Haha.. Ja, ik neem het liefst mijn mannetje ook overal mee naar toe hoor.. Ach, en het zijn militairen.. die kunnen uuuuuuuren praten over tanks, uitzendingen, oefeningen etc.. haha.. Er is ook echt meer tussen hemel en aarde en ik geloof ook dat alles met een reden gebeurt. Nu lijkt het allemaal zo somber en alsof je wereld instort, maar de tijd zal verklaren en uitwijzen waarom iets is gebeurd.. Hoop niet dat er iets is waardoor het broertje of zusje van Jaylie ook de kans loopt dat er iets mis is.. Ik probeer het écht rustiger aan te doen.. maar kan gewoon geen rust vinden. Volgens mij begint nu ook echt de nesteldrang te komen, want ik wil het kinderkamertje gewoon klaar hebben. Wel heb ik nu een ontspanningsmomentje ingevoerd op de woensdagavond. Dan ga ik lekker met een vriendinnetje zwemmen, in het bubbelbad en stomen.. hihi.. Moet zeggen dat ik daar zo midden in de week erg ontspannen wordt. Mag van Ed ook niks zwaar fysieks meer doen.. Je ziet het ook aan m'n buik, die begint nu echt te groeien.. Het vanaf gisteravond elke keer zo'n ongi gevoel wat uitstroomd naar m'n benen.. Brengt ook niet echt veel rust met zich mee.. Hoe is het met jouw mama buikje.. ? Het lijkt me zo gek als je bevallen bent.. en alles weer op z'n plaats moet komen..
Ik ben net zo plat! haha mijn lichaam geneest zo razend snel, tis dat ik nog een maandverbandje in heb (waar amper nog iets op komt) maar anders zou je niet zeggen dat ik een week geleden bevallen ben! Het is wel leeg hr... alles gaat zo makkelijk zoals veters strikken. Heb ik al zolang niet meer goed kunnen doen, is heel bizar. Was gister wel gek, 19.55 heb ik ff stil gestaan dat ze nu een week 'oud' is... Ik vind het zo belangrijk voor jou dat je geniet van je buik en je kleine meis... de tijd gaat zo snel voorbij en het is te kort om er niet van te genieten, daar ben ik nu wel achter. Ik ga ook sowieso maar 20 uur werken, dat was ik al van plan maar daar houd ik me nu ook aan (hoef voorlopig nog niet hr maar toch). Wil van meer dingen genieten, ze zijn zo kostbaar. Zal ik je wat moois vertellen? Toen Jordy en ik haar wiegje op haar plaatsje hebben laten zakken hebben we roze ballonnen met een wit lintje opgelaten. Mijn zusje stond op het schoolplein in zeeland (dat is 280 km hier vandaan) en er dwarrelt een roze balloon met een wit lintje voorbij en gaat daar in de draaideur rondjes draaien. Mijn zusje loopt door die draaideur heen en voordat ze uit zicht verdwijnt spat de balloon stuk... (Jaylie is vernoemd naar mijn zusje trouwens, die heet Romeny). Bijzonder he?
Dat is echt heeeeel bijzonder! Dat is gewoon een teken van Jaylie geweest, dat kan niet anders. Ik geniet ook lekker van buik en onze kleine meis hoor. Ik heb het er met Ed ook over gehad... Ik ga me nergens meer druk over maken.. en over m'n werk ook niet. Ik doe gewoon wat ik moet doen en als ik iets niet af krijg; so be it. Laat me igg niet meer op m'n kop zitten. Nog 1,5 maand en dan met verlof... Misschien dat ik ook wel eerder ga.. Het werken gaat nog redelijk.. ben wel moe aan het einde van de dag, maar Ed neemt de huishoudelijke taken deels over... Scheeld ook. Dit is te waardevol om niet van te genieten. Voor je het weet, is het over.. Ja, 20 uur werken wil toch ook prima, als je werk het toelaat! Zeker als jullie in de toekomst besluiten voor nog een kindje te gaan.. Kan me voorstellen dat je altijd momenten houdt waarbij je stil staat bij jullie dochtertje. 'Uit het oog, maar zeker niet uit het hart'.. toch? Ze blijft voor altijd bij jullie en zal ook altijd over jullie waken. Jullie bescherm engeltje..
Haha had ik in het begin ook hoor En om eerlijk te zijn, nog steeds.. vind het echt vreselijk om hem steed te moeten missen! En de kans dat hij binnenkort opnieuw wordt uitgezonden is gelukkig ook klein. Ik zou het echt geen tweede keer willen meemaken!
