millitairsvrouwen deel 2

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door mama suus, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meijtje

Meijtje VIP lid

24 nov 2011
    5.086
    187
    63
    he meiden, sorry duurde even, druk geweest hier.

@ Mikmak... ik vind het erg dat er niets uitgekomen is. Je blijft altijd met een vraagteken en een angst zitten. Wel ben ik blij dat ze zo met je meedenken en 'brusje' eerder halen uit voorzorg.

@mieks, balen zeg! Zo snel al?? Jemig, dan begint hij al bijna aan de uitzending voor de uitzending... pfff ook rauw op je dak!

@mama suus.... :( jemig... ook pech! Dat is inderdaad niets, jammer zeg! dan inderdaad maar helemaal niet.

Hier alles goed kerst en oud en nieuw waren leuk :)
    Man op ser maj cursus, dus nu maar 6 weken onder de pannen en nog steeds functieloos.... dus nog steeds in spanning wat er gaat gebeuren de komende tijd. dadelijk wordt hij in Groningen geplaatst of iets... zucht.

Hier weer een dag over tijd, maar ja dat zegt nog niets haha.
    Hopelijk kom ik een beetje in een ritme.

2. Doemaar

Doemaar VIP lid

24 sep 2008
    8.119
    0
    0
    Limburg
    ja meld me ook hier weer

@meijtje, helaas ja, aan de ene kant balen aan de andere kant een bevestiging dat het niet aan mij ligt..

@suus, balen zeg..... geen berlijn voor jullie even

hier ook druk ondanks dat ik niets hoef te doen..... hier aan het kijken dat als ons huis verkocht is om ook over te gaan naar duitsland.... we zullen zien, eerst ons huis nog kwijtraken

3. Meijtje

Meijtje VIP lid

24 nov 2011
    5.086
    187
    63
    @mikmak, inderdaad, anders ben je het vertrouwen in jezelf en eigen lichaam helemaal kwijt! Het is treurig, maar je mag/ kunt zonder allerlei ingrepen weer gaan proberen. Ik hoop dat ondanks kleine Arnaud je wel vertrouwen houdt en met hoop je volgende zwangerschap tegemoet ziet.

4. Siren84

Siren84 VIP lid

8 jul 2010
    5.115
    1
    0
    Groot rijkdom! 2 meiden!
    Breda, Noord-Brabant
    Hier saaie wkn zonder man. Komt wel goed. We zijn alweer bijna 6wkn onderweg. Vig bevalt hem goed!

@meijtje, balen meid die onzekerheid!

@mikmak, hoe gaat het? Is je man weer aan t werk. Op oirschot toch?

@mama suus, balen van jullie weekendje weg! Het blijft altijd wat he zo'n leven.

5. mieks

mieks Fanatiek lid

11 jun 2010
    3.119
    1
    0
    Gastouder
    Gelderland
    @ mamasuus, vervelend dat jullie je weekendje weg moeten annuleren. Moet je man op uitzending? (of heb ik dat even gemist?)

@ Meijtje, hij moet rond september naar Afghanistan, en begint in april met het voortraject. Omdat we nog niet eerder een uitzending mee gemaakt hebben weet ik dus ook nog niet precies wat het allemaal in houdt :) Ben benieuwd.
    Hopelijk krijgt jouw mannetje snel duidelijkheid waar hij geplaatst kan worden.

Vraagje.. als manlief in Afghanistan zit, weten jullie dan hoe hij contact kan houden? Ik denk dat ze wel internet hebben om te emailen? Kan hij smsen/bellen? Hoe is dat bij jullie geweest?

6. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    mieks, hij moet idd weg al zeer binnenkort voor 5 mnd of 6 haha dat zien we dan wel weer. ben dr al wel een met ervaring alleen is het in kunduz weer heel anders dan dat het in uruzgan was dus daar heb ik ook nog geen idee van. heb anders nog wel een andere site voor je daar is het nu ook erg rustig maar die is beveiligd dus geen meelezers en allemaal meiden waarvan meiden wegzijn of nog moeten....

mikmak, hihihi wil je ook een duitser worden..... tis natuurlijk wel mooi groot en voor minder geld he. als je het zover hebt en je hebt vragen dan roep je ze maar hoor.

nou ga ff madam wegbrengen naar sport.

