Oh nee lieverd toch Ook al had je zelf niet zoveel hoop meer, weer een harde klap. Sterkte samen meis. Dikke knuf
Na een beetje een lamgeslagen dag gisteren vandaag een verdrietige. We hebben gisteren veel afleiding gezocht en veel gepraat. En eigenlijk is er voor ons wel 1 ding heel duidelijk, nog een heel jaar vol wachten en hopen trekken we niet meer. Dus hebben we toch besloten nu al voor een allerlaatste poging te gaan, en de iui-optie over te slaan. Het gaat ons zoveel tijd kosten en zoveel spanning. En als we dan gaan kijken waar voor ons de grootste kans ligt is en blijft dat toch IVF. Heb vanochtend de medicijnvoorraad eens doorgenomen en daarmee komen we een heel eind. Heb genoeg utrogestan en 8 ampullen puregon. Kom alleen 1 doos decapeptyl tekort. Dus zal daar nog iets voor moeten regelen. Volgende week dinsdag heb ik een afspraak dus kan dan vragen wat de kosten zijn van de behandeling en eventueel de nog benodigde medicatie. Zie er heel erg tegenop. Omdat het een definitief einde word als het niet lukt. Maar ondanks al het verdriet kijk ik ook naar afsluiting uit. Hoeveel pijn dat ook doet. Durf eigenlijk niet eens meer te hopen op een wonder. Stom hè.. maar zo gaat dat dus na vier en half jaar... Als alles mee zit kunnen we deze ronde meteen beginnen. Zou dan wel weer voor een lang protocol gaan. We horen dinsdag wat er allemaal mogelijk is. Tot die tijd even alles laten bezinken.
Lieve lieve Milla, een hele dikke knuffel. Wat een moeilijke beslissing. Hopelijk brengt de laatste poging jullie dat zeer gewenste wondertje!
Poeh, een heftig besluit, maar als dat voor jullie het beste voelt, is dat ook de beste optie! En lang protocol om toch een zo optimaal mogelijk poging te wagen? Heb hier niets meer liggen, had het je anders zeker gestuurd!
Tjee Milla, wat een heftige beslissing zo om te moeten nemen maar ik kan me voorstellen (voor hoeverre ik dat echt kan. )dat je ook ergens behoefte hebt aan duidelijkheid. Och lieverd ik kan je niet genoeg zeggen hoe graag ik hoop dat deze komende ivf poging jullie je zo gewenste en gekoesterde baby op gaat brengen. Maar je weet met mij zijn er heel veel die je steunen. ha lees dat meds allemaal binnen zijn Superrrr
Soms voel je je zo intens verdrietig.. Dan weet je even niet waar je heen moet met je verdriet. Soms wou ik dat ik iemand was die zo helemaal kan instorten, en de hele dag kan huilen. Ik voel me soms zo leeg. Zo machteloos. Dan is ook alles teveel. Alle strubbelingen, alles wat niet perfect gaat. Het was vandaag zo'n rotdag...
... Kom ik ook even bij jou aanwaaien... Wat herken ik jouw machteloosheid lieve Milla... En herken ook een hoop in jouw verhaal... Geen oorzaak, wel zwanger geweest en dan nu voor die onmogelijke keuze... het besef dat deze poging de laatste gaat zijn. De wens nog niet kunnen opgeven... Wij zitten nu nog voor de punctie, waarbij weer die onzekerheden (hoeveel eicellen, bevruchtingen en dan weer die WW..) om de hoek komen kijken. Maar ook het besef dat wij hebben gezegd dat dit de een na laatste poging zal zijn. Dus of dichter bij een zwangerschap, of dichterbij definitief kinderloos... Slik, wat een naar woord... Als ik jouw verhaal zo lees, lijkt het erop dat de emmy's zich op de een of andere manier niet willen innestelen. Zou je - ik denk even mee - misschien ook niet eens kunnen informeren of je bijvoorbeeld een pipelle kunt krijgen? (zie mijn topic). Dat is immers een baat-het-niet-schaadt-het-niet-verhaal...En kost niet veel en kan voor een betere innesteling zorgen... En als GG / DD dat niet doet, misschien zou je Gent dan kunnen mailen. Zit gewoon nog even met je mee te denken. En je bloed is helemaal in orde? Schildklier, immuunsysteem? Ik hoop zo dat er een spontaan wonder mag gebeuren bij jullie... Of dat jullie laatste poging mag bewijzen waarom Geduld belangrijk is... Zoals in het Freya magazine stond over het stoppen met behandelingen: "Niet het snijden doet pijn, maar het afgesneden worden" Ik geef je een stevige knuffel en ga je volgen! Weet dat je niet alleen bent...
