millitairsvrouwen deel 2

Discussion in 'Algemene clubs' started by mama suus, Jan 21, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Siren84

Siren84 VIP lid

Jul 8, 2010
    5,115
    1
    0
    Groot rijkdom! 2 meiden!
    Breda, Noord-Brabant
    Jeetje wat een verhalen lees ik hier.
    Ff denken,, mijn man zat in Afghanistan van
    -nov 2006 t/m mrt 2007
    -april t/m juni 2008 (tussenmissie van 2 maanden)
    -juli t/m dec 2009

Ik heb ook genoeg verhalen gehoord van hem. Ik vroeg het net aan hem.. weet ik alles?? Hij zegt.. ja. Ok, en al was het niet zo.. misschien komt het nog met de tijd. Ik weet hoe hij is. Hij schrijft ook niet in dat dagboekje, is hij het type niet voor. Wel schreef hij hele e-mails naar mij.

Als hij het vuur moet openen naar iemand zal daar wel een reden voor zijn.... gek dat mensen zeggen.. kun je leven met een moordenaar?? :( zo had ik het nou nog nooit bekeken en zal dat ook nooit doen! Een goede vriend van mijn man heeft iemand doodgeschoten tijdens uitzending.. hij moest kiezen ik of die talibanstrijder... hij heeft het echt heel moeilijk en is al 3jaar in therapie.. maar ben ook heel trots op hem hoe hij er achteraf over praat en mee omgaat.. maar helaas is zijn vrouw wel van hem gescheiden dit jaar.

2. mama suus

mama suus VIP lid

Aug 18, 2008
    7,510
    188
    63
    somewhere
    dan zaten onze mannen de eerste samen daar want toen was die van mij erook. die periode. was de eerste naar uruzgan.

zijn dr idd zat die erdoor uit elkaar gaan. moet ook wel zeggen dat veel mannen ook erg veranderen niet iederene kan ermee omgaan op een goeie manier. zo heeft mijn man nu ook alweer iemand thuis zitten met een burnout omdat hij de druk niet aankon daar. (moest heel veel doen wat normaal door 5 man gedaan word). het is niet niks zon uitzending en niet iedereen kan het aan. ook thuisfront niet, gelukkig hebben onze mannen een thuisfront die hun wel steunt maar gebeurt vaak zat anders.

mijn vent is ook nog feb en mrt van 2009 geweest. verder steeds bijna hahaha. al wil hij dolgraag weer maar jah kunnen hem tot nu toe nog niet missen in ned.

3. Almi

Almi Actief lid

Mar 30, 2008
    356
    0
    0
    Gelderland
    Wat goed om te lezen dat er meer nuchtere militairsvrouwen zijn. Veel mensen in mijn omgeving snappen mij vaak niet. "Laat ie je alweer 3 weken alleen met 2 kleintjes", Tja, hij kan ook vakkenvuller worden...
    Mn vent is van april t/m augustus 2006 in Afghanistan geweest, was de opbouwmissie. Hij zat toen bij painf. Hij zou ook de 'afbreekmissie' doen, helaas ging dat op het laatst niet door. Achteraf maar goed ook, onze jongste was toen net 3 mnd, en was erg onrustig 's nachts. Zo zie je maar, alles heeft een reden.

4. goofychick

goofychick VIP lid

Dec 31, 2007
    12,116
    0
    0
    Zuid-Holland
    @Mikmak.....wat heb je het mooi omschreven.....wat een dag zal dat geweest zijn......lieverd wat klink je weer moedig, maar vergeet jezelf niet he???!!! Heel veel sterkte meis!

5. Doemaar

Doemaar VIP lid

Sep 24, 2008
    8,119
    0
    0
    Limburg
    @goofie, nee vergeet mezelf niet hoor... er is ruimte en tijd om dit een plekje te gaan geven...... vind alleen nu bevallingsverhalen enzo wel pittig... en als ik dan op fb lees dat het grootste schorem die 4 pakjes rookt op een dag zwanger is van de 5de vind ik dat echt kl*te om te lezen..... dus houdt me ook hier een beetje afzijdig...
    wel is het zo dat als over een paar maanden mn lichaam weer herstelt is dat er alsnog een "aards" brusje voor linette komt, ben niet echt van de zwangerschappen, maar dit is gewoon iets dat we nog moeten doen...een laatste zw zo afsluiten voelt niet goed.... ;)

6. Almi

Almi Actief lid

Mar 30, 2008
    356
    0
    0
    Gelderland
    @ mikmak, knap hoe je ermee omgaat! Lijkt me heel onwerkelijk allemaal. Weten ze al wat de oorzaak is geweest van het verlies?