Welkom Meetie, beetje laat.. hihi.. Wat naar dat je ventje toen op uitzending was! Moet er niet aan denken dat ik echt álles alleen moet doen. Doe nu al wel veel alleen maar alles alleen, nee, lijkt me vreselijk. Zie dat je zoontje nu bijna een jaar is.. Gaan jullie nog voor een tweede?
haha maakt niet uit En tja, je leert er wel een beetje mee te leven, hoe vervelend het soms ook is. Maar eerlijk gezegd kijk ik wel al uit naar de dag dat hij een 'normale' baan krijgt hoor Dat hij gewoon elke avond hier thuis komt en mij en de kleine even kan zien... uf En we willen er wel nog een hoor, alleen nog niet nu Ik heb me handen al vol aan deze en moet er echt nog niet aan denken dat ik er twee heb te verzorgen! Ook wil ik nog met mijn volle aandacht van Dylano genieten Alles gaat natuurlijk al zo snel, ik wil mijn aandacht niet moeten delen. Pas als Dylano echt een kindje is wil ik aan de volgende beginnen. Daarnaast wil ik nog even lekker genieten van mijn 'goede' figuur. Bedoel.. ik ben nog jong en wil nog even kunnen genieten van me lichaam.. Ik heb er nu al vreselijke moeite mee dat ik striae heb en dat me buikvel en borsten wat slapper zijn.. Moet er echt nog niet aan denken hoe dat is na een tweede! Zo klinkt het echt stom en egoïstisch, maar ik ben er psychisch gewoon nog niet klaar voor. Haha een hele reeks aan argumenten.
Ben bij de gyn geweest, hij zei dat ze wel levensvatbaar was, röntgenfoto liet geen afwijkingen zien en over de placenta kon hij ook niks tastbaars zeggen... Dus eigenlijk zijn we weer terug bij af... Hij zei belangrijke dingen, maar heel veel negatieve dingen. En dat was niet zo fijn. Voel me sinds ik terug ben van hem ook een stuk vervelender... Ik mis haar zo...
Lieve meetie, wees alsjeblieft trots op je lichaam, ik heb ook striae maar ben zo trots erop daar heeft mijn meissie in gewoond. Wees dankbaar dat je dat hebt...
Maar als het goed is heeft dit alles voor jou wel een andere betekenis als voor mij, toch? Ik ben blij dat je er op deze manier over denk Al zou ik jou zijn dan zou ik er ook echt trots op zijn hoor. Ik snap je punt en je hebt harstikke gelijk! Misschien moet ik gewoon niet zo zeuren Alleen dit voornemen in werkelijke daden voortzetten kost iets meer moeite helaas..
Misschien is het wel anders, ik weet het niet. Wij zijn allebei moeder. En zo te zien even oud. Misschien heeft het ook wel een andere betekenis. Ik vind het 'mooi' mijn mamma-buik. de gyn zei trouwens wel 1 ding wat wel mooi was: 'Weetje het verschil tussen zwanger zijn en in verwachting zijn? Zwanger zijn ben je lichamelijk en 9 maanden lang. In verwachting ben je vanaf dat je zwanger raakt tot oneindig. Waarvan een klein stukje 9 maanden zwanger is, de rest van je leven blijf je in verwachting van je kind. Je bent in verwachting hoe zijn/haar leventje eruit zal zien, hoe het met hem/haar gaat. Dat stopt nooit.' Bij ons is de verwachting weg. Wij waren 9 maanden in verwachting en de verwachting houdt op. Phoe ben in anderhalve week zoveel jaar ouder geworden...
Goedemorgen meiden... Net wakker en dan lees ik het stukje van rachje...het is o zo waar wat de gyn heeft gezegt.... Hele mooie woorden...hoop voor je dat als de tijd rijp is jullie een prachtig brusje voor jaylie krijgen... Las (vluchtig) dat er een dagje komt dat we bij elkaar komen...denk niet dat Jac dan ook mee komt...zit met zijn werk..en is niet echt een type om zo bij "vreemden" te gaan zitten..vind het voor mij geweldidg...maar voor hem hoeft het allemaal niet zo... Begrijp me goed..is echt niet persoonlijk hoor....hij vraagt elke dag hoe het hier gaat... Zo ga even op jacht naar positie kleding....pas niet meer in mijn broeken... ...krijg net de knoop met moeite dicht....en dat zit heel niet lekker.. Dus alvast ff rond neuzen ...(jac zag mijn buik gisteren ..en hij zei..is toch geen tweeling he? ...nee joh !....zal toch niet.?.. hihihi)