Zo, vandaag bij geertgen geweest. Was een enorm fijn gesprek met dr W. Zo'n fijne man en we hebben enorm veel vertrouwen in hem. Hij begon met de vragen of we wel zeker wisten of we wilden doorgaan en of we ook al een grens hadden bepaald samen hoelang dan nog. En wat we zelf de meerwaarde vonden van nog een poging. Daar schrok ik wel even van, want dacht even dat hij het niet meer zag zitten. Dat vroeg ik dus ook meteen en daarop antwoorde hij dat dat zeker het geval niet was. Hij heeft er nog erg veel geloof in voor ons maar vind het belangrijk dat wij daar zelf goed over nadenken en niet zomaar doelloos doorgaan. Daardoor kreeg ik zo veel vertrouwen in hem. Assisted hatching heeft hij erg veel ervaring mee, van de tijd dat hij nog veel samenwerkte met belgie. Hij is van mening dat er idd zwangerschappen ontstaan na assisted hatching, en er zullen zeker wel vrouwen zijn waarbij het verschil maakt, maar er ontstonden niet meer zwangerschappen bij de groep die er wel voor ging dan bij de groep patienten die er niet voor koos. Uiteindelijk is hij van mening dat zulke handelingen geen extra geld hoeven te kosten en zolang dat wel zo is dat het ruikt naar commercie. Of ik het precies met hem eens ben weet ik niet, maar uiteindelijk hebben we nog lang met hem gesproken over de wetenschap, en dat volgens hem maar een beperkte macht ligt daar. Dat het toch in zijn ogen vaak gewoon pech is, waarom duurt het bij de een zo lang en bij de ander niet. Dan hadden we het dus over stellen net als wij. Zonder medische oorzaak. De optie om uiteindelijk nog een paar cryo's te verhuizen naar DD is er dus dat kan altijd nog. Maar laten we het eerst eens zo doen. Blijft bij mij nog wel een beetje een strijdpunt zo als ik er langer over na denk maar vanmiddag toen ik mijn gevoel liet spreken vond ik het het beste om helemaal bij Geertgen te blijven. Dus denk dat we daarbij moeten blijven. Na de vakantie over een paar maanden gaan we starten. Voor de laatste keer... Heel dubbel..
Milla fijn dat jullie zo'n goed gevoel hebben bij Geertgen. Is heel belangrijk! Over AH, in Gent zeggen ze precies hetzelfde over de meerwaarde. En zijn ze ook van mening dat het niet te veel mag kosten en dat het het en der commercieel uitgebuit wordt. In Gent is AH dus gewoon gratis. Omdat ze de apparatuur voor de AH toch al gebruiken bij ICSI. Ik vraag mij ook af of er een meerwaarde is bij IVF met voldoende bevruchtingen. De eicelschil is immers al goed doorgankelijk.
Hi Milla, Wat fijn dat jullie zo'n goed gesprek hebben gehad. Het klinkt wel goed... Wie weet gaat de DHEA wel het verschil maken. Kan me ook voorstellen dat het goed voelt dat je nu 'strijdlustiger' bent (misschien raar geformuleerd) en tegelijker misschien ook meer 'rust' ondervindt in de weken/maanden dat je moet 'wachten' tot de volgende poging. Denk dat wij dat ook zullen hebben... Want als het niet zou lukken (oké, oké, heb nu 2 emmy's in mijn buik en er is een kansje...), dan nemen we ook een periode rust... Misschien dat we dan pas na onze Verre Reis - die we dan in het najaar willen gaan maken - pas weer verder gaan met de Laatse Kans... Vind het zó moeilijk daarover na te denken, maar helaas... de harde werkelijkheid dwingt ons ... Maar, jij gaat nu DHEA slikken en wie weet, wie weet, wie weet... (*moet even denken aan het verhaal van Nathaly op het DHEA-topic , dat hoop ik stiekem voor je*)!!! Daar gaan we gewoon voor! Blijf je volgen hoor ! xx
Milla rose @ Ik volg je nog steeds , was benieuwt hoe het gegaan was vandaag. Ik lees goede berichten fijn dat je een goed gesprek met je arts hebt gehad. En je er goed bij voelt . Ik heb een vraag wat is : assisted hatching ? als je het hier niet wil zeggen mag je me ook pbben hoor . Marnatman en ik zijn wel nieuwsgierig , maar nu geen puf om te zoeken. Dikke knuf.
Assisted hatching maken ze een miniscuul gaatje in hetembryo vlak voor de tp. Hierdoor kan de eischil makkelijk openbreken. Zou een oorzaak kunnen zijn voor niet zwanger worden. Wat ik me wel eens afvraag, wat is de rede waarom jullie gestopt zijn met de mmm? Je kan zwanger worden weet je... Als het te prive is hoef je niets te zeggen natuurlijk, of pb mag ook altijd!
Millarose@ Dankje voor je antwoord. Meis wij zijn uitbehandeld 3 pogingen gehad [ meer in mijn topic daar staat het vast wel in het begin stuk dacht ik.