7. mama suus

mama suus VIP lid

Aug 18, 2008
    7,510
    188
    63
    somewhere
    mikmak, snao idd dat dit geen fijne laatste afsluiter is en dat je dan idd een goed vervolg wilt. knap dat je er nu al zo positief over kunt denken. het is echt oneerlijk idd dat zulk volk wel alles krijgen. kan me het voorstellen dat je daar dan niet vrolijk van word.

@geesje idd niet iedereen snapt het millitaire leventje. tis toch heel anders. maar denk niet dat mijn vent in de burger gelukkig is. das echt niks voor hem.

8. Meijtje

Meijtje VIP lid

Nov 24, 2011
    5,086
    187
    63
    #2808 Meijtje, Dec 4, 2011
    Last edited: Dec 4, 2011
    @mikmak jeetje zeg, dat is zeker moeilijk dat andere die elke ongezonde gewoonte aanhouden wel doorgaan.
    Eerst jezelf en ik hoop voor je dat je het een mooi plekje kunt geven in je hart en in je leven.

@siren84. Die van mij in afghanistan van maart 2008 tm aug 2008. Kwam jouw man toevallig een gewonde collega vervangen? Want er was er 1 verongelukt. Vroeg mijn man trouwens.
    Die van mij weet ook zeker dat hij minstens één dodelijk geraakt heeft. Alleen vind je nooit wat van ze terug... lichamen en gewonden alles wordt meegenomen.
    Mijn man is niet in therapie, maar zat wel bij een casemanager. Hij is/was een blauw mapje. (degene die hem begeleide is pas geleden overleden). Hij heeft het er wel een hele tijd moeilijk mee gehad en heeft het af en toe nog steeds. Het wordt wel minder door de tijd heen.

@Geesje Ik ken het. Ow dat je dat toelaat... ik kan niet zonder mijn vent hoor, of dan heb je geen goede relatie, want dan zou hij en jij dit niet willen. Er is heel veel onbegrip!
    Mensen in mijn omgeving snappen het ook niet en die discussies ben ik al gestaakt.... Ze hebben nu eenmaal een beeld en die krijg je er toch niet uit, dat is verspilde energie!
    Daarom vind ik dit forum ook ok, want dan kan je het ook kwijt. Het is een leven waar je hoor kiest en voor lief neemt en jullie begrijpen dat ook :)

Mijn man zou zijn ziel verliezen als hij het leger uit zou moeten. Hij heeft het in een grijs verleden 1x geprobeerd. Hij was toen een kasplantje.... haha dat zei hij :p

9. Meijtje

Meijtje VIP lid

Nov 24, 2011
    5,086
    187
    63
    @mama Suus. Mijn man heeft het in een grijs verleden ook gedaan (toen voor zijn ex) en hij is er is bijna aan onderdoor gegaan.
    Ik weet dat hij als burger nooit gelukkig zal worden. Hij was er, dat was alles, had geen inhoud meer zei hij. Het voelde leeg en had geen interesse meer voor zijn ex. Ze kwam toen zelf met het voorstel om weer terug te gaan, want zo was het geen leven met hem. Hij probeerde het echt, maar kon het gewoon weg niet.
    Het is een ander soort mentaliteit en broederschap. Iets wat een burger nooit zal kunnen begrijpen :) Alleen wij als vrouwen van militairen begrijpen dat..... hahaha sommige dan hoor, je hebt er ook tussen zitten die het nooit zullen snappen ;)

10. lydia1986

lydia1986 VIP lid

Aug 16, 2009
    22,737
    2
    38
    Female
    pm'er kinderdagverblijf
    uden -> NB
    mikmak vind dat je sterk klinkt ( zal je vast zelf niet zo voelen.. ) en knap dat je er nu al zo over kan denken ..

zat pas nog te denken dat ik je nog niks heb opgestuurd voor de kleertjes voor Jin , (wilde je iets v/d prenatal opsturen ) maar lijkt me nou niet zo leuk om te krijgen..
    Welke maat zit linette nu dan stuur ik iets leuks voor haar op :) ( moet je even je adres PBén ;) )

xx ly !

