Ja het is zeker een opluchting. Alles bij elkaar heeft hij er wel een paar jaar op gewacht. Het zal wel zwaar worden, dan is hij elke maandag tm vrijdag weg. En thuis zal toch ook alles moeten doordraaien maar we hebben het er voor over. Kan hij straks zijn droom gaan volgen. Nu nog eerst even doorbikkelen tot eind augustus...
Mikmak, hoe was het vandaag.. het zal ongetwijfeld een mooi afscheid zijn geweest... Ik heb aan jullie gedacht vandaag. xxx
@ Mikmak... kaarsje staat hier aan voor jullie @siren84 nog even. je hebt een goed vooruitzicht en je weet waar je het voor doet. altijd dromen blijven volgen haha hier net zo. ik steun hem er onvoorwaardelijk in. Hij zou geen burger kunnen worden. militair zijn, is niet gewoon een baan, het is een leefwijze en die passen nergens anders. Nog een paar maanden bikkelen. Voor je het weet is het augustus!
Ik zei dat hier ook haha.. jij hebt de enige baan op de wereld die een leefwijze is hahaha... het is niet zomaar een baan als bij mij bijvoorbeeld.. zei ik... Hier staat een grote vitrine in de woonkamer vol met 11tank spullen en tankjes.. (bouwpakketjes).. hij zit soms uren boven die dingen te plakken haha. Laat hem maar doen Ik zei tegen hem, ik heb toch ook geen kast vol met tandjes hier staan (ben tandartsass.)... toen moest hij wel lachen. Je hebt gelijk zei hij.
nou meiden, hier even een update over gisteren. om 10 uur was de uitvaarder met kleine arnaud in de kerk, wij om kwart over.. we hebben nog een half uurtje met hem samen kunnen zijn, hij zag er nog goed uit..... en wat een mensen... geloof dat er zo een 130 mensen aanwezig waren... de pastoor moest zelf ook nog zo nu en dan zijn tranen wegslikken. hij is gedoopt, de muziek was mooi die we hadden uitgezocht, alleen op het laatst toen we naar buiten gingen... de pastoor ging zo op in de muziek dat hij vergeten was dat we op het laatste nummer naar buiten zouden lopen, hij zei nou het laatste nummer.. of was dit het laatste nummer, waarop hij zich zo verschrok... het was gewoon even grappig.... bijna een candid camera mometje..... verder ligt ie nu bij mijn vader en dat is fijn idee.... ik dacht wel dat ik veel leger zou zijn.... maar moet zeggen, ben wel wel erg verdrietig maar het hele lege gat waar ik dacht in te zou vallen is er niet... wel is er gelukkig nu de ruimte om te rouwen op je eigen manier en er zullen nog genoeg tranen komen en gaan.... als de tijd rijp is hebben we gisteren besloten om er toch nog een keer aan te gaan om linette een brusje te geven die wel op de aarde mag zijn, maar tijd zal het leren... 1 ding weet ik zeker, we hebben er alles aangedaan om Arnaud een laatste groet te brengen en een afscheid te geven wat hij zo verschrikkelijk heeft verdient
Hee lieverd! Dapper dat je al even komt vertellen.. Zo te horen was het een mooie dienst voor jullie kleine mannetje , ik hoop dat je de komende tijd je rust kunt vinden en dit allemaal goed kunt verwerken.. Een hele hele dikke knuffel en kus voor jou,je mAnnetje en linette !
@mikmak, jeetje meid klinkt erg mooi, fijn dat het gat war je bang voor was er nog niet is. toch prettig te weten dat ie dan bij je papa is. hoe gaat het dan eigenlijk met linette heeft die enig besef wat er allemaal gebuert is? lijkt me voor zon kleintje erg moeilijk allemaal. @uitzending. hier staat ie in 2012 op de lijst hihihi en dan 3weeks notice oftwel binnen 3 wk moet ie weg kunnen. ach zijn het gewent en til dr niet meer zo zwaar aan. dit jaar zou ie ook al paar keer weg en steeds op laatst weer niet want ze kunnen heb hier niet missen hahaha. maar goed wel met gevolg dat ze andeen sturen die het daar niet aankunnen zijn dr al een paar met burnout omdat de druk te zwaar was.
