@ mamasuus, jeetje als je al heel wat ervaring hebt is hij dus al heel wat keer weg geweest. Mijn mannetje moet naar Kabul toe. Wil je me die site sturen? @ Mikmak, Pfff wat een slecht nieuws hebben jullie allemaal gekregen zo begin van het nieuwe jaar! Hopelijk mag nou de andere kant van de kraan open, met alleen maar goede nieuwtjes! @ Meisje1982, bedankt voor die info. Ik weet idd van verschillende oefeningen al dat het altijd een beetje afwachten is wanneer ik weer wat hoor. Dus daar ben ik wel aan gewent Rekeningen van 1500 euro Uhm, mobieltjes laten we dus maar uit @ Meijtje, Hier begrijpen ook maar weinig mensen wat het precies inhoudt (snap soms zelf bepaalde dingen niet eens haha). Fijn dat dit topic er is... zo hoor je nog eens wat en kon je toch een beetje ervaringen/verhalen delen. @ Siren84, waarom werd je zo sip van die thuisfrontdagen?
@mieks, dat weet ik niet precies, ik ga wel als hij weg is.. 1 of 2x.. met de andere mensen ervaringen uitwisselen.. is wel fijn en zinvol hoor. Maar verder geeft het geen aanvulling (voor mij) Mijn man houdt me goed op de hoogte van alles. En dat vind ik prima. Je bent er dan zo de hele dag mee bezig... ik heb graag afleiding.. dat zal het zijn bedenk ik me. Misschien is dat mijn manier om het tijdens de uitzending te verwerken.
@mama suus je kunt ook dhcr bellen, die moeten daar ook antwoord op kunnen geven @Siren84 ik denk er net zo over! Ik sta er ook helemaal achter! Het is alleen wel balen als die van mij een tijd de poort uit is, dat kan altijd langer duren en je hebt soms gewoon een tijd lang geen contact als QRF de poort uit is. Minder dat manlief een chr. oorontsteking heeft, vet balen! uhm opereren, als hij net zoals die van mij is.... voooooorlopig niet haha. of valt dat wel mee?? Die van mij is eigenwijs XD!! Hij moet sowieso eerst zn opleiding doen, want anders valt hij daar uit en dat kan hij ook niet hebben. Na zo'n ok mag je volgens mij sowieso 6 weken niets doen, want dan heb je kans op gehele doofheid aan 1 kant, dacht ik. @lydia 1986 huh?? Waarom??
Pff elke maand een thuisfrontdag... dat is nieuw voor mij. Heb ik zelf nooit meegemaakt bij de eenheid waar ik zat maar ook niet bij mijn vriend. Zou voor mij ook iets te veel van het goede zijn hoor! Een paar collega's van hem zijn we goed mee bevriend en als ik iets wil weten kan ik ook altijd hun vragen voor inside info. Ik ben altijd maar naar 1 dag per uitzending geweest (als die er al is) en dan krijg je gewoon de algemene afspraken te horen, waar ze zitten (als ik dat mag weten), wat te doen bij.... verhaal. Dat vindt ik altijd wel nuttig. Kan ik ook zien wie er nog meer mee gaan. DIt keer heb ik voor het eerst een midtermdag. Weet wel dat Sitcen normaal aanpreekpunt is voor de relaties als er iets mis is. Bij de eenheid van mijn vriend is dat anders, omdat ze bij een eenheid zitten waarvan geen informatie wordt gedeeld met anderen. Moet dus echt naar de kazerne bellen waar hij zit, wel lekker persoonlijk. Aan de andere kant zijn ze vaak op missies waar ik niet zo blij van wordt ;(. Bellen met elkaar als hij buiten de poort is begin ik niet aan. Ik krijg net een bericht van hem dat internet eruit ligt waar hij nu zit en dat het waarschijnlijk morgen wordt voor ik hem weer hoor/zie. Jammer! Net wat spulletjes voor de kleine meid ingeslagen. Wilde ik wel even laten zien.
@meisje 1982 balen dat het niet lukt met internet... moet zeggen dat het in Nederland de verbinding net zo slecht is op de kazerne haha. Meestal hebben ze daar nog wel beter verbinding dan hier . Morgen laten zien dan maar. Wel lekker dat alles persoonlijker verloopt en ik snap dat je er niet zo vrolijk van wordt! Je houdt toch elke keer weer je hart vast! Je leert ermee omgaan, maar het went nooit...
