millitairsvrouwen deel 2

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door mama suus, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. eliesja

eliesja VIP lid

3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    @noa, gelukkig je bent er nog hihi..ja daar gaat idd veel tijd in zitten, zie het bij me vriendin, die is ook zo druk druk druk en daarnaast werkt ze nog en maakt taarten!!

Oh dat is minder dat yas slecht drinkt.Geef je alleen nog maar de fles, geen hapjes ernaast? Kan best even een fase zijn hoor, zolang ze in ieder geval goed groeit, dan is er niks aan de hand.

hier inmiddels alweer terug, was ff dorp in geweest, maar het is echt baggerweer dus toch maar weer naar huis, ze hebben beide een verfsetje gekregen, dus zijn nu zoet aan het verven.;)

2. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    hai hai

@noa, haaai, dus hij staat te koop jee en nu maar hopen op een snelle koper he. en dan hebben jullie al plannen wat jullie zelf willen dan?
    dat drinken is hier ook af en toe ene drama hoor. hij heeft er gewoon geen tijd voor hahah ziet alles vliegen alleen de papfles van savonds en de nachtfles die drinkt ie helemaal verder niet. de meesten laat ie ook vaak de helft of een derde staan. maar jha hij krigjt nu dan ook bijvoeding erbij met fruit ed dus groeien doet ie wel . andersm iss wat vaker proberen aan te bieden en vaak als je het opschrijft dan valt hetn og best meer hoor wat ze drinken. het lijkt nu ineens weingi vaak maar lasj e het dan opschrijft dan is het zo 800ml of meer.

@eliesja, tis idd denk ik geen film dan voor hem hihi. dus je hebt ze lekker stil nu. jah vies weer he pff hier ook al. moet oz eens ff nog was doen en dweilen.

jeetje heb ik weer hier is dus altidj de mnd feb verschrikkelijk duur allemaal afrekeningen ed echt word dr niet goed van . ga stroom water gemeente. en dan nu de auto dan nog en die heb ik met veel moeite nu in termijnen gekregen. echt wat een gedoe. en dan moet manlief binnenkort ook nog naar ingolstadt naar een "kantelcursus" zoals die word genoemd allemaal lezingen en savonds stappen en dat 2 wk. hij meot dan ook nog eens vooraf zelf zijn bverblijf betalen van 220 euro echt belacheluijk .dan krigjt ie het wle weer maar toch ze weten al zolang van die cursus waarom doet defensie het dan niet meteen zelf betalen mar nee dat kan weer niet grr. je ozu het maar niet hebben he dan ben je ook mooi klaar zeg.

3. lydia1986

lydia1986 VIP lid

16 aug 2009
    22.737
    2
    38
    Vrouw
    pm'er kinderdagverblijf
    uden -> NB
    hmmzz das indd shit al die rotkosten !! en indd dan ook nog die auto .. & die kosten van je mannetje , tgg domme defensie he ! met die kosten vooraf betalen moest ferdi ook met zn boeken voor n opleiding .. terwijl ze t dan ooknog terug krijgen.. rare lui daar ik ben dr ook bang voor .. ik heb nu alleen nog maar van brabantwater de afrekening gehad was ong 150 euri bijbetalen .. nu de rest nog..

had gister belanstingaangifte gedaan en krijgen we gelukkig wel iets van terug fer 150 en ik 550 :D hihi .. das dan wel weer lekker..
    ben benieuwd naar fer zn loon overmorgen.. hij had niet betaald geregen als sergeant majoor en nu komt dat erbij :) ! das wel lekker dan natuurlijk ... ( is niet super veel maar zal toch wel wat extra;s zijn.. )

4. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    jah fijne tijden dit dan altijd he met al die afrekeningen.
    en idd dat extra van sgt majoor is niet vele hoor geloof 50 oid extra. hij is normaal toch sgt of niet? mijn vent was de laatste keer uruzgan ook ff sgt majoor en kreeg toe ndat extra geloof ik. en normaal is ie dan sgt1 tis niet veel maar goed je kunt er wel weer voor tanken hihihi. en alle beetjes helpen dan he.

