieve uit :p

15. Meetie

Meetie Fanatiek lid

Zo, over ca half uurtje is het weer voedertijd. Daarna naar het ziekenhuis. Ben benieuwd hoe het zal gaan. Eerst moet ik met de twee uks in de bus en tram. En hopenlijk worden we snel geholpen, anders zit ik met die mannetjes in de wachtkamer.. ik heb geen zin dat ik met een huilend kind in me ene arm achter een klierend kind door het ziekenhuis moet rennen... :) :confused:

@Miekje, Je verlangt dus alweer naar vakantie ;)
    Hoe lang heb je eigenlijk vakantie gehad dan, niet zo lang toch?

@MamaSuus, Wat vreemd dat Yasmine snachts steeds spuugt zeg..
    Hihi met die 5 maanden in je achterhoofd moet het je dus wel lukken :p Dan lijken die 7 weken inderdaad minder erg.

Ja ik weet niet, ik vind het nooit echt koud op het cb, misschien dat die andere meiden hier dat wel vinden? Maar je kindje mag ook pas uitgekleed worden vlak voor je aan de beurt ben, dus ze hoeven nooit echt lang kou te leien zegmaar hihi En de kleintjes houd je natuurlijk lekker warm in een doek tegen je aan.

@Noa, hoe ging het vannacht?

16. Meetie

Meetie Fanatiek lid

@Care, Oh je mannetje is dus pas na jullie dochtertje het leger ingegaan. Wel jammer dat hij alle verjaardagen gemist heeft. Mijn mannetje eigenlijk ook, nu je het zegt.. Maar ik heb beide keren de verjaardag van de kleine op een dag gevierd waarop Alex er wel bij kon zijn.
    Maar dit jaar vieren jullie het dus pas 2 maanden later hihi. Wanneer is ze jarig? hoe heet ze eigenlijk? :eek: (Als je het wilt zeggen)

17. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.037
    1.859
    113
    Provincie Groningen
    Hallo meiden,
    Vannacht een rustige nacht gehad, mevrouw kwam 1x voor voeding en sliep daarna lekker weer in. Vindt die slaapzak wel ideaal, ze kan zich nu niet meer naar boven trappelen of de dekens afschoppen. Ik denk dat ik er nog 1 ga halen, want mevrouw spuugt nog wel eens wat melk.
    Valerie begint steeds meer te lachen, zo leuk!
    Ga zometeen even met haar wandelen naar de supermarkt.
    Ik pas alweer 5 van mijn oude broeken, joepie! Ben nog steeds niet op me oude gewicht, ben nog 5 kg te zwaar. Maar was tijdens de zwangerschap ook 24 kg aangekomen :oops:
    Heb vandaag me bestelling van de h&m binnen gekregen, ik hou 3 truitjes en 1 jurkje en haarband voor Valerie. Kost samen maar 30 euro.
    De rest stuur ik terug.

@Meetie, kan me mond gelukkig nog wel bewegen, ik herkende de symptonen, dus was er nu wat eerder bij.
    Dus hij heeft een soort van berg maar dan op zijn huid, wist niet dat dat ook kon.
    Hopelijk hoor je morgen van het ziekenhuis waar die geelheid vandaan komt.
    Het is inderdaad best moeilijk om soms te weten waarom een baby huilt en wanneer die wil spelen.
    Maar ik merk dat ik Valerie steeds beter leer kennen, en ik merk wanneer ze moe is.

@mamasuus, ja de rompertjes van hema zijn inderdaad leuk. Denk dat ik van de zomer ook wat ga scoren, die kan ze dan leuk aan met een rokje.
    Ik vind dat ook een leuk album hoor, ik zou het in iedergeval leuk vinden om te krijgen.
    Fijn dat je meissie weer beter is. Trouwens bij ons op het cb is het lekker warm, Valerie ligt er niet te rillen ofzo.
    Dus je man gaat 1 week eerder weg. Inderdaad hopen dat het deze ronde raak is.

@Care, jeetje je man heeft dus alle verjaardagen gemist, dat is echt balen. Was hij aldoor op uitzending/oefening? of kon hij ook geen vrij krijgen ofzo?

@linnie, Gelukkig dat alles goed was met de baby, fijn zo'n meelevende gynacoloog. Dus als je je onzeker voelt, gewoon bellen.

@Busster, dus jou meissie was gisteren onrustig. Jeetje 3 poepbroeken in 1 uur, wow!
    Valerie poept meestal 1x hooguit 2x op één dag.
    Is ze nu al wat rustiger? en heb je wel een goede nacht gehad?

@Noa, lijkt me best wel eng! Maar er schijnen dus meer vrouwen last van te hebben, ik heb er nog nooit van gehoord. Lief van je buurvrouw dat ze je een beetje in de gaten houd.
    Waar gaat je man heen in Afrika?

18. noa307

noa307 Fanatiek lid

12 aug 2008
    2.787
    0
    0
    hoi meiden
    het is vanacht goed gegaan en vandaag ook, was gisteravond voor de cker heid wel even bij de huisartse post geweest en me bloed druk was goed, en ze zei dat het niet echt kwaad kon maar moest het wel in de gaten houden.
    hij gaar dan voor bijna 3 maanden naar afrika, dus das wel een lange tijd maar ja het is niet anders, en tja bij de defensie kan alles nog veranderen he, daar veranderd het soms nog op de dag zelfs hihi.
    en ken het goed vinden met me buuf hoor, zijn net zo oud enzo, dus we slapen wel regelmatig bij elkaar. haar vriend is ook militair.

van andere kwaaltje heb ik weinig last alleen vaak plassen, maar als je vele kwaaltjes heb wil het toch niet zeggen dat het allemaal goed gaat, daar maak ik me wel is zorgen over.

19. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    noa, veel of weinig kwaaltjes heeft absoluut geen effect op de zwangerschap zelf hoor. ieder lichaam reageerd nou eenmaal anders en ook elke keer kan het anders zijn dus dat maakt niks uit.

20. Meetie

Meetie Fanatiek lid

Nou het ging harstikke goed gelukkig! Jesse heeft de hele tijd geslapen, ook door het bloedaftappen heen hihi. Op de terugreis was Dylano wel heel erg moe, dus moest ik hem naar huis dragen. Lekker zwaar dus met twee kids om je nek :( Maar we hebben het gehaald! Haha.
    Morgen krijgen we de uitslag, ben benieuwd!

@Consider, Oh wat lekker dat Valerie vannacht zo rustig was :D En leuk dat ze steeds meer gaat lachen, om van te smelten he :D

Wat goed dat je al weer in 5 oude broeken pas zeg! Nog maar 5 kilo te zwaar. Ik vind het knap hoor. Vooral als je 24 kilo was aangekomen! Vorige week woog ik iets van 8-9 kilo te zwaar.. Me oude kleding pas ik wel, behalve rond me buik/middel, daar flubbert het echt nog alle kanten op :S Ziet er dus niet uit met een heupbroek. Zit ook echt niet lekker als je broek zo in je flubbers snijdt..
    Moet eigenlijk nieuwe broeken shoppen, want ik had al zo goed als niets voor me zwangerschap, maar ben bang dat ik dan nogal depressief in zo een kleedhokje ga zitten janken omdat alles er nog wel vies uit zal zien.. dus ik denk dat ik er nog maar even mee wacht tot alles weer beetje strakker is..

Lekker geshopt op de H&M-shop zeg! :D

Deel Deze Pagina