Jordy is mijn steun en toeverlaat. Ik kan momenteel nog helemaal niet zonder hem. Hij laat me huilen als ik huilen wil, hij troost me als ik getroost wil worden. Hij zegt bijzondere dingen tegen me. Hij zei vorige week: ik hou zoveel meer van jou sinds deze week, jij hebt me zoiets moois gegeven. Dat zijn dingen die me raken, omdat hij dat soort dingen niet zo vaak zegt. Met hem gaat het net als mij, ene dag beter dan de andere. Maar we redden het wel met zijn twee'tjes. Ja het gaat heel lang goed het lekker zwangeren praatje, ik wil ze laten vertellen over hun geluk. Maar soms herrinert me dat te veel en vind ik de wereld even heel oneerlijk. Raak ik afgeleid en probeer tactisch het onderwerp te veranderen. En als ik dan met jordy in bed lig komt het er allemaal uit. Gelukkig kan ik heel goed huilen...
@Rachje20.. Maar jij hebt anderhalve week geleden je kindje verloren? En wilt nu een nieuwe proberen te maken? Heb ik dat goed? (sorry ik heb niet alle 42 pagina's aan berichten gelezen ) Het is inderdaad vervelend dat je gynaecoloog zo hard en negatief doet. Je moet gewoon doen wat jullie zelf goed voelt, zoals ik las is er verder niets wat jullie het afraad, dus.. @Diaantje17 Bijna 4 weekjes en je hebt al een buikje? Ik kocht ook pas rond de 4 maanden ofzo positiekleding.. Maar ik vind dat je het beter zo kan hebben zoals jij, dan kan iedereen tenminste zien dat je zwanger bent! Bij mij zag het er heel lang uit alsof ik gewoon wat dikker werd (qua vet)
Lekker dat je bij hem jezelf even lekker kan laten gaan. Jullie delen hetzelfde gemis, dus dat helpt ook.. Ben blij dat Jordy zich er niet voor afsluit, want eerder vertelde je dat hij zich eerder moeilijk kon uiten.. Wanneer moeten jullie weer naar de gyn trouwens? Blijf je onder controle? Edwin kan zich nu ook nog moeilijk realiseren dat er echt een kindje in mij groeit. Met misschien zijn neusje en mijn oogjes.. Hij kan het nog steeds niet echt beseffen..
@ meetie: nee, wij willen zelf kunnen beslissen wanneer wij daar aan toe zijn. Toen wij besloten een gezinnetje te starten heb je een kinderwens. Wij hebben die wens nog steeds, hij is maar voor de helft in vervulling gegaan. Jaylie heeft van ons pappa en mamma gemaakt. En de wens om voor een hummeltje te zorgen is niet weggegaan. Wij weten zeker dat er een dag komt dat wij een broertje of zusje zouden willen ontvangen. Wanneer wij daar aan toe zijn... Hoop dat je het nu beter begrijpt, die 42 pagina's terug lezen zou ook wel heel veel zijn kleine samenvatting.
haha ja denk dat dat besef pas komt als hij haar met eigen ogen kan zien. Je bedenk je nu: hoe zal ze eruit zien, op wie zal ze lijken, wat voor neusje, oortje, hoofdje zou ze hebben. Maar zodra je haar ziet denk je: JA! Dat is ze! haha alsof je haar herkent. Heel bijzonder is dat! Ja ben ook erg dankbaar dattie zich niet afsluit. Hij laat mij toe en dat is fijn. Sowieso binnen 2 maanden moeten we terug naar de gyn voor de uitslag van de onderzoeken. Daarna mocht ik weer zwanger raken, wil ik voor emotionele steun bij mijn verloskundige blijven en word ik en 't kleine hummeltje beter onderzocht door de gyn. De verloskundige en de gyn houden dan zeg maar een kort lijntje met elkaar (moet er niet aan denken om alleen de gyn, te hebben )
Haha nou precies. Als ik alles wil lezen (en niet te vergeten ook van andere topics) dan ik nog wel eventjes zoet! En natuurlijk moet je er voor gaan zodra jullie er zelf klaar voor zijn Maar je bent je kleintje dus 1,5 week geleden verloren? En echt fijn dat je je verdriet met je vriend/ man kan delen! Je hebt maar geluk met hem
ja anderhalve week geleden. 4 september is Jaylie levenloos ter wereld gekomen... Vandaar dat je me ook niet echt een beste periode treft, sorry als ik soms beetje kattig overkom...
Haha.. Nee, je verloskundige is dan ook beter hè? Misschien een beetje een rare vraag omdat alles nog zo vers is, maar gaan jullie na die twee maanden weer proberen om zwanger te raken.. of wachten jullie eerst? (Ja, ik wil alles weten.. ben érg nieuwsgierig..)