Hey lieve meiden, Gisteren helaas niet meer kunnen spieken hier in ons topicje.. was wezen zwemmen en nu heb ik spierpijn, AUW! Haha.. Eerst dik een half uur baantjes getrokken en vervolgens lekker afgestoomd in het bubbelbad.. Ik kwam thuis en lag in bed.. Ed was lekker achter me gekropen en had z'n arm om m'n buik.. en zij kwam helemaal lekker in z'n hand liggen.. Zo lief! Af en toe kreeg die even een duwtje.. Lieve Rach.. Zonde dat de gyn nog niks zinnigs heeft kunnen zeggen. Maar als ik het goed begrijp was er niks mis met jou en met Jaylie? Dus er is geen concrete verklaring te geven waardoor ze overleden is? Gewoon plots.. Maar je gaf al aan dat ze wat verkalking hadden gevonden op je placenta.. dat heeft ook geen invloed gehad dus? Wat de gyn zei is natuurlijk ook zo.. Je blijft heel je leven in verwachting van je kindje.. ik vind eigenlijk niet dat dat bij jullie gestopt is. De verwachtingen die je eerst voor haar had, die kunnen niet niet meer gelden omdat het anders is gelopen dan dat jullie hadden verwacht. Maar je hebt toch nog verwachtingen van haar.. je verwacht dat ze waakt over jullie en dat ze in de toekomst een mooi broertje of zusje uitkiest. Het zijn weliswaar niet de standaard verwachtingen van je kindje, maar ze is voor altijd bij jullie en er zullen altijd momenten zijn dat je heel sterk aan haar denkt.. Onbewust verwacht je toch heel wat van haar. Het gemis zal natuurlijk altijd blijven, maar bedenk dat ze jullie ook zoveel liefde en goeds toebrengt ook al is ze er niet meer.. In anderhalf week heeft ze jullie zoveel geleerd en laten zien van het leven.. @ Diaantje: Je past niet meer in je kleertjes? Hihi.. Bij mij kwam dat vrij laat.. heb het eerst opgelost met knopen met elastiekjes enzo.. hahah.. en met 17 weken heb ik een positiebroek gekocht, haha.. Wie weet krijg je een tweeling! LEUK! Haha..
Lieve Bo, Wat heb je dat mooi gezegd, en je hebt gelijk... (je bent wijzer dan de gyn. ) Dat is ook onze verwachting. Moet je nagaan wat een nare dingen hij zei. Ook dat de volgende zwangerschap een rot zwangerschap zal gaan worden... Sorry hr dat zeg je toch niet! Hij keek me ook echt zo doordringend aan dat ik op een gegeven momen dacht: moet ik nu gaan huilen ofzo? Nouja mijn verloskundige vond dat als wij er emotioneel aan toe zijn wij gewoon weer proberen zwanger te raken. Mijn lichaam reageert zo goed, dat dat geen belemmering zou zijn. Fijn dat wij er zelf over mogen kiezen... Leuk Diaantje! lekker tutten! Ik moet juist binnenkort eens kijken voor 'normale' kleertjes... Bo'tje lekker he zo ontspannen, fijn dat jij en ed zo genieten van de kleine meid.. doet me goed
Ik vind het echt erg raad dat de gyn zo negatief doet. Het is al zo oneerlijk en dan ook nog zo negatief. Ik ben natuurlijk geen expert op dit gebied, maar zolang jij geen lichamelijke beperkingen hebt en zij geen afwijkingen kunnen vinden, lijkt mij een volgende zwangerschap geen probleem. Ik snap wel dat hij jullie er voor wil 'waarschuwen' dat een volgende zwangerschap emotioneel zwaarder wordt. Maar ik denk dat je er des te meer van gaat genieten. Ik moet ook heel eerlijk bekennen dat ik dankzij jullie verhaal zoveel meer geniet van alles. Het heeft mij en ik denk zoveel andere zwangeren laten inzien dat geluk niet vanzelfsprekend is. Ik geniet met volle teugen en Ed en ik staan er veel meer bij stil.. Heb je vannacht nog wel een beetje kunnen slapen?
Gelukkig, dat je nu meer kan genieten lieve schat. Ik heb goed geslapen, vanochtend even lekker gehuild. Lucht op. Gister was er een collega van mij op bezoek, die tegelijk familie van ons is. Zij had me al verteld vorige week dat ze zwanger is en dat ze het zo moeilijk vond het mij te vertellen. Ik had haar gerust gesteld. Maar gister ging het natuurlijk eerst over Jaylie en daarna heel de avond over 'zwangeren' en nu vind ik dat vaak best leuk. Maar ik had 's middags al mijn beste vriendin op bezoek gehad die is 22 weken zwanger en ik had mijn 'zwangerbabbel' even helemaal op. Ik kon het even niet meer opbrengen. Toen was ik heel verdrietig geworden in bed. Jordy zei dat hij in zijn hoofd dingen tegen Jaylie vertelde en dat dat hem oplucht. Dus dat probeer ik nu ook wat bewuster en dat gaat goed... Als je je werk niet meer aan kan, gewoon die ziektewet in gaan he meissie! Goed aan jezelf denken en aan je kleine meis... en natuurlijk niet te vergeten Edwin
Kan me voorstellen dat je al dat zwanger gebabbel af en toe helemaal zat bent hoor. Gewoon zeggen; iedereen heeft daar echt wel begrip voor. Hoe gaat Jordy er verder mee om? Wat moeilijk dat veel vriendinnetjes nu ook nog zwanger zijn! :S Af en toe even lekker huilen, dat lucht echt op hoor, hihi!