Militairs vrouwen!

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Bo20, 16 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rachje20

Rachje20 Fanatiek lid

25 apr 2007
    2.147
    967
    113
    hallo dames,

hier ook een bijna mama met vriend bij defensie. het stelt me ergens gerust dat ik niet de enige ben die het lastig vind met een vent die vaak weg is.
    hij gaat binnenkort weer op oefening, ik ben in week 36 uitgerekent en hij is week 34, 38, 39 en 40 weg en rond december gaattie naar afganistan. ik zie er best wel tegen op.

wij hebben elkaar ontmoet op het strand 3 weken voor dat hij naar irak ging. ik heb hem gezegd dat ik zou wachten tot hij terug kwam. 4 maanden later ging ik hem ophalen op vliegveld eindhoven waar we elkaar voor de tweede keer zagen en wij zijn sindsdien onafscheidelijk.

wel grapoig trouwens 3 september 2004 mailde hij vanuit irak dat hij graag jong vader wilde worden en dat hij zichzelf helemaal zag lopen met een ukkie. 3 september 2007 ben ik uitgerekent.

2. jamayra

jamayra Actief lid

8 mrt 2007
    247
    0
    0
    sociaal cultureel werker
    flevoland
    ik ben vandaag uitgerekend...en mijn mannetje is vandaag op oefening gegaan voor 1 week. :( nou is ie wel in nederland en kan ie binnen twee uur hier zijn. maar.......nu mijn probleem.....

wanneer ga ik hem en sitcen nou bellen?! :(

ik bedoel, ik voel al een week van alles. en straks bel ik en dan is het loos alarm..plus het feit dat onze eerste binnen 2 uur is geboren. :confused:

heeft iemand ervaring/tips.

vind het zo vervelend, die onzekerheid. ik wil niet te vroeg bellen. maar ZEKER niet te laat..

alvast bedankt

3. miekje1982

miekje1982 Fanatiek lid

6 apr 2007
    4.811
    1
    0
    Flevoland

Jee wat een lastige situatie zo zeg!
    Beetje jammer van defensie dat je mannetje dan toch gewoon mee moet op oefening! Vind dat echt nergens op slaan!

Mocht je echt het idee hebben dat t doorgaat zetten dan zou ik je mannetje gewoon bellen!
    vraagje: waarom zou je het citcen moeten bellen? Is dat alleen in het geval als je je mannetje niet te pakken krijgt?

Verder ben ik nog nooit in zo'n situatie geweest (wij zijn nog in het stadium dat we graag zwanger willen worden).. Dus kan je geen tips uit de praktijk geven...
    Waar ik wel aan zit te denken is dat je misschien kunt overleggen met je verloskundige?

Meid succes en ik hoop dat je mannetje gewoon op tijd thuis is! (en jammer dan als hij wat te vroeg is! Idd beter dan te laat)..

Liefs Miekje

4. jamayra

jamayra Actief lid

8 mrt 2007
    247
    0
    0
    sociaal cultureel werker
    flevoland
    @ miekje.

thnx voor je antwoord...
    als hij op oef. is moet ik eerst sitcen bellen met de mededeling dat het is begonnen....zij bellen dan met het veld en dan pas mag ie naar huis komen...:S

jullie i i g succes, hoop dat het snel raak is ;)

gr kim

5. miekje1982

miekje1982 Fanatiek lid

6 apr 2007
    4.811
    1
    0
    Flevoland
    He Kim,

Ohh vandaar dat je eerst het citcen moet bellen.. :rolleyes:
    Maar mocht het zover zijn, dan zou ik gewoon beide bellen.. dan weet je iig zeker dat je mannetje niet daar nog op een telefoontje moet wachten om weg te kunnen..

Miekje

6. monique75

monique75 Actief lid

4 mei 2007
    407
    1
    0
    Hallo meiden,

Hier nog een militairsvrouw ! Mijn mannetje zit bij de Marechaussee en werkt nu alweer 5 jaar op Rotterdam Airport. Lekker dichtbij want daarvoor zat hij in Apeldoorn en was dan regelmatig weg voor meerdere dagen en weken. Ook is een uitzending mij niet vreemd en voor 4 a 5 weken zonder mannetje moeten stellen is ook niet vreemd.

Ben, nu we kids hebben, wel blij dat hij gewoon op een vaste werkplek zit en niet steeds weg moet ! Als we geen kinderen hadden gehad was hij zelfs naar Irak en Afganistan gegaan.... Het bloed kruipt waar het niet gaan kan, dat weet ik inmiddels wel na ruim 12 jaar !

Enne, het Sitcen is echt heel snel hoor. Heb het meerdere keren nodig gehad en het werkt heel snel. Ze zijn heel vriendelijk en doen heel erg hun best. Vaak is het bellen via het sitcen veel beter ivm onkosten. Mijn oma overleed en mijn vriend kwam hiervoor naar huis. Kreeg toen het ticket vergoed en regel je het zelf dan lukt dat dus niet....

Groetjes Monique

7. Bo20

Bo20 Fanatiek lid

8 jun 2006
    2.696
    0
    0
    HR
    :confused: :confused:

Er is weer een Nederlandse militair omgekomen in Afghanistan dit weekend, meiden! :cry:

Weer Nederlandse militair gesneuveld in Uruzgan

Gepubliceerd op maandag 18 juni 2007

Opnieuw is er een Nederlandse militair gesneuveld bij gevechten in de Afghaanse provincie Uruzgan, in de buurt van de stad Chora. Het gaat om een 44-jarige sergeant majoor Leunissen van het 13e Infanterie Bataljon uit Assen.
    Drie Nederlanders raakten gewond. Afgelopen weekende werd daar zwaar gevochten. Dat heeft het ministerie van Defensie op een persbijeenkomst bekendgemaakt.

