Militairs vrouwen!

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Bo20, 16 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.037
    1.859
    113
    Provincie Groningen
    Goedemorgen allemaal. Ik was er alweer vroeg uit, Valerie zat om half 9 al in bad. Nu slaapt ze lekker.
    Vanmiddag ga ik even met haar bij een kennis langs, ze heeft een dochtertje die een paar maandjes ouder is. En ze heeft een paar kleertjes die ik mag hebben, altijd leuk.

@Busster, Hoe was het bij het cb? Mara weer lekker gegroeid? En hoe vond ze de prikjes? Waar geven ze die prikjes eigenlijk? in de arm?
    Ik vind maandverband ook echt vreselijk, dus was zo blij dat ik er snel vanaf was. Een deze dagen moet ik ongesteld worden. Heb 3 weken de nuvaring inghad, en deze er zondag uitgehaald. Maar nu kan ik gelukkig gewoon weer tampons gebruiken, ben benieuwd of de ongesteldheid nu ook erger is dan voor de zwangerschap.
    Zo'n easybase is echt heel erg handig, je klikt je maxicosi er op en je hoeft geen gordels meer te bevestigen. Hij kost 120 euro, maar je kan hem op marktplaats later ook weer verkopen voor 90 euro, er wordt heel veel op geboden.

@Meetie, Meid als je er nog niet aan toe bent om te gaan werken, moet je gewoon ff tijd voor jezelf en je gezin nemen. Ik weet zelf eigenlijk ook niet of ik nu wel of niet weer wil gaan werken. Ik zou het zo vreemd vinden om Valerie naar de opvang te brengen, ze is nog zo klein. En ik denk dat als ik bijvoorbeeld 3 dagen ga werken, ik die 3 dagen me echt moet haasten. Eerlijk gezegt blijf ik liever in iedergeval het eerste half jaar thuis.
    Misschien zou je eerst thuis kunnen blijven en een studie doen, dan zit je wel thuis...maar doe je wel wat. Iets waarvoor je maar 1x in de week naar school moet zou ideaal zijn. Weet je wel wat voor studie je zou willen doen?
    Wat ontzettend jammer van je broertje van die baan. Hopelijk krijgt hij wel die woning.
    Met Jesse en Dylano gaat het dus goed, fijn om te horen.

@mamasuus, een easybase zet je met gordels vast op de achterbank van de auto. Je kan daar zo de maxicosi inklikken, en je hoeft dus nooit meer te wurmen de maxicosi in de gordels te zetten.
    Wat heerlijk dat je man deze week elke avond thuis is, ben jaloers hoor!
    En ik hoop met je mee...hopelijk is het raak.

2. Meetie

Meetie Fanatiek lid

Wat fijn dat jullie mij begrijpen betreft werken/leren/mamazijn-situatie. Het zit me namelijk behoorlijk dwars.

@Busster, Jammer dat hij op jullie anniversary moet werken :( Gaan jullie iets leuks doen ter eren van deze dag?

@MamaSuus, Wat zonde dat je door je laatste stage geen diploma hebt zeg.. Ken je die laatste deelcertificaat niet los binnenhalen? Want om nu helemaal opnieuw te beginnen is inderdaad ook weer wat. Welke opleiding volgde je eigenlijk?

Wat lekker dat je mannetje deze week elke avond thuis is! Hoedatzo eigenlijk?
    En mijn duimen draaien weer overuurtjes hoor ;)
    Schattig dat je meisje jouw woorden nu tegen jou gaat gebruiken haha Lekker bijdehand.

3. Meetie

Meetie Fanatiek lid

@Consider, O ik had jouw reactie nog niet gezien hihi.
    Maar je was vandaag dus al vroeg op en klaar, lekker hoor! Veel plezier zometeen bij je kennis, wat leuk dat je kleertjes krijgt!