5. lydia1986

lydia1986 VIP lid

16 aug 2009
    22.737
    2
    38
    Vrouw
    pm'er kinderdagverblijf
    uden -> NB
    50 euro maar !! das indd heel weinig..
    nah fer is normaal SGT .. geen SGT1 dat wordtie als ie terug is ..
    misschien scheelt t dan iets meer..
    pff das ook nii de moeite zeg :S .. hihi

6. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    haha idd tis echt heel weinig hoor. alle rangen zitten maar een klein beetje qua prijs van elkaar wat vooral geld is hoe lang je in dienst zit.

7. lydia1986

lydia1986 VIP lid

16 aug 2009
    22.737
    2
    38
    Vrouw
    pm'er kinderdagverblijf
    uden -> NB
    hmmzzz. beetje jammer ;) ..
    ach ja ..

8. noa307

noa307 Fanatiek lid

12 aug 2008
    2.787
    0
    0
    @eliesja ja komt echt veel bij kijken niet normaal!! yas krijgt wel hapjes ernaast maar de melk daar zegt mw nee tegen.
    ow je kids dus aan het verven hebben ze wat leuks gemaakt.

@mamasuus ow balen zeg zo duren maand. hopelijk is het snel maart.
    en yas zit echt maar op de 450 ml per dag en soms nog minder dus ja das niet veel.

,aar duncan is dus af entoe ook zo lastige drinker nouja zolang het allemal doet moet ik me maar niet al te veel zorgen maken.

@lydia ow lekker geld terug ik moet ze nog in laten invullen.
    en lekker dat fer meer krijg altijd lekker he,

nou meiden vanmiddag belde me oma op als ik mee kon naar de dierenarts, en we moesten haar kat inlaten slapen zo zielig oma is al best oud.

9. busster

busster Fanatiek lid

6 dec 2007
    1.462
    0
    0
    touringcarchauffeur
    zoetermeer
    Hey meiden,

Ben ik ook weer eens. Pff vorige week geen puf gehad om hier langs te komen. Zondag waren we in tilburg carnaval vieren en maandag morgen ben ik met Mara gaan zwemmen maar eigenlijk had ik dat mischien beter niet kunnen doen want ik heb me daarna niet meer echt 100% gevoeld toch woensdag een dag naar amsterdam geweest met mijn zusje maar Voelde me ziekjes en had hoofdpijn en dat heeft eigenlijk tot donderdag avond geduurd maar donderdag morgen moest ik al weer om 5 uur opstaan voor mijn werk dus niet zo leuk maar goed. Donderdag , vrijdag en zaterdag dus gewerkt en zondag vierde mijn pa zijn verjaardag. Vanmorgen weer gezwommen Mara vond het weer prachtig ze heeft in het zwembad een vriendinnetje waar ze leuk mee speeld en sinds kort ook een vriendje haha zo leuk om die 3 samen in het water achter elkaar aan te zien gaan.

vanmiddag na het zwmmen had ik ook al geprobeert hier iets te posten maar toen werd Mara net wakker van haar slaapje zal je altijd zien .

@ Lydia O je bent al over de helft wat fijn hopelijk gaat de rest van de tijd lekker snel en heb je je mannetje weer snel in je armen.

@ Eleisja Jeetje dat is ook rot zeg dat je elke maand met je ongi een koortslip krijgt en zelfs vlekken over je hele gezicht. ik heb het gelukkig niet zo vaak gemiddeld 3 keer in een jaar of minder. Eigenlijk helpt er niets tegen en het doet best pijn vind ik. Heb jij er iets voor wat wel helpt?

@ Mamasuus Is Duncan nog verkouden of heeft de hoestdrank goed geholpen?
    Wat raar trouwens dat je mannetje eerst zelf moet betalen voor die cursus heb ik gelukkig nooit gehad toen ik daar nog werkte.

@ Nen Nog gefeliciteerd met je verjaardag , wat lekker dat jou mannetje eerder naar huis komt.

@ Noa Wat spannend je huis verkopen. blijven jullie daar wel in de buurt wonen of willen jullie er weg?
    Yas drinkt dus weinig. Gewoon even in de gaten houden wij hebben ook niet elke dag even veel honger en dorst dus mischien heeft ze haar dag niet helemaal als het te lang duurd naar je zin gewoon even de HA of het CB bellen .

