Milla's weg door de MMM

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Milla, 13 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nikkie80

Nikkie80 Fanatiek lid

9 aug 2007
    2.252
    0
    0
    Zuid-Oost Brabant
    Heey Milla,

Ik lees nu dat je al een afspraak gemaakt heb, goed hoor. Orienteren kan nooi tkwaad. Ik ben benieuwd wat jij ervan vindt. Ik ben daar erg tevreden.

Ik had je een PB gestuurd!

Liefs Nikkie

2. Milla

Milla Niet meer actief

Bedankt voor je pb-tje nikkie, ik schrijf je er morgen een terug, krijg zo meteen een vriendin op bezoek, super dat ik iemand heb met wie ik gewoon kan overleggen of vragen kan stellen, tnx!

Ik heb weer bloedverlies (vandaag 8 dagen na mijn ei) niet verwonderlijk, want dat heb ik áltijd, ben ook bang dat ik áltijd zo'n lage progesteron waarde heb :( Ik ben zo benieuw wat ze morgen in het ziekenhuis gaan doen of zeggen.

3. Nikkie80

Nikkie80 Fanatiek lid

9 aug 2007
    2.252
    0
    0
    Zuid-Oost Brabant
    Balen meis! Ennuh tuurlijk je kunt me altijdPB-en!

Liefs Nikkie

4. meisje0123

meisje0123 Fanatiek lid

24 aug 2007
    3.343
    0
    0
    Noord Brabant
    Hey Milla,
    Hoe is het gegaan in het ziekenhuis?
    X

5. Milla

Milla Niet meer actief

De gyn is er niet 100% van overtuigd dat er standaard iets met de progesteron aan de hand zou zijn, ondanks dat ik waardes had van 11 en 8 :confused: . Ik heb welliswaar geen goede luteale fase en daardoor luteale fase insufficientie maar ze durft alleen aan de hand van de laatste cyclus geen volledige beoordeling te doen en dus wil ze dat ik nog een cyclus onderga zonder progestron zodat zij nog een ronde extra onderzoek kunnen doen..
    Ik heb gepraat als brugman, ik heb gezegd dat het nog nooit goed is gegaan, ik heb gezegd er van overtuigd te zijn dat het ook de volgende cyclus weer slecht zal zijn omdat het áltijd slecht is geweest en ik áltijd te vroeg ongesteld wordt maar wat ik ook zei het had geen zin.. ze gaat het maandagt nog wel met een andere gyn bespreken, maar heb weinig keuze.

Dit betekent dat ik een hele maand een heleboel moet doen terwijl ik nu al weet dat ik niet zwanger wordt! Ik ga dus voor niks spuiten, voor niks mijn dochter laten overblijven op school, voor niks 6x op 40 km op en neer naar het ziekenhuis rijden, ALLEEN zodat zij nogmaals kunnen concluderen dat er toch echt iets niet goed is.. Want als ze het 2 x zien dat is het pas echt zeker(zucht) Een dus ronde waarin ik sowieso geen kansen heb. Ik zit er zo door heen, kan alleen nog maar huilen..
    Ik ben in staat om desnoods zonder hun hulp op andere wijze aan Progestan te komen, al moet ik het op eigen houtje doen en het in België gaan halen.. Ik ben er zo kapot van.. :cry: :cry: :cry:
    Als iemand een manier weet dat ik toch aan progestan kan komen, laat het me dan weten. Ik heb er alles voor over dat ik een keer een kans heb!

6. meisje0123

meisje0123 Fanatiek lid

24 aug 2007
    3.343
    0
    0
    Noord Brabant
    Ahhh Milla...
    Wat een shit-verhaal zeg!
    Ik snap dat je er even helemaal doorheen zit...
    En nee... ik zou niet weten hoe je zelf aan die medicatie kunt komen, misschien mensen die het over hebben ofzo.
    Pff.... ik weet ook niet zo goed wat ik nu moet zeggen.
    Hou je taai meid.
    Ik weet helaas hoe het voelt om lang te moeten wachten terwijl je weet dat het geen zin heeft (en dan doel ik op die 96 dagen cyclus na mijn eerste miskraam, ik wíst gewoon dat er geen ei aan zat te komen, maar toch vanuit het ziekenhuis steeds weer het advies om het nog eventjes aan te zien. Achteraf dus 3 maanden naar de knoppen...).
    Ik denk aan je.
    X

7. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    Jeetje Milla: ik weet ook niet goed wat ik moet zeggen, dit is een gigantische domper! Aan de ene kant snap ik de Gyn misschien wel gezien deze rare ronde met dat fopei en later weer een ei, maar de andere kant moet hij/zij jou verhaal ook serieus nemen, alsof jij het leuk vind dat je steeds te vroeg ongi wordt! Je verzint dat toch niet!