Ik moet eerst nog mijn cursus Sportmassage afmaken en daarna wil ik doorleren tot sporttherapeut. Dat was tenminste het plan hihi. Alles loopt nu alleen zo door elkaar, ik moet echt weer even alles op een rijtje krijgen. Niet persee in me hoofd, maar in de praktijk.
    Die sportmassage is een thuisstudie. Dat leek me makkelijk met de kids. Maar Dylano eist zoveel aandacht van je, dat ik ben gaan werken zodat we recht hebben op kinderopvangtoeslag (of hoe heet het), Dylano een extra dagje naar de opvang kon en ik dus even tijd vrij had om te leren. Goed uitgedacht zou je zeggen. Maar er was maar geen plek vrij voor Dylano in de opvang, en ondertussen is het bijna maart en gaat hij naar de voorschool en heb ik nogsteeds niets gedaan aan me cursus. Plus dat we nu nóg een kindje hebben.
    Ik ben ook erg bang dat als ik nu direct alles tegelijk ga doen, dat ik dan alleen maar druk bezig ben met alles goed gepland te laten verlopen, alles inderdaad maar gehaast moet gaan doen en ondertussen nergens echt van kan genieten, of in ieder geval niet van de kids.. dat ze maar een onderdeel zijn van mijn planning..

Maar jij zit nu dus ook te twijfelen. Moet je ook in maart weer beginnen? Jij werkte fulltime toch?

4. noa307

noa307 Fanatiek lid

12 aug 2008
    2.787
    0
    0
    hoi meiden

hier alles ze gangetje vandaag gelukkig, en na 2 weken al niet meer vloeien nou hopelijk krijg ik dat ook over heel veel weken hahaah.

en tjah over dat werken he, heel veel meiden in de zorg wat ik weet, stoppen heel vaak en ga na 1jaar weer aan het werk, ik werk maar 16 uur ook verschiilende diensten en aangezien vriendlief vaak weg is zullen de avonden moeilijk gaan worden.

heb vandaag trouwens een gesprek met me baas, over mij contract loopt over 4 maanden pas af, maar bij het vorige gesprek wou ze me niet kwijt, dus ik hoop op goed nieuws, want ik heb nog nooti gehoord dat je 4 maanden van te voren hoort dat je der uit gaat, gelukkig belde me vriend op en hij zei ook al moet je der uit, dan ga je pas weer solliciteren als alles achter de rug is, want we redden het ook alles van mij salaris, dat deed me goed om te horen! ik werk vooral oimdat ik het werk heel leuk vindt, en ik er toch even uit ben ook aangezien hij vaak weg is. dus ja ik wacht wel af.
    jullie horen het vanmiddag hoe het is afgelopen.
    groetjes

5. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    @consider, ok wat handig dan zeg zon ding zou er eens naar googlen. en eens kijken dan of ze dat ding ook hier hebben. want dat is echt wel handig zo te horen. weet nog wel dat ik af en toe zat te klooien idd. maar ben je dan ook een bepaald soort maxi cosi nodig dan? heb nu naturlijk een die al heel wat jaartjes oud is hihihi.
    veel plezier bij je kennis.

@meetie, me vent heft deze week voorbereiding voor uitsending oftewel les over afghanen hij vind het onzin want weet dit echt nog wel vorig jaar deze tijd zat hij daar nog. vanmiddag is ie naar moskee. dat hoort er allemaal bij. hij is gekoppeld aan een groep mariniers. allemaal jonge lui die voro eerste keer weggaan en het dus wel intressant vinden. hij moet ook nog allemaal dingen leren over wat hij daar moet doen en waar hij mee meot werken ed maar schijnbaar vinden ze dit belangrijker. dus als de stroom ineens uitvalt in tk volgende mnd weet je waardoor het komt hahaha. omdat hij dus naar een moskee moest ipv dingen leren over de agregaten hahaha.
    ik volgde opleiding activiteitenbegeleider. en kan dus idd wel de rest zo nog los halen maar zou beteken dat ik dit weer in zwolle moet doen en dat vind ik toch een beetje te ver rijden hahaha. vodn en vind het erg leuk weg behalve die stomme verslagen die deed ik dus ook meestal niet goed. maar tegenwoordig is deze invuling toch helemaal door vrijwillegers overgenomen. wat eignelijk raar is. ik mocht het erst niet omdat ik geen diploma heb en nu laten ze hetzelfde werk doe ndoor vrijwillegers maar dan zonder de verlsagen uiterraat nou echt belachelijk als je het mij vraagt. de schonmoeder van me broer ook die doet nu hetzelfde als waar ik dus voor geleerd had en dan zonder enige voorkennis. en ze heeft daar nu dus ook een betaalde baan door. echt zo stom.