11. lydia1986

lydia1986 VIP lid

Aug 16, 2009
    22,737
    2
    38
    Female
    pm'er kinderdagverblijf
    uden -> NB
    Doen jullie stemmen op m'n meisje ;) ? ( zie handtekening)

12. Doemaar

Doemaar VIP lid

Sep 24, 2008
    8,119
    0
    0
    Limburg
    @lyd, bedankt meis.... nou ja je moet wel doorgaan... linette is altijd belangrijk, toen nu en later... daar sta je graag voor op!;)
    ik neem mijn momentjes wel van verdriet.

Gisteren op een verjaardag geweest en dan merk ik echt dat ik me groot moet houden... heb dan ook in de keuken daar met mn schoonzus een potje zitten janken... tja dat hoort er nu eenmaal bij.. komt tijd komt raad

@wat er is gebeurd, nee dat weten ze nog niet, de onderzoeken lopen en krijgen we als het goed is in januari.... maar wij zelf denken vette pech met de navelstreng....

nou ja ik ga mn kind effe laten slapen

13. Siren84

Siren84 VIP lid

Jul 8, 2010
    5,115
    1
    0
    Groot rijkdom! 2 meiden!
    Breda, Noord-Brabant
    @Meijtje, nee hij heeft geen collega vervangen. Hij heeft 2 missie's gedraaid in de wachttorens op 2 verschillende plekken en de 3e uitzending was ondersteuning aan de marechaussee, die waren daar de Afghanen aan het opleiden

14. lydia1986

lydia1986 VIP lid

Aug 16, 2009
    22,737
    2
    38
    Female
    pm'er kinderdagverblijf
    uden -> NB
    Ja snap dat je even terug getrokken bent om een potje te huilen , dat moet er ook uit
    En dan natuurlijk al het medeleven wat je krijgt ( heel fijn maar niet makkelijk lijkt me )
    Ik ga van de week even iets leuks halen voor je meisje!

Xx

15. mama suus

mama suus VIP lid

Aug 18, 2008
    7,510
    188
    63
    somewhere
    @mikmak, denk dat het idd wel een voordeel is dat je linnette hebt lopen. das dan toch een reden om doortegaan. ken iemand anders die ong het zelfde had ze liep overtijd. maar bij haar was het het eerste kind die hebben ze ook echt volgestopt met valium ed. en tot op heden is het ze neit nog een keer gelukt. bij hun was het dat ze placenta op was de kleine kreeg dus geen voeding meer.

en je dacht bij jullie dus navelstreng? zat die in de knoop dan ofzo? je huilmomenten moet je gewoon lekker pakken hoor zal nog wel een hele tijd duren.......

pff stinkt hier zal eens ff een luier vervangen hahaha

16. Doemaar

Doemaar VIP lid

Sep 24, 2008
    8,119
    0
    0
    Limburg
    @suus, nee maar de navelstreng lag wel om het nekje. wel los, maar als hij dinsdag is overleden in mijn buik, en vrijdag is hij geboren dan kan het zijn dat na een aantal dagen zo een navelstreng weer los gaat zitten vandaar, en er was totaal geen reden dat er iets mis zou zijn.... zwangerschap verliep goed, met arnaud was alles goed... er is totaal geen reden geweest voor deze horror... maar goed we wachten af.

17. Meijtje

Meijtje VIP lid

Nov 24, 2011
    5,086
    187
    63
    natuurlijk heb je mijn stem :), gelijk gedaan :D

18. lydia1986

lydia1986 VIP lid

Aug 16, 2009
    22,737
    2
    38
    Female
    pm'er kinderdagverblijf
    uden -> NB
    hmm mikmak dan zou je t wel zeggen indd..

meijtje thanx :)

19. Almi

Almi Actief lid

Mar 30, 2008
    356
    0
    0
    Gelderland
    Lydia, je hebt er weer een stem bij hoor;)

20. lydia1986

lydia1986 VIP lid

Aug 16, 2009
    22,737
    2
    38
    Female
    pm'er kinderdagverblijf
    uden -> NB
    dank Uu ze staat nu bovenaan :)

Share This Page