verzekeringen

Discussion in 'De lounge' started by Chocolat, Oct 9, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Chocolat

Chocolat Niet meer actief

Hallo allemaal,

Wij betalen de uitvaart/inboedel/auto/rechtsbijstandverzekeringen 1x keer per jaar (scheelt ??%).
    De zorgverzekering betaal ik per maand, nu ben ik er achter gekomen dat je die ook per kwartaal (geen korting) per half jaar en per jaar (wel korting) kan betalen. Op dit moment is dat een hap geld en heb ik dat niet liggen, maar misschien dat ik het volgend jaar wel doe.
    Wie betaald de zorgverzekering nu al per jaar/half jaar en bevalt het of ga je er mee stoppen?

De andere verzekeringen kommen uit op €1000,- per jaar maar als ik de zorgverzekering ook ga doen dan moet ik ongeveer €3000,- ineens betalen.

2. Diaantje88

Diaantje88 Bekend lid

Feb 10, 2013
    612
    86
    28
    Tja als je de dicipline heb en het is als je het omrekent goedkoper als maandelijks zou ik het doen maar dan zou ik het wel maandelijks opzij leggen...dus eigelijk zou het alleen de moeite moeten zijn voor de korting

3. Ik betaal het liever maandelijks, al mijn verzekeringen.
    Zo heb ik een goed overzicht in mijn maandelijkse lasten.

De korting vind ik het persoonlijk niet waard.

4. G89

G89 VIP lid

Sep 18, 2008
    10,062
    1,296
    113
    Nederland
    Heeft je werkgever geen collectieve overeenkomst met je zorgverzekeraar?

Ik ben collectief via m'n werk verzekerd en die betaald de premie per jaar, waardoor ik wel gebruik maak van de korting, maar het wordt maandelijks ingehouden van mijn salaris.

5. Nellie4

Nellie4 Fanatiek lid

Jan 25, 2017
    4,874
    7,938
    113
    Bij mijn zorgverzekeraar krijg je dan 1% korting, dat is voor mij ongeveer €12, tja voelt niet als een enorme stimulans

6. Meisje@12345

Meisje@12345 Fanatiek lid

Aug 19, 2014
    2,423
    271
    83
    Ik denk dat dat alleen maar werkt als je ook de discipline hebt het bedrag wat je maandelijks overhoudt appart legt. Zelf denk ik dat het hier ongemerkt op de grote stapel terecht komt.

7. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,229
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    Wij sparen maandelijks de premie en eigen risico en betalen aan het eind van het jaar de premie voor het jaar daarop. Krijgen een korting van 60 euro, is niet heel veel, maar goed, voor ons komt het op hetzelfde neer; zijn nu elke maand geld kwijt aan sparen ipv aan premie ;). De eerste keer is het wel een hoop geld ineens inderdaad, dat moet je wel hebben.

Chocolat likes this.
  8. Chocolat

Mijn werkgever heeft wel zo'n overeenkomst, ik krijg de korting daarvan wel maar betaal het zelf maandelijks.

9. Chocolat

Wij sparen nu ook al elke maand de premie voor de andere verzekeringen (minimaal €380,- ook voor extra woonlasten etc.). Met de zorg zou het ook kunnen, maar dit jaar onkosten gehad aan de auto en nieuwe koelkast/wasmachine dus het geld ligt er nu niet om voor 2018 te betalen.

10. Chocolat

Met de andere verzekeringen bespaar ik nu €40,- per jaar met de zorgverzekering zou ik €90,- extra besparen.

Share This Page