@noa, tis idd wel fijn dat je dan nog wat te doen hebt nu je nog alleen bent en je vent veel weg. dat had ik toen dus ook. smorgens mijn kranten overdag dan thuiszorg of in bejaardenhuis dus ab. maar vond en vind het nu ook echt super zo thuis met de kleine meid. en wij zijn het ook niet nodig. het is natuurlijk wel fijner als je extra geld hebt ed. dan kun je net ff wat meer zeg maar. maar rondkomen kunnen we wel. hebben een dak boven ons hoofd en te eten. alle beesten hebben te eten en we kunnen thuis alles doen en ook nog wel dagjes weg of op vak dus vind het wel goed zo hihi.

nou heb ik ook eens een vraagje he, ik ben op zoek naar een nieuwe babyfoon iemand tips? hebben er al 2 verslten hihi zijn hier hele dike muren dus ben hem echt nodig ook nog voor madam en als het straks weer beter weer is helemaal dan ben ik buiten en moet ik wel wat horen. luidspreker is namelijk stukjes en reageerd meeste van de tijd niet.nou zie ik wel de lampjes maar ja weet dus niet of dit van omkeren is of dat er dus wat aan de hand is. niet echt handig dus.

ooh heb ik weer. ben ik plakjes kaas aan het schaafen, hihi raar woord zeg, schiet ik uit over mijn duim heel stuk van me nagel erafgeschaafd au au au doet nu toch zeer klopt helemaal niet zo best dus.

6. noa307

noa307 Fanatiek lid

12 aug 2008
    2.787
    0
    0
    @mama suus. daarom ik kijk wel wat ik te horen krijg, en net wat jij zegt het is lekker wat extra geld. maar iedereen heeft te eten we hebben mooi huis enzo dus komt allemaal wel goed, vindt het al zo jammer dat de de vader al zo veel moet missen van alles, en dan ik aanst ook nog dus ja heel dubbel gevoel.ik ben trouwens 2 kilo afgevallen, ik eet nog steeds normaal maar heb niet echt trek dus ik snoep minder hihi. kan toch geen kwaad dat ik afval ivm met me ukkie. begin nu wel zenuwachtig te worden voor me gesprek duimen jullie even voor. ben wel blij dat ik morgen eerst mag werken voor ik naar de vk dan gaat het sneller de tijd he.

7. aggi

aggi Actief lid

28 nov 2007
    224
    0
    0
    woonbegeleidster
    in het mooie noorden
    @meettie

idd het is niet verstandig want je weet nooit wanneer de aanval komt. gelukkig heb ik alleen nog maar later op de avond en snachts maar laatst een echo gemaakt en ze waren van normale grote. heb de laatste 2 week nog geen aanval gehad dus hopen dat het zo blijft maar krijg ik nu eerst volgend weer een aanval dan wordt ik meteen geopereerd maar liever stellen we het zo ver mogelijk uit want jo moet straks weer voor 2 weken naar afrika en dan 3 weken cursus in duitsland en dan komt hij het weekend niet thuis.en proberen als hij weer thuis is dan de operatie te plannen.

8. busster

busster Fanatiek lid

6 dec 2007
    1.462
    0
    0
    touringcarchauffeur
    zoetermeer
    Zo Mara heeft haar prikjes gehad , het was 30 seconde brullen maar toen ik haar bij me nam was het bijna meteen over ze heeft er nu 2 gehad in haar beentjes over 4 weken krijgt ze er weer. Ik heb van de arts van het cb een doorverwijsing naar de fisio gehad voor Mara want ze heeft een voorkeurs houding en kijkt dus vaak naar rechts nu begint haar hoofdje een beetje scheef te worden . Vind ik zo zielig maar als het goed is komt het met fisio helemaal goed.