@ Care wat fijn dat je nu gelukkig zwanger bent. Maar meis optijd naar je lichaam luisteren hoor en als je moe bent proberen je rust te pakken ook overdag al snap ik dat het soms niet kan.

10. eliesja

eliesja VIP lid

3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    goedeavond meiden

@mamasuus, jee dat wordt een dure maand dan zeg! Ik geloof dat hier de waterschap en de gemeentelijke belasting ook weer binnen is, ligt zoiets op het stapeltje post van me man!;)

@lydia, tja alle extra's is altijd meegenomen!

@noa, ja ze hebben zo'n houten aapje gekregen die je in elkaar kan zetten en die je dan kan verven, dus heb 2 hele mooie gekleurde apen staan hier haha:D
    Ach wat sneu voor de kat en je oma natuurlijk.:(

@busster, dus ook carnaval gevierd!!Voel je je nu al weer beter? Nog gefeliciteerd met je pa.
    Nou ik gebruik nu prevner en dat is ook ter voorkoming van de koortslip zeg maar, het werkt wel heel goed, ik krijg namelijk geen blaasjes, maar wat ik dus heb zijn van die paarse vlekken in me gezicht en het erge is is dat die vlekken dus blijvend zijn. alleen rond me ongi dan worden ze actief zeg maar en zie ik dr ff 2 dagen beroerd uit en door die prevner gaat het heel snel weer weg. maar zoals ik al zei, die vlekken blijven dus,zie er gewoon niet uit..moet nog steeds keer langs de ha, maar weet toch dat er niks voor is, vandaar dat ik nog steeds niet ben geweest!:(
    Heb het nu ong. 5 maanden/half jaar en het wordt steeds erger, had er eerst 1 op me lip en kaak en toen kwam me tong erbij (die heb ik maar 1 keer gehad gelukkig,die zijn echt pijnlijk) en toen kwam me wang erbij en nu me voorhoofd en me kaak is helemaal uitgebreid, daar zitten wel 4 plekken bij elkaar..:(

vandaag is danny nog niet naar huis gekomen, me ma had geen zin om helemaal hierheen te rijden, dus nu ga ik hem morgenochtend halen. mis m wel hoor..was even lekker, maar wil m weer lekker bij me hebben hihi..

11. Bloemie

Bloemie Bekend lid

7 jul 2006
    666
    0
    0
    Hi,

:)...beetje lang niet gereageerd. Wel af en toe mee zitten lezen.

Wat vinden jullie eigenlijk ban het "goede" nieuws: Geen verlenging Afghanistan?!
    Ik moet zeggen dat ik wel blij ben. Mijn mannetje vind het ergens wel jammer, verdiend wel lekker en hij vind het ook wel weer fijn werken daar. Je moet er natuurlijk niet aan denken net een kleintje te hebben en dan daar naar toe gezonden te worden! ( dat was wel een beetje mijn angst, je weet namelijk maar nooit ) Genoeg gezien op de thuisfrontdagen. ;) Hoe kijken jullie mannen er tegen aan?

Om ff op een paar vraagjes terug te komen ;)
    Ja, wij zijn met een redelijk grote verbouwing bezig. De badkamer en ons washok ( waar ik erg blij mee ben! :D ) zijn nu af. Nu moeten we nog de vloeren doen, door het gehele huis en de muren van de woonkamer. Het behang van de babykamer zit er nu op, dus na de vloer ga ik beginnen met de inrichting en de details.
    Ik ben weer een stukje rustiger, maar ben bang dat dat morgen weer geheel anders kan zijn...hi..hi..

@Care: Fijn dat alles ok was bij de VK. En om 21.00 in bed! Heel verstandig!

@Eliesja: Veel knuffel plezier morgen. ;)

@Noa: Gaat het drinken al wat beter? Lijkt me echt vervelend, kan je niet iemand bellen voor advies? Gecondoleerd met de kat..