Je ken trouwens toch ook vragen naar een ándere gynaecoloog? Het is wel belangrijk dat je je fijn bij hem/haar voelt
haha dat mag hr lieve schat. We weten het eigenlijk nog niet. Het is beetje dubbel allemaal... Eerst ff de onderzoeken afwachten. En dan even kijken hoe we er aan toe zijn. Misschien wel, misschien niet. Denk wel dat we binnen het jaar weer willen proberen, maar dat denk ik nu... Gekke situatie
Ja maar misschien zegt de gyn. in mijn ogen nu sowieso wel de foute dingen. Ik hou er niet van als mensen mij gaan vertellen hoe ik me allemaal zou moeten voelen. Ik doe wel wat ik zelf voel. Gelukkig dat ik niet zo overkom haha, gister na het berichtje over die striae dacht ik: wat ben je toch ook een kattekop..
Ach ja, het is nu ook zo dubbel. Eerst maar eens alles verwerken, onderzoeken afwachten en dan met een frisse start jullie kinderwens opnieuw vervullen Je kunt idd van gyn veranderen.. ik ben ook van verloskundigenpraktijk veranderd omdat ik me totaal niet thuis voelde daar.. Maar goed, het idd waar wat je zegt.. je kunt dingen in deze emotionele toestand ook verkeerd intrepeteren.. Ik ga straks maar eens even lunchen, haha.. Zit op m'n werk hè? Heb tussendoor al een stuk of 5 mensen aan m'n bureau gehad.. dus het is een relatief gezien een rustig ochtendje. Ik loop zo maar eens even naar de Edah.. (ja ja, één van de drie die nog open zijn in Nederland.. haha)..
Nee daar zit wat in. Maar goed dat je gewoon naar jezelf blijft luisteren dan En nee joh, je had juist harstikke gelijk! Het kost mij alleen wat meer moeite om van deze negatieve gedachtes (over mn striae) in een keer positieve gedachtes te maken.
Ben weer terug van lunch... Ik ben verslààfd aan Karvan Cévitam framboos, haha.. met als gevolg: duizend keer naar het toilet op een dag.. Rach'je is je moeder nog steeds bij je.. of zijn jullie weer met z'n tweetjes?
nee mijn moeder is van eergister op gister nog een nachtje geweest met mijn vader en zusje. Vandaag zijn we weer met zijn 2en. We zijn net hier de stad in geweest voor een nieuwe broek. Was best lastig. Normaal ging ik langs hele andere winkels... en nu paste ik heel weinig broeken. Uiteindelijk wel 1 gevonden. Maar ben blij weer thuis te zijn. We gaan zo nog even naar d'r plekje... Is heel goed bo'tje goed blijven drinken, das heeeel goed haha. meetie, komt vanzelf wel weer (en als jullie emotioneel er aan toe zijn om een tweede wondertje te willen dan moet je maar denken: ach die strepen heb ik nu toch al )
Is ook wel even lekker.. even de deur uit, denk ik. Je gedachten even verzetten. Maar goed, wat je gisteren al zei, de wereld lijkt nu zo groot en eng.. Daarom is het goed de deur af en toe even uit te gaan, anders isoleer je je op den duur steeds meer van de buitenwereld.. Lijkt me trouwens moeilijk om een leuke broek te vinden.. je zweeft nu nog tussen je zwangerschapsmaatje en je oude vertrouwde maatje in, of niet? Gebruik je ook een sluitlaken? Heb me laten vertellen dat dat het hele proces versneld.. dat je baarmoeder daar snel weer haar oude grote van krijgt. Fijn dat jullie nog even naar haar plekje gaan.. Is ze begraven of.. Hebben jullie ook een plekje voor haar in huis..?
Ja precies, moeilijk leuke broek te vinden. Heupbroek is geen goed plan met mijn mamma-buik. Uiteindelijk 1 gevonden die niet zo verdomde laag zit. nee geen sluitlaken mijn baarmoeder zit al vanaf begin deze week weer op zijn 'oude' plekkie en heeft weer zijn normale vorm weer. Dus ik heb dat helemaal niet nodig. Ik vloei ook amper nog en van onder ben ik ook weer helemaal normaal. Lichamelijks is er bijna niks meer wat er aan herrinnert dat ik pas bevallen ben. Vandaar dat verloskundige ook zei dat ik natuurtalent was als het over bevallen ging haha! Ze ligt begraven bij andere kindjes hier op de begraafplaats.. maar bij ons hier in huis heeft ze een hele sidetable met spulletjes die ze heeft gekregen en al haar 126 kaartjes. We steken elke dag kaarsjes aan.
Wow! 126 kaartjes.. Mooi dat jullie in huis ook iets hebben.. Jaylie's hoekje! Is moeilijk hè, broeken.. Ze zijn idd allemaal erg laag. Maar de mode wordt nu wel weer een stuk hoger! Ach.. komt vanzelf weer en anders maar niet. Rach, jij werkt op een kdv, weet je ook wanneer je toeslagen moet aanvragen en hoe je kunt uitvinden hoeveel je ontvangt? Ik ben daar namelijk een beetje een leek in.. En weet je ook waar je op moeten letten bij een goed dagverblijf?
Zo Rachael (zo heet je toch?) jij hersteld inderdaad echt snel! Ik weet nog wel dat ik de eerste weken echt moeite had met alleen al een rondje door het winkelcentrum (van vier en een halve winkeltjes) te lopen! Misschien vervelende vraag Ik heb de foto's van je kindje gezien.. mochten jullie haar in huis houden?