@ meetie normaal gesproken doen we wel wat aan onze anniversery maar nu ben ik bang dat we het een jaartje over slaan hebben het ook nog steeds zo druk met kraamvisite enzo dat we nog geen weekend rustig gehad hebben haha

@ consider zou me ook wel lekker lijken een half jaar thuis met Mara maar lijkt me ook wel weer fijn om er af en toe even uit te zijn en te werken gelukkig gaat Mara nog niet naar de opvang maar kunnen we het zo regelen dat mijn moeder en john er voor haar zijn op de dagen dat ik werk.
    Is trouwens ook een goed idee om zo'n easybase via marktplaats te kopen.

@ noa hoop dat je gesprek goed gegaan is ik ben benieuwd weet je baas al dat je zwanger bent ?

@ Mamasuus auw dat met je nagel doet echt pijn heb ik ook eens gehad maar dan met een scheermesje zette ik er in en die sneed er ook een stuk uit .AUW
    Wij hebben een babyfoon van philips maar ik weet niet of die echt goed is hier in huis werkt hij prima maar ik zou niet weten hoe ver hij het buiten doet .

9. Doemaar

Doemaar VIP lid

24 sep 2008
    8.119
    0
    0
    Limburg
    goedemiddag meiden... zijn we weer....
    weer een vermoeiende nacht gehad.... ze wilde weer niets... alleen maar eten 1 uurtje slapen, weer eten, weer een uurtje, weer eten.... pfffff om 2 uur viel ze eindelijk in slaap...

ho ben zo terug, ze wordt wakker, dus ga effe dr luier checken en dr aanleggen... etenstijd voor madammeke

10. Meetie

Meetie Fanatiek lid

Zo, was wel even leuk, die nacontrole bij de vk. Het was eigenlijk voedingstijd, maar ik had hem in me draagdoek en hij heeft de hele tijd doorgslapen! Toen ik hem thuis eruit haalde keek hij eerst heel verbaasd om zich heen en begon daarna pas te huilen om eten hahaha. Zo ver weg was hij dus :)

Ben trouwens weer 3 kilo afgevallen sinds vorig weekend! Ben benieuwd hoeveel ik uiteindelijk er zelf nog af moet krijgen.. Weeg nu dan nog ca 5-6 kilo teveel.

Haha Dylano wilde trouwens niet lopen buiten..... hij vond het te koud :-s Dus moest mama hem maar dragen, vond hij... hahahaha mannetje. Uiteraard heb ik hem zelf laten lopen. En met hele verhalen over teletubbies, vogels en opa en oma, was hij wel afgeleid genoeg om tot huis te lopen :)

@Noa, Dat is inderdaad lekker om wat voor jezelf te hebben als je alleen bent. En wat fijn dat je vriend er in ieder geval geen probleem van gaat maken, mocht je contract niet verlengt worden! Hoe is het gesprek gegaan?
    En opvallend dat je aan het afvallen bent terwijl je wel goed eet. Probeer dan wel zo gezond mogelijk te eten, want we willen natuurlijk niet dat jullie iets tekort komen ;)

@MamaSuus, Ohja dat weet ik nog wel van Alex, dat ze naar een moskee moeten enzo. Hij vond het toen wel interessant. Maar kan me voorstellen dat jouw mannetje het een beetje dom vind als hij eigenlijk nog een hoop moet leren waar hij meer aan heeft.

En wat apart dat jouw opleiding eigenlijk overbodig is geworden :confused: Op zich niet erg natuurlijk voor die mensen die het nu vrijwillig kunnen gaan doen, maar zonde voor mensen die die opleiding wel volgen/hebben gevolgd. Maar goed. Om elke keer naar twente te rijden is inderdaad een gedoe.

Heb geen verstand van babyfoons..
    Auw, klinkt niet fijn, dat van je nagel..