7. Doemaar

Doemaar VIP lid

24 sep 2008
    8.119
    0
    0
    Limburg
    @suus, ja das idd groot wonen voor weinig haha. willen in de eifel gaan zitten en dan accomodatie gaan verhuren. als ik iets wil weten vraag ik het je zeker te weten:D

@siren, hij is 2 dagen in de week aan het werk, en in februari waarschijnlijk 3 dagen of 3.5 dagen dus langzaam terug de werkvloer op

@meijtje, precies, heb de steen van mn vader gezien en arnaud's naam is er vandaag bijgezet dus de steen zal volgende week terug op het graf gaan. wel weer een confronterend gedoe.... hopen op een snel wonder.. kunnen we zo langzamerhand wel gebruiken...

kregen na arnaud nog de volgende nieuwtjes: 2 vrienden waarvan de kanker bij de vaders terug is, van 1 van deze vrienden is ineens na 6 jaar de relatie beeindigd.. meisje wilde ineens wat anders, een hele goede vriendin van mij heeft uitgezaaide borstkanker en 2 weken terug kreeg ze ook te horen dat er nu 5 tumoren in de hersenen zitten, en tot slot kregen we deze week te horen dat de broer van een vriend van ons zich heeft opgehangen... hoeveel slecht nieuws wil je hebben... het lijkt wel of de kraan slecht nieuws open staat..... tijd voor een positief wondertje zo ondertussen

8. Meisje1982

Meisje1982 Actief lid

5 jan 2010
    257
    0
    0
    Hey Meiden, ik lees af en toe een beetje met jullie mee. Tijdens de zwangerschap van de eerste ben ik hier wel eens geweest..
    Inmiddels ben ik al zwanger van de tweede en is vriendlief voor de derde keer sinds de geboorte. Hij is 1 x 4 weken weggeweest toen de kleine 4 maanden was, met 6 maanden nog een keer 5 weken en nu weer maar dan voor 4 maanden. 11 mei ben ik uitgerekend en de datum terugkeer is ergens 3e week van april. Best ff spannend dus. (Nee die korte periodes waren geen oefeningen... die eerste wist ik zelfs van te voren niet hoe lang het zou gaan duren. Kon 3 dagen zijn of 6 maanden. Dat hoop ik niet meer mee te maken) In de tussentijd ook nog mn schoonvader verloren, schoonmoeder met hartinfarct in ziekenhuis, etc etc. dus hier een heftig jaartje achter de rug. Helpen jullie mee aftellen tot hij weer thuis is???

@mikmak: Jeetje dacht dat ik een heftig jaar achter de rug had maar dat van jou klinkt nog veel erger! Hoop dat linette en arnoud snel een broertje/zusje krijgen.

9. Meisje1982

Meisje1982 Actief lid

5 jan 2010
    257
    0
    0
    @mieks: voor mij zijn we nu met de 8e of 9e ronde bezig. (weet het niet eens meer)
    Voortraject valt op zich wel mee hoor. Hij kan niet zo makkelijk vrij krijgen maar over algemeen kan er in overleg wel wat geregeld worden. Weekenden houden ze meestal vrij zodat het thuisfront ook nog een beetje het gevoel heeft dat ze een partner hebben. Dit is wel een beetje afhankelijk van de commandant die ze op dat moment hebben.

Ligt eraan waar je man zit in A. maar internet is er meestal wel tenzij ze echt op een "vooruitgeschoven post"zitten, ergens buiten de basis. Maar volgens mij is dit niet meer het geval sinds Uruzgan voorbij is. Je kan niet zelf bellen, of je moet een hoge telefoonrekening trotseren en vragen of hij een sateliet telefoon meeneemt van huis als dat mag. Maar ja dan nog is het makkelijker om af te spreken dat hij belt als hij kan. Je kan post versturen (is ongeveer 4 weken onderweg) wel leuk voor pakketjes maar mailen gaat beter. Pin je nooit vast op vaste tijden. dit gata niet werken. als er sprake is van een communicatie stop ofwel "black hole"dan mag hij niks. ook kan het altijd zijn dat ze even een spoedklus hebben....

Ik zou echt afspreken niet met eigen telefoon te sms-en/bellen... trust me.. ik ken de rekeningen wel van 1500 euro. Doe ik dus nooit meer.

Maar als het goed is komt er een thuisfrontdag en krijg je over al dit soort dingen informatie...

