Starten groente hapje

Discussion in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' started by Momma, Jun 25, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Momma

Momma Actief lid

May 9, 2013
    348
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,
    Ik zou graag wat advies willen op het geven van het eerste hapje. Ik geef mijn dochter nu volledig borstvoeding nog ze heeft nooit wat anders gehad dat borstvoeding. Nu wil ik volgende week wanneer ze 5 maanden wordt starten met groentenhap . Ik heb begrepen dat dit beter is dan starten met fruit. Ik ga alles stomen en prakken om te geven. Om natuurlijk alle vitamines te behouden. Is het slim om te starten met een groente als wortel?! Ow ja ik ga geen potjes geven niet van fruit en ook niet van groente, dus denk ik dat ik porties moet invriezen. Met welke groente kan ik het beste starten. Hoe lang moet ik hetzelfde groente aanhouden. Wanneer is de beste tijdstip om het te geven. Ik blijf natuurlijk ernaast borstvoeding geven. Moet ze al iets anders drinken baast de borstvoeding ?! En wanneer kan ik dan met fruithap starten? En blijft de smaak goed als ik wat groente en fruithap invries ?

2. Nutricia

Nutricia Bekend lid

Jun 4, 2014
    537
    0
    0
    Goedemorgen,

Dankjewel voor je bericht via het forum. Wat leuk dat je binnenkort gaat starten met de eerste hapjes. Ons advies is om te starten met groenten. Door te starten met groenten, staat je kindje meer open voor verschillende smaken en waardeert hij de groente meer als hij ouder is. Het is belangrijk om te starten met enkelvoudige, pure smaken, zoals wortel, bloemkool of brocolli.

Begin met 3-5 theelepeltjes, om je kleintje zo rustig te laten wennen aan de nieuwe smaak. Na twee weken groente mag je ook met fruit starten. Meer informatie over de starten met vaste voeding kun je ook vinden op onze website: www.olvarit.nl. Hier vind je een handig 5 stappenplan voor het introduceren van vaste voeding, handige dagmenu's en recepten. Leuk om hier eens een kijkje op te nemen.

Wel goed om te weten dat de borstvoeding de allerbelangrijkste voeding blijft tot 6 maanden, dus laat de hapjes hier niet ten koste van gaan.

Ik hoop dat alles zo duidelijk is. Mocht je nog aanvullende vragen hebben laat het dan gerust weten. Fijne dag!

Groetjes,

Anne-Lotte- Nutricia voor jou

Share This Page