Sitcen heb ik hele goeie ervaringen mee. Werkt snel en ze zijn zeer begripvol! Ik heb eens gebeld toen onze kat heel erg ziek was... haha!
die thuisfrontdagen waren toen idd nieuwe elke mnd zaterdag was dat toen gelof ik. ben dr zelf nooit geweest heeft geen meerwaarde vind ik. een beetje kletsen met andere mensen kan ik ook wel zo hoef ik niet helemaal voor naar kazerne te crossen.... die ene das dan de midtermdag daar ga ik wel altijd heen omdat ze meestal dan ook kontakt hebben dat vond ik toen voor de kleine meid wel fijn. is toch weer ff wat anders dan thuis voor de skype. al mag dit dan niet hihihi kan dat nog steeds trouwens of hebben ze het inmiddels geblokt??? heb idd al wat ervaring maar het veranderd nogal eens. en ook per plek natuurlijk. uit de poort heb ik nu gelukig geen last meer van mijn vent heeft nu een base plekje. stuk fijner met 2 kids thuis zonder al die stress haha. de eerste keer daar zocht hij de ied`s op niet echt een fijn werkje dus......
Bedoelde het door deze zinnen : militair is een levenswijze en niet zomaar soldaat spelen en dat snappen mensen niet. Haal een militair uit het leger en dan heb je een kasplantje.
Ik heb de term midtermdag wel gehoord ja maar nooit heb ik daar een uitnodiging voor gekregen. Alleen maandelijks voor de thuisfrontdag... Was toen niet bij zijn eenheid
Hij zou er ook wel uit kunnen, als hij vig gehaald heeft en er niet de kans is binnen 5jr om amv te gaan doen. Wil hij misschien wel de zorg in.. is hij ook een typje voor... dat zei hij pas.. dus ik geloof dat hij dan ook wel gelukkig zou zijn...
Ja Ferdi heeft er 6 jaar een kei leuke tijd gehad maar toen was t klaar en nu istie kei blij met dit werk dus ja.. Vind die zin dus nergens op slaan..
@lydia1986 dat is meer als ze gedwongen worden door degene waar ze bij zijn om eruit te gaan. Als ze er klaar mee zijn, om wat voor reden dan ook dan zijn ze er klaar mee, maar dan zijn ze militair geweest. dat bedoel ik daarmee. Als ze er zelf uit zijn gestapt dan gedijen ze prima hoor.... het gaat meer om dat ik hem moet dwingen om eruit te gaan (volgens sommige) en dan zit ik met een kasplantje en dat wil ik niet... Ik ga hem niet dwingen om eruit te gaan zeg maar.... sorry als ik het of fout geformuleerd heb of het kwam een beetje rottig mijn strot uit. Dat bedoel ik er meer mee te zeggen
@Mamasuus: Ik heb geen idee of skype niet meer mag... wij gebruiken het wel in iedergeval. Skype is iig stuk veiliger dan Msn. Maar de eenheid van mijn vriend zit ook bij grootschalige uitzendingen vaak op een apart kampje. Afgeschermd van de rest en met eigen faciliteiten. Ze hebben vaak wat meer communicatiemiddelen liggen en wat andere regels. Kunduz gaan ze niet naartoe (geloof ik) dus hoe het daar zit zou ik niet weten. Ik ken alleen echt de informatiedagen vooraf (TFI) en dan sinds kort een midterm. Geloof idd dat we dan ook even verbinding maken met daar en we gaan een leuke doe activiteit doen... (of dat wil met de buik weet ik niet) Ach en over die zin... tja dat verschilt per persoon/militair denk ik. Zelf denk ik wel dat als je eenmaal "groen bloed" hebt het altijd blijft kriebelen. Zelf moet ik enorm wennen aan de burgermaatschappij maar ik weet waarvoor ik het doe en dat is belangrijker. Ook papa's kunnen die keuze prima maken natuurlijk. Maar heel eerlijk.. een dagje het bos in, zou ik nog best willen. Ik ben maar 5 jaar militair geweest maar mijn vriend al 15 ofzo... dat is toch een ander verhaal. Zie bij veel van zijn collega's die de dienst uit zijn gegaan, vaak weer terugkomen. Zelfs als ze bij een andere eenheid zijn gaan kijken. Hij zegt nu dat hij er uiteindelijk wel uit wil maar moet zien hoe dat gaat verlopen. Heb dan ook niet het makkelijkste type militair uitgekozen geloof ik...hahahaha
@meijtje: Ja idd, een militair die onder druk van zijn relatie de dienst uit gaat, komt nooit goed. Tenminste dat is mijn ervaring. Heb het vaak genoeg gezien. Man gaat uit dienst, binen half jaar relatie over, en weer terug in dienst. Ik zal hem dan ook nooit pushen wat anders te gaan doen.
@meisje... zo bedoelde ik het ook meer zeg maar.... niet boos worden op mij hoor ik bedoelde het niet slecht! kwam alleen rottig mijn mond uit, sorry!