@Aggi, Wat een gedoe meis :( Maar wel fijn om te weten dat je meteen geopereerd wordt als je nog een aanval krijgt! Kan me voorstellen dat jullie er nog even mee willen wachten. Maar het komt dus hoedanook goed :D

@Busster, Wat mooi dat Mara maar heel even heeft gehuild! Hoe ging het met jezelf? Meestal vinden de ouders het namelijk erger dan het kind zelf hihi.
    En wat fijn dat je nu al naar een fysio wordt gestuurd! Want een helmpje is natuurlijk ook niets.. Hopenlijk kan de fysio al genoeg doen!

11. busster

busster Fanatiek lid

6 dec 2007
    1.462
    0
    0
    touringcarchauffeur
    zoetermeer
    Haha die Dylano weet zijn Mama wel bezig te houden. Grappig dat Jesse helemaal niet gemerkt had dat hij al mocht eten en dat jullie weg geweest waren. Ik had Mara net ook in een draagdoek naar het CB omdat daar nog al eens wagens worden gestolen en het is maar 500 meter lopen dus dat valt mee. Die dame die aan de balie zat had niet eens gemerkt dat ik met haar binnen kwam . Ze lag al op het kussen toen ze me vroeg waar ik mijn kindje had gelaten haha ze verwachte natuurlijk dat ik met een maxicosi naar binnen zou komen zoals iedereen daar.

Ik vond het mee vallen de prikjes omdat Mara niet al te lang huilde ze huild thuis soms harder vandaar.

Je hebt gelijk beter snel iets aan haar hoofdje doen als dat er straks vervelendere dingen moeten gebeuren.

Mara was trouwens nu 54,5 cm en 5435 gram dus weer goed gegroeid.

12. noa307

noa307 Fanatiek lid

12 aug 2008
    2.787
    0
    0
    hoi meiden

me gesprek was helaas niet zo positief, er is geen geld meer voor personeel, en aangzien de zorg tijden steeds worden ingekort moeten er helaas ontslagen worden ik was de 1e die het hoorde na mij kwamen er nog 3 dus helaas me baatje loopt af in april. en neej mij baas heb ik het niet verteld. ze vondt het heel jammer dat ik weg moest, en mocht bij elke sollicitatie haar naam noemen, maarja ik denk dat niemand meer een meid aan neemt die ruim 20 weken zwanger is, of denken jullie wel? en ik ga sowieso een ww aanvragen heb je recht op dus waarom niet.mischien wordt ik wel super dik en kan ik genees me werk niet meer fatsoenlijk uitvoeren en mischien over de warmte nog maar te zwijgen hahah.
    vriendlief weet het nog niet, maarja gelukkig hadden we het hiet al over gehad. ga me nu niet druk lopen maken is denk ik niet goed voor ons beide

@meetie ik eet juist genoeg fruit groente enz maar blijft niet zitten mischien toch ook wat zenuwe ofzo ik weet het echt niet.

13. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    @meetie,lekker dat alles goed was. en dat tillen heen we hier ook af en toe hel erg lastig hahaha. wat goed dat jesse zo heerlijk geslapen heeft.

@buster, moet je dan naar fsio voor een afgeplat hoofdje dan? of heeft ze gewoon last van dr nekje door het liggen. want dacht dat je voor schedeltje altijd naar andere toe moest weet zo gauw niet meer hoe dat heet hihi. yasmine moest daar ook heen omdat ze heel erg lang scheef in geoortekanaal had gelgen en dus een rare punt achter op dr hoofd had beetje an zijkant. net zoiets las je met pomp verlost word zeg maar.

@noa, dat is idd ergens slecht nieuws maar jah kun je verder kijken wat je wil toch. is volgens mij wel wat lastiger met een dikke buik solliciteren maar ja als je ww wil moet je toch. me ma most dit vroeger ook toen ze van me broer zwanger was. en de meesten keken dr echt aan van huh wat doe jij hier. en sommigen zeiden dit zelfs maar jah ze was verplicht te solliciteren dus jah je kunt dna niet anders he.
    en als je gewoon goed eet is er niks aan de hand hoor. heel veel meiden vallen in begin af omdat ze zo misselijk zijn en alles er steeds uitgooien. dus valt nog mee.

hier is manlief weer op trug weg. en hij was kapot zo moe. kan me wel voorstellen als je alles voor de zovelste keer hoort.

net ff bij me ma gewest en die was nu ook nog beetje ziekjes. had ze groene thee gehaald dus ik ooh lekker. maak ik voor ons beiden koppie. maar vond het toch ruiken naar vis echt heel appart. nee hoor zij me ma ruitke gewoon naar thee nou volgens mij niet hahaaha. was net ook misselijk. dus volgens mij was of die thee toch neit goed of iets anders hihihi.

