Milla's weg door de MMM

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Milla, 13 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Milla

Milla Niet meer actief

Bedankt voor al jullie steun de laatste dagen..
    Het is nu echt game over, ik heb al heel licht bloedverlies.

Maar ik ben niet onteverden. Door alle medicijnen (Puregon, Pregnyl en Utrogestan) zijn de 2 bekende hindernissen en obstakels; PCOS en de Luteale fase insufficientie nu dus allebei verslagen! Ik heb nu door de Puregon eitjes die groeien, de Pregnyl een eisprong en door Utrogestan genoeg progesteron waardoor ik niet meer te vroeg ongesteld wordt!
    Als deze 2 enorme hindernissen inderdaad de 2 redenen zijn waarom het tot nu toe nog steeds niet gelukt is, betekent het simpel weg dat de weg vanaf nu vrij is om zwanger te kunnen worden!

Helaas is het deze ronde niet gelukt, ik heb sinds een paar uur heel licht bloedverlies en mijn temperatuur is flink gezakt (zie tempkaartje).
    Dat het deze ronde niet gelukt is, is ook niet zo gek, door de hoeveelheid follikels (6 stuks) mochten we van de arts geen poging doen, hierdoor hebben we onze kansen niet optimaal kunnen benutten. Op het moment dat bleek dat er van de 6 maar enkel 1 follikel gesprongen was, was het al te laat en zat er tussen laatste poging en eisprong al 3,5 dagen, ik denk dat dat gewoon te veel was.

Als het echt doorzet is dat weer cyclusdag 1. Dan moet ik de kliniek bellen en op cyclusdag 2, 3 of 4 terug voor een uitgangsecho, daar zit nog wel een klein knelpuntje, want als de 5 enorme follikels die er 2 weken geleden nog zaten, nog steeds groot zijn mag ik nog niet beginnen met spuiten, dus dat wordt weer even spannend, hopelijk zijn ze genoeg geslonken en krijg ik groen licht!

Ik ben dus gelukkig weer positief gestemd, ik heb 3 positieve pendels voor december staan, dus we gaan gewoon voor een positieve test eind december/ begin januari!

2. meisje0123

meisje0123 Fanatiek lid

24 aug 2007
    3.343
    0
    0
    Noord Brabant
    Hey Milla!

Tja, dubbel dat we nu eigenlijk 'blij' moeten zijn dat je ongi vandaag doorbreekt en dat de medicatie dus geholpen heeft.
    We hadden het zo graag anders gezien he, en dat je helemaal niet ongesteld zou zijn geworden.
    Maar wat je zelf al zegt: als nu alle obstakels uit de weg zijn geruimd, kun je in december álle kansen optimaal benutten!

Ik duim dat het voor ons ook snel raak is en dat wij de andere dames van het PCO-clubje samen met Linda, Didlina en alle anderen kunnen gaan vergezellen!

We geven niet op hoor! :)

X

3. luukske

luukske VIP lid

5 sep 2008
    6.682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    hoop voor je dat december een mooie maand wordt!

4. Niet meer actief

Milla, je zag het al aankomen, dikke knuf!
    Heel goed dat je al weer goede hoop hebt voor de volgende ronde...we gaan gewoon zwanger het jaar uit!

5. Nikkie80

Nikkie80 Fanatiek lid

9 aug 2007
    2.252
    0
    0
    Zuid-Oost Brabant
    Jammer Milla, maar wel fijn dat de Utrogestan zijn werk goed doet. Een tip om je overige follikels te laten slinken: veel rust en veeel heel veel water drinken!

Liefs Nikkie

6. Milla

Milla Niet meer actief

@ Nikkie je hebt pb.

Ik heb zojuist de kliniek gebeld en heb morgen middag een uitgangsecho, ik ben erg benieuwd, duimen jullie voor me dat de follikels geslonken zijn en dat ik gewoon op dag 3 mag gaan spuiten?

7. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Ik ga duimen dat de follikels geslonken zijn! Wel even een knuffel omdat je ongi geworden bent meid. Maar nu vol goede meod op naar een nieuwe ronde.

Liefs Zora

8. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    jeetje wat een ontwikkelingen ineens, toch ongi dus, ik zag je kaartje en dacht ook, dit is wel duidelijk ja, zag in een ander topic dat je al een nieuwe banner had en nu lees ik hier je verhaaltje, pppfff spannend hoor morgen! ik ben ook alweer veel water aan het drinken omdat ik over twee weken een echo heb, vind het zelf alleen niet echt makkelijk. Nou meid een beetje dubbel gevoel maar ik hoop gewoon dat je komende ronde een echte goed kans hebt qua timing en eitje enzo. Hou je taai meis en succes met die rotongi

9. Makkie

Makkie Niet meer actief

[-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-o<

10. pat

pat Fanatiek lid

26 jul 2006
    1.908
    0
    0
    Een lieve moeder zijn
    Buitenland
    Jammer dat je ongi geworden bent...ik had het zo gehoopt voor je :(

Wel een fijn idee dat je deze ronde in kan gaan wetende dat alle opstakels verholpen zijn/worden!

Ik wens je veel succes in deze nieuwe ronde en hoop dat je zwanger het jaar mag uitgaan!

X

11. Niet meer actief

Milla, succes morgen bij de uitgangsecho!

12. Milla

Milla Niet meer actief

Ik ben me rot geschrokken!

