hallo dames, sinds een aantal dagen is het bijna onmogelijk om onze zoon te verschonen of aan te kleden. Hij ligt op de commode constant met zijn beentjes te schoppen,probeert zich op de buik te draaien en elk speeltje wat ik in zijn hand leg,gooi hij achter de kast.... Hij heeft dan wel constant goede zin.ligt zelf in een deuk,en als ik op een wat strengere toon nee zeg,schiet hij helemaal in een lachbui. Ik ben erg bang dat hij me een keer van de commode afschiet(is er een maand geleden al vanaf gerold toen ik me een seconde omdraaide)...nu verschoon ik hem op de grond,maar dit is eigenlijk geen doen omdat hij dan helemaal van het kussen kan afkruipen. Ik heb al een speeltje boven de kast hangen,maar het lijkt wel of niks helpt....het is telkens een heel gevecht. Is dit een fase,komt dit jullie bekend voor,en hebben jullie tips zodat het wat rustiger wordt?? Fijne zondag nog, liefs Petra
Komt me bekend voor. Hier al maanden zo. Ik duw hem vaak gewoon met de heupen de andere kant op. En zeg dan: nee niet doen. Meestal luistert hij dan even en kan ik snel de luier om doen. Maar ik zie dat hij er een spelletje van maakt want hij lacht zich slap als hij mij ziet ploeteren. Bij Isabella had ik dit nooit. Die lag netjes te wachten tot ik klaar was, ha ha. Sorry geen tips. Ik lees even mee
Sorry, ook geen tips, maar even een steunbetuiging van een lotgenote Mijn zoontje is 1 dag ouder dan die van jou en het is al een paar maanden een drama hem te verschonen of aan te kleden. Hij draait op z'n buik, draait om z'n as, kruipt naar de rand van de commode etc etc. Vooral bij 5 poepluiers op een dag ben ik het dan wel eens goed zat. Maar voor hem is het juist extra grappig als ik boos word. Laatst was ik het zo zat dat ik hem met alleen een luier om heb opgepakt en redelijk geïrriteerd n z'n ledikant heb gezet. Meneer lag in een deuk... Tja, blijf dan maar eens boos Ik lees mee voor de gouden tip, want ik heb ook alles al geprobeerd.
Hmm mijn zoon is wat ouder, maar hier is het nog steeds zo. Is inderdaad begonnen toen hij een maand of 10 was. Soms kan ik hem bezig houden met een speeltje of wat ik maar bij de hand heb, maar soms gooit hij het allemaal op de grond en blijft ie omrollen, huilen en vervelend doen. Vooral erg vervelend bij poepluiers die ie vaak 3 keer per dag heeft! Ik heb het ook een tijdje op de grond geprobeerd, maar nu doe ik dat alleen als ik ruim de tijd heb want hij vindt het het allerlolligst om in zn blote billen telkens bij me weg te kruipen. Een lol dat ie dan heeft... ik vind het ook wel schattig om te zien maar laat dat natuurlijk niet merken anders blijft ie het doen. Wat ik nu doe is zn benen heel stevig tegen hem aan drukken zodat ze nergens heen kunnen. Klinkt heel zielig maar ik doe hem natuurlijk geen pijn. En telkens 'nee' 'niet doen' en 'nee dat mag niet' zeggen op een strenge toon, maar vooralsnog helpt dat niet. Soms negeer ik het, want negatieve aandacht is ook aandacht, maar ook dat helpt niet. Tips heb ik niet, maar ik lees wel mee in de hoop dat iemand de gouden tip heeft!
ooooh jeee,ik lees allemaal precies dezelfde dingen. Hij poept zeker 4a5 keer per dag,dus het is soms echt irritant. Ik heb hem straks ook wat fel in zijn ledikant gezet,en hij had toch een schik. Boos zijn lukt me echt niet,ik spreek hem even streng aan,en dan begint hij te hikken van het lachen.... Precies wat hier net geschreven wordt,hi ligt in een deuk terwijl hij me ziet ploetteren...elk speeltje,schoentje of andere afleidingsmanouvre wordt lukraak achter de commode gegooid,en dan weer meteen,hup,omdraaien... Vorige week kwam hij buiten uit het badje,ik probeerde hem af te drogen,maar hij kroop in zijn blote kont over het gras heen...ik lag toch wel in een deuk...