10. Meijtje

Meijtje VIP lid

24 nov 2011
    5.086
    187
    63
    @mama suus, mag ik die site ook trouwens, want tot nu toe heb ik er nooit veel mee gedaan, maar het is wel lekker om ergens te kunnen praten zonder meelezers.
    Ik merk dat ik het wel fijn vind om het toch te kunnen delen, want heel veel mensen in mijn omgeving snappen het gewoon niet.

@mikmak, soms inderdaad komen van die stromen en denk je in het diepste dal te zitten en dan komt er nog meer bovenop en kijk je omhoog, dat het nog een heel eind uit de put is.
    Het is veel om te verwerken en het is niet allemaal in 1x te bevatten en verwerken wordt een heel traject, respect dat je er zo over kan praten!

@Siren84 om een punthoofd van te krijgen, maar ja weer 9 sollicitaties lopen (al 4 maanden of iets) en gelukkig is hij ouderwets beroeps, dus kan hij er niet zomaar uit gegooid worden. Dat is het enige geluk.
    VIG opleiding is ook leuk! ik doe hem momenteel in de burgermaatschappij. Ish et alweer 6 weken, jeetje, hopelijk heb jij ook een beetje het idee dat het vliegt. Nog eventjes!

@Mieks, jeetje wordt wel een hele ervaring! Het voor traject is oefenen cursus en training. Weekenden zijn vaak wel vrij, maar het is gewoon hectisch en wennen. We zijn er voor je :)

@meisje1982 jeetje ook een jaar! Vooral dat je niet weet wanneer hoe en wat! Ik tel wel mee af hoor... wel blij dat manlief terug is op het moment dat de kleine geboren moet worden. Door de spanningen blijft de baby vast wel binnen :) moedigen we hem gewoon aan om te blijven zitten ;)

en rekening van 1500 euro :O die van mij moest alles inleveren op de base! haha heeft hij ook braaf gedaan. Nu weet ik dus waarom ;)

11. lydia1986

lydia1986 VIP lid

16 aug 2009
    22.737
    2
    38
    Vrouw
    pm'er kinderdagverblijf
    uden -> NB
    Jee mikmak :( Pff indd hoe hard kan die kraan open staan :(

12. Meisje1982

Meisje1982 Actief lid

5 jan 2010
    257
    0
    0
    @meijtje: Ja dat is veel verstandiger...haha. Die regel wordt niet overal zo strikt gehouden. Vooral niet toen uruzgan net begon. Mijn vriend zat destijds in de allereerste lichting. Daarna waren we er wel wat voorzichtiger mee en is het niet neer voorgekomen. Nu heb ik zelfs een aparte pre-paid thuis waar hij mij op belt. Als ik moe ben en geen zin heb om gebeld te worden kan ik dus mijn eigen telefoon uit doen maar ben ik wel bereikbaar voor vriendlief...bevalt zo goed. Er is ook g een link teleggen vanuit Afganistan naar mijn adres en dat is ook niet verkeerd.

Lastig he dat sommigen zo slecht begrijpen hoe jouw wereld eruit ziet?

13. Meijtje

Meijtje VIP lid

24 nov 2011
    5.086
    187
    63
    @meisje 1982 hmhm bij die van mij was er 1 die net terug was van buiten de poort, die werd opgebeld van thuis en dat was zijn vriendin, die zat op zolder terwijl er overvallers in huis rondliepen. Hij wilde zn wapen gaan halen en ging uiteindelijk 3 dagen later naar huis. Maar die hebben ze tegen moeten houden. Dus we houden ons daar wel aan, dat het via de goede kanalen gaan... het zou maar in het veld buiten de poort gebeuren, dat is gewoon gevaarlijk....

