Balen Milla, ik hoop dat er vanavond een mooie follikel te zien zal zijn! Hoeveel follikels waren er zichtbaar op de echo? Misschien heb je wel meerdere follikels. Dat kan je buikpijn verklaren. IK had soms 17 follikels die allemaal aan het groeien waren. Die komen dan in de verdrukking. Dat voel je goed! Nou veel succes vanavond! Liefs Nikkie
ik denk ik check nog even maar helaas heb je nog niet gepost, nou ik duim dat er een mooie follikel te zien was, ik kom snel weer kijken meis!
Gisteren avond ben ik opnieuw naar de kliniek gegaan voor een follikelmeting. Gelukkig was er deze keer wel activiteit te zien! Links zat nu een hele mooie follikel van 14 bij 10 mm! Er zat links ook nog één iets kleinere follikel van een milimeter of 8. Ik moet nu door blijven gaan met het spuiten van 112,5IE Gonal-F, en mag daarna maandag middag terug komen voor een nieuwe echo. Een follikel groeit gemiddeld 2mm per dag, dus met een beetje geluk mag ik dan ook meteen pregnyl spuiten, maar omdat de groei vaak langzamer gaat met PCOS is dat is nog even afwachten. Ik hoop in ieder geval dat dat in de loop van de volgende week gaat gebeuren. Misschien dus eindelijk een eisprong in zicht! Helaas zit er nog wel een klein addertje onder het gras, want er is wel een reëele kans dat er door de hoge dosering van 112,5IE Gonal-F meerdere follikels mee gaan groeien. In het geval dat er meer dan 2 door groeien is er sprake van overstimulatie, en wordt de kans op een drie- of meerling te groot en zal de cyclus worden afgebroken. De kans is nu in ieder geval al groot dat het andere kleinere follikeltje ook mee gaat groeien, maar zolang het er bij 1 of 2 blijft is het niet erg, maar met meer als 2 stopt de poging. We hopen maar dat dit niet gebeurd, maar niets is op dit moment 100% zeker, nog even afwachten dus!
Fijn dat er in ieder geval vooruitgang in zit! En maandagmiddag is ook al snel...Gelukkig! Ik duim voor je dat die ene goed doorgroeit en de rest lekker klein blijft
spannend milla, die dosis had je dus echt wel nodig en idd ivm de pco wordt het nu spannend, maar het zijn positieve ontwikkelingen! Ik duim voor je, dit onderdeel vind ik ook altijd zo eng.
Goed nieuws hier! eindelijk iets te zien met de echo....nu maar hopen dat je dan maandag maar niet te veel ziet [-o< Twee zou natuurlijk wel heel erg mooi zijn want das toch weer een dubbele kans. Ik duim in ieder geval voor je! xxx
meis, wat fijn dat er activiteit te zien was...nu gaan we gewoon heel hard duimen dat het er niet te veel worden! Liefs Naatje
Tnx, ik hooo het ook... Het eitje zat links, maar nu heb ik rechts de hele nacht steken gevoeld, hoop dat het de troebele is, zou jammer zijn als er te veel zitten, ben ik toch een beetje bang voor.. Vanmiddag moet ik er naar toe, ben best zenuwachtig!
he Milla snap dat je zenuwachtig bent.. het is ook niet niks.. en vervelend dat het stimuleren moeizaam gaat.. hoop voor je op goed nieuws groetjes Jose
Hey Milla, spannend hoor vanmiddag. Alvast heel veel succes op je afspraak en ik duim voor je mee hoor, voor goed nieuws. Liefs Zora
Lieve Milla, Ik duim voor je dat er vanmiddag een mooi beeld is op de echo, en dat er geen overstimulatie is. Het wordt namelijk voor ons óók tijd om naar de andere kant te gaan! X
ik duim voor je meis, hoop zo op goed nieuws! je hebt natuurlijk een behoorlijke dosis dus we houden ons hart vast, ik ken dat heel goed die steken die je voelt maar misschien is het er gewoon 1 en heb je lekker 2 eitjes, nou ik kom straks nog wel even kijken, ik duim duim duim
op de echo waren vandaag ineens 5(!) follikels te zien! Naast het follikeltje dat vorige week vrijdag al links zat zijn er rechts helaas nog 4 bij gekomen.. Links: 1 x 15 mm Rechts : 1x 14 mm, 1x 13 mm en 2 x 11 mm.. Ik werd vanacht al wakker van pijnlijke steken rechts, vond het al vreemd omdat ik wist dat er juist links een zat, was er al bang voor dat er rechts ook wat groeiende was, nou dat had ik dus goed gevoeld! Wat nu.. Op de eerste plaats zijn mijn mannetje en ik om zowel gezondheids risico's als practisch niet blij met de kans op een vijfling. Dus dat is voor ons hoe klein de kans ook is geen optie! Volgens de fertiliteitsarts is het nog niet per definitie een verloren cyclus. Hij wil er door middel van 'coasting' voor zorgen dat sommige follikels wel doorgroeien en anderen niet. Coasting betekent niets anders dan in dit stadium de FSH-kraan dichtdraaien, dus volledig stoppen met spuiten van Gonal-F, in de hoop dat de grootste follikels op eigen kracht door groeien en de andere follikels in zakken. In het beste geval groeit de linkse door en zakt de rest in, maar er bestaat ook een kans dat ze allemaal toch door groeien of allemaal inzakken.. Of dat een bepaald aantal doorgroeien en een aantal niet. Dat zal moeten blijken. Ik heb donderdag weer een echo met follikelmeting, dan zal het duidelijk worden! Mijn mannetje en ik gaan sowieso tot donderdag geen poging wagen. Ook moeten we nu vooraf opnieuw een beslissing moeten maken met hoeveel follikels we wel of niet door zullen gaan. Dit is ondanks dat ik daar al eens over heb geschreven toch moeilijk. Ik weet nu al wel zeker dat we met eventueel 5 grote follkels sowieso geen risico's gaan nemen, met 4 ook niet, in dat geval zijn de kansen dan voor deze cyclus over. We zullen dus een grens moeten bepalen tussen 1, 2 of 3. Het zal ook afhangen van de afmetingen donderdag en wat de arts ons aan raad. Het worden dus enorm spannende dagen! Alles hangt af van wat de 5 follikels zullen gaan doen!
jeetje zeg, tja ik was er wel bang voor ivm wat je had geschreven, je voelt en herkent dat nu echt wel. wel fijn dat het wel nog wordt gevolgd want wie weet... Dit zijn hele moeilijke beslissingen want het kan alle kanten op gaan, zelfs een kleine follikel kan toch springen (mijn nichtje heeft daarom een drieling). Lastig hoor, naar welke beslissing neig je zelf? Eén ding, je moet een beslissing nemen die nu GOED voelt dan zul je er nooit spijt van krijgen ook al loopt het allemaal anders, hopelijk komen jullie daar samen een beetje uit. Maar ook balen hoor dat het weer niet normaal verloopt! Ik merk wel aan je dat je je veel beter voelt in dit zkh, dat is wel heel fijn! Hou je taai en knuf.
Dat is een lastige situatie. Ik hoop dat er 1 of 2 mooie follikels overblijven voor je. Heb je dan een IUI? Succes donderdag! Liefs Nikkie
Jeetje Milla...dit is nou ook weer niet echt de bdoeling.... Ik hoop dat er een paar gaan slinken en dat je er dan toch nog voor kan gaan! Mij was ook niet helemaal duidelijk gaan jullie gewoon zelf lekker thuis je dingetje doen of krijg je een inseminatie? succes, X