De enige ervaring die ik met je kan delen is het feit dat ik toen ik hoorde dat ik endometriose ook nog heb, ik veel meer probeer 'de tijd' los te laten. De IVF-ronde is ook de eerste ronde waarbij ik (geprobeerd) heb me bij de adviezen van de artsen neer te leggen en niet te veel zelf te denken. Dit maakt het allemaal voor mezelf wel veel rustiger en dat is ook belangrijk dat je er niet aan onderdoor gaat.

Voorop gesteld ik snap je heel goed hoor, ik zou precies zo reageren! Tja zelf progesteron, vind ik ook lastig want ik merk bij het IVF/Icsi forum dat iedereen ze ook wee anders moet gebruiken dus kennelijk zijn daar ook de meningen over verdeeld.

Begrijp ik nu uit je verhaal dat je eigenlijk niet meer terug gaat naar je zkh ivm je afspraak volgende week?

Hou je taai meis! Ik heb er geen woorden voor deze tegenslag, nu wel fijn dat je die afspraak hebt gemaakt anders had je je nu helemaal zo doelloos gevoeld! Dikke knuffel!

8. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    oja en ik krijg precies zoveel utrogestan als ik nodig heb deze weken dus ik heb niet over

9. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    wilde trouwens nog wel even zeggen dat ik vanuit m'n hart heel goed begrijp dat je die progesteron nu wilt

maar mijn verstand zegt dat je het eigenlijk niet moet doen, het is welliswaar een hormoon, maar ook met een waslijst bijwerkingen hoor en iedereen moet ze weer anders innemen, de een vaginaal, de ander oraal, de een ook veel meer dagen dan de ander, de een moet starten direct na de eisprong (punctie) en de ander moet weer later beginnen dus het is ook niet zo eenduidig.

Hou je taai meissie, snap echt dat je het allemaal niet ziet zitten!

10. Milla

Milla Niet meer actief

Linda ik snap je reactie
    Natuurlijk doe ik dit niet zomaar.. Ik heb contact met meiden die ook een kort LF hebben en ik volg hun behandeling en hoeveelheden op.
    Ik ken zelfs iemand in mijn omgeving die 2 jaar heeft doorgesukkelt en altijd 9 dagen na haar ei ongesteld werd. Na 1 ronde met utrogestan was ze zwanger.. Dit zelfde verhaal komt vele malen terug op internet. Dat is voor mij een reden dat ik er niet alleen gevoelsmatig maar ook verstandelijk compleet achter kan gaan staan.

Niet vergeten; Ik héb progesteron tekort dat is bewezen.. ik heb de diagnose luteale fase insufficientie gekregen, ik heb een kortere LF dan 10 dagen.. in bijna ieder ziekenhuis krijg je dan Utrogestan. Ik zie geen reden om mezelf iets te onthouden alleen omdat artsen in mijn ziekenhuis alles 2 x willen onderzoeken. Ik ga deze ronde niet voor niks spuiten en iedere keer naar het ziekenhuis (80km op en neer) terwijl ik weet dat ik dan toch niet zwanger kan worden, en volgende ronde naar een andere kliniek ga, dan begin ik er liever niet eens aan.

En tijd, tja dat is alleen makkelijk los te laten als je weet dat die niet verspilt wordt.
    Ik wil er in ieder geval zelf alles aan gedaan te hebben. ;)

11. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    Nou dan ben ik gerustgesteld dat je het verantwoord inneemt, ben natuurlijk een beetje bezorgd om je dat snap je O:) !

Maar helaas kan ik je er niet aan helpen, ik hoop voor je dat je er toch aan kan komen! Zag alleen dat het in Duitsland niet echt lukt volgens mij (heb even voor je gesurft)

Nou meis van dit weer wordt je ook niet echt vrolijk, maak je huisje maar warm en gezellig, hou je taai en ik denk aan je!

12. Milla

Milla Niet meer actief

Ik kan vanavond bij iemand Progstan gaan halen, het is niet genoeg maar heb al een maitje van iemand die me ook wil helpen, ik hoop dat ik er dan samen genoeg heb.. Heb zojuist een vriendin gebeld (zij is apothekersassistente) en zij gaat precies voor me uitzoeken wat de dosering is bij een te korte LF en wat het middel precies doet, hoe het werkt, hoe lang ik het in moet nemen enz. Zij heeft ook contacten in het medicijnen wereldje enzo. Ik sta er dus niet alleen voor.

@ Linda, lief dat je zo bezorgd bent, dat waardeer ik heel erg. Ik snap ook dat het een beetje gek klinkt allemaal.. gelukkig is het een middel dat absoluut geen kwaad kan, anders begon ik er niet aan. Progesteron zit zelfs gewoon in de anticonceptiepil (maar dan ook nog met andere hormonen erbij!) Voor mij is het de eerste kans die ik heb, jij zult vast begrijpen dat ik daar heel veel voor over heb ;)

13. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    Absoluut! In ieder geval moet ik ze vaginaal innemen (3x per dag 2 bolletjes) omdat de arts zegt dat het dan zijn werk doet precies daar waar het nodig is! IK GA NU AL VOOR JE DUIMEN!

