Milla's weg door de MMM

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Milla, 13 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nikkie80

Nikkie80 Fanatiek lid

9 aug 2007
    2.252
    0
    0
    Zuid-Oost Brabant
  2. Milla

Milla Niet meer actief

Wij hebben kans op een 6-ling! :confused: :(

Er zaten in totaal 6 follikels van rond de 2cm, een daarvan is vandaag of gister al gesprongen, dat kon de arts niet precies zien, de vraag is of de anderen nog zullen springen of blijven zitten. Hoe dan ook ze zijn veel harder gegroeid dan dat de arts verwacht had!
    Probleem is dat wij van zondag op maandag nog een poging gedaan hebben (donderdag zat er nog maar 1, wij wisten toen niet dat er in sneltreinvaart 6 zouden groeien!), dit geeft als ze vanavond/vanacht nog allemaal springen een reeële kans op zwangerschap en ook van een meerling tot zelfs een 6-ling. De arts zei dat zaadcellen makkelijk 4 dagen kunnen overleven. Ik ben totaal in schock! Morgenvroeg moet ik terug komen om te kijken of de rest nog gesprongen is, in het geval dat alleen de ene gesprongen is hebben we kans op een 1 ling en krijg ik medicijnen om de luteale fase te ondersteunen, maar de kans is ook aanwezig dat ze allemaal springen. Ik ben totaal verbaasd.

3. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    jee meid
    dat zijn er nogal wat zeg
    nou dan moet er toch wel 1tje bevrucht van raken zou je zeggen
    ben heel benieuwd
    heel veel succes ;)

4. Niet meer actief

oh meis wat heftig zeg... :confused:
    Ik kan me voostellen dat je even helemaal in shock bent.
    Ik hoop echt dat ze niet allemaal zullen springen!

Liefs Naatje

5. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    wow zeg jeetje, tja theoretisch zou het dus kunnen......... pppfff heavy hoor, wat moet je nu denken? als ze allemaal zo groot zijn....... jullie klussen nu neem ik aan niet verder? wat zegt de arts? fijn dat je morgenvroeg gelijk weer mag! even veel sterkte met dit gekke nieuws... moet je nu blij zijn of niet....?

6. Milla

Milla Niet meer actief

Ik ben helemaal niet blij, op dit moment niet althans..
    Klinkt heel tegenstrijdig, maar dit is echt niet wat we willen, we willen geen vroeggeboortes met alle gevolgen van dien.. om nog maar niet te spreken van de financiele en praktische kant, of dat we moeten na gaan denken over gedeeltelijk aborteren.. daar wil ik echt niet over na denken.
    We doen natuurlijk geen poging meer, geen haar op mijn hoofd die daar nog aan denkt.. dat durf ik vandaag echt niet. De enige reden dat ik nog steeds niet zwanger ben is waarschijnlijk het progesteron tekort, daar heb ik dan geen gebrek aan dus de kans is heel groot dat ik van een heel aantal follikeltjes zwanger wordt..
    Gelukkig is zondag al even geleden en is de kans dat ze alle 6 bevrucht zouden worden niet groot, maar al zijn het er al 3 of 4 dat is gezondheidstechnisch al echt te veel. Ik zie al couveuzes en slangetjes, eventuelee complicaties en alles al voor me... ook al wil ik nog zo graag zwanger worden, dat wil niemand denk ik... pffff. Ik hoop maar dat morgen de rest is blijven zitten.

7. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    pppppppfffffffffffff jeetje zeg, wat een shitzooi, het is echt altijd of de ene of de andere kant he. zoals je het nu uitlegt snap ik het idd beter, zelf heb ik ook zoiets van zondag is al even gelezen maarja... zekerheid heb je niet, morgen dus even afwachten, zenuwslopend zeg, hou je taai, ik duim (dit keer dan maar voor geen gesprongen eitjes).......

8. pat

pat Fanatiek lid

26 jul 2006
    1.908
    0
    0
    Een lieve moeder zijn
    Buitenland
    Jeetje :cry: dit is niet echt de bedoeling.... Ik blijf nog even een dagje doorduimen ...