Ik heb misschien wel een tip... Heb zelf (nog) geen kinderen, maar werk bij een kinderdagverblijf. Kinderen rond die leeftijd zijn inderdaad vaak lastig te verschonen en om te kleden omdat ze alle kanten op willen rollen Wat ik doe als ik het kindje echt niet op zijn plek kan houden is het kindje laten zitten, met zijn ruggetje tegen mijn buik, en één arm om zijn middeltje zodat hij goed tegen mij aan blijft zitten. Met de andere hand kan ik hem dan rustig aankleden. Misschien geen ideale oplossing, maar ik merk dat het soms wel echt goed werkt.
Is het al een optie om ze staande te verschonen? Weet niet hoor, het lijkt mij erg moeilijk, zeker met een poepluier, maar zo doen ze het toch op het kdv als de kindjes wat groter zijn. Ik vrees het ergste, ons meisje is ook zo'n actieveling, die kan ik nu al alleen op het kussen verschonen want als het gewoon plat is rolt ze alle kanten op onder mijn handen...
Hier was het een fase, bij mijn dochtertje duurde die fase een maand of 7, bij mijn zoontje heeft het ruim een jaar geduurd, die begint nu pas rustiger te worden tijdens het verschonen.
met aankleden zit hij inderdaad al tegen me aan,maar het aankleden op zich is niet zo'n probleem... De luier verschonen is het grote drama. Staand gaat nog niet,hij kan wel met 2 handjes vast staan,en zich optrekken aan alles maar alleen staan is ie nog wat te jong voor.
Ook onze dame kan geen seconden stil liggen, ze is ook zo sterk, als je haar vast hebt hangt ze ook alle kanten op en dat is best zwaar, ik zit 's avonds vaak met een zere rug op de bank. Maar terugkomend op het verschonen, ik probeer er zoveel mogelijk variatie in te houden, speeltjes afwiselen, spelletje spelen, liedjes zingen, op de buik blazen, schone luier in de hand geven, en zoveel mogelijk in haar bewegingen mee gaan, muziekdoosje aan, billendoekje geven, etc.. En dit kan best allemaal in 1 verschoningsbeurt voorbij komen hahaha! En met omkleden laat ik haar zolang mogelijk zitten en pas liggen wanneer het echt niet anders kan. ik bedenk me nu net, dat juist teveel afleiding misschien ook wel tegenovergesteld werkt? Teveel afleiding?
oke bedankt,ik ga het morgen eens proberen. Ik denk ook dat hij wel voelt dat ik er getrest van wordt,,en dat hij dan juist niet meer weet wat te doen.
ik geef of drinken,of verschoon zittend op mijn schoot. als hij gepoept heeft even snel op de bank of ons bed boven schoonmaken. dan leg ik luier op mijn been,en zet hem erop en doe luier dicht enz...dan laat ik hem staan trek ik de luier goed. dan weer zittend op mijn schoot aankleden. had al luierbroekjes gehaald ,maar zitten nog te los
hier ook al die ellende haha...maar ik geef em altijd ene speeltje die hij normaal niet "mag" of graag wilt..zoals de afstandsbediening....of een lepel...mn telefoon...een tube ( in elk geval iets wat ie nooit in zn handen heeft of mag ) werkt voro nu haha
Zo doe ik dat hier ook. En met name kleine spulletjes vindt hij prachtig. Een haarelastiekje, pen, bosje sleutels.. En dan maak ik hem supersnel schoon. Wat een gedoe
Heb je een plank boven de commode? dan kun je aan de onderkant van de plank een spiegel plakken, vinden de meeste kinderen echt geweldig! Of een spiegel aan de wand, naast zijn verschoningskussen. Daarnaast is het veiliger om hem niet dwars op de commode te leggen, maar recht naar je toe. Zijn benen hangen dan wel naar beneden, maar hij niet makkelijker van de commode af rollen. Oh, en bij poepluiers: baby over de arm, even naar de wasbak lopen, billen wassen en afdrogen met een hydro luier, en dan bij jou op schoot nieuwe luier aan doen. Hier ging dat veel sneller dan met de baby vechten om al dat poep af te doen met de doekjes.
ohja wat ik ook soms doe, is hem idd recht voor me, maar met zn hoofd naar mij toe...dus we kijken elkaar ondersteboven aan...nou lachen gieren brullen...luier ondersteboven verschonen is ff een handigheidje
Soms doe ik bij mijn oudste alsof ik mee doe aan een wedstrijd verschonen. Dan roep ik: kom op kom op, mama moet snel, (spring ondertussen), snel snel snel. Kortom ik voer een heel toneelstuk op en dat vindt hij zo grappig dat hij stil naar me gaat liggen kijken en lachen. Niet te vaak doen natuurlijk, dan is het leuke er van af. Je kunt het proberen?