Achtste omgekomen soldaat

Het is de derde Nederlandse militair die door geweld in Afghanistan om het leven komt. Afgelopen vrijdag overleed de 20-jarige Timo Smeehuijzen door een zelfmoordaanslag op een konvooi in de provinciale hoofdstad Tarin Kowt, vlakbij Kamp Holland. In april werd de 21-jarige korporaal Cor Strik gedood door een bermbom in de provincie Helmand. Vijf andere Nederlanders lieten in Afghanistan het leven door ongevallen en een zelfmoord.

Mijn gedachten gaan uit naar de familie, vrienden en kennisen deze man!

8. xxrianxx

xxrianxx Bekend lid

ohh mijn vriend zit bij de 13e infantrie bataljon en zit op dit moment in bij de chora in de buurt :cry: :confused: Niet echt goed voor me hart dit!

9. Bo20

Bo20 Fanatiek lid

8 jun 2006
    2.696
    0
    0
    HR
    Ohh meis! Kan ik me héél goed voorstellen. Heb je 'em nog niet gesproken? Als er iets mis was, dan was je natuurlijk direct gebeld! Hoop dat alles goed is en met z'n overige collega's ook!

Heeeel veel sterkte en laat je het even weten als je je vriend heb gesproken?

10. xxrianxx

xxrianxx Bekend lid

Heyy,

Ja weet wel dat ik gebeld word als er iets gebeurt, maar maak me toch gewoon zorgen is zo gevaarlijk daar op dit moment! En weet dat hij daar nu zit op die plek en vind dat gewoon geen prettig idee! Als het goed is, is hij morgen weer op het kamp hoop echt dat hij belt. Ja en vraag me idd af misschien een collega en hoe komt dat bij hem over natuurlijk. Laat jullie weten als ik iets heb gehoord!

liefs rian

11. jamayra

jamayra Actief lid

8 mrt 2007
    247
    0
    0
    sociaal cultureel werker
    flevoland
    @ rian..

veel sterkte en ik hoop dat je heeeeel snel iets hoort...deze onzekerheid is ook niets...heeft je mannetje geen mobiel daar?

gr.

12. xxrianxx

xxrianxx Bekend lid

Neej, mogen geen mobiel in afghanistan :( . Ik wist van te voren wat de risco;s waren, maar zo word het toch wel heel erg echt! En dan nog zwangerschapshormonen erbij, en toch de angst om alleen achter te blijven. Maar hij is er altijd zo nuchter onder :( Vind dat wel moeilijk, hij was zaterdag jarig en mocht dus ff bellen via sataliet en zei toen al dat het heel erg druk was daar qua gevechten, en zei lieverd maak je geen zorgen, ja lekker makkelijk gezegd voor jouw ;) Mis hem heel erg :(

liefs rian

13. xxrianxx

xxrianxx Bekend lid

@ jamayra: Hoop dat je mannetje op tijd is bij de bevalling!

liefs rian

14. jamayra

jamayra Actief lid

8 mrt 2007
    247
    0
    0
    sociaal cultureel werker
    flevoland
    die van mij had wel een mobiel....dat was echt een luxe...maar dat was vorig jaar misschien zijn de regels aangescherpt...of die van mij hield zich niet aan de regels...kan ook nog..;)

15. Bo20

Bo20 Fanatiek lid

8 jun 2006
    2.696
    0
    0
    HR
    Ik ken het; heb mijn mannetje ook al een aantal keren moeten missen ivm met uitzending. De angst dat er iets gebeurd en dat je alleen achterblijft (en zeker nu in onze zwangere situaties) is vreselijk!

Probeer wat afleiding te zoeken of schrijf hem een mail/ brief.. dat wilde bij mij ook helpen...

16. xxrianxx

xxrianxx Bekend lid

hahaha, ja idd, nee mag helaas helemaal niet meer!
    Afwachten dus!

17. jamayra

jamayra Actief lid

8 mrt 2007
    247
    0
    0
    sociaal cultureel werker
    flevoland
    echt sterkte...ik voel met je mee...

gr.

18. xxrianxx

xxrianxx Bekend lid

ja heb hem net ook maar ff een emailtje gestuurd.

Ben toch blij dat er meiden zijn die weten wat ik voel en die me niet vinden aanstellen

liefs rian

19. jamayra

jamayra Actief lid

8 mrt 2007
    247
    0
    0
    sociaal cultureel werker
    flevoland
    ja dat gevoel had ik toen ook erg...buitenstaanders kun je gewoon niet goed uitleggen hoe het is/voelt als je liefde daar is....mijn mannetje is vorig jaar zomer weggeweest. is in sept. terug gekomen. ik moet je zeggen dat ik het er soms nog moeilijk mee heb...als ik foto's kijk e.d. ...als je wilt praten of wat dan ook kun je me gewoon pb. hoor..

groetjes,..

20. xxrianxx

xxrianxx Bekend lid

dank je wel! Zal ik zeker doen als ik me weer ff kl*te voel:) Laat wel ff weten wanneer je bent bevallen he! Succes met de laatste loodjes:) Heb je al weeen?

liefs rian

Deel Deze Pagina