9. Milla

Milla Niet meer actief

Het gaat weer iets beter met me, ben wat kalmer dan gister, al zit de schrik zit er bij mij en mijn mannetje nog steeds goed in. Ik probeer me nu maar even niet te druk te maken, al is dat wel moeilijk, eerst de uitslag straks even afwachten. Misschien valt het wel mee, daar hopen we maar op!

10. verhip

verhip Fanatiek lid

23 aug 2007
    1.463
    0
    0
    Kan me voorstellen dat je dan schrikt en ook al wil je zo graag zwanger worden, dan wel verantwoord..

Ik ga voor je duimen dat de uitslag straks meevalt!

11. Niet meer actief

Milla, fijn te horen dat het iets beter met je gaat...heel veel succes en sterkte straks!

12. Milla

Milla Niet meer actief

Pff weet je wat ik wel heftig vind.. Dat vrouwen op andere topics waar is schrijf reageren met reacties in de trant van:

- je kunt altijd nog een aantal embryo's weg laten halen,
    alsof dat een makkelijke oplossing is die je zo maar even doet!
    - Je hebt er al 2 dus logisch dat je niet op een meerling zit te wachten
    Ik maak me vooral druk om gezondheidstechnische redenen, ik zou nooit een kindje waar ik zwanger van ben niet laten komen omdat ik er al 2 heb :(

Op een ander forum schreef iemand zelf: Hahahaha stel je voor, straks heb je er drie-vier-vijf -zes -zeven en 8!

Nou wat een humor! Ik snap natuurlijk dat mensen de ernst niet inzien, en sommige reacties zijn vast ook lief bedoelt, maar je zal er maar voor staan... Ik hoop dat dat vanmiddag aan me voorbij zal gaan.

13. Niet meer actief

Jeetje wat een opmerkingen :( ...dit zijn toch keuzes die niemand wil maken...dikke knuf!

14. Makkie

Makkie Niet meer actief

Tja Milla, je kunt moeilijk van te voren als je je verhaal doet weten wat de reacties zullen zijn! Iedereen reageerd anders en daar zitten altijd reacties bij die je zelf nooit zult geven! Maar ik denk echt dat het allemaal goed bedoeld is en dat ze je allemaal alleen maar wilden geruststellen....

Maar 'botte' opmerkingen blijf je altijd houden op een forum! Hopelijk valt het allemaal mee bij je fm straks. Hoe laat moet je? Ik duim hoor!

15. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    Milla dan blijf je lekker gewoon alleen in je eigen topic schrijven dan krijg je ook geen reacties van mensen die je niet kennen of maar half van de situatie afweten.

Jeetje zeg wat een vervelende situatie, je krijgt toch pijn in je buik van het idee dat als je straks zwanger zou zijn dat je dan in de stress moet zitten van hoeveel het er nu zijn. En ff weghalen, nouja zeg! Nou sinds ik weet wat het is als er embryotjes zijn weet ik echt heel goed dat daar heel veel gevoel bij zit! En lekker belangrijk hoeveel kinderen je al hebt, los van alles blijft een zwangerschap van een meerling altijd risicovoller, daarom is het bij ivf ook zo'n lastige beslissing van hoeveel je er terug laat plaatsen, voor de volgende ronde zijn wij er ook nog niet uit.

Nou ik hoop dat het straks allemaal meevalt en als ze wel gesprongen zijn dan gaan we heel hard duimen dat het allemaal 'goed' komt. Beetje naar om te zeggen, maar je begrijpt denk ik wel wat ik bedoel. Misschien een rare vraag maar als er meer gesprongen zijn, neem je dan eventueel geen progestan? Nou ik wil je laten weten dat ik veel aan je denk!

16. Milla

Milla Niet meer actief

Goed nieuws!

De follikels aan de rechterkant, 5 stuks die allemaal rond de 2 cm waren, zitten er gelukkig nog allemaal! Volgens de arts gaan ze niet meer springen en hebben we heel veel geluk gehad dat ze niet mee zijn gesprongen en dat het dus bij één eisprong is gebleven! We zijn dus door het oog van de naald gekropen! Waarschijnlijk heb ik woensdag of donderdag de eisprong gehad, dus theoretisch nog een gewone kans om zwanger te worden van 1 kindje! De follikels die nu groot zijn krimpen als het goed is de komende weken.
    Ik heb Utrogestan (progesteron) medicijnen gekregen om mijn luteale fase te verlengen zodat mijn probleem van progesteron te kort en het te vroeg ongesteld worden wordt opgeheven. Ik mocht geen Pregnyl meer spuiten omdat dat de 5 follikels die er nog zitten daar ook heftig op zouden gaan reageren en zelfs nog kunnen groeien.

