ik ben nog amper van de schrik bekomen, vanmorgen, 5 dgn voor NOD een duidelijke positieve test in handen! Maar nu slaat een andere schrik toe.. wat moet ik nou in hemelsnaam allemaal doen? - de huisarts bellen van de week - .... maar verder zou ik het echt niet weten.. tis de eerste keer dat ik zoiets mee maak!! kan iemand mij op weg helpen? of maak ik me onnodig druk en wordt het na het huisartsen bezoekje wel duidelijk. alvast bedankt ladies
als eerst heel er gefeliciteerd!!! en meis relax en geniet er van! Precies eerst van de week je huisarts bellen of je kan een verloskundige bij je in de buurt opzoeken en die bellen. bij mijn eerste zwangerschap heb ik mijn meteen de zelfde dag aan gemeld bij de verloskundige en dan krijg je meteen een afspraak maar wat ik al zei geniet lekker!!!!!!! de rest komt allemaal van zelf!!!
hai Miranda, dank je wel.. dus ik hoef de huisarts niet eens te bellen? Ik ga snel googlen naar een verloskundige in de buurt! En ik probeer echt wel te genieten, tis alleen ook best wel eng allemaal! Moet gewoon nog wennen aan het idee.. nogmaals dank voor de info!
Je moet het alleen even doorgeven aan he je HA dat je zwanger bent, dan zetten ze dat in het systeem ivm medicijnen. VK kan je zonder verwijs van je HA opzoeken. Gefeliciteerd en geniet er van!!
Ik ben na mijn positieve test vrijdag avond indd eerst naar de ha geweest maandagochtend. Wist ook niet zo goed wat ik moest. En op dat moment was de mexicaanse griep ook zo heftig in Nederland dus kon ik daar meteen eens wat vragen over stellen. Ook heeft hij mij in zijn systeem op zwanger gezet ivm medicijnen zoals Corina al zei. Bij de apotheek heb ik dat ook in mijn dossier laten zetten. Hij heeft me verder het telefoonnummer gegeven van een VK praktijk. Verder bood hij me nog een zwangerschapstest aan voor de volgende dag met ochtendurine omdat ik niet kon geloven dat ik zwanger was, slikte gewoon de pil. Hier heb ik geen gebruik van gemaakt, want 3 testen positief testen zegt genoeg dacht ik zo hahah. Geniet ervan en natuurlijk van harte gefeliciteerd!! Liefs Sas
Ik herken de reactie van onwennigheid wel. Hier hadden we ok zoiets van; en nu?? Ik heb die maandag gelijk een afspraak gemaakt met de HA ne had zoiets van; dan hoor ik daar wel wat ik nu moet doen. Maar goed, Gefeliciteerd!!!
haha heel herkenbaar.. hier wisten we het ook niet zo goed even je ha op de hoogte brengen i.v.m. medicijngebruik en even een verloskundigepraktijk bij je in de buurt bellen voor een afspraak.. Zij kunnen je dan vertellen wat je allemaal moet regelen.. Als je in een grote stad woont, is het ook handig om op tijd kraamzorg te regelen, sommige praktijken hebben het enorm druk en kunnen op die manier zorgen dat je op tijd een intake gesprek e.d. hebt.. Geniet ervan meid! oja en natuurlijk gefeliciteerd!
Hoi Beeps, Van harte gefeliciteerd! Ik herken dat licht paniekerige gevoel wel van toen ik de eerste keer zwanger was, hihi. Ik weet niet waar je vandaan komt en of je eventueel plannen hebt voor kinderopvang? Toen ik wist dat ik zwanger was heb ik meteen in Utrecht overal ingeschreven voor kinderdagverblijven (juni 2008) en er is nu net een plekje vrijgekomen voor mijn dochter . Hopelijk is het bij jullie niet zo idioot, hihi. Veel geluk meid. groetjes Noppie
Gefeliciteerd meid! Tja, schrikken he Maak eerst een afspraak bij je huisarts, dan bel je daarna de verloskundige en verder gaat alles vanzelf. Via de vk krijg je de aanvraag voor kraamzorg, enz. Wel nu al nadenken en misschien al inschrijven voor kinderopvang, maar dat ligt eraan waar je woont. Geniet ervan!
bedankt voor alle tips! ik heb een verloskundigepraktijk gebeld vandaag en ingesproken op hun voicemail, ben benieuwd. Ik woon in Den Haag, dus ben bang dat als ik de verhalen zo al een beetje lees, dat ik wellicht al aan de late kant ben met dit vruchtje inschrijven! Ga vanavond maar even op zoek! Bedankt meiden, en gefeliciteerd voor de zwangere onder ons!