Mijn man en ik zaten vanavond samen gezellig op de bank tv te kijken toen we ineens een soort van paardengehinnik hoorden. Wij konden het niet plaatsen, de kindjes huilen wel eens maar zo'n geluid was het niet. Na even luisteren kwam het toch van boven..
    Wij dus als een gek naar boven gerend bleek het onze jongste dochter te zijn die in haar bedje lag en geen lucht meer kreeg.. Ze probeerde zo hard in te ademen dat het als geblaf van een zeehond klonk, verder was ze blauw en slap. We zijn als een gek met haar naar beneden gegaan, recht gehouden, zachtjes tegen haar rug geklopt, toen begon ze te hoesten en echt heel eng te 'blaffen' (sorry, kan het niet anders noemen). Deze week is een kindje bij ons in de omgeving van haar leeftijd gestikt in een opgezette adamsappel dus mijn man en ik waren helemaal in paniek, ik dacht echt dat ik haar kwijt zou raken! Toen begon ze te huilen en ze kreeg nog steeds weinig lucht, maar begon wel weer adem te halen, met heel veel lawaai. Mijn man heeft meteen eerste hulpdienst gebeld en we zijn als een gek naar het ziekenhuis gereden..

Na uitgebreid onderzoek in het ziekenhuis blijkt dat ze pseudokroep heeft. Dat komt voor bij kindjes tussen 0 en 6, de kindjes hebben een bacterie in de luchtweg, gaan gezond naar bed en krijgen in hun slaap een aanval waarbij hun luchtpijp verkrampt en gaan dan zulk soort geluiden maken, het is een aanval die 15 minuten duurt, en daarna eigenlijk niet meer voor komt. Op weg naar huis zat ons lievertje in de auto sinterklaas liedjes te zingen, ik was zo blij, wil er niet bij stil staan wat er had kunnen gebeuren als we haar niet gehoord hadden. Ze is 2,5 jaar oud, maar ik ga toch weer een babyfoon gebruiken. We hebben nu een inhaler en antibiotica. Ik zet zo haar bedje bij ons in de slaapkamer neer ben als de dood dat dit nog een keer gebeurd. Gelukkig is er een remedie; stomen, dus gewoon met je kind in de badkamer gaan zitten, douche aanzetten en zorgen dat de ruimte vol komt met stoom. Hoop niet dat iemand van jullie dit ooit mee maakt, maar dan weten jullie i.i.g wat het te doen als het jullie overkomt.

Ik ben in mijn leven nog nooit zo bang geweest als het moment dat ik haar uit bed heb gehaald, ik moest meteen aan dat andere meisje denken, dacht dat ik haar ook kwijt was :cry:
    Sorry voor mijn lange verhaal maar moest het even kwijt.

13. Loe

Loe Niet meer actief

Jee, milla, wat eng! Kan me voorstellen dat je wereld op zijn kop staat zeg. Antibiotica en puffer, ik hoop dat het snel beter gaat. Maar wat een schrik, daar moet je niet aan denken.
    Gelukkig dat het weer dag is! Is ze nu weer redeijk haar normale zelf? Veel beterschap voor haar en jij dank voor je uitleg aan ons, da's zeker heel wat waard. Wat moeten jullie geschrokken zijn!

en: Laat je weten hoe de echo ging!

14. luukske

luukske VIP lid

5 sep 2008
    6.682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    jeetje Milla, das schrikken....

toevallig had mijn man het er afgelopen maand ook over, zijn collega heeft een tweling van 6 maanden, en 1 daarvan was al langer wat ziekjes, en de ha schoof het af met griepje....2 dagen later hetzelfde als jij omschrijft, ouders zijn meteen naar zh gegaan, als ze later waren was het kindje in coma geraakt, met alle gevolgen vandien.....

dan schrik je je toch echt rot!

hopelijk knapt jullie kleine meid goed op!

15. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    jeetje wat een schrik, een collega van mij zat dit weekend ook al met haar kind om soort gelijke redenen in het ziekenhuis, eng hoor, gelukkig gaat het weer goed. Dat gaat je niet in de koude kleren zitten!

ik duim voor je echo!

16. pat

pat Fanatiek lid

26 jul 2006
    1.908
    0
    0
    Een lieve moeder zijn
    Buitenland
    O wat moeten jullie verschrikkelijk bang zijn geweest..en nog lijkt me! Ik schrik er zelfs van.. :confused: Bah zeg wat eng!

Veel sterkte en ik duim natuurlijk ook voor een mooie echo.

x

17. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    Hoe was je echo?

18. verhip

verhip Fanatiek lid

23 aug 2007
    1.463
    0
    0
    Ben ook wel benieuwd eigenlijk?

19. Milla

Milla Niet meer actief

Mijn echo:
    Zoals gewoonlijk was het weer geen normaal beeld! Van de 5 follikels die er 2 weken geleden nog zaten waren er 4 geslonken maar de laatste was doorgegroeid tot een cyste met een doorsnede van 4 cm! Ik heb dus een bal met de afmeting van een flinke tomaat in mijn buik! Gelukkig mag ik vanaf morgen (cyclusdag 3) wel gewoon beginnen met spuiten. Ik snap zelf niet zo goed hoe het zit, maar ik had ook een andere arts, vond het niet fijn en ben het in het gedoe vergeten te vragen.
    Ik heb zelf dus helemaal geen idee wat de cyste gaat doen, en wat de consequenties er van kunnen zijn.
    Volgende week donderdag moet ik terug voor de eerste follikelmeting. Dit is nu al weer een raar begin, ik hoop wel dat deze cyclus verder nogmaal gaat verlopen!

20. Niet meer actief

Milla, wat balen dat je nu een cyste hebt. Gelukkig mag je wel meteen starten met de puregon en hoef je niet nog een cyclus af te wachten...succes!

Deel Deze Pagina