Brabantse (bijna-) mama's club!

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door MamaKitty, 30 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    Nou ik ben heel benieuwd!
    Ik woon zelf in Nieuwendijk.
    Ben 31 jaar, heb 2 kids: dochter van 5,5 jaar en zoon van 1 jaar.
    Ik werk niet meer. Werkte als directie secretaresse bij een ingenieursburo. Nu maak ik marsepeinen taarten (zie mijn album). Lekker thuis ietsje bij verdienen.
    Ik woon samen met mijn vriend. Mijn dochter heeft een andere papa.
    Nou ik ben heeeeel benieuwd!

2. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    hi
    ik kom ook uit brabant
    waalwijk
    oorspronkelijk uit tilburg ;)
    woon nu sinds 8 jaar in ww
    samen met mijn man (sinds 2006) en 2 kids
    werk op dit moment ook niet
    zodat ik de zorg voor de kids kan doen enzo
    maar leuk hoor taarten maken
    dan verdien je toch nog iets bij he ;)

3. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    Jaaaaa! Zie nou wel... toch iemand ;) :D
    Waalwijk, das niet ver weg zeg......
    lekker dichtbij de efteling haha
    Dus jij werkt ook niet. Ga je dat wel weer doen? En wat deed je?
    Hoe oud zijn je kids?
    (veel vragen he haha)
    Groetjes!

4. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    ik wilde weer beginnen bij mijn oude baas maar weet het nog niet zeker
    hij is weer moeilijk aan het doen met uitbetalen bij collega's
    dus denk niet dat ik weer voor hem ga werken
    ik zou dolgraag willen werken maar zit met oppas
    en kdv is niet te betalen, dan werk ik voor niks en moet mijn man nog bijleggen ook dus...
    mijn dochter is 7 en mijn zoontje 3,5maand
    heb tussendoor nog een zoontje gekregen maar die is overleden..

ik zoek ook wel een leuke thuisbaan maar ben geen held in taarten maken :D

5. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    Wat deed je als werk?
    Als je vorige werkgever moeilijk doet met uitbetalen, zou ik er niet snel meer gaan werken joh....
    Oppas.....hmmmm kom je ze hier brengen haha...ik ben niet zo duur als een kdv ;)
    Dochter van 7 al joh....de mijne word in juli 6. Is jouw meisje ook zo'n bitchje? De mijne is echt erg momenteel hoor...
    Ah 3,5 maand...nog zo klein! Leuk hoor! Mijn ventje is alweer 13 maand, tijd gaat me te hard :(
    Ik heb idd van je zoontje meegekregen toendertijd, vreselijk dat je zoiets hebt mee moeten maken!
    Wie zegt dat jij geen taarten kunt maken, heb je het al wel eens geprobeerd? Ik wist ook niet dat ik het kon, maar heb het gewoon een keer gedaan en het ging goed en ik vond het leuk, dus ging/ga ermee door.

6. raspberry

raspberry Niet meer actief

Valt Den Bosch ook in deze regio? ;)
    Mamakitty kent me al wel, (ik bak ook taarten ;)) maar voor Caruli:
    ik ben 32 en woon sinds 3 jaar in DB. Kom oorspronkelijk uit Drenthe, dus een eind uit de richting terecht gekomen. Maarja, manlief komt uit Eindhoven en zijn twee kids wonen daar bij hun moeder, dus dan moet je wat he? Moet zeggen dat het me na een paar jaar regio Utrecht hier eigenlijk wel goed bevalt.
    Ik werk, maar zit momenteel nog deels in de ziektewet: Thirza (16 mnd) heeft een koemelkallergie die we pas bij 9 mnd ontdekten. Ze slaapt pas sinds een week of 2 op 1 voeding per nacht daardoor, (had door de allergie steeds heftige darmkrampen en eczeem), en als je er tig keer per nacht uit moet en geen enkele keer een volle slaapcyclus kunt maken van anderhalf uur, dan knal je er dus een keer uit.
    Maar ben weer aan het reintegreren en dankzij dit verhaal heb ik wel de tijd gehad om eens rustig aan te oefenen met taarten bakken :) (kon ik ook eindelijk weer eens taart eten, in de winkel hoef je om koemelkvrije taarten niet te komen).
    Ik ben ambulant hulpverlener, dus als ik niet in de ziektewet zit, cross ik 3 dagen in de week heen en weer tussen Houten, Culemborg, Zeist, Utrecht, Nieuwegein en tussenliggende plaatsen om de jongeren die ik begeleid een bezoekje te brengen :) Erg leuk werk, vooral omdat het jongeren zijn die meestal helemaal zelfstandig een normaal leven gaan leiden zials jij en ik, als de begeleiding klaar is.

@Caruli: heftig, een kindje verliezen!
    Enneh, hoezo zou jij voor niks werken als je je kids naar een KDV brengt? Je krijgt er toch een hele smak belastinggeld op terug?

7. brenda1978

brenda1978 Actief lid

12 okt 2009
    419
    1
    0
    noord-brabant
    en breda? telt dat ook mee? :D

8. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    Ja hoor Brenda, welkom!

Hai rozemarijke!

Ik kom morgen reageren!

9. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    @Brenda, gefeliciteerd met je zwangerschap nog!! Is dit je 1e?

@Rozemarijke, Den Bosch valt er eigenlijk niet onder, maar voor jou maken we een uitzondering :p ;)
    Gaat wel beter met Thirza he!
    Je hebt zeker leuk en ik denk dankbaar werk!