@ mikmak gelukkig dat het zo mooi geregeld en gegaan was. Dat je er een voldaan gevoel aan over hebt gehouden. De leegte zal nog wel komen, dat duurt altijd even. zoveel mensen, prachtig, dat moet een beetje warm gevoel geven. Sterkte de komende tijd. Voor jullie allemaal. @siren84.... Hier heb ik een kast met spulletjes van uitzendingen en medailles speldjes enz. Staat ook in de woonkamer. Het is ook een beetje verwerken. Tot nu toe had hij nog niet zoveel aan uitzendingen overgehouden, maar afganistan heeft er wel ingehakt. Hij moest uitrukken voor mark en dennis. Jongens begeleid en opgeruimd. Hij schrikt nog geregeld wakker en nu met die harde knallen ligt hij af en toe in iemands voortuin om dekking te zoeken. Gelukkig is het al een stuk minder, maar het is een lang proces. De kast ben ik trots op. Ik zou het niet anders willen hebben. Als ik een kast zou hebben uhm, hahaha ik werk in de zorg... die zou vanzelf gaan stinken @mama suus Ik weet niet hoe het zou zijn met een kleine. Nu blijf ik alleen achter als er wat gebeurt... die van mij wil weer infanterist zijn haha Ik leer er wel mee omgaan, maar of het echt went... ik zeg altijd van wel, maar als hij weer voor bijv. 3 weken de poort uit moet tijdens een uitzending, dan hou ik toch mijn hart vast. Doe wel bikkel, maar ik heb het wel in mijn achterhoofd . tijd geen contact met elkaar en ik weet, als er wat is, dan ben ik de eerste die het hoor....ipv op het nieuws. (al was dat laatst bij iemand een keer mis gegaan)
pff dat is helemaal heftig !.. ferdi heeft toen die wagen van hun moeten bergen .. (volgens mij was dat die van hun ) moet er toch niet aan denken dat je die mannen echt moet 'opruimen' pff..
@lydia86 hmhm is het ook. Ik ben blij dat hij mij alles vertel, maar dan ook echt alles. Tot het laatste splintertje aan toe opgeruimd, hoe 'ze' daarna op de plek stonden te dansen toen ze weg reden. wat hij allemaal gezien en gevoeld heeft. bijv. een kind wat in kokend water is gedompeld door zijn vader, wat er dan een in hem omgaat en hoe moeilijk het is om te beheersen. Het is een uitlaatklep en daardoor zijn de nachten wakker ook veel minder geworden. We hebben ook wel eens collega's over de vloer en dan hebben ze het er ook over. Dan voel je ze aftasten wat ik allemaal weet, voor ze wat shocking vertellen wat ik eventueel niet zou weten. Maar eigenlijk weet ik wel alles, dus wordt er vrijuit gesproken. Is voor de heren ook makkelijker. Ik hoor de verhalen achter de foto's toen waren we er nog allemaal toen niet meer 1 zonder benen 1 gebroken ruggenwervels. Ik ga ook altijd mee als het kan/ mag of het een feest of begrafenis is. Ik vind dat best belangrijk. Het vormt mijn man zoals hij is en ik zou hem niet anders willen hebben. Zo lief, zo kwetsbaar en aan de andere kant verhard en direct... het is een balans waar leven om draait. Het leven met hem is heerlijk en wil ik zo houden als het kan. Geen geheimen of dingen waar hij wel mee zit maar niet kan/wil vertellen... gelukkig. Ik heb er verder ook geen last van dat hij het vertelt. Alleen kan ik zulke dingen niet met vriendinnen bespreken, want die begrijpen het niet. Die snappen al niet dat militair zijn een leefwijze is, laat staan dat ze er zijn om bepaalde mensen uit onze achtertuin te houden.... daarom ben ik ook wel blij met dit forum We zijn nu bezig voor het eerste kind en ik weet niet hoe het wordt als hij op uitzending is en er eventueel een kleine is enz.
ja waren die mannen ( had t even nagevraagd ) wat heftig zeg.. Ferdi vertelde mij ook alles altijd.. wel fijn dan weet ik ook wat er in zn koppie omgaat zeg maar , ( een hoop collega;s van hem zeiden gewoon niks tegen t thuisfront ) ben toch wel blij dat ferdi er weg is hoor..
@lydia1986 hmhm klopt, dat kom je echt zoveel tegen. 85% van de relaties lopen op de klippen. er is zelfs gezegd tegen een aantal... weet niet of ik kan leven met een moordenaar :-S ken je dat geloven?! Ik sta altijd achter mijn man, als hij het vuur heeft moeten openen, dan zal daar ook wel een goede reden voor zijn. Was jouw man degene die in de auto zat toen die opgeladen werd? of was hij van de genie? Die van mij had oproep en hadden een dag daarvoor dezelfde bocht nog genomen en was er niets aan de hand. Ze waren de eerste die na de klap ter plaatse waren. Dan zaten ze in dezelfde convooi. die van mij reed voorop met QRF. haha fluistert hij mij in. Die dag zijn er veel blauwe mapjes bijgekomen. Ik snap dat je blij bent dat hij er uit is. Die van mij heeft het geprobeerd, maar dat lukt hem niet. Na de uitzending eerst 3 jaar OPC geweest en nu wil hij heel graag schietinstructeur worden. Hij heeft bijna alle wapencertificaten waar hij schietseries mee mag leiden. Hij mist zijn lange afstand nog, maar daar staat hij voor ingeschreven Het houdt hem bezig. Het scheelt een hoop dat je weet wat er in het koppie omgaat, als hij gefrustreerd wordt door een pot augurken die niet open gaat, dan weet je waarom het is haha. Gelukkig zijn er vrouwen zoals wij we zijn elkaars steun en toeverlaat.