@mamasuus: Leuk, die kantelcursus..;) Die gasten hebben idd er een hele adminstratie aan, om alles weer netjes betaald te krijgen. Maar goed, ze krijgen het wel! ( meer als bij mijn baas )
    Ik zit ook vol spanning te wachten op alle aanslagen...brrrr...

Zo dat was het weer even.....truste!

12. lydia1986

lydia1986 VIP lid

16 aug 2009
    22.737
    2
    38
    Vrouw
    pm'er kinderdagverblijf
    uden -> NB
    hmm ff snel , mijn ventje kijkt er zo tegenaan : hij wil naar huis heeft t daar gehad op dat (ik citeer ;) ) Kut kamp ! en heeft het idee dat ze er niks bijdragen .

slaap lekker allemaal !

13. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    goeiemorgen alemaal weer.

nou madma weer op school en duncan ligt lekker in de box te spelen met zijn gym hihi hoor hem meppen en kletsen. en jaj hih heeft vannacht toch goed geslapen jee gister 7 uur een flesje en vanochtend kwart voor 6 pas weer jeee hou vol die gedachte hihihi. dacht gisteravodn rons 22 ur ff dat ie wakker was maar het waren een paar piepjes en hij sliep weer dus deze gedachte houden we vast hahaha. zou vannacht wle weern iet opgaan maar goed hihihi.

@bloemie, tjah me vent was neit verbaasd hoor want alles is al geregeld om het daar op te ruimen. iedereen stond allang startklaar en er zijn ook al spullen daar ervoor. dus verbaasde me niks hoor hadden er wel op gerekend. dr komen eerst dit jaar aardig wat man meer om op te ruimen en daar is de genie dus nu extra ruimte voor ant maken me vent zou eerst ook moetne maar die heeft nu een compleet nieuwe compangie waar ie zo vor meot zorgen dus dat word hem niet. ze zijn eerst nog mannnen nodig hahah tot nu bestaat het uit de bovenste baas en hem hihi. dus de rest is er nog niet die moet nog aangenomen worden hahaha.

dus ook zo lekker ant verbouwen ach dan is het eerst een bende maar erna heb je mooi resultaat. wij hebben vorig jaar zomer de badkamer gedaan en hebben hier al een bouwput voor de tweede badkamer van onszelf maar die moet nog ff wachten. ons doel is dit jaar de trap en de kelder. en miss al beginnen aan onze slaapkamer beneden die moet in 2 jaar af want dan kan duncan naar onze kamer. en verder zijn we druk buiten momenteel. ach houd je van de straat he hahaha.

@eliesja. ooh leuk zeg een appie schilderen. zulke dingen vind ik ook altijd leuk haal met pasen ed ook vaak van die beeldejs ed die ze kan schilderen zijn ze ff bezig en het is zo leu kte zien hihi.
    hihi erg he je kunt ze ze af en toe missen als kiespijn die kids maar als ze dan echt zolang wegzijn dan is het toch wel erg leeg. maar gelukkig is ie er dan vandaag weer.

@noa, dat klinkt idd weinig haden we heir ook wel laatst hoor. maar nu slurpt ie ze weer helemaal leeg hihi. als ze goed plassen ed nog dan valt het wel mee maar duurt het te lang naar je zin dan bel je toch ff wie weet heeft ze wel ergens last van miss dr keeltje oid. heb je het als ens geprobeerd met miss een beker. weet het klinkt raar maar hier wil duncan ook steeds maar uit glasen en bekers drinken vidn ie leuk of lekekr oid heb geen idee hij trekt ze in ieder geval altijd naar zijn mond. en begitn eraan te zuigen hahaha.

@busster, wat leuk zeg dat ze nu al vriendjes heeft daar. das altijd leuk te zien dan he. en je hebt het idd best druk gehad zeg jeetje en dan ngo neit zo lekker ook pff lastig hoor.

nou zou weens ff weer opruimen haha den kdat madam vandaag met een meisje thuiskomt dus dan moet het wle netjes zijn natuurlijk hahaha. dat meisje is al bijna 6 maar goed dat krijg je op een school waar ze van 3 tot 6 jaar op zitten he. en allemaal in een lokaal zeg maar. tis natuurlijk ook een klein dorp en dan krijg je dat.

14. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    whaaa had ik weer de vlam in de pan. echt tot aan de afzuigkap pff gauw deksel erop maar het hele huis stinkt nu echt mega zeg. maar goed neiwues erbij me rookmelder werkt hahaha. die op de overloop dan want die beneden zit geen batterij meer in oepsie....

nou jah ga nog maar ff verder wilde ff de bankzaken doen maar loon is er nog helemaal niet dus dat gaat dan moeilijk he hihi.

15. Bloemie

Bloemie Bekend lid

7 jul 2006
    666
    0
    0
    Oei, dat is altijd eng! Vlam in de pan. Fijn dat je rookmelder het doet ;). Dat heb ik toevallig zondag ook gemerkt. Was een heerlijk stokbroodje aan het bakken, dat ging niet helemaal soepel. ;)

@Lydia: O, jee...zit je vriendje in die fase? Dan is het als thuisblijver helemaal frutrerend, toch? Mijn mannetje sprak het niet uit, maar ik merkte het aan alles! Hij ging me ontzettend veel bellen en daar had ik eigenlijk helemaal niet de tijd en de gelegenheid voor. ( werk 13 uur op een dag ) Maar ja, je was ook wel weer blij als die belde, dus schoof ik alles opzij. Ik kon hem namelijk niet terug bellen! Zoooooo...vervelend. Vind jij dat ook niet?
    Heb hem trouwens wel 1 x gebeld, via uruzstan fm. ;) dat was speciaal.
    Nog ff vol houden meis! Bespreek met elkaar de leuke dingen die jullie gaan doen, dat doet je goed! Is ook wel weer heel speciaal om naar uit te kijken!

16. busster

busster Fanatiek lid

6 dec 2007
    1.462
    0
    0
    touringcarchauffeur
    zoetermeer
    @ Bloemie. Tja geen verlenging meer voor afghanistan ik weet niet zo goed wat ik er van moet denken. Is een beetje moeilijk. Je kunt daar niet blijven tot alles op rolletjes loopt maar nu weg gaan lijkt me ook wel weer wat vroeg . Het is toch nooit goed hoe het ook gebeurt. Kijk nou naar Bosnie daar zitten nu nog steeds militairen om het gebied daar rustig te houden maar gaan ze daar weg is zo de ellende weer begonnen en ik denk dat dat met afghanistan hetzelfde is.

@ Mamasuus lekker hoor dat Duncan goed heeft geslapen vannacht. Mara word hier weer eerder wakker ze heeft een tijd van 19:00 tot 9:00 geslapen maar de laatste tijd is het steeds kwart voor 7 . Kan ook komen omdat ze net een nieuw kiesje bij heeft en dat hoop ik maar want ik vond het wel luxe zo'n kleine uitslaper.

Oeh dat is schrikken vlam in de pan ik heb het gelukkig maar een keer gehad in ons vorige huis en toen schrok ik me dood van de rook melder was even vergeten dat we die hadden . In dit huis hebben we er geen maar denk er wel over om er weer een paar te kopen je weet tenslotten maar nooit.

@ Lydia kan me goed voorstellen dat je mannetje het gehad heeft hoor. heb ik ook een tijdje gehad rond het midden van mijn uitzending bij mij ging het gelukkig weer over .

17. eliesja

eliesja VIP lid

3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    goedenavond,

nou me ventje is er weer hoor en dat is weer goed te merken haha..
    hij veroverd gelijk zijn plekkie weer in het gezin, helaas met gillen en huilen hihi;)
    Hij ligt alweer en ga nu nummer 2 neerleggen.
    zo desperate houswifes, dus dan moet ze al liggen.;)

@bloemie, tja ik ben wel blij dat het afgelopen is daar, alleen mijn man moet er helaas nog steeds naar toe, piest net naast de pot zeg maar!
    fijn dat de vebouwing opschiet, het inrichten is dan ook het leukst!