Ik kom oorspronkelijk uit Apeldoorn. Mijn vriend woonde hier al en mijn exman maakte het mij zo enorm moeilijk dat hij zei: komen jullie maar lekker bij mij wonen! En zo geschiedde en wonen we nu in braboland! :D

10. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    brenda: welkom, gefeliciteerd met je zwangerschap :D

rosemarijke: jou kindje dus ook koemelkallergie.. erg is dat he
    we hebben het wel eens uitgerekend wat we dan moeten betalen aan het kdv op mijn man zijn salaris, 400 euro per maand voor 3 middagen, nou dat ga ik dan nog niet eens verdienen
    dus dat schiet niet op.
    het liefst zou ik 2 hele dagen werken, dan heb ik eens de uren gemaakt ipv halve dagen

mamakitty: hier is mijn dochter ook echt erggggg de laatste tijd
    maar kan ook komen doordat ze nu niet meer enigskind is..
    of misschien omdat het weer tijd word voor vakantie
    dat merk je dan ook wel
    ach morgen nog 1 dag school en dan heeft ze weer lang weekend ;)

vandaag met mitchell naar de huisarts geweest om te kijken of de puffer goed aanslaat, en dat doet hij
    zijn longen klonken nu goed, nu 2 weken nog doorgaan en dan moet het helemaal beter zijn, tussen de pufbeurten door begint hij nu nog te piepen en knorren, medicatie werkt blijkbaar na 4uur uit
    dus zolang hij nog tussendoor piept en knort moeten we nog doorgaan
    is het over 2 weken dus niet weg dan terug komen

zo nu ga ik even de fles geven

fijne dag nog meiden ;)

11. Ellen27

Ellen27 Bekend lid

12 sep 2008
    739
    0
    0
    Eh... En Etten-Leur? Hoort dat er ook nog bij?

12. raspberry

raspberry Niet meer actief

@Caruli: bij jullie dus ook KMA? En longklachten zo te horen?

Enneh, 400 euro: dat is MET de voorlopige teruggaaf van de belasting? Want jeetje, wij zijn ongeveer 300-350 bruto kwijt voor 19 uur per week (2 dagen) en daar krijgen we nog een hele bult op terug! (Ben ff kwijt hoeveel, maar goed, netto zitten we dus echt veel goedkoper. Scheelt overigens misschien wel dat we een gastouder hebben hoor, dan betaal je gewoon echt per uur).

13. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    @Caruli,dat schiet idd niet op zeg wb kinderopvang
    Mijn dochter is altijd al tegendraads geweest. Misschien door mijn scheiding, ik weet het niet. Ze heeft een ontzettend grote mond en luistert totaal niet,. erg irritant.
    Ben benieuwd hoe het de komende 2 weken met mitchell zal gaan!

@Ellen, welkom!! :D

Ben vanmi met dochterlief naar de oogarts geweest (ze heeft +3 en +6 en een lui oog) en we mogen nu een maand stoppen met de oogpleisters en dan terug komen...

14. Ellen27

Ellen27 Bekend lid

12 sep 2008
    739
    0
    0
    Jippie, ik mag mee doen :D

Nou, even in het kort dan: Ellen27 is vanaf zondag Ellen29, getrouwd en zoals jullie aan m'n banner zien, moeder van Veerle. Ik werk 3 dagen in de week als muziekdocent, -consulent en projectcoördinator op een muziekschool, manlief werkt fulltime. Veerle gaat 3 dagen naar het KDV. En volgens mij was het Caruli, maar ik snap niet hoe het kan dat jullie 400 moeten betalen voor 2 middagen... dat betalen wij nog niet eens voor 3 hele dagen, zoveel krijgen we terug van de belasting!

Goed, even kijken, verder nog iets interessants te melden? Hobby's? Eh, tja, als muziekdocent maak ik natuurlijk elke dag muziek! Verder houd ik wel van een puzzeltje en goede televisieseries kijken, liefst in marathon, maar dat komt er sinds de geboorte van Veerle niet meer zo van. Ik heb in mijn hoofd gehaald dat fietsen mijn nieuwe hobby word, maar ik heb mezelf er nog niet toe kunnen zetten om het daadwerkelijk te gaan doen :)

@ Mamakitty: wat heeft jouw dochter al slechte ogen zeg! Ik had zelf ook op mijn 5de al een bril, heb inmiddels -7,5 aan beide ogen. Is er een speciale oorzaak voor haar slechte ogen of zit het gewoon in de familie?

15. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    welkom ellen :D

16. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    @Ellen, haha ja toe maar dan, je mag mee doen :p ;)

Een muziekschool joh, wat gaaf lijkt me dat!

Wat voor tvseries kijk je graag? Marathons houden, nee dat komt er hier ook niet meer van hahaha die tijd is voorbij ;)
    Fietsen....met veerle neem ik aan? LEUK!!

In de familie zit niets raars qua ogen, denk dat ze dikke pech heeft.... oogarts heeft gister nog ff gekeken bij zoonlief, maar die heeft (nu!) geen lui oog.....

17. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    Hebben jullie hyves?

18. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    ja en mijn dochter sinds gisteren ook hihi
    wel helemaal afgeschermd ;)
    haar vriendinnetje had het dus zij wilde nu ook
    erg he

19. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    Die van mij is ook helemaal afgeschermd.
    Als iemand me wil toevoegen, pb me even dan krijg je de link 8)
    Voor je het weet loopt ze ook met een mobiel rond hihi

20. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    haha als het aan haar ligt idd wel ja ;)

Deel Deze Pagina