Het is inderdaad lekker dat we er zo over kunnen praten, zonder teveel oordelen en ja maar, of nee want.... 'burgermaatschappij' begrijpt het niet. Ze zeggen dan gaatie toch niet? hmhm makkelijk. Het zijn er best veel, maar familie steunt mij enorm. Het is alleen zo'n eindeloos gevecht, want mensen weten het altijd beter en ik ben het verdedigen wel zat haha. Dan haal ik mijn schouders op en loop ik maar weer weg, want ik laat zulke gesprekken nooit uitlopen op touwtrekken of bekvechten :) Maar dan ben ik hier en dan zeg ik wat en het wordt gewoon begrepen, mensen denken mee en steunen elkaar en kijken niet raar om het een of ander.
    militair is een levenswijze en niet zomaar soldaat spelen en dat snappen mensen niet. Haal een militair uit het leger en dan heb je een kasplantje. Van mij mag hij niet weg, al klaagt hij er wel over haha. Hij zou gek worden in de 'burgermaatschappij' leg dat een burger eens uit...... o ja die voelt zich aangevallen hahahaha

Is inderdaad ook een goed idee om een prepaid aan te schaffen, nog niet eens bij stil te staan. voor de volgende keer dan... voorlopig hoeft hij nog niet weg, maar ja dat kan ieder moment veranderen!

14. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    mijn vent belde altijd gewoon naar huis en ik had zodra ik wegging de tel doorgeschakeld ook net zo handig hoor. moet alleen eerst weer toestemming gan vragen omdat we in het buienland wonen pff is altijd zon gedoe en nu zo kortdag. gaat het nog via dto???

15. Meijtje

Meijtje VIP lid

24 nov 2011
    5.086
    187
    63
    @mama suus, hoor hier dat het nog via dto gaat :)

16. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    ok we konden namelijk niks vinden staat alleen maar dat het voor het zuiden is verder geen info oid.... en we zijn dr alweer 3 jaar uit hahaha

17. lydia1986

lydia1986 VIP lid

16 aug 2009
    22.737
    2
    38
    Vrouw
    pm'er kinderdagverblijf
    uden -> NB
    Hmm merk dat ik dan ( zo te lezen) geen Echte militair had dan :S

18. Siren84

Siren84 VIP lid

8 jul 2010
    5.115
    1
    0
    Groot rijkdom! 2 meiden!
    Breda, Noord-Brabant
    Ja weer 6 weken, 4e week opleiding plus 2 vakantieweken gehad hahaha die tel ik erbij. Tel gewoon af tot eind juli :p
    Manlief staat in 2013 weer paraat voor zijn 5e (alweer) uitzending.

@mieks, ja internet hebben ze gewoon. Ik stuurde elke avond een mail naar hem en hij naar mij! Mobieltjes kunnen ze niet meenemen. Hij belde mij (bijna) elke dag, al was het midden in de nacht.. maakte mij niks uit!

Ja die thuisfrontdagen, ik vind ze verschrikkelijk!!!!! Ik ga echt niet elke maand, ik kom er altijd sip vandaan. Nee laat mij maar lekker thuis alles verwerken en mijn gangetje gaan. Je wordt zo op de feiten gedrukt daar ofzo.. ik weet niet.. ik kan niet goed tegen die sfeer. Mijn schoonouders waren boos dat ik niet altijd meeging, prima toch.. als hun wel behoefte hebben en ik niet. Volgende x ga ik wel nu Lizzy er is... kan ze ook op de kazerne kijken.. maar niet elke maand haha.

Ik sta helemaal achter mijn man en zijn werk, hij vind het geweldig en is gelukkig dus ben ik het ook! Dat staat buiten mijn gevoel over die dagen.

19. Siren84

Siren84 VIP lid

8 jul 2010
    5.115
    1
    0
    Groot rijkdom! 2 meiden!
    Breda, Noord-Brabant
    Manlief zit in de lappenmand nu. Zijn opleiding gaat ie gewoon mee door hoor maar hij heeft sinds 3jr chronisch oorontsteking en nu heeft dat weer een opleving, hij klapt zowat uit elkaar van de pijn.
    Donderdag is hij naar het ziekenhuis geweest naar zijn knoarts.. weer medicijnen gekregen. Ze willen hem gaan opereren. Met een klein ballonetje de buis v eustachius verbreden want daar zit het probleem blijkbaar. Hij heeft een gat in zijn trommelvlies en is zowat doof aan die kant (20% gehoor nog)

20. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    ly, hoezo dan? je had toch ook gewoon een echte millitair.niet elke millitair wil het de rest van zijn leven doen natuurlijk....

hebben het vanmorgen madam maar verteld en ze vat het redelijk goed op. ze vind het jammer van dr verjaardag maar wel erg leuk dat ze dan pakjes kan sturen ed.........en ook kadootjes trug krijgt.

Deel Deze Pagina