Ik zit nu dus op het wachtbankje! Ik heb ook met de arts afgesproken geen gonal meer te gebruiken maar Puregon. Ik wil geen hoeveelheden van 112,5IE meer spuiten. Ook heb ik aangegeven dat ik bij de follikelmetingen als er eenmaal wat groeit geen 3 dagen meer tussen wil laten zitten voor ik terug mag komen. Daar was hij het helemaal mee eens.
    Hopelijk komen er geen follikelmetingen en spuiten meer, we zullen zien!

P.s ik ben inderdaad erg gevoelig voor opmerkingen van anderen ook als dat via het forum is, en opmerkiingen hou je toch niet tegen. Ik had zelfs voor mezelf al besloten dat als er meerdere eicellen gesprongen waren te stoppen met het schrijven op het forum over de hele kwestie en de afloop ervan. Heb sowieso besloten niet meer over gevoelige onderwerpen te schrijven en niet meer op anderen te reageren als iets pijn doet.

17. Linda

Linda VIP lid

24 sep 2006
    7.819
    0
    36
    Gelderland
    ik zou gewoon lekker hier schrijven want je moet het toch kwijt maar als eerste even

van harte gefeliciteerd

dat het met een sisser is afgelopen en dat je de dus een KANS hebt!

Nog een tip, je kan nog vragen of je de volgende keer ook bloed mag prikken tijdens de echo's want daar kunnen ze goed aan zien of je wel of niet moet ophogen.

Maar goed we hopen dat er geen volgende keer is, jeetje wat spannend dat wordt dus aftellen :)

18. meisje0123

meisje0123 Fanatiek lid

24 aug 2007
    3.343
    0
    0
    Noord Brabant
    Hey Milla, gewoon blijven schrijven hoor meid!
    Het gaat erom dat jij bij jezelf blijft, en wat andere mensen daarvan vinden moeten ze lekker zelf weten!
    Wij weten dat jij altijd naar eer en geweten op andere mensen reageert, en inderdaad jammer als anderen op een nare manier reageren als jíj eens een keer ergens mee zit.

Maar bij deze nog even: Wij gaan gewoon weer lekker onze wachtweken in, en gaan elkaar gewoon op de voet op de hoogte houden van ieder krampje, steekje, vlaagje misselijkheid of heeeeel klein beetje opgeblazen borsten! ;)

TOI TOI TOI meid, laten we lekker samen in het roze gaan!

X

19. verhip

verhip Fanatiek lid

23 aug 2007
    1.463
    0
    0
    Pff, zo wat was het spannend zeg! ben blij voor je dat je nu nog een reele kans hebt!

20. Milla

Milla Niet meer actief

Wat klinkt dat heerlijk, gezellig samen beppen over de wachtweken, doen we! Is voor mij al een super idee dat ik in de wachtweken zit nu!

@ Linda voor jou vind ik dit soort dingen wel enorm wrang, zou zo graag willen dat dit soort dingen nu ook op deze manier met jou konden delen, in de zin van dat jij er ook in zat :cry:
    Maar wij komen je straks in je volgende poging gewoon lekker 'stalken' ;)

Ja ik weet het, ik wilde eigenlijk ook helemaal niet stoppen met schrijven, maar door bepaalde opmerkingen was ik nu al bewust geworden van het feit dat hoe wrang het ook klinkt sommigen mensen of ze het nu goed bedoelen of niet, een beetje op senstatie belust zijn en het helaas zelfs grappig vinden (zo vond iemand het idee dat wij misschien van 2 naar 8 kinderen zouden gaan, zelfs hilarisch). Vandaar dat ik een meerlingzwangerschap evenals embryoreducties en dat soort vreselijke dingen, na aanleiding van de opmerkingen anders voor onszelf had gehouden en enkel met een paar anderen, waaronder jullie, alleen nog via pb had willen vertellen. Maar gelukkig is dat nu niet meer aan de orde, maar heb er wel van geleerd!
    Volgen jullie me nog?

Deel Deze Pagina