11e herstel luchtmobiel en hij was dan sergeant.. Hun hebben die wagen opgetakeld en moesten toen alle bruikbare spullen eruit halen
Jemig ook zwaar. alle bruikbare onderdelen eraf halen..... terwijl je weet wat er gebeurt is. Dat zal een flinke tik voor hem geweest zijn. de verslagenheid terwijl je, je werk moet doen. van mij was ook sergeant, 2.5bravo van 45e painfbat zij hebben daar rondom het wrak alle stukken geraapt en verzameld. kwamen ook echt van alles tegen. nu moet hij ser maj worden, maar horizontaal voor verticaal. dus de kans dat het nu al gaat lukken is niet zo groot
Heftige verhalen lees ik... die van mij is nog niet op uitzending geweest dus daar kan ik nog niet over mee praten. Zijn vader is luitenant en heeft wel al heel wat uitzendingen mee gemaakt. Als mijn vent op oefening is en verteld waar hij mee bezig is maar heeft geen tijd om uit te leggen wat het inhoudt, kan zijn vader altijd weer uitleg geven. Heel fijn is dat. Toen Sven en ik net met elkaar kregen ging hij ook net het leger in, dus heb het wel vanaf het begin af mee gemaakt nu zeg maar. Morgen kan ik hem gelukkig weer halen na 2 weken oefening. Volgende week vrijdag is ook zijn beëdiging, ben benieuwd hoe dat gaat.
Mikmak klinkt als een mooie dienst voor jullie mannetje en wat fijn dat hij bij je vader is, begrijp dat het een goed gevoel geeft dat hij Niet alleen is. Voor linette zal dit ook moeilijk zijn denk ik.. Veel sterkte nogmaals Betreft uitzending die van mij gaat volgend jaar weer voor aantal maanden en is nu voornaantal weken weg nog even dan komt hij weer thuis
@ mieks, uitzendingen komen vanzelf haha. blijf achter hem staan en steun hem Het kan heel heftig zijn, maar het is iets wat ze weten en op getraind worden. al zijn er altijd momenten waar je niet op getraind kunt worden.... @noa307 dat traject voor ze weg gaan is ook altijd lang, dan zijn ze veel weg.... Lekker he als ze na een paar weken weg weer thuis komen. Dat ia altijd een moment om naar uit te kijken ik ben blij dat die van mij tot nu toe nog niet aangewezen is. Maar ja dat kan altijd veranderen.... en soms gaat het op het laatste moment niet door, hebben ze zo hard getraind... is het uiteindelijk niet nodig dat ze allemaal gaan, dan blijft er een groep thuis.
meijtje, idd fijn dat ze praten die van mij heeft ook alles opgeshcreven hebben 2 dvds met dagboek liggen. das ook een erg fijne manier om alles van je af te schrijfen. ook hier heeft ie veel meegemaakt. hij is namelijk bij pantsergenie geweest en moest dus altijd de ied`s opzoeken. dus als hij zei stop dan stopte iedereen en ging ie samen met zijn jongens zoeken. heeft dus regelmatig met zijn koppie boven die dingen gehangen ook niet erg prettig moet ik zeggen. hij heeft ook vaakl met verhalen in defensie bladen gestaan hihihi zo was er ene keer een hond die snachts met een ied gespeeld heeft hahaha ging dus allemaal net goed.
hmhm die van mij heeft ook een dagboek al schrijft hij er niet consequent in. alle foto's en filmpjes zijn bewaard Er lig ook nog een schoendoos vol met van alles wat hij nog steeds uit moet zoeken, maar nog geen moed voor gehad heeft. Jeetje maar dat is ook niet niets, die heeft zijn leven ook al wat keren op het spel gezet! Met je hoofd erboven hangen pfoeh.... laat die van mij dan maar infanterist zijn.... Dat lijkt me helemaal stressen vooral omdat je weet hoeveel er daar liggen. Een hond die ermee loopt te spelen :-| dat kan flink fout gaan. Mijn man zei het ook al, sta je in een rondom komt er een hond aan, staat hij vlakbij op zijn gemak een IED uit te graven.... Toen hadden ze het ook niet meer.... Hij kwam pas geleden een foto tegen in het blad, bleek hij verstopt te liggen tussen de bosjes, zie je alleen 2 ogen en stukje gezicht met vingerverf hij heel droog...... he, dat ben ik hahahahahaha het is dat ik weet dat die foto gemaakt is, maar anders had ik het niet geweten. Bij ons worden de bladen nog wel eens gejat, heel irritant want ik vind ze wel leuk om te lezen. Zo blijf ik ook op de hoogte
wanneer is die van jou weggeweest dan? mijn vent in 2006/2007 toen was ie dus bij pantser. en idd dat ie er zo bovenhing was niet echt fijn. helemaal als je dan ook achteraf hoort dat ze al een paar keer echt mazzel hadden. zo ging er eens wat fout van de boefjes zeg maar. die konden gelukkig niet goed knutselen anders was mijn mannetje er niet meer. ook reden dat ie er voor gekozen heeftn u in de bouw te gaan. hij zou het liever door hebben gedaan want vond het super die spanning. maar jah voor het gezin is het niet echt handig natuurlijk zoveel extra risico.