@lydia, dus je mannetje heeft het gehad daar, helaas moet hij nog even doorbijten..dit maakt het voor hem ook niet echt dragelijker en voor jou al helemaal niet.:(

@mamasuus, ja vind dat ook altijd erg leuk om te doen. Ons meisje is wel van de schilder, dus daar heb ik een goede aan, soms wil ze wel eens 3x op een dag verven, maar dat vind ik dan weer iets teveel van het goede haha.
    Oh bah de vlam in de pan en vooral die lucht die blijft hangen!

18. lydia1986

lydia1986 VIP lid

16 aug 2009
    22.737
    2
    38
    Vrouw
    pm'er kinderdagverblijf
    uden -> NB
    heej lady's

oehh mamasuus !! oppassen hoor !! das eng.. denk dak n hartaanval krijg joh .. :S
    gelukkig viel t mee en ist bij stank gebleven..

bloemie , ja ferdi verteld echt alles , ze moesten pas ook gevaarlijk weg en die andere mannen zeiden niks tegen hun meisjes/vrouwen maar fer verteld gewoon alles vind ik wel fijn hoor .. en indd zou t ookal aan m merken als ie t niet zou zeggen .. eerst 100 keer zeggen dat de tijd voorbij vliegt enz.. tja als ie daar al mee stopt .. ?!
    maar goed.. aftellen .. ik zei al tegen m probeer t je naar de zin te maken want je moet nog ruim 2 maanden..

en indd we hebben t vaak over de leuke dingen hoor , nieuwe badkamer , nieuwe vloer beneden , kindje maken :D ( nog t leukste van alles ! ) we hebben de vakantie al geboekt , we gaan naar n super luxe hotel alssie terug is :D ! .. hihi komt ookwel goed maar ja 5 maanden is ook gewoon super lang !! :O .. ( als je elkaar in 7 jaar nog nooit nii langer dan 3 weken nii hebt gezien .. )

ach jaa.. en indd voor mij word het er dan ook nii makkelijker op .. kan m geen kus en knuffel geven en zeggen dat ie ervoor moet gaan.. en indd het was fijner dat hij t iig naar zen zin had hij heeft daar t werk maar verder ook niks.. ik heb hier iig nog de 'rest' om t zo maar te zeggen .. om me af te leiden enz..

haha eliesja , ik dacht aan je ventje je mannetje ( snap jem ;) ) ik denk huh gillen/huilen .... en toen dacht ik eraan dat je die kleine man bedoeld haha ! ik noem ferdi altijd mn mannetje/ventje :p

xx ly !

19. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    nou vannacht weer mislukt hoor grr eerst om 1 uur en net om half 6 weer. maar jah kan niet alles hebben dus hihihi. stank is geleukkig redelijk weg alleen hier bij me pc stinkt het nog maar jah dat gaat ook wel wer over zullen we maar vanuit gaan he.

@busster, zo dat is idd een langslaper zeg jeetje dat heb ik heir nog nooit lange tijd gehad. yasmine was eigenlijk altijd al om 8 uur eruit soms wilde ze wel eens langer slapen maar jah dat lukte mij al neit meer hahaha. en dus weer een kiesje erbij das idd niet al te fijn om te krijgen. ze zijn handig maar doet zon zeer als ze door komen.

@lydia, het is idd wel fijn om veel te weten maar aan de andere kant mag het natuurlijk ook niet. ik wist ook wel wanneer hij weg was ed, maar dat ie bijv mortieren langs zijn koppie heeft gehad ed dat kon ie pas vertellen toen ie thuis was. en zo zijn er veel meer dingen waarvan het beter was dat ik die pas achteraf hoorde en die hij dus ook gewoon niet mocht vertellen dus niet dat hij het niet wilde of ik het niet ana kon oid. maar je mag gewoon niks zeggen en toch zijn er altidj bij die het dan wel doen waardoor er anderen in gevaar gebracht kunnen worden. en dus idd blijven praten zoals je doet over de leuke dingen. ik vertelde ook gewoon ale leuke dingen die we gedana hadden heir ed. of die we nog wilden doen en hij vond het gewoon fijn om te luisteren. ff wat anders aan zijn hoofd zeg maar.

nou zou eens ff de kids weer klaarmaken kunnen we zo weer op pad hihi.

20. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    ooh eliesja vergeet ik jou kom later wel trug.

Deel Deze Pagina