14. Niet meer actief

hey milla, ben ik even een paar dagen weg, open je je eigen topic. Lang leve mobielinternet,kan ik toch even een berichtje voor je achter laten.

Wat goed van je dat je zelf stappen onderneemd, ik hoop dat het zijn vruchten zal afwerpen!

En dan volgende week een afspraak in de kliniek,spannend! (ga je naar de zelfde kliniek als ik nu ook onder behandeling ben?)

Liefs en dikke knuf Naatje

15. joseetje26

joseetje26 Fanatiek lid

30 mei 2007
    2.431
    0
    36
    zuid holland
    jeetje Milla wat een verhaal.... ik wil je mijn mening niet opleggen.... zou niet durven zelfs..
    maar ben je niet bang.... ze gaan je nu volgen en jij zult dat middel gaan nemen.. zo komt er toch nooit een goede diagnose? er zal dan niet uitkomen dat je te weinig progesteron aanmaakt.. of ga je ze eerlijk vertellen dat je dit middel neemt?

je weet hoe ziekenhuizen en artsen zijn he? ik snap dat je al heel lang wacht en dat je niet nog langer wilt wachten.. maar als er definitief een diagnose is gesteld zullen ze toch wel met dit middel over de brug komen?

jeetje wat een ontzettende rotsituatie.... eigenlijk idioot allemaal.
    en dan een hele maand moeilijk gedoe om alsnog dezelfde diagnose te stellen..

je kunt het op 2 manieren bekijken

1: ze houden geen rekening met je en hoe belastend dit allemaal is.
    2: ze willen jou zo goed mogelijk behandelen en willen daarom absolute zekerheid...

tja welke is het nou?

ik wil je heel veel succes wensen meis.... bah wat een gedoe

xxxxx jose

16. Milla

Milla Niet meer actief

Wat was het een heftige dag vandaag, ben door alle frustratie en emotie vandaag gezien alle vragen niet zo duidelijk geweest, ik heb op mijn weblog een uitgebreid verslag geschreven over hoe en wat en hoe nu verder, is te uitgebreid om hier volledig te kopieren.

@ Joseetje, zodra ik mijn eisprong gehad laat ik mijn dossier naar de kliniek doorsturen, of misschien al eerder, moet ik even kijken.
    Op die manier volgen er waarschijnlijk geen progesteron onderzoeken. Hoe dan ook ik wil ze niet laten uitvoeren omdat het niet accuraat is.

17. meisje0123

meisje0123 Fanatiek lid

24 aug 2007
    3.343
    0
    0
    Noord Brabant
    Ik ga gauw je weblog lezen.

X

18. Milla

Milla Niet meer actief

@ naatje, jij ook nog bedankt voor je lieve berichtje, ik wil alles van je weten over de kliniek als je terug bent van vakantie!

Ik heb het ziekenhuis vandaag gebeld en heb tegen de assistente gezegd dat ik sowieso vanaf de volgende cyclus wil overstappen naar een andere kliniek. Ik wil deze ronde nog in het ziekenhuis afmaken, maar ik heb alvast een kopie van mijn dossier opgevraagd, zodat ik dat volgende week al kan meenemen naar het gesprek in de kliniek. Hopelijk kan ik dan zonder pauze overstappen.

19. Milla

Milla Niet meer actief

Ik heb besloten vanaf nu niet meer te schrijven over de progestan kwestie, het blijft toch internet.. Ik ben wel blij dat ik gister mijn verhaal heb gedaan, want was toen behoorlijk onderste boven van de hele situatie, maar wil toch een beetje uitkijken.
    Dus mocht je meer willen weten over Progestan dan pb maar.

Morgen ga ik weer spuiten en vanaf volgende week heb ik weer echo's.
    Ik ben benieuwd!

20. Milla

Milla Niet meer actief

Zometeen heb ik de eerste fm van deze cyclus, ik ben benieuwd, maar ik voel niet zo veel, dus ik verwacht er ook niet veel van.

De gyn zou me maandag of dinsdag nog terug bellen over het beleid van deze cyclus maar heeft dat niet gedaan, slordig. Toen ik gister zelf belde kreeg ik de assistente aan de lijn, en die zei dat ze er niet was, ze vroeg heel nonchalant: Je gaat toch overstappen naar een ander ziekenhuis? Ik zei Ja, maar hoef ik daarom deze cyclus niet meer begeleid te worden? Is het daarom niet meer nodig om belafspraken na te komen? Vervolgens vertelde ze me dat de gyn vandaag toch de echo wilde maken dus dat ik haar vandaag zou zien, ook daar ben ik niet blij mee want ze heeft eerder een follikel over het hoofd gezien, gelukkig was er toen een echoscopiste die een nacontrole deed, maar vandaag is dat niet.. pff wordt er zo moedeloos van. Ik ben wel benieuwd wat ze gaat zeggen.

Vanmiddag gaan we naar de kliniek voor het intake gesprek, ik ben reuze benieuwd!

Deel Deze Pagina