14. Meetie

Meetie Fanatiek lid

@MamaSuus, Hihihi dus je voelt je wel al anders dan voorheen. Ben benieuwd of het nu aan de thee enzo ligt of dat anderen! :D *duimt hevig door!

@Noa, Oh jammer meis, maar gelukkig vormt dit geen probleem voor jullie!
    En ik bedoelde niet te zeggen dat je ongezond eet hoor ;) Maar goedzo dat je genoeg groenten en fruit eet.

@Busster, Hahaha ik zie het al voor me dat die cb-mevrouw je vraagt waar je kindje is gebleven :) Maar jij hebt dus de prikjes ook overleeft, goed hoor hihi. Mijn oma ging altijd met mij prikjes halen, omdat mijn moeder er niet tegenkon hahaha.
    En Mara is dus mooi aan het groeien!
    O, dat vroeg ik mij nog af.. hebben jullie haar haartjes geknipt? Want het lijkt wel of ze korter haar heeft dan op die foto waar ze een kuif heeft.. (die je volgens mij ook op hyves-achtergrond hebt staan)

Zo, straks even eten maken en dan ga ik met die twee knullen naar mijn ouders toe! Dylano wilt de hele tijd naar opa en oma en aangezien Alex natuurlijk gewoon thuis is, kan ik mooi ook profiteren van de auto! :D

15. busster

busster Fanatiek lid

6 dec 2007
    1.462
    0
    0
    touringcarchauffeur
    zoetermeer
    @ Noa jeetje dat is idd balen dat je weg moet door de bezuinigingen en het is zoals mamasuus zegt als je in de ww wil moet je solliciteren of je nou wil of niet . Maar er zullen maar weinig bedrijven zijn waar ze je aannemen als je al 20 weken zwanger bent . Slaat dus eigenlijk nergens op.

@ Mamasuus Jij werd misselijk van de geur van thee die volgens je moeder normaal rook kan dat betekenen dat je mischien..........zwanger bent of is dat niet mogelijk?

16. busster

busster Fanatiek lid

6 dec 2007
    1.462
    0
    0
    touringcarchauffeur
    zoetermeer
    @ meetie nee we hebben haar haartjes niet geknipt maar op die foto waar ze een soort van kuifje heeft staat haar haar gewoon recht omhoog en op de andere foto's ligt het een beetje plat. Ik ga haar haartjes echt nog niet knippen hoor laat het lekker groeien kijken of ze net zo'n bos met rood haar krijgt als haar moeder.

17. Meetie

Meetie Fanatiek lid

Hihi oh ok. Nee groot gelijk heb je hoor ;) Lang haar is natuurlijk harstikke leuk bij een meisje. Ben ook benieuwd of ze rood haar houdt.
    Bij Jesse moet ik het eigenlijk wel knippen, maar vind het zo zonde.. die lekkere zachte haren :(

18. noa307

noa307 Fanatiek lid

12 aug 2008
    2.787
    0
    0
    ja ik weet als je ww wil dat je moet solliciteren, maarja dan is het aan hun de keus als ze me aannemen of niet ja toch? heb net al wel ergens online op gesolliciteerd dus zal mij benieuwen.

19. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    buster, het kan mogelijk zijn hihihi. we duimen onze duimen behoorlijk zeer hihihi.

20. busster

busster Fanatiek lid

6 dec 2007
    1.462
    0
    0
    touringcarchauffeur
    zoetermeer
    Duim ook even voor je mee want heb mijn handjes vrij nu mara ligt